Kuinka kauan olet ollut kiinnostunut mangasta/animesta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kauan kiinnostunut animesta/mangasta

Muutaman päivän
2
0%
viikkoja
8
1%
muutaman kuukauden
57
5%
vuoden
136
13%
2-5 vuotta
513
49%
6-9 vuotta
224
21%
10-20 vuotta
66
6%
enemmän.
7
1%
Koko elämän. (:O)
32
3%

Ääniä yhteensä: 1045

Lora

Kuinka kauan olet ollut kiinnostunut mangasta/animesta?

Viesti Kirjoittaja Lora » Pe Kesä 17, 2005 19:02

Eli kuinka kauan olet ollut kiinnostunut? Ajattelin kysyä koska jotkut on voineet olla kiinnostuneet koko ikänsä ja jotkut vasta muutamia päiviä.

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » Pe Kesä 17, 2005 19:12

Muutaman kuukauden. Harrastus lähti kunnolla käyntiin ensimmäisten suomessa esitettyjen Evangelion-jaksojen myötä.
Viimeksi muokannut Merryl, Su Syys 24, 2006 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » Pe Kesä 17, 2005 19:50

Jotain pari vuotta kertynyt japanifriikkeyttä.. Ja alkaa jo tässä vaiheessa pelottaan.
Viimeksi muokannut Tenshi, Ma Touko 22, 2006 23:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » La Kesä 18, 2005 00:28

Onhan tuota tullut jo muutaman vuoden verran animeharrastuksen parissa näprättyä. Alkaa olemaan jos iinä pisteessä ettei ole animessa enään "fanityttöaika" jolloin kaikki oli hienoa ja uutta, ja kaikkea piti saada heti ja äkkiä. Anime ja manga ovat tätä nykyä ihan yhtä arkipäiväinen (lue: en pidä sitä silti ihan yhtä tavanomaisena kuin irkkaamista tai syömistä, vaan todella läheisenä harrastuksena) ja yhtä mukava harrastus kuin meetwurstin kopiointi.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » La Kesä 18, 2005 03:23

Silloin 5-6 vuota sitten se kiinnostus oli vähän erilaista kuin nyt (katsoin Urotsukidoujia ja Adventure Duoa aina kun olin yksin kotona). Varsinainen harrasteleminen tai sellainen on vähän tuoreempi ilmiö minun kohdallani.

Puolitoista vuotta on nyt sitten tullut melko aktiivisesti sekaannuttua tähänkin teinivillitykseen. Hitsi kun näihin piireihin ei ehdi mukaan koskaan silloin kun se on vielä sellaista mystistä underground juttua. Kai sitä täytyy luovuttaa ja alkaa fanittamaan Antti Tuiskuakin.

meetwurstin kopiointi? Mielenkiintoista, minä varastan vessapaperia.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » La Kesä 18, 2005 13:45

Yhdeksän vuotta taitaa olla oikea arvio, vaikka kovasti olisikin tehnyt ruksia tuo kymmenen. ^^; Kiinnostus muuttui enemmän harrastukseksi kolmisen vuotta sitten, kun keksin että netistäkin löytyy tietoa ja kirjakauppoja, eikä tarvinut tyytyä enää kirjaston hyllyihin ja Kukunorin postimyyntiluetteloon.

Brake^^

Viesti Kirjoittaja Brake^^ » La Kesä 18, 2005 16:58

Amazing Slug kirjoitti:Hitsi kun näihin piireihin ei ehdi mukaan koskaan silloin kun se on vielä sellaista mystistä underground juttua.
Sais skene-rispektiä ku valistais nuoria, et "...ei vaan sillon minun nuaaruudessani, ku anime makso viiskymmentä oravannahkaa per kasetti!"
--
'Bout kuus vuotta tätä on nyt jatkunu, välillä tosin vähän vähemmän aktiivisesti kun nykyjään. Sillon aikoinaan ensimmäiset sarjat jotka tuli katottua tais olla NGE ja Cowboy Bebop.

Gogatsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogatsu » La Kesä 18, 2005 23:57

Vuoden.
Ja jos ei ehdi sillon kun maksoi viiskyt oravannahkaa kasetti niin ei enää sais sitäkään rispektiä että saisi olla jonkun suurimman jutun pääjehuja tai muita kunnioitettuja cüüleja kokemusammattilaisia.
"Joku sanoisi, että sun elämä on ollut pelkkää unta yhdentoista kilometrin korkeudessa. Vähän samaa kuin Pekingin lennolla."

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Su Kesä 19, 2005 07:46

Kohta 3 vuotta tulee jo täyteen enkä kadu vieläkään. 8)

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Su Kesä 19, 2005 08:34

Oman harrastukseni näen alkaneeksi kesällä 1997. Mitäs tuossa sitten on.. kahdeksan vuotta :3

Sillon ku mä alotin niin katottiin innoissaan VHS:ltä kymmenennen polven kopioita!!
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

miyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko » Su Kesä 19, 2005 14:42

Pari vuotta noin suurin piirtein. Tosin vasta noin puolisen vuotta sitten olen alkanut ihan 'tosissani' harrastaa animea ja mangaa. ^^ mutta kiinnostunut olen ollut jo paljon kauemmin.
Natural born trash human.

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Su Kesä 19, 2005 15:48

Jo vuodesta 2003! :lol:
Eli siitä lähtien, kun meidän talouteen tuli laajakaista.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Su Kesä 19, 2005 16:14

Harrastus lähti oikeestaan kunnolla liikkeelle sinä päivänä kun tänne foorumille kirjauduin. Päivän pitäisi näkyä tossa nimen alla.
Your just jealous because the voices talk to me.

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Su Kesä 19, 2005 17:54

"Tutustuin" animeen ja mangaan jo suht pienenä (Humpharallaa, Pokemonia tms. suomeksi dupattua lastenanimea, mutta olin kyllä nähnyt jotakin Sailor Moonia ja Dragon Ballia japaniksi jo ekaluokalla. Mutta en tajunnut mitään. :) ). Eka mangani oli sen ilmestymisaoikoihin Suomessa Dragon Ball (blah), jonka myötä myöhemmin tutustuin kaikenlaiseen muuhun...
Aktiivisesti olen harrastellut tässä runsaiden kahden vuoden ajan. En kadu, enkä voisi kuvitella eläväni ilman tätä ihanaa taidetta. Kamuni kanssa olemme pohtineet sata ja viisitoista kertaa, miten tylsää elämä olisi ilman, noh, animea ja mangaa. Tai sitten jotakin sarjaa. :)

Hecatonchiros

Viesti Kirjoittaja Hecatonchiros » Su Kesä 19, 2005 19:06

Ensimmäisen (ja ainoan) anime-VHSäni sekä ensimmäisen manga-pokkarini hommasin rippilahjaksi saamillani rahoilla, ja vuosi oli 1998. Mitenkään aktiivisesti en mangaa keräillyt kuitenkaan ennenkuin vasta about vuodesta 2001 eteenpäin. Animea olen alkanut oikeastaan keräilemään vasta nyt, kun sitä on alkanut ilmestymään Suomessa DVD-muodossa. Sitä ennen pääasiallinen anime-lähteeni oli serkkuni kokoelma (ja on aika pitkälti edelleen).

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”