Peruukeista

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Sushi

Viesti Kirjoittaja Sushi » Ti Loka 02, 2007 13:44

Okei. Tänään tuomionkeihäs iski tielleni ja minuun iski paniikki.
Olin täysin varma että tämän viikon puolella saisin huudettua itselleni huuto.netistä juuri täydellisen peruukin Kirjamessuille tarkoitettua Riku cosplayta varten MUTTA (ja Rikuhan ei ole se rotta :D)...
Ylläpito ei jostain syystä hyväksynyt rekisteröitymistäni ja niinpä siis "poisti" tunnukseni, jota en edes koskaan kunnolla ehtinyt saamaan.

Joten nyt tarvitsisin kipiästi apua. Mitä minun kannattaa tehdä tässä vaiheessa?
Hankkia vaalea/valkoinen peruukki ja värjätä hopeaksi se, vai tilata jostain sen värinen peruukki?
Tai tietääkö kukaan että saako mistään päin Suomea kyseiselle hahmolle (väriltään ja pituudeltaan) sopivia peruukkeja? Olen yrittänyt koluta ties kuinka monta peruukkiliikkeen sivua läpi, mutta huonoin tuloksin ;_;

*on ihan murtunut kun ei nyt saa sitä täydellistä peruukkia*

Kiitoksia paljon jo etukäteen ^_^

Scarface

Viesti Kirjoittaja Scarface » Ti Loka 02, 2007 19:02

Enkel kirjoitti:Okei. Tänään tuomionkeihäs iski tielleni ja minuun iski paniikki.
Olin täysin varma että tämän viikon puolella saisin huudettua itselleni huuto.netistä juuri täydellisen peruukin Kirjamessuille tarkoitettua Riku cosplayta varten MUTTA (ja Rikuhan ei ole se rotta :D)...
Ylläpito ei jostain syystä hyväksynyt rekisteröitymistäni ja niinpä siis "poisti" tunnukseni, jota en edes koskaan kunnolla ehtinyt saamaan.

Joten nyt tarvitsisin kipiästi apua. Mitä minun kannattaa tehdä tässä vaiheessa?
Hankkia vaalea/valkoinen peruukki ja värjätä hopeaksi se, vai tilata jostain sen värinen peruukki?
Tai tietääkö kukaan että saako mistään päin Suomea kyseiselle hahmolle (väriltään ja pituudeltaan) sopivia peruukkeja? Olen yrittänyt koluta ties kuinka monta peruukkiliikkeen sivua läpi, mutta huonoin tuloksin ;_;

*on ihan murtunut kun ei nyt saa sitä täydellistä peruukkia*

Kiitoksia paljon jo etukäteen ^_^
Itse cosplayasin KH1-Rikua tässä pari viikkoa takaperin ja hommasin peruukkini ihan Punanaamiosta - tässä tapauksessa tosin joustin värin suhteen hivenen ja ostin valkean, pitkän peruukin, jota sitten leikkelin sopivaksi ja taivuttelin hiuslakalla vain hivenen noita hiuksia verkon peitoksi.

Alkuperäinen pituus peruukissa on jotakuinkin KHII-Rikun hiuksia hivenen pidempi, sisältää myös otsahiukset, kuten kuvasta näkyy. (En tosin muista oliko ostamani peruukki juuri tuo kyseinen malli, mutta ainakin hyvin lähellä sitä.)
Tässä oma lopputulokseni peruukin kanssa, mikäli yhtään helpottaa.

Toivottavasti auttoi edes hivenen. : )

Sushi

Viesti Kirjoittaja Sushi » Ti Loka 02, 2007 21:55

Scarface kirjoitti:Alkuperäinen pituus peruukissa on jotakuinkin KHII-Rikun hiuksia hivenen pidempi, sisältää myös otsahiukset, kuten kuvasta näkyy. (En tosin muista oliko ostamani peruukki juuri tuo kyseinen malli, mutta ainakin hyvin lähellä sitä.)
Tässä oma lopputulokseni peruukin kanssa, mikäli yhtään helpottaa.

Toivottavasti auttoi edes hivenen. : )

Oi auttoihan tuo! Kiitos *haliruttaus*
Mutta kävi sellainen tuuri että kaverini saa ehkä huudettua miulle sen peruukin, mutta jos ei onnistu, niin neuvosi kyllä vie minut pitkälle ^_^

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Ti Loka 02, 2007 22:20

Traconiin pitäisi saada tehtyä Hauenkua, mutta hiusongelma iski tännekin. Koska tajusin, etten saa tarpeeksi rahaa tilatakseni peruukkia ulkomailta, aloin metsästää mahdollisuuksia muualta. Pari (kai) kohtalaisen hyvää ehdokasta löysinkin, mutta äijän otsahiukset koituvat kohtalokseni.
Ensimmäinen vaihtoehto olisi, että ostaisin kaksi tällaista (sama linkki kuin Scarfacella, mutta kertaus on opintojen äiti) ja jotenkin ovelasti leikkaisin ja liimaisin ja ompelisin. Toinen vaihtoehto olisi kokeilla tämän suoristamista. Kumpi on pienempi paha? Tai jos joku keksii vielä jonkin muun fiksun mahdollisuuden, niin kiitollinen olisin. o7

EDIT: Selma, jälkimmäistä siis kokeilen. Kiitos kovasti, Rimppu. :3
Viimeksi muokannut Wemppa, Ke Loka 03, 2007 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
| writing | to | reach | you |

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ti Loka 02, 2007 22:24

^ Jälkimmäisen suoristaminen, ehdottomasti. Pienempi mahdollisuus tuhota koko peruukki (ellei sitten yritä ihan kiehuvalla vedellä suoristaa, mikä olisi vallan kohtalokasta).

Eli kuumaa vettä ja kuivumaan. Toinen (ja vaarallisempi) vaihtoehto on litratolkulla vettä ja silitysrauta pienellä teholla. Ensimainittua kannattaa kokeilla useasti, jos ei heti onnistu, ja harkita vasta sitten sähkölaitteiden ja veden kanssa leikkimistä.

Feath

Viesti Kirjoittaja Feath » Ma Loka 08, 2007 15:39

Ajattelin kysellä tässä apua, kun viikonloppuna ostin ensimmäiseen cosplayhini peruukin ja nyt pitäisi selvittää pari ongelmaa.
Ensinnäkin, mistä saa oikeasti sellaisia kunnollisia jotain kiinnitysjuttuja, joilla saa hiukset peruukin alle? Ihan niin, ettei niitä näy ollenkaan (huomio, hahmollani on hiukset poninhännällä, joten hiukset eivät saa näkyä takaa). Olen itse joskus ostanut sellaisia hiusmyssyjä, mutta ne eivät toimi oikein kunnolla, hiukset jäävät roikkumaan takaa. Eli tietäisikö joku, mistä saisi tuollaisia myssyjä tai oikeastaan mitä vain, joilla saisi pitkät hiukset peruukin alle piiloon.
Toisena; miten voi ohentaa peruukin otsahiuksia tuhoamatta koko peruukkia? En ole hiuksien kanssa kovin hyvä, olen käyttänyt saksia suunnilleen vain paperin leikkaamiseen. Haluaako joku antaa jonkinlaisia teoreettisia ohjeita otsahiuksien leikkaamiseen, jotta homma helpottuisi edes hieman?

Jos hahmon kuva on kovinkin tarpeellinen, niin löytyy tästä osoitteesta.

Arvostaisin apua kovin paljon, kiitoksia jo etukäteen. :)

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » To Loka 18, 2007 19:52

Feath kirjoitti:... mutta ne eivät toimi oikein kunnolla, hiukset jäävät roikkumaan takaa.
Miten "roikkumaan takaa"? Peruukkimyssyn pitäisi pitää kaikki hiukset siistissä nipussa, jos sitä käyttää oikein. Omien hiusten pituudesta riippuen tukan voi kietaista ponnarille, parille letille tai vaikka sliipata geelillä päätä myöden. Taideteoksen päälle peruukkimyssy ja irtohiukset tökitään pinnien avulla myssyn alle.

Peruukkimyssyjä saa muistaakseni ainakin Punanaamiosta ja varmaan joistakin kampaamoliikkeistä. Ja Cosworx -tilausten kylkiäisinä. :D

Feath

Viesti Kirjoittaja Feath » Pe Loka 19, 2007 11:44

No, kokeillessani laittaa hiuksia pysymään kiinni peruukkimyssyllä, jousti se myssy niin paljon, että hiukset eivät pysyneet päällä, vaan jäivät epämääräisenä myttynä niskaan roikkumaan (hiukseni olivat poninhännällä). Yritin pinnejä ja pantoja mutta kun näitä hiuksia on niin vaikea saada mitenkään kuriin, kun ovat niin pitkät ja paksut. Luultavasti vika oli kyllä siinä peruukkimyssyssä, kun se oli niin halpa ja ostettu jostain Prismasta.

Mutta kiitoksia vinkeistä, täytyypä käväistä ainakin Punanaamiossa katsomassa.... ^^

Pulu- chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pulu- chan » La Loka 20, 2007 13:15

ongelma. paha sellainen. Etsiskelin Punanaamiosta vaalean harmaata peruukkia, mutta löytyy vain tuollainen http://www.punanaamio.fi/images/6032S_0603_db4.jpg tummanharmaa, voisiko sitä vaalentaa sillein hillitysti, vai onko jotain muuta konstia?
"Jos toivot tappavasi minut, vihaa minua, inhoa minua... Ja selviydy kömpelöllä tavalla... juokse... juokse... ja takerru elämään."

a.k.a Ryuusei Rocket

Valkohai

Viesti Kirjoittaja Valkohai » La Loka 20, 2007 14:25

Pulu- chan kirjoitti:ongelma. paha sellainen. Etsiskelin Punanaamiosta vaalean harmaata peruukkia, mutta löytyy vain tuollainen http://www.punanaamio.fi/images/6032S_0603_db4.jpg tummanharmaa, voisiko sitä vaalentaa sillein hillitysti, vai onko jotain muuta konstia?
http://www.punanaamio.fi/product_details.php?p=128
tässä olisi koko alkoinen kuitutukka jonka voi leikata haluamansa mittaoseksi. kuidussa on sanottu että siinä on huono puoli ettei siihen tartu geeli mutta ainakin kaverini peruukkin tarttui hiuslakka ihan hyvin conin ajaksi sojottamaan. en sitten tiedä. Mutta kuitu on siitä huono että se tuppaa kiiltelemään puuteroi se siis ennen kyttöä.

mitä vaalentamiseen tulee voit tilata tussi värejä ja upottaa peruukin sinne tosin joku sanoi että ei se välttämättä vaaleammaksi mene. tiedä sitten.
Tässä minun ehdotukseni
Watachi no ningyou wa ii ningyou

Akatsuki cosplay group 2008 Finnconiin. : )

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » La Loka 20, 2007 15:35

Peruukkia ei voi vaalentaa. Piste.

Ja hiuslakalla saa tehtyä peruukeille ihmeellisiä asioita. Henkilökohtaisesti suosittelen halvinta mahdollista extra-hold -lakkaa, jossa ei vahingossakaan ole mitään helliä ainesosia. Sellainen tökötti, jota omaan päähän ei suostuisi kirveelläkään laittamaan, on luultavasti peruukille paras. Myös lämpö on ystävä, kun peruukkia muotoilee. Kunhan vain pitää mielessä, ettei liian kuumalla föönaile; kuitu nimittäin sulaa/kihartuu. Kokeiltu on.

Valkohai

Viesti Kirjoittaja Valkohai » La Loka 20, 2007 22:09

no enpä ole vaalennusta koskaan kokeillut etes, mutta tulipahan tuokin selväksi : )
Watachi no ningyou wa ii ningyou

Akatsuki cosplay group 2008 Finnconiin. : )

Pulu- chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pulu- chan » Su Loka 21, 2007 17:19

Juups, kiitti rimpulle ja valkohaille :D hmm.. koko valkoista peruukkia vierastan, taidan sitten yrittää värjätä siitä vaaleanharmaan :lol: Katsotaan mitä tulee, ja jos ei toimi improvisodaan :twisted: (peruukki parka....)
"Jos toivot tappavasi minut, vihaa minua, inhoa minua... Ja selviydy kömpelöllä tavalla... juokse... juokse... ja takerru elämään."

a.k.a Ryuusei Rocket

Daiki

Viesti Kirjoittaja Daiki » Pe Loka 26, 2007 12:23

Ensimmäistä kertaa hankin peruukin ja nyt pitäisikin saada yhteen asiaan ratkaisu; eli suoristaminen.

Paketti tuli Kiinasta asti ja pussissa peruukki pyöristyi turhan paljon. Tukan pitäisi siis olla täysin suora.
Muovia kun peruukit sattuvat olemaan, niin en ihan hetken mielijohteessa uskalla alkaa sitä suoristamaan ilman sopivaa vinkkiä. Peruukki on siis suht laadukas, melko oikean hiusten näköistä.

Olen katsonut aikasempia viestejä edellisestä ketjusta, mutten oikein tuntunut saavan vastausta suoristamiseen.

Lisäksi suositelkaa hiuslakkoja peruukkiin.

//Niin ja olen lukenut ettei oikeisiin hiuksiin tarkoitettuja saksia saa käyttää. Mistä mahdollisesti saisi hyviä saksia?

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”