Conista kavereita

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Nimufuri

Re: Conista kavereita

Viesti Kirjoittaja Nimufuri » To Maalis 01, 2012 14:22

Itse olen, niin kuin näköjään moni muukin täällä, tutustunut uusiin ihmisiin (ainakin melkein) jokaisessa conissa missä olen käynyt. En tarkkaa conivierailujeni lukumäärää muista, mutta ainakin seitsemässä conissa olen ollut.

Yleensä tutustuminen on onnistunut siten, että jonkun tutun kanssa olen sopinut näkeväni ja sitten olen tutustunut kyseisen tutun tuttuihin ja niiden tuttuihin ja niin edes päin. :D
Parhaiten tulee mieleen se, kuinka 2011 Animeconissa jotenkin päädyin juttelemaan muutaman ihmisen kanssa, ja lopulta huomasin olevani syömässä ison porukan kanssa itselleni ennestään tuntemattomien ihmisten ostamia kakkuja. xD

Toinen hyvä paikka tutustua coni-ihmisiin on miitit. Kun on isompi (mutta silti suhteellisen tiivis) porukka samasta asiasta kiinnostuneita ihmisiä, niin pakostakin puhuu edes jonkun kanssa. Itse löydän miitit IRC-Galleriasta, jolloin ihmisiin ehtii jo valmiiksi tutustua hiukan.

Kolmas tapa jolla olen randomeihin ihmisiin tutustunut on tosiaan tuo vänkäröiminen. Olen ollut nyt vänkärinä kolme kertaa, mutta kaksi niistä vietin vain loppusiivouksen merkeissä. Vuoden 2011 Traconissa pääsin kuitenkin tutustumaan moniin ihmisiin, kun vänkäröimistunteja ehti kertyä 11 kappaletta ja suurimman osan niistä vietin narikassa. Varsinkin kolmen aikaan yöllä, kun ei hirveästi ollut asiakkaita, tuli puhuttua paljon muiden vänkärien kanssa. Parhaiten kuitenkin tutustuin kahteen tyttöön, joiden kanssa kasasimme samaa salia ennen conia. Näiden kahden kanssa sitten vietinkin melkein koko conin. Kiitos heille siitä, sillä muuten olisin ollut ypöyksin. ^^

Kuitenkin kaikkein epämääräisin tapaaminen oli, kun eräs tyttö tämän vuoden Chibiconissa tuli kehumaan cossiani ja selitti kuinka hänkin oli tehnyt saman cossin joskus aikaisemmin. Hetken juteltuamme vaihdoimmekin facebook tietomme ja takasimme mahdollisuuden jutella myöhemminkin. =D

Paljon sitä on kyllä tullut tutustuttua ihmisiin coneissa, mutta sieltähän niitä samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä parhaiten löytääkin! Ja älkää te kokemattomat huoliko, itse olen ujo kuin hiiri, mutta jo pelkällä "saisiko ottaa kuvan" -kysymyksellä saa jo mahdollisuuden tutustua moniin ihmisiin! Ja btw, en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan kyseiseen kysymykseen "ei", että rohkeasti vaan.

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Pe Maalis 02, 2012 15:51

Joo onhan sitä melkein joka conissa! Tosin ensimmäinen conini animecon 08, olin vielä jotenkin niiin pieni ja (tai en nyt iältäni pienipieni mutta) sellainen pikkuernu että ensimmäisen conini pyörin aikalailla yksin, katsoen kaikki ohjelmanumerot mihin pääsin, ottaen kuvia. Sitten animecon 09 tavattiin nettitutun kanssa ensimmäistä kertaa ja jäinkin sitten roikkumaan hänen ja hänen kavereidensa kanssa koko conin ajaksi. Sen jälkeen on tullut tutustuttua moneen ihmiseen ja exänikin on yksi niistä : )

Helpoiten ehkä tutustuu kun cossataan samasta sarjasta tai jos yksin pyörii ja löytää toisen yksinäisen! Yksi parhaista ystävistänikin oli ensin vieras mutta conin jälkeen tutustuttiin paremmin ja olemme nähneet toisiamme vapaa ajallakin pari kertaa ja tietenkin coneissa! Vähän vaikea kun yleensä conissa saadut kaverit asuvat 900 kilometrin päässä minusta! XD

Tykkään myös jos joku tulee kysymään conissa saako ottaa kuvan ja tuntee vielä hahmon niin kyllä siinä juttua syntyy! Osat jäävät conikavereiksi ja osista on tullut minulle paljon läheisempiä kun olisin osannut kuvitella!
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

MsMaeAngela

Viesti Kirjoittaja MsMaeAngela » Ti Maalis 27, 2012 22:16

Olen tähän asti mennyt yleensä coniin jonkun kaverin kanssa, etten tuntisi itseäni yksinäiseksi. Coneissa tapailen myös nettituttavia, mutta cossasin kerran Persona 3:n Junpeita Traconissa ja löysin samaan pelisarjaan kuuluvan cossaajan. Näimme toisemme ja moikkasimme. Huomasimme viihtyvämme toistemme seurassa. Cossailimme yhdessä loppuconin ja vaihoimme yhteystiedot keskenämme.
Coneista saa hyviä muistoja ja myös uusia kavereita hankittua. Ihan sattumalta.
Ensi conissa (desucon) menen yksin cossailemaan ja katon saisinko paikan päältä uusia tuttuja mukaan :)

sailorspiral

Viesti Kirjoittaja sailorspiral » La Maalis 31, 2012 20:18

Minullakin on tämä ongelma, kun ei oikein coneista tunnu kavereita löytyvän. Oli minulla aluksi oma kaveriporukka, mutta he löysivät conista uusia kavereita jotka nyt samoista sarjoista pidät ja minä vähän erikoisemman maun omaavana animesta/mangasta hökötyksenä jäin sitten ulkopuolelle. En enää edes halunnut mukana olla, kun tuntui paremmalle yksin, kuin etten tuntuisi mukaan kuuluvan. Nyt ovat sitten kaverini saaneet enemmän ja enemmän kavereita ja minä vielä yksinäisemmäksi jäänyt. Uskallan kyllä mennä juttelemaan, vaikka yleensä siinä kestää hetki, mutta yleensä käy niin että seura jääkin vain sellaiseen vaivaantuneeseen hiljaisuuteen, tai olen joukossa josta en pidä. Sitten kun taas yritän tutustua johon kuhun, joka vaikuttaakin ihan kivalle seuralle, eivät he yleensä ole oikein kiinnostuneita, kun heillä onkin omat porukkansa ja siihen pariin sanaan se jääkin... Ongelmaa tuottaa myöskin se juuri, että lempisarjani venyt aikalailla laidasta laitaan ja silloin tuntuu hankalalle löytää tyyppejä, jotka eivät minua katso alaspäin kun pidän jostain taikatyttö-animesta tai sitten ihan säikähdä kun pidän jostain kauhusta : (. En oikein tiedä mitä tehdä...
It's all the same...

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » La Maalis 31, 2012 22:41

AliceofWonderland kirjoitti:Minullakin on tämä ongelma, kun ei oikein coneista tunnu kavereita löytyvän. Oli minulla aluksi oma kaveriporukka, mutta he löysivät conista uusia kavereita jotka nyt samoista sarjoista pidät ja minä vähän erikoisemman maun omaavana animesta/mangasta hökötyksenä jäin sitten ulkopuolelle. En enää edes halunnut mukana olla, kun tuntui paremmalle yksin, kuin etten tuntuisi mukaan kuuluvan. Nyt ovat sitten kaverini saaneet enemmän ja enemmän kavereita ja minä vielä yksinäisemmäksi jäänyt. Uskallan kyllä mennä juttelemaan, vaikka yleensä siinä kestää hetki, mutta yleensä käy niin että seura jääkin vain sellaiseen vaivaantuneeseen hiljaisuuteen, tai olen joukossa josta en pidä. Sitten kun taas yritän tutustua johon kuhun, joka vaikuttaakin ihan kivalle seuralle, eivät he yleensä ole oikein kiinnostuneita, kun heillä onkin omat porukkansa ja siihen pariin sanaan se jääkin... Ongelmaa tuottaa myöskin se juuri, että lempisarjani venyt aikalailla laidasta laitaan ja silloin tuntuu hankalalle löytää tyyppejä, jotka eivät minua katso alaspäin kun pidän jostain taikatyttö-animesta tai sitten ihan säikähdä kun pidän jostain kauhusta : (. En oikein tiedä mitä tehdä...
Avataresi perusteella pidät laatumangasta<3 ^^

Ehdottaisin sulle tutustumaan tyyppeihin etukäteen, koska silloin ei paikan päällä tule sitä kiusaantunutta tunnelmaa/tilannetta jossa toinen pitäisi makuasi outona. Jos näet täällä kivoja tyyppejä, niin viestiä vaan. :> Ja on tuolla tuo uusi pieni "seuranhaku"-töpsykin, josta itse sain muutaman kivan tuttavuuden. :>
Etkä ole kyllä "ongelmasi" kanssa yksin, musta se on vähän tylsä tyyppi joka tykkää vaan "taikamangasta", "kauhumangasta", tai muusta pikkugenrestä. Itse ainakin luukutan samalla Uzumakia ja Yotsubaa, ja niin edelleen. >:D
Ja huomhuom, positiivinen asenne vetoaa kaikkiin! Ei pidä masentua, vaan mennä tutustumaan niihin ihmisiin, ei siihen mistä ne tykkää. Kyllähän se auttaa keskustelun etenemisessä, muttei ole pakollista. :>
There is no spoon.

Rewigaro

Viesti Kirjoittaja Rewigaro » Ke Touko 02, 2012 16:57

Täällä olis muuten yksi yksinäinen cossaaja vailla seuraa ensi kesän Animeconiin, kun ainoa koko jutusta kiinnostunut peruikin sitten. On tosi kummaa että en ole tutustunut kuin yhteen animeen yms. hurahtaneen tyypin koko Oulussa, voi tietenkin johtua koulustakin. Olisi tosi mukava jos coneissa tapaisi uusia ihmisiä, joiden kanssa keskustella ja viettää aikaa, kun on tosi yksinäistä lähteä jo kolmatta kertaa peräkkäin coniin ja luultavasti päädyn sitten lopulta johonkin nurkkaan angstaamaan =D
Olen 18, joten onhan se vähän vaikea mennä tutustumaan uusiin ihmisiin, kun niin moni on niin paljon nuorempi. Toisaalta kaksi parasta ystävääni elämän varrelta ovat olleet kumpikin 3 vuotta nuorempia, niin kyse ei ole siitä ettenkä tulisi toimeen nuorempien kanssa. Taidan itse olla myös sen verran lapsi vielä että välttelen paikkoja, jossa muut ikäiseni täällä viettävät aikaansa,. Absolutistina en ole kiinnostunut menemään lauantai-iltana baariin, vaan mielummin katsoisin jonkun kaverin kanssa hyvää animeleffaa tai menisin puistoon keinumaan.

Cossaan animeconissa Brave10:nin Saizouta (heh, kukaan ei tiedä sitä, koska sarja on niin uus?) ja saa tulla hihasta nykimään, mikäli seuraa kaipaa :P

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Ke Syys 26, 2012 16:41

hörr tulen muokkiskelemaan koska tilanne coni-kamujen suhteen hieman onpi muuttunut xD

siis juu, tuli tossa tämän vuoden frostissa tutuksi monia, kerta heitolla tuli uusia ihmisiä ja netti-tuttuja tavattua (niin kuin kyllä viime vuoden traconissaki xD), ainakin kun suht koko conin hengasi kahden ihanan nettitutun kanssa ja samalla törmäili sitten kaverien kavereihin sun muihin ihmisiin. Ite olen ainakin tutustunut coneissa aivan ihaniin ihmisiin, vaikken vielä ihan kauhean moneen mutta aikaa on :3
Ja saattaapi myös tämä kerta heitolla moniin tutustuminen johtua siitä etten ekaa kertaa ollut vaan sellasten kaverien kanssa jotka on tuntenut tosi tosi pitkään ja liikkunut vain heidän kanssaan :'D ja olenhan mä vieläkin aika ujo ihminen, mutta nykyjään oikeasti uskaltaudun jopa jutella ihan tuntemattomille conittajille kun olen ymmärtänyt etteivät ne oikeasti pure vaikka hieman tulisinkin häiritsemään :'3
Viimeksi muokannut Sacchan, Ma Helmi 18, 2013 17:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Enzeru

Viesti Kirjoittaja Enzeru » To Loka 18, 2012 13:09

Jep, olen saanut uusia kavereita conien kautta~ Olen tullut kaikkiin coneihin lähes saman porukan kanssa, mutta sitten jossain vaiheessa olen myös kadonnut alkuperäisestä porukasta moikkaamaan esim. jotain nettikaveriani, jolla on sitten taas se oma porukka ja siinä olen sitten tutustunut moniin uusiin ihmisiin~ Näin kävi esim. juuri tämän vuoden Traconissa. :D

Olen myös tutustunut conien kautta moniin ihmisiin paremmin. Mulla on yksi kaveri, jonka kanssa tapasimme alunperin netissä, mutta emme kauheasti jutelleet ennen Tracon VI'tä. Tracon VI'ssä kuitenkin tapasimme, ja siitä lähtien olemme tavanneetkin melkeinpä jokaisessa conissa/tapahtumassa missä olemme kumpikin olleet. :)

Coneissa järjestettävisissä miiteissä olen myös tutustunut uusiin ihmisiin, ja ne ovatkin mun mielestä tosi hyvä tapa tutustua coneissa. Yleensä miitit ovat myös jostain aiheesta x, eli kannattaa ehdottomasti mennä miittiin jossa aihe kiinnostaa itseä, vaikka sieltä ei tuntisikaan ketään aikaisemmin, koska siellä tutustuu tosi moniin uusiin ihmisiin! :)
please release me before breaking

Shine

Viesti Kirjoittaja Shine » Su Loka 28, 2012 19:03

En nyt periaatteessa conista saanut tätä kyseistä kaveria, koska tapasin hänet netissä. Conissa tapasimme ensimmäistä kertaa ja sen jälkeen tapasimmekin muutaman kerran vuodessa. Olemme vieläkin kavereita, vaikkemme "kiireiden" takia ehdikkään nähdä ja kuulla paljoa toisistamme.
Ja nythän siitä on jo 4 vuotta. Kiitos.. Animeconin Tampereella 2008.

Olen pari kertaa yrittänyt tutustua uusiin ihmisiin coneissa. Useimmiten silloin, kun olen yksin conissa. Näen toisen yksinäisen ihmisen ja menen puhumaan hänelle. Mielestäni on surullista nähdä niin monia yksinäisiä conittajia, joiden kanssa voisin yhtähyvin tutustua. Mutta kyseiset ihmiset juoksevat conin läpi, joten en saa heitä kiinni.

Muistakaa, että coneissa melkein kaikilla on edes jonkinlainen sama mielenkiinnonkohde, on helpompaa tutustua conittajiin kuin normaaleihin ihmisiin!
Coneissa on helppo tutustua uusiin tai tavata nettikavereita. En olisi varmaan ikinä tavannut yhtä ihania ihmisiä muualla kuin coneissa.

Oribia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oribia » Su Loka 28, 2012 20:00

No, itse tutustuin pariin ihanaan ihmiseen miitin kautta. ^^ (Joista etenkin kaksi omaa erityisen paikan sydämmessä~)
Mutten kuitenkaan onnistu tutustumaan ihmisiin paikan päällä. Se on jotenkin hankalaa. En tiedä, aina on hirveä pelko että juuri se tyyppi kenelle tahtoisit puhua ei välttämättä lämpeä ajatukselle.
Viime Traconissa vaihdoin kaverin kanssa muuteman sanan ihan randomien miesten kanssa, jotka auttoivat meitä erään Mario ongelman kanssa. > <

Chiina

Viesti Kirjoittaja Chiina » To Joulu 13, 2012 22:06

Ihania kertomuksia!

Itse olen ollut skenessä mukana jo vuosia. Ensin kävijänä, sitten työntekijänä ja viimeiseksi ohjelmanjärjestäjänä ja coniittina. ^^ Lähes joka conissa on tullut tutustuttua johonkuhun uuteen, tai vähimmillään tutustuttua jo olemassaolevaan tuttavaan paremmin. Kävijänä otin kuvia ja kävin miiteissä, työntekijänä tuli pakostakin juteltua työkavereille ja nautittua seurasta dead dogeissa ja kaatajaisissa, ohjelmanjärjestäjänä tykkään kun joku tulee luennon jälkeen juttelemaan aiheesta ja coniittina oppii tuntemaan kanssaconiitteja - ja pakoon et pääse!

Nykyään pyrin edelleen tutustumaan ainakin yhteen conittajaan tapahtumassa. Tältä vuodelta mieleenpainunein tapaus on yksi johon törmäsin jokaisessa vierailemassani tapahtumassa. Ensimmäisessä nykäsin mukaan juttelemaan kivoja cossaamisesta pienokaisille ja niiden vanhemmille, seuraavassa satuttiin vahingossa seisomaan vieretysten ja hoksattuamme toisemme syntyi kerrassaan koominen "Hei! Sä oot se Sieltä!"

En muista kyllä koskaan pahastuneeni siitä, että joku tulee juttelemaan. Jos satun olemaan kiireinen, pyydän anteeksi ja pyydän odottamaan että saan hommani tehtyä. ^^
Otaku, low-class nerd, convention arranger, a diplomat, raver, gamer, fan fiction-lover, tech geek and a student to name a few
Projects ATM:
Tracon 8: Infovastaava
Tampere Kuplii '13: Avustava cosplayvastaava

Chewwy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chewwy » Pe Joulu 14, 2012 18:29

Ihania tarinoita♥.

Itsekkin olen saanut kavereita coneista.

Viime vuoden Traconissa, jossa Yoshihiro Takahashi teki ensivierailunsa Suomeen, olin nimikirjoitustilaisuuden lippujonossa yhden kaverin kanssa.
Taaksemme tuli sitten kaksi kaveurta, toinen oli cossasi Kibaa Narutosta ja toinen oli omissa vaatteissaan. No alettiin siinä sit odotellessa juttelemaan
ja pian olikin täysi keskustelu käynnissä. Siinä sitten meni melkeenpä koko conipäivä heidän seurassa tai oikeastaan koko coni ja conin jälkeen
ollaan nyt juteltu lähes päivittäin facebookis etc. ja vietetty muutama muukin coni yhdessä ja tämä Kibaa cossanneesta henkilöstä on tullut mulle melko läheinenkin.
Ja Hiihtolomalla menen sitten nähtävästi käymään hänen luonaan. :D En kyllä olisi uskonut, että coneista voi löytää kavereita, joista sit tulee sulle läheisiä, nyt on sekin koettu.
Blogi: Plastic♫Smile

Nimimerkki vaihtunut AmieZerosta Chewwy:ksi!

Pullasuttu

Viesti Kirjoittaja Pullasuttu » Su Tammi 27, 2013 12:18

Uusiin ihmisiin olen coneissa tutustunut, mutta valitettavasti on jäänyt vaan sellaiseksi "smalltalkiksi" - luultavasti, koska liikun valmiiksi jo suurissa lösseissä, mutta toivottavasti tänä vuonna tutustuisi useampaan desussa. :'3
When I grasp roses they bloom madly and die

Jadekami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jadekami » Su Heinä 24, 2016 22:14

Oml kirjoitti:Lähes kaikkilla ihmisillä tulee conissa se alku jännitys jos esim kuvanoton kautta yrittää lähestyä toista tuntematonta ihmistä. Sen vaan sanon että conilaiset ovat hyvin ystävällisiä eikä niitä tarvitse pelätä. Hihasta nykimään vaan! :mrgreen:
Itse olen vähän vanhempaa kaaliberia niin joskus tuntuu ettei ole oikein mahdollisuuksia aloittaa casuaalia keskustelua tyhjästä(ilman, että huomaa ettei yhteistä virettä löydy), mutta helmiä löytää välillä kunhan vaan on oma itsensä ja alkaa juttelemaan. Erään hienon ihmisen löysin viime Hypeconista(hän tietää kuka hän on :D) ja viime Desussa oli mukavaa kun sain otettua muutamasta erittäin hienosta cossista(Resident Evil/Umbrella Corp sekä eräs Viikinkiurho :D ) kuvat ihan kysymällä cossaajalta itseltään, että onko ok. Oma avoimuus kyllä auttaa asiassa hyvin paljon. Itse pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”