Ad Libris kirjakauppa

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

annikka

Viesti Kirjoittaja annikka » La Marras 03, 2007 01:55

Itse olen ollut tyytyväinen palveluun, pariin kertaan tilasin kesällä. Mukavaa on että jos tilaa kerralla useampia eivätkä tule samassa tilauksessa, postituskulut tulee maksaa vain kerran vaikka tulevat useammassa erässä. En tiedä onko tämä periaatteena myös muualla...
Ja hinnat ovat yleensä pyöreän euron halvemmat kuin Oulun liikkeestä ostaessani, mutta pieniä tilauksia tehdessä postituskulut tasoittavat hinnan suunnilleen samanlaiseksi kuin paikan päältä ostaessa.
Mutta oman kokemuksen mukaan luotettava ja monipuolinen valikoima, kuten jo sanottu.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » La Marras 03, 2007 05:25

pottums kirjoitti:Mutta oman kokemuksen mukaan luotettava ja monipuolinen valikoima, kuten jo sanottu.
Juuri niin. Ihmeen pikaisesti aina saavat valikoimiinsa uutuudet ja jos jokin on loppu, niin yleensä viimeistään muutaman päivän sisällä tulee lisäystä. Näin ainakin omalla osalla, siihen päälle vielä se, että pystyvät lähes aina taikomaan jostain salaperäisesti yhden kappaleen lisää jos kysyy onko sitä ja sitä sähköpostilla, vaikka varastotilanne näyttäisikin tyhjää.

Edellinen reilun kokoinen runsaan 94 €rkin tilaus tuli joka tapauksessa tuttuun tyyliin nopeasti ja kunnossa perille. Edelleen pelkkää positiivista sanottavaa.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

annikka

Viesti Kirjoittaja annikka » Ti Marras 06, 2007 09:53

K8Skies kirjoitti:jos jokin on loppu, niin yleensä viimeistään muutaman päivän sisällä tulee lisäystä. Näin ainakin omalla osalla, siihen päälle vielä se, että pystyvät lähes aina taikomaan jostain salaperäisesti yhden kappaleen lisää jos kysyy onko sitä ja sitä sähköpostilla, vaikka varastotilanne näyttäisikin tyhjää.
Onko näin? Pitääkin lähettää sähköpostia AdLibrikselle päin muutamasta tuotteesta, jotka ovat näkyneen olevan loppu jo jotain puoli vuotta. Ehkä saisivat taiottua jostain.

Temari-San

Viesti Kirjoittaja Temari-San » To Marras 08, 2007 17:59

Hyvä tietää.
En ole tuosta ennen kuullutkaan :D

Pitää sitten tilata.
"I call it... the giggolo beam!" - Kurz Weber

Weylin

Viesti Kirjoittaja Weylin » Ke Marras 21, 2007 21:37

Itsekin uskaltauduin tilaamaan ja olin todella yllättynyt kun paketti tuli hyvinkin nopeasti (en mainitsekaan enempää kaupungin postista, mikään tavallista kirjettä suurempaa ei laiteta postilaatikkoon vaikka se sinne mahtuisikin -> kokeilin!).

Vaikka 4 mangalla ei ollut minkäänlaista pehmustetta pahvilootassaan niin näyttivät hyväkuntoisilta. Ja plussaa siitä, ettei ollut hintalappuja! Ja laskelmien mukaan tuli 4€ halvemmaksi kuin olisi hakenut fantsuista. Eli tulee halvemmaksi kun tilaa enemmän, mutta yhden pokkarin takia ei kannata vaivautua vaan raahautuu sitten sinne fantsuihin.
-Elämä on peliä-

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Joulu 16, 2007 01:38

Tein tänään tilauksen, joka tulee maksamaan minulle 33e + 2,90e postikuluja. Toisin sanoen sain 4 mangaa 35,90 euron hinnalla, kun taas Fantasiapeleistä tilattuna sama paketti olisi tullut maksamaan 45,60e. Eli jäin voitolle sen 10e!

Olen niin nyt iloinen, että bongasin tämänkin nettikaupan! Tästä lähtien tulen tilaamaan lähinnä vain adlibrisestä.
Pitää nyt katsoa, miten mangat toimittavat, ja miten nopeasti. Mutta mitä nyt täältä luin, niin aika lailla kiitettävää palautetta on irronnut. Toivotaan vaan, että omalta kohdaltani kaikki sujuu myöskin mallikaasti :D

Lisäksi tuossa silmiini sattui tällainen boxi, kun Naruto mangoja selasin:
Naruto volumes 1-27, ja hintaan 129,30 O__O Olin, että mitä hittoa! Tuohan on ihan naurettavan halpa hinta!
Laskin tässä, että yksittäin ostettuna (8,80e näin normaalisti) näiden 27 pokkarin hinnaksi tulisi 237,60e..
Ja adlibriksen hinnoissa (7,60 per pokkari) n. 205,20e / 27 volia.
Siispä, jos tuon boxin ostaa jää yhdelle pokkarille hintaa n. 4,80e. Ei paha, ei todellakaan paha. Huhhuh.

Chibi Ryuu

Viesti Kirjoittaja Chibi Ryuu » Ke Tammi 16, 2008 11:23

Muuten vaikuttaisi hyvältä, mutta sieltä ei voi tilata, jos on alaikäinen eli en vielä ole voinut testata. :<

Stray

Viesti Kirjoittaja Stray » Ma Tammi 21, 2008 22:25

Ihana kauppa. Nyt kun tammikuussa ei ole postikuluja ollenkaan, tilasin yksittäisen mangan. Keskiviikkona/torstaina. Perjantaina tuli lähetysilmoitus, ja tänään saapui perille. Uskomatonsta! Mangan hinta oli vain 7,50, ihanaa.. Paras paikka hankkia mangaa!

YakkiSama

Viesti Kirjoittaja YakkiSama » Pe Tammi 25, 2008 12:21

Chibi Ryuu kirjoitti:Muuten vaikuttaisi hyvältä, mutta sieltä ei voi tilata, jos on alaikäinen eli en vielä ole voinut testata. :<
Minuakin hieman harmittaa tuo, kun olen alaikäinen :/
Muuten kyllä kauppa vaikuttaa aivan huippupaikalta! Hinnat ovat todellakin sopivat ja kohtuulliset. Kun löysin sen sivustot ja katsonut vähän aikaa valikoimaa, olin aivan myyty. Jos mangaa tilaan, niin tilaan sen kyllä tuolta ihan varmasti! Siis heti kun olen täysi-ikäinen eli ensi vuonna

Marimoo

Viesti Kirjoittaja Marimoo » Pe Huhti 25, 2008 22:45

Hinnat ovat laskeneet lähiaikoina ja toimitus todella nopea. Kirjat ovat olleet aina todella hyvässä kunnossa. Ei mitään valitettavaa.
Sometimes I lie awake at night, and I ask, "Where have I gone wrong?" Then a voice says to me, "This is going to take more than one night."

Hokuto

Viesti Kirjoittaja Hokuto » Su Huhti 27, 2008 21:21

Marimoo kirjoitti:Hinnat ovat laskeneet lähiaikoina ja toimitus todella nopea. Kirjat ovat olleet aina todella hyvässä kunnossa. Ei mitään valitettavaa.
Totta, kirjat ovat aivan uskomattoman hyvässä kunnossa, ei minkäänlaisia kupruja, kulumia tai muuta vastavaa, mangat ovat halvempia kuin muissa paikoissa ja toimitus pelaa. Kaiken kakkiaan prars paikka hankkia mangaa.

Toshiya

Viesti Kirjoittaja Toshiya » Su Huhti 27, 2008 22:54

YakkiSama kirjoitti:
Chibi Ryuu kirjoitti:Muuten vaikuttaisi hyvältä, mutta sieltä ei voi tilata, jos on alaikäinen eli en vielä ole voinut testata. :<
Minuakin hieman harmittaa tuo, kun olen alaikäinen :/
Muuten kyllä kauppa vaikuttaa aivan huippupaikalta! Hinnat ovat todellakin sopivat ja kohtuulliset. Kun löysin sen sivustot ja katsonut vähän aikaa valikoimaa, olin aivan myyty. Jos mangaa tilaan, niin tilaan sen kyllä tuolta ihan varmasti! Siis heti kun olen täysi-ikäinen eli ensi vuonna

Humm.. Miksi alaikäiset ei saa tilata?
Nooooooh, it was all my fault rotting tomato-kun!

Jagdpanther

Re: Ad Libris kirjakauppa

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » Ti Loka 06, 2009 20:44

Jos nyt viitsii päivitellä tätä.

Olin tiennyt tämän sivuston pitkän aikaa, mutta nyt vasta tuli tehtyä tilausta tuonne. Ihan hyvä tuo omasta mielestä tuli, melkein kaksi viikkoa meni neljän mangan kanssa, mutta tuli lopulta perille.
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Ruu

Viesti Kirjoittaja Ruu » Ke Loka 21, 2009 08:30

Minulla ei ole ainakaan valittamista, sillä kaikki ovat tulleet perille hyvässä kunnossa. Lähiaikoina olen huomannut siellä olevan usein tarjouksia että postikuluja ei tarvitse maksaa kun tilaa jotain, ja silloin yleensä olen tilannut joitain mangoja kun tulee vähän edullisemmaksi, vaikka eihän ne postikulutkaan ole kovin kalliit siellä. : ) Muitakin kirjoja sieltä tulee kyllä tilailtua kuin vain mangoja, sillä olen huomannut joidenkin olevan halvempia kuin tavallisessa kirjakaupassa.

Huonoksi puoleksi voisi sanoa ehkä vain sen, että mangoille ei ole tehty omaa teemasivua, joka olisi kuitenkin ihan kätevä. Muuten olen kyllä tyytyväinen. : D
annikka kirjoitti:Mukavaa on että jos tilaa kerralla useampia eivätkä tule samassa tilauksessa, postituskulut tulee maksaa vain kerran vaikka tulevat useammassa erässä. En tiedä onko tämä periaatteena myös muualla...
Jep, tuo on hyvä sillä itsellekin tuli toinen kirja myöhemmin perässä, eikä tarvinnut maksaa kuin vain kerran ne postikulut. ^^
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Kuruwin

Viesti Kirjoittaja Kuruwin » To Kesä 12, 2014 11:57

Ei oikein google auttanut niin pätinpä sitten nostaa tämän ketjun. Itse äskettäin tutustuin tähän puljuun ja muutama tilaus on jo vetämässä.

Tulevaisuutta ajatellen nyt haluaisin kysäistä että mistä Ad Libris tuotteensa oikein postittaa. Isoimman aikaahan sillä ei ole mitään väliä koska kirjoja saa tilata sen 50 euron edestä ilman mitään tullin pelkoa mutta entäs sitten jos tilaa esimerkiksi jokun Death Note megaboxin jonka hinta on siellä 60-80e haarukassa.

Että eihän ne paketit vaan tule mistään ahvenanmaalta tai mistään vastaavasta että jos joskus tilaa jotain kallimpaa niin ei tarvia pelätä.

EDIT: Eikun ilmeisesti nuo verot oli jo hinnoissa. Ei mitään ongelmaa siis.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”