One Piece

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Hequtiuz

One Piece

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » Ti Syys 27, 2005 18:43

Nojoo, tällainen surkea noobi sitten teki uuden töpön tänne.
Niin, ollako täällä ketään One Piecen fanittajia/lukijoita? o.O Mitä mieltä sarjasta/henkilöistä/tekijöistä? Juu, tiedän, useimmat pitää sitä surkeana pentujen mangana, mutta mun mielestä se ainakin on paras! :D

Anteeks jos tämä nyt luetaan turhaksi viestiksi.

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=836
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1223
http://www.geocities.com/hegutius

// Hegun kootut teokset (ei manga/animekuvia, turha vaivautua...): http://www.photobucket.com/albums/b25/heidinpiirrokset

Chouji

Viesti Kirjoittaja Chouji » Ti Syys 27, 2005 19:05

Of course! One piece on yksi parhaimmista mangoista ja animeista. piirrustus tyyli on erilaista kuin muissa,mutta sen takia se tekee One Piecestä mielenkiintoisen ja erilaisen. Taistelut on huippu luokkaa ja vitsit mainioita.
Juonikin on hyvä ja henkilöt erittäin hyviä ja mainioita :D
I will show you the power of the half finn

asdsdafgw

Viesti Kirjoittaja asdsdafgw » Ti Syys 27, 2005 19:10

One piece on ihan mukiinmenevä sarja... en ole sitä ehtinyt hirveästi vielä katsoa/lukea, mutta ihan kivalta vaikuttaa :)

Ainoa mikä pistää silmään on eräät todella ärsyttävän näköiset hahmot... Usopp on aivan varmasti maailman ärsyttävimmän näköinen hahmo x(.

Azraelswing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azraelswing » Ti Syys 27, 2005 19:14

Kyllähän sitä lukee ihan mielellään, vaikkei se mikään lempi manga olekaan. Olisivat nyt kuiten hoitaneet sen käännöksen vähän järkevämmin... :roll:
"This is the first age that's paid much attention to the future, which is a little ironic since we may not have one." - Arthur C. Clarke

Furinji
Viesti:

Re: One Piece (//mie en tiedä onko tästä jo töpö mutta... )

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ti Syys 27, 2005 19:15

On tälläinen töpö jo.

Tuota sivun ylälaidasta löytyvää hakua kannattaa käyttää. Eipä tarvitse enää aina olla jokaisen topicin aloittajan erikseen pyytelemässä anteeksi että voi anteeksi kamala kun tälläinen ehkä on jo mutku anteeksi anteeksi.

Ja myös tälläinen töpö löytyy.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Syys 27, 2005 21:33

Furinji on siit oikeassa että aiheesta on jo juttua, mutta Anime/mangasarjat alueella ei ole.

Yksi optio olisi siirtää aiempia One Piece -ketjuja tänne, mutta koska pääosa ketjun sisällöstä on spekulointia ilmestymisestä eikä niinkään juttelua sisällöstä, pidettäköön tämä tässä.

Mutta ei edellisetkään mihinkää katoa. Kannattaa nuo Furinjin mainittemat jo olemassa olevat ketjut vilkaista läpi, turha samaa asiaa on moneen paikkaan pistää.

Hequtiuz

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » Ke Syys 28, 2005 17:45

Furinji kirjoitti: Tuota sivun ylälaidasta löytyvää hakua kannattaa käyttää. Eipä tarvitse enää aina olla jokaisen topicin aloittajan erikseen pyytelemässä anteeksi että voi anteeksi kamala kun tälläinen ehkä on jo mutku anteeksi anteeksi.
Juuh. Laitan tuon korvan taakse ;)
Katoin myös noi aiemmat "spekuloinnit".

Miun mielestä just tuo piirrostyyli on paras, kun se on senverran yksinkertanen että tällänen hölmö ei-niin-manganlukija-tyyppi voi siitä myös jotain ymmärtää. Ja kun yritin lukea Time Starngeria niin meni silmät ihan sekaisin :D . Ei sillä että sarjassa jotain vikaa olisi, mutta en vaan osannut lukea sitä, kun oli OPhen tottunut.

Ärsyttää vaan kun pokkari ilmestyy vaan kerran kuussa. Ymmärtäähän sen tietty, että kääntämisessä ja painamisessa on hommaa, mutta syyhyttää kun niitä on jo niin monta ilmestyny Japanissa ja USAssakin!

Juu, ja Zoro on paras hahmo. Ykköskirjassa nimi oli vaan käännetty "vähän" kummallisesti, onneks se saatiin sit reilaan :D (tai emt, ehkä se oli oikein käännetty, mutta kuulosti vaan jotenkin vähemmän iskevältä).

Jes, YLIHUOMENNA! uus pokkari!! :*
http://www.geocities.com/hegutius

// Hegun kootut teokset (ei manga/animekuvia, turha vaivautua...): http://www.photobucket.com/albums/b25/heidinpiirrokset

uttnim-e

Viesti Kirjoittaja uttnim-e » Ke Syys 28, 2005 19:57

itse oon todella tuore anime/ manga -harrastaja, mut senkin vähän mitä oon One Piece -juttuja seuraillu niin ovat vaikuttaneet erittäinkin kivoilta. :) katsantoni on kapea-alaista mut siltikin 8)

Chi-90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chi-90 » Ke Syys 28, 2005 20:14

Hequtiuz kirjoitti:Ärsyttää vaan kun pokkari ilmestyy vaan kerran kuussa. Ymmärtäähän sen tietty, että kääntämisessä ja painamisessa on hommaa, mutta syyhyttää kun niitä on jo niin monta ilmestyny Japanissa ja USAssakin!
Niin, mutta jenkeissä menee yhden numeorn ilmestymiseen kaksi ja puoli kuukautta (niinhän?) Ja japanissa tulee yksi semmoinen pieni luku viikossa, eli tuo yksi kuukausi on niihin verrattuna aika nopea tahti.

Mutta itse sarjaan. Mangaa olen lukenut 6 kirjaa ja aion loputkin lukea. One piece on piirretty minusta kehnosti, mutta ei se menoa haittaa. Luffy on aivan paras! Se sanoo aina jotain, mitä ei pitäisi eikä ite tajua yhtään mitään.

Animea olen katsellut 124 jaksoa ja jatkan kyllä loppuun asti. Meno muuttuu paremmaksi kun saavutaan Grand linelle, siinä jossain 10-13 volumen kohdalla ;)
Kolme päätä velkaa, Kyuu ja Hotaru ja Tsubasa, tarkkailkaa postilaatikkoanne.

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » Pe Syys 30, 2005 20:58

Itsekin seuraan One Pieceä mielenkiinnolla. Olen itse asiassa lukenut sitä jo tuollaiset 300 kappaletta, joten on jo tiedossa tarina pitkälle. Siitä huolimatta sarjassa on jotain, minkä vuoksi sitä jaksaa uudestaankin lukea.

Graafisesta jäljestä en minäkään oikeasti ihan sellaisenaan pysty sulattamaan, mutta kehnosti piirretyksi en sentään menisi missään nimessä sitä sanomaan. Päinvastoin, tekijän piirrosjälki on huomattavan hyvänlaatuista. Sen sijaan tarinassa käytetty graafinen tyyli kieltämättä rasittaa välistä silmiä.

Eniten kuitenkin rassaa suomennos. Murteissa ja puhetyyleissä on Dragonballin tapaan menty niin roimasti yli, ettei se ole enää edes koomista. Harmi sinänsä, sillä alkuperäinen teksti on sen verran hyvin säädettyä, että tästä olisi mielestäni saanut teknisestikin paljon paremman suomennoksen jos murteita sun muita olisi vähän säädetty (alaspäin).
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

Bitten

Viesti Kirjoittaja Bitten » Ma Loka 03, 2005 14:08

Hyvä sarja on joo. Suomikäännös on vasta alussa, joten mitään ihmeellistä ei juurikaan ole ollut. Ehkä se muuttuu vielä paremmaksi eteenpäin mentäessä? Pitäisi jossain vaiheessa se anime-sarjakin katsoa..

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ma Loka 03, 2005 14:16

Heps.

Makunsa kullakin. Tarkoitukseni ei ole arvioida immeisten mielipiteitä; olen siihen liian puolueellinen. Mutta seuraavaan tahtoisin tarkennusta:

Harmi sinänsä, sillä alkuperäinen teksti on sen verran hyvin säädettyä, että tästä olisi mielestäni saanut teknisestikin paljon paremman suomennoksen jos murteita sun muita olisi vähän säädetty (alaspäin).
Mitä tuo mahtaa tarkoittaa? Mikä alkuperäinen, millä lailla säädettyä? Oletan että "murteilla sun muilla" viitataan puhekieleen, sillä varsinaisia murteita ei OP:ssa ole käytetty.
...no, muutama nääs, mutta ei sen kummempia. Tietääkseni.

Antti-setä

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ma Loka 03, 2005 16:08

Ranman ja Conanin jälkeen paras suomennettu manga. Itse pidän erityisesti merirosvo aiheesta ja pienen totuttelun jälkeen myös piirtotyylistä.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Suffi

Viesti Kirjoittaja Suffi » Su Loka 09, 2005 11:40

Mielestäni OP on ihan hyvä sarja, vaikka piirustustyyli ottikin ensin hieman silmään. Pikkuveljeni on kuitenkin aivan hulluna siihen.
En ehkä muuten sitä viitsisi ostaakkaan.
Elää omissa maailmoissaan.

Yoshitsumi

Viesti Kirjoittaja Yoshitsumi » Su Loka 09, 2005 11:59

Erittäin hyvä manga! Mielestäni yhtä hyvä, kuin Conan ja Ranma. Ei niitä oikein voi verrata, ne ovat niin erillaisia. One Piecessä on niin hyvä juoni, että ahmin innolla kaikki pokkarit mitä käsiini saan. :D Mä tykkään niin merirosvojutuista. Tähän mennessä mä oon tykänny ehkä eniten Buggy-klovnista, vaikka se onkii pahis. ^^ Viehättävä tyyppi.
Kotisivu (Siellä linkit fanart gallerioihin.)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”