j-rock janai~~!

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Miyavi-desu
Paikkakunta: Helsinki-Shanghai-Tokyo/Osaka (or somewhere else in Asia)
Viesti:

j-rock janai~~!

Viesti Kirjoittaja Miyavi-desu » Ti Kesä 07, 2005 09:52

Hei onko ketään kiinostunut täällä j-rockista? (en iokesti välitä yhtään j-popista) Feel free to post any new of j-rock here~~!!!
Fourth Avenue Cafe~~

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » Ti Kesä 07, 2005 11:39

Onhan täällä..:) roppakaupalla luulisin.

...

J-rockia tullut kuunneltua nyt noin vuoden.. Animestahan innostus Japaniin levisi ja sitä samaa puppua mitä aina kirjoitetaan. Joskus kyllä on lievästi orpo olo, kun ei oikeen kukaan irl-ystävistäni kuuntele japanimusaa, enkä minä tiedä moniakaan uusia länsimaisia bändejä. Mutta MYV, Gackt, hide, Eve of Destiny etc. korjaa tilannetta..:3
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

Lmmz
Otaking
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lmmz » Ti Kesä 07, 2005 13:19

Tässä kohtaa pitää kai sitten mainita tämä sivusto http://www.jrocksuomi.org/ omine keskustelualueineen, ilmeisesti sieltä löytyy musiikkipuolen harrastajia enemmänkin, ja sen aihealueen kysymyksiin ja keskusteluihin voi paremmin saada vastauksia kuin täältä.
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

Miyavi-desu
Paikkakunta: Helsinki-Shanghai-Tokyo/Osaka (or somewhere else in Asia)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miyavi-desu » Ti Kesä 07, 2005 17:35

thanks
Fourth Avenue Cafe~~

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Ke Kesä 08, 2005 00:54

Mitenkään varsinaisesti dissaamatta, minua ihmetyttää miksi fanitetaan nimenomaan J-rockia? Ovatko sikäläiset rokkibändit jotenkin kategorisesti ihmeellisempiä ja parempia kuin muut, vai mikä on syynä?

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » La Kesä 11, 2005 19:23

Ummöö, kun vielä koulua oli, juttelin muutaman kerran j-rockiin hurahtaneen kaverini kanssa... HE ymmärtävät tästä paljon enemmän, mutta minä en ollut oikein perillä. Meikäläisen ah niin valtava tietämys rajoittuu lähinnä itse animeen ja mangaan. Tilannetta on korjannut vain se, että olen alkanut ehdottomast rakastaa the Pillowsien musakkia. :D FLCL:n lopetus pyörii päässäni lähes aina, jos mikään muu ei pyöri, ja aion etsiä ensi kuussa käsiini Englannista FLCL-DVD:t, jos mahdollista. Mutta ainakin the Pillows jyrää. :mrgreen:

Amira

Viesti Kirjoittaja Amira » Su Kesä 12, 2005 02:33

Tenshi kirjoitti:Joskus kyllä on lievästi orpo olo, kun ei oikeen kukaan irl-ystävistäni kuuntele japanimusaa, enkä minä tiedä moniakaan uusia länsimaisia bändejä. Mutta MYV, Gackt, hide, Eve of Destiny etc. korjaa tilannetta..:3
TenTen, älä nyt hullja puhu! Mähän ihkutan sun kanssas kilpaa kaikkea Japaniin liittyvää aina! :]
Starfire kirjoitti:Mitenkään varsinaisesti dissaamatta, minua ihmetyttää miksi fanitetaan nimenomaan J-rockia? Ovatko sikäläiset rokkibändit jotenkin kategorisesti ihmeellisempiä ja parempia kuin muut, vai mikä on syynä?
Umm.. Japani on pop ilmiö, kaikkea Japaniin liittyvää taidetaan olla ihkuttamassa nykyään. Oli se sitten Japanilainen musiikki tai pikkuhousut. Useimmat sitten vain tutustuvat niihin bändeihin, jotka ovat suosituimpia Japanissa ja ne sattuvat olemaan juuri noita rock tai pop bändejä. Useimmat sitten näköjään pitävät Rokista enemmän, joten ihkuttaminen syntyy näin.

Ite olen kyllä. Kuuntelen paljonkin kaikkea Japanilaista musaa päästä päähän eli myös rokkia löytyy minun valikoimistani. Pahemmin en ala listaamaan bändejä [koska tein siitä juuri kilometrin viestin toiseen foorumiin], mutta todella hurahtanut olen Japanilaiseen rockiin kuten muuhunkin musiikkiin.

Heihei, kysymys. Miksi otsikossa lukee janai?
Bite me.

Kiyoko

Viesti Kirjoittaja Kiyoko » Ma Kesä 13, 2005 21:46

Täällä ruudun takana istuu yksi Dir en grey fani. Hullu mikä hullu, mutta ei voi mitään. Bändi jäsenet ovat jotenkin niin lamaannuttavia ja musiikki myös.
Saita, saita, chuurippuno hanaga,
naranda, naranda, aka shiro kiiro.
donohana mitemo kireidana.

yokan

Viesti Kirjoittaja yokan » To Kesä 30, 2005 19:48

Tietystikkin täältä löytyy Dir en grey faneja! Kukapa tuota ihastuttavan kauhistuttavan rakastettavaa bändiä ei tuntisi! Okei oli ehkä hieman liioiteltua, mutta ei niitä poikia voi vähätellä. Erityis maininta Kyon mahtavalle niskavillat pystyyn saavalle äänelle :D Mutta kyllä minä ainakin rakastan heitä!!! Omistan harmikseni tosin vain kaksi levyä (siis aitoa) Withering to dead ja Macabren...

gackt lover

Viesti Kirjoittaja gackt lover » Ma Elo 01, 2005 19:43

KAWAIIIIIIII!!!!!!!!!siis jos ihmiset eivät hemmetti soikoon kuuntele jrockia niin mitä sitten?!XD anyway... gackt,gackt,gackt, voi minua niiiiiin lääpällään ettei yksikään tunne minua jos löydätte mut ihQuttamast GACKTIA.... se on jokin seksikkyyden hypnoosittama perikuva... *on pyörtyä* ja noh.. kyllä vain.. on sitä kuunneltu malice mizeriäkin...=) ja pierrotia, psycho le cemu,diruja(dir en grey) ja jmetallia... se on jotain kanssa aika hurjaa... muta kuten jo nimestä näkyy olen gackt palvojaXD
"is it okay to love, too? in the shaking night
it`s good as it is more deeper
as those almost maddening lips Ì´ve gotten used to smelt together
I`am...Your...Vanilla"(words by gackt)

littleneko

Viesti Kirjoittaja littleneko » La Huhti 28, 2007 20:45

Leaves o hyvä bändi ja varsinkin yatta-kappale (He he he) :kuolee nauruun nähtyään musavideon: :lol:

Niin tota joo on täällä yksi j-popista ja -rockista pitävä. :wink:
Maailma on jotain mitä en ole vielä keksinyt,
mutta kyllä se tästä

La.Marionnette

Viesti Kirjoittaja La.Marionnette » La Huhti 28, 2007 20:58

Kyllähän meitä j-rockista pitäviä näyttää löytyvän :D
Itse tutustuin ensimmäisenä Dir En Grey-nimiseen bändiin.
Musiikki kuulosti niin mielenkiintoiselta ja nosti niskavillat pystyyn, että pakkohan se levy oli sitten ostaa (Marrow Of A Bonen omistan). :D Nykyään kuuntelen Diruja, Miyavia, Gacktia, Malicea sun muuta. (Niitä on monen monituista kymmentä, en edes muista kaikkien nimiä :D, mutta tuossa ne yleisimmät jotka varmaan ainakin melkein kaikki tietävät ^^)

Onko muuten joku kuullut bänditä nimeltä Baroque? (BRQ)
Ihan mielenkiinnosta kysyn ^^
Enfant Terrible ~ <3

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Su Huhti 29, 2007 10:54

Kyllähän sitä kuuntelee aina silloin tällöin. Enää en vain tahdo olla tuosta j-musiikista enää niin kiinnostunut, mitä joskus.
Juu, tuo Dir Engrey on myös minunkin makuuni. Sitä jaksaa vähän enemmänkin kuunnella.

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Su Huhti 29, 2007 12:04

missäs jazzin ja muiden genrien ystävät ovat? :wink:

Tiukukello
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiukukello » Su Huhti 29, 2007 13:52

Hm. Jrokin pongasin melkein 2v sitten.
Enää en osaa sanoa tarkasti, että mistä kaikki alkoi, mutta kun jrock kerran kolahti niin se oli siinä. Kuuntelen the GazettEa, Dir en greytä, 12012a, RENTRER EN SOIta, Miyavia, HYDEä, Psycho le Cémua, Gacktia, DOREMIdania, Kagrraa, L'Arc~en~Cieliä ja POITRINEa. Eli siis enimmäkseen visual keita, mutta joukosta löytyy myös pari tavallisempaa artistia.

Uusia artisteja saa toki suositella minulle~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”