Final Fantasy VII Advent Children

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ti Elo 08, 2006 13:25

Jep, minustakin siihen edes pikkuinen rakkaustarina olisi sopinut, mutta kelpaa minulle ihan näinkin^^
Kauanka tämän tekemiseen on muuten uhrattu aikaa?No varmaan aika kauan kun on niin hyvin tehty :shock:

yulia

Viesti Kirjoittaja yulia » Ti Elo 08, 2006 19:58

Kyllähän tuo tuli katsottua lähinnä koska kiinnosti nähdä tietokonegrafiikalla tehty elokuva. Itse en ole ikinä pleannut Final Fantasyja, vaikka aikomus tosin on ollut jo pitkään... :roll: Tuo FF7 tässä koneella on ollut jo tovin ja ehkä joku kaunis päivä jaksan pelata sen lävitse ja antaa sitten siitä näkökulmasta arvion. Siihen asti joudun tyytymään maalikkonäkökulmaan.

FF Advent Children on fanipalvelua parhaimmillaan. Kyllä minäkin katsoisin mielläni elokuvan jostain muinaisesta lempipelistäni ( ja etenkin sellaisen elokuvan jota ei ole vedetty ihan pläriksi *köh* Silent Hill ). Peliin tutustumattomille ei oikein anneta muuta kuin hyvin kivoja grafiikoita. Tunne on kuin katsoessa ylipitkää välianimaatiota josta ei tajua mitään. Katsoin elokuvan yhden kerran ja tajusin että "siinä on tää tyyppi joka tappelee kaikia muita tyyppejä vastaan...ja toi yks tyyppi taitaa olla sen tyttöystävä". Mitään motiiveja ei pahemmin jaksettu selitellä, puhumattakaan että yritettäisiin esitellä hahmoja. Fanien kannalta tämä on kai parempi ratkaisu kuin kuunnella kertausta pelistä jonka on hakannut läpi multibiljoona kertaa, mutta tavis (=minä) ei tajua yhtään mitään ja se nostattaa verenpainetta.

Olen katsonut myös ah niin parjatun FF Spirits Within- elokuvan (muistanko nimen oikein vai sekoilenko?) jota vihasin typerän juonen takia mutta nyt suhtaudun kyseiseen elokuvaan ymmärtäväisemmin. Ei ole helppoa miellyttää sekä meitä n00beja että hardcorefaneja ja FF AC näyttää selkeästi että tämä asia on tajuttu. Kyllä se leffa myy hitosti vaikka vain fanit ostaisivat.
Like a soul without a mind
In a body without a heart
I'm missing every part

henrick

Viesti Kirjoittaja henrick » Ma Elo 21, 2006 16:49

ite tuli katottua tuo elokuva mutta liian lyhyt se oli...

Blue Bonewings

Viesti Kirjoittaja Blue Bonewings » Ti Elo 22, 2006 22:29

Tämä on ehkä yksi minun lempi elukuvista. Olen muutenki FF fani. ÖÖP oho. Nonii takaisin aiheeseen sotken tämä vaa melko pitkäksi se kohta kun öö joku summonaa sen bahamutin on aika hauska kun ne heittelee goudii et se voi tehä sen liikkeen en muista nimee mut kuiteki se on sen yks limit brake ff7 pelissä se ain aika hieno myös se loppu mätkintä taistelu ku siit tulee shepirot =P alkaa kunnon mätöt Cloud veti sen parhaan limit berikin siihe =) se o aika makee... =)) öö kukaa ei kuitekaa tajuu eka iha normaalii tekstii sit tällöst hätästä mis on kirjtu virheitä lolz ...

Sheik

Viesti Kirjoittaja Sheik » Ke Elo 23, 2006 19:19

_Kagome_ kirjoitti:Jep, minustakin siihen edes pikkuinen rakkaustarina olisi sopinut
Peliä pelanneena täytyy kommentoida, että ei, minkään sortin rakkaustarina ei olisi sopinut leffaan. Se olisi rikkonut mielestäni tyystin elokuvan uskottavuuden ottaen huomioon että se pohjautuu aivan tiettyyn peliin. Tätä on vaikea perustella peliä pelaamattomalle, mutta mikäli leffaan olisi joku rakkausjuttu ängetty niin ainakin minä olisin pitänyt sitä vähintään pyhäinhäväistyksenä. Koska se pieni rakkaustarinan poikanen tapetaan jo itse pelissä, olisi ollut typerää laittaa sellaista elokuvaankaan.
Erehtyminen on inhimillistä, toisten syyttely politiikkaa.

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » Ma Elo 28, 2006 10:36

Hah. Oli perin huvittavaa lukea näitä ketjun aloitusviestejä kun porukat itkivät sitä että "Ei se kuitenkaan tuu suomeen :((((" hivenen optimistisemmat henkilötkin olivat tätä mieltä:
Squdhazard kirjoitti:Eiköhän se suomeen tule. Tosin voi olla vaikeeta saada siitä versio suomisubeilla mitä ei ole pilattu jenkki dubilla joten parempikun tilaa jostain Japski dubeilla ja jenkki subeilla.
:D. No, jälkiviisaus on toki paras viisaus, mutta tässä vaiheessa naurattaa - ko. pätkä tarttui Suomi-julkaisuna mukaan Raision Myllystä, Viihdepysäkillä (Vai mikä lie Tilt!-pelikauppa sekin nykyään on) sattui silmään, hintaa taisi olla hieman alle 16 euroa. 2 DVD:n "erikoisjulkaisu", joka tosin taitaa melkoisesti kalveta noille Ultimate Editioneille jne, mukana kun ei tullut T-paitaa, tikkareita tai tai tarroja, eikä edes Buster Swordin jäljitelmää, Tifan käytetyistä alushousuista puhumattakaan :(((((. Ainakin Making of -pätkä tuolta löytyi jne, tänään ajattelin extroihin perehtyä oikein ajan kanssa.

Mutta asiaan. Pätkä oli jotakuinkin sitä mitä arvelinkin: hienoa CG:tä ja mättöä pelin faneille, juonta ei oikeastaan nimeksikään. Positiivinen yllätys oli Reno ja tämän hieno "toimi ensin, mieti sitten"-henki ja alituinen seinillä kiipeily :D. Turkit kun olivat ainakin minulle jääneet hieman hämärään alkuperäisessä pelissä. Vaikka eipä tuokaan hirveästi ko. organisaatiota selventänyt - ehkä pitäisi pelata peli uudestaan läpi ja keskittyä enemmän siihen juoneenkin... Hienoa oli myös se, että Aerith oli lopputeksteissä ihan Aerith (...voitaisiin toki väitellä translitterointiongelmista ;>). Samoin hauskoja fiiliksiä tuottivat pelin hahmoilla olevat rusetit käsivarsissa ja muut vastaavat yksityiskohdat, Ribbon FTW! Uematsun musiikit olivat jee, varsinkin uudet sovitukset (Ne sähkökitaraversiot siis) taistelumusiikeista ja One-Winged Angelista olivat nannaa :>.

Vaan siihenpä ne positiiviset ansiot sitten jäävätkin. Tämän pikkutytön, Marleneko se nyt oli, ääninäyttely ja animointi vaikutti jotenkin puolitehoiselta muihin verrattuna (Muut oli kyllä tehty ihan hyvin). Juoni oli aika poissaoleva, tosin sitä en erityisesti odottanutkaan :F - mutta sekin vähä, mikä siinä oli, oli melko hämärä, jos pelin juoni ei ollut tarkasti muistissa. Itsellänihän pelin läpipeluusta on jotain, mitä, 8 vuotta :B? Että niiltä pohjilta. Mitä muuten ne Kadaj'n kutsumat koiraelukat olivat o_O? Tai se lentävä mölliäinen? Oliko se Bahamut vai mikä... Eikö siinä kohdassa soinut nimenomaan se Jenova-biisi? Suurin ongelma elokuvassa oli kuitenkin se juonen puute. Kyllähän tämän nyt mielikseen katsoi, mutta varsinaista substanssia Advent Children ei tarjoa.

Tiivistettynä: paska elokuva, hyvä fanservice-pätkä.

Siinä Sephirothin paikalleilmestymisessä tuli muuten pienet Pokemon-vibat...: ...Huh? Your KADAJ is evolving! *fanfaari* Congratulations! Your KADAJ evolved into SEPHIROTH!"

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Ma Elo 28, 2006 21:19

Sheik kirjoitti:
_Kagome_ kirjoitti:Jep, minustakin siihen edes pikkuinen rakkaustarina olisi sopinut
Peliä pelanneena täytyy kommentoida, että ei, minkään sortin rakkaustarina ei olisi sopinut leffaan. Se olisi rikkonut mielestäni tyystin elokuvan uskottavuuden ottaen huomioon että se pohjautuu aivan tiettyyn peliin. Tätä on vaikea perustella peliä pelaamattomalle, mutta mikäli leffaan olisi joku rakkausjuttu ängetty niin ainakin minä olisin pitänyt sitä vähintään pyhäinhäväistyksenä. Koska se pieni rakkaustarinan poikanen tapetaan jo itse pelissä, olisi ollut typerää laittaa sellaista elokuvaankaan.
Olen täydellisen samaa mieltä! Pelkkä sananen että Tifan ja Cloudin suhde (no esim. juuri se) olisi jotakin muuta kuin tavallinen veli-sisar-suhde niin minä hirtän sen ihmisen. FFVII:ssa ei kyse ole mistään lässynlässynrakkaudesta (toisin kuin VIII tai X tai jopa suloisen söpö IX), vaan ihan toisista asioista. Hyvä vain että leffan pojat olivat enemmän pääosassa... ja vaikka kuinka Cloud onkin kaikesta huolimatta kova jätkä ja Tifa potkii ketä tahansa p**suksille (jos suotte kielenkäyttöni), niin olisin itkenyt viikon jos leffaan olisi ängetty jotakin rakkaustarinaa. Huhhuih. Kuten Sheik sanoi, olisi se rikkonut sitä tunnelmaa johon koko VII pohjautuu. Onhan se yhä rakkain videopeli mitä on koskaan tullut pelattua ja elokuva on tuollaisenaankin oikein hyvä, ilman mitään juonikkaita ihmissuhteita. Hmmh. Sillä eihän seiskassa kyse ole siitä vaan maailman pelastamisesta ja Cloud-parasta jonka muistot ovat enemmän sekaisin kuin miesparka itse.

Itse pidin leffasta tosi paljon jo pelkästään upeiden grafiikoiden takia ja sen, että oli suorastaan hillittömän nostalgista nähdä vanhat ja tutut, rakkaat hahmot uudestaan. <3 (Ja Zackin ilmestyminen oli suurinta plussaa. Raukkaparkapieni. Awh. <3) Pahoittelen pälätystä. Eka romaaniviestini tälle foorumille. :twisted:

Btw, eka joka tulee väittämään ettei Sephiroth muka ole yhä kovin pahis ikinä niin päin honkia menee. Upea miäs. (kuten ne kaikki tässä leffassa. *ikuinen Vincent Valentine-fani*)

Renodesu

Viesti Kirjoittaja Renodesu » Ti Elo 29, 2006 17:35

Nojoo kommentoin vielä tähänkin lisää, ja olen huomannut pari seikkaa itsekkin minä Advent Childrenista (Juonen poissa olon aistin heti).

Eli, jos en olisi mikään FF-Fani, tai en tietäisi yhtään mitään FFVII:stä, niin voisi aivan helposti kuulla minultakin että "Paska leffa mutta grafiikat räjäytti aivot pellolle". Sekä Tifasta vielä, tiedän kyllä että monet ajattelevat että että Tifa on bitch, niinkuin se onkin, niin kysymys, FLIRTTAILIKO SE Cloudille elokuvan lopussa? :0

Toiseksi:
(Ja Zackin ilmestyminen oli suurinta plussaa. Raukkaparkapieni. Awh. <3)
Sinä kauniina sekunttina kun kuulin Zackin äänen videon loppu vaiheilla, tuntui kuin suuri kivi olisi vierähtänyt pois sydämmeltä, ja mikä parasta, kun Zackia näkyi parhaiten Aeriksen kanssa lopussa, minä pillahdin niin vuolaaseen itkuun että sain vaihtaa lakanat. Eli kiitän että Squaren heput eivät kokonaan ryssineet elokuvaa Cloudilla. voi Zack pikkuista <:'>
(Jumaloin hänen ääntään <333)[/i]

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Ti Elo 29, 2006 21:40

Tooba-sama kirjoitti:
Toiseksi:
(Ja Zackin ilmestyminen oli suurinta plussaa. Raukkaparkapieni. Awh. <3)
Sinä kauniina sekunttina kun kuulin Zackin äänen videon loppu vaiheilla, tuntui kuin suuri kivi olisi vierähtänyt pois sydämmeltä, ja mikä parasta, kun Zackia näkyi parhaiten Aeriksen kanssa lopussa, minä pillahdin niin vuolaaseen itkuun että sain vaihtaa lakanat. Eli kiitän että Squaren heput eivät kokonaan ryssineet elokuvaa Cloudilla. voi Zack pikkuista <:'>
(Jumaloin hänen ääntään <333)[/i]
Ah. Juuri niin. Myönnän, pillitin rankasti minäkin. Zack on vain hahmona kiehtonut aina niin hirveästi ja oli julmaa tappaa poikarukka sillä lailla. Mua vain häiritsi miksi se Aeriksen kanssa siinä oli (ei, en ole pelannut seiskaa noin viiteen vuoteen -.-) enkä haluakaan tietää, nääh. 99% FFVII-'parituksista' on täyttä roskaa. (Se yksi on Zack x Cloud, ainut mistä pidän mutta siitä ei puhuta, anteeksi.) Kenichi Suzumura on täydellinen seiyuu Zackille. Love it. Ja oli poikakulta niin viattoman ja nätin ja ihanan näkönenkin. (Siniset silmät on aika nannaa. )

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Ke Syys 06, 2006 14:10

Sadepäivän ratoksi vuokrasin sitten tämän Makuunista. Kyllähän ajanvietteestä aina viisi euroa maksaa. FFVII: AC:n tapauksessa viisi euroa on kuitenkin kutakuinkin maksimihinta, jos minulta kysytään. Odotukset olivat todella korkealla fanitustaustani ja toistuneiden viivästyksien vuoksi. On siis harmi, että elokuva jätti hieman mitäänsanomattoman fiiliksen.

Animaatiojälki on tietysti suurimmaksi osaksi kaunista. Pelistä tutut hahmot, paikat ja musiikit saavat olon nostalgiseksi. Kuitenkin päällimmäisenä on keinotekoisuuden tunne. Hahmoja on kirjoitettu muutenkin keskinkertaiseen tarinaan hieman väkisin - eihän kenenkään suosikki saa jäädä elokuvasta pois! Katsojien silmille vyörytetään järkyttävä määrä FFVII-viittauksia, joista suurin osa ei aukea, ellei peliä ole pelannut paria kertaa läpi. Tämän jälkeen selityksiin ei haaskata aikaa, vaan keskitytään toimintaan, joka menee jo naurettavuuksiin näyttävyydessään. Eipähän tarvinnut aivojaan turhaan rasittaa, dialogi kun oli perusluonteeltaan tuhanteen kertaan kirjoitettua. FFVII: AC on kuin saisi laatikollisen konvehteja, mutta huomaisi kaikissa olevan likööritäytteen. Hyvä homma, jos tykkää.

Vielä loppu"ratkaisusta". Sanokoon muut tähän mitä vain, mutta
Angstinen Ryokan kirjoitti:minusta se oli tavattoman tylsä ja turvallinen. Täysin vailla odottamaani draamaa ja suuria tunteita. Tuntui jotenkin siltä, etteivät tekijät halunneet suututtaa sarjan fanaattisimpia ystäviä saattamalla asioita kunnolliseen päätökseen. Onneksi sentään ekstrojen muistelupätkä antoi epäsuoria viitteitä jatkosta.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Su Syys 10, 2006 09:43

Tuli AC katsottua perjantaina. Vaikka juoni olikin olematon (varsinkin verrattuna peliin) nautin siitä hyvin paljon. Syynä tähän oli FFVII fanius (paras FF ikinä) ja taistelukohtauksien (joita ei puuttunut) komeus. Varsinkin Cloud vs Sephiroth lopussa ja Cloud & kumppanit vs se summonattu iso hirviö olivat upeita.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

stray.dog

Viesti Kirjoittaja stray.dog » Ma Syys 18, 2006 14:08

Niinku on jo sanottu kummosta juonta ei tarvita: se on FF7!!! Ekalla kerralla se oli upea kokemus, sen jälkeen kyllähän sitä leffaa ihan mielellään kahtoi. Omituisia musiikkikappaleita tosin siellä oli muutama niiden vanhojen hyvien uudelleen remasteroitujen biisien lisäksi. Ne oli vähän.. huonoja.

Mutta kyllä harmittaa niiden kaikkien puolesta jotka katsoivat leffan ennenkuin pelasivat peliä! Menettivät osan siitä elokuvan merkityksestä ja syvimmästä olemuksesta fanien leffana :lol:

monday..

Viesti Kirjoittaja monday.. » Ti Syys 19, 2006 15:14

ostin kyseisen leffan pari päivää sitten.. todella hyvä elokuva!!

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » Ti Syys 26, 2006 12:33

Saan tuon leffan kukauden päästä ja odotan sitä innolla!! :D Olen katsonut pätkän traileria (josta en tajunnut mitään kun ei ollut tekstejä) mutta näytti TOSI hyvältä!! :D Pelin pelaan loppuun vialä niin voin sitten katsoa tän leffan! :D
wwii

zenisu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zenisu » Pe Syys 29, 2006 12:03

No niin, sain itsekin katsottua kyseisen elokuvan, josta tulin maksaneeksi vähemmän kun en extroja halunnut. Extrattomassakin versiossa on pieni 20 minuutin opastus Final Fantasy VII-peliin, jonka katsoin vasta elokuvan jälkeen. Mukava hämmennin.

Itse elokuvassa oli paljon mäiskettä hyvin nätissä muodossa, jonne sekaan juonikin tuntui katoavan, jos sitä edes oli. Cloud oli nätti myös, niin nätti että se välillä häiritsi. Mutta hyvänä ylimääräisten ajatusten tyhjentimenä elokuva toimiikin. Toimintaa on niin paljon näyttävinä taistelukohtauksina ettei siinä edes aina pysy kärryillä, ja vaikka silmiä lepuuttaisikin välillä, ns. juonesta tuskin putoaa.

Ensimmäisellä katselukerralla sain aikaan vain hihkaisun "Sepi on täällä!" sekä jonkin sarjan epäuskoisia höh-tuhahduksia kun Kadaj vain katosi Cloudin käsivarsilta elämänvirtaan. Fanityttönä minulla olisikin paljon sanottavaa tähän, se kaatuminen nätin pojan syliin oli niin ihana kohtaus, mutta en sano. Oman turvallisuuteni tähden.

Onneksi mitään romantiikkaa ei Tifan ja Cloudin välille ollut tungettu. Sitä en olisi kestänyt.
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”