Full metal panic!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Antti91

Full metal panic!

Viesti Kirjoittaja Antti91 » Ti Helmi 08, 2005 11:46

Onko joku tutustunut sarjaan? Onko hyvä?! :D

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=844
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1584
Todellisen neron tuomitseminen kouluun raatamaan on sama kuin panisi kilpahevosen polkumyllyyn. - Charles Caleb Colton

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ti Helmi 08, 2005 12:10

Tästä threadista taitaa tulla sapiskaa. 8)

Mutta asiaan. Kyllä, ainakin minä olen tutustunut kyseiseen sarjaan sekä myös sen jatko-osaan Fumoffuun. Minä ainakin pidin kovasti sarjan tarinasta, huumorista sekä hahmoista. Ja heillä on jopa hampaat! (pidän hampaista)
Parhaiten hampaat on esillä Tenjou Tengessä. Nojoo, minulle tuollainen pikku yksityiskohta tuo hahmoihin enemmän luontevuutta. Hyvää informaatiota taas minulta. Mutta palataanpas taas asiaan, neh?
Fumoffu keskittyi enemmän koulumaailmaan kuin edeltäjänsä ja painottui vähän enemmän huumoriin mutta ei se tehnyt siitä yhtään sen huonompaa, taisin jopa pitää tuosta enemmän. Joten odotan innolla kolmatta FMP settiä. (Full Metal Panic! The Second Raid) Tuon pitäisi tietojeni mukaan keskittyä vakavammin kahteen Full Metal Panic! Owaru Day By Day novelleihin. Toivottavasti tietoni ovat oikeassa.

Erityismaininnan ansaitsee Mikuni Shimokawa todella kauniista lauluäänestään sekä upeista kappaleista jotka soivat sarjojen tunnareissa.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ti Helmi 08, 2005 14:13

Kolmas FMP? Vau, threadin alku vaikutti laimelta, mutta kylläpä laatu parani heti ensimmäisen viestin jälkeen.

FMP (se eka) on vähän niin ja näin, kai se on ihan kiva, mutta fumoffu on mainio. Ahkerammin animoitu ja alkubiisi on herkkä. Osaan sanat ulkoa [/nolife]

Jataru

Viesti Kirjoittaja Jataru » Ti Helmi 08, 2005 14:55

Kyll tota FMP:tä on tullu katottua ja pakko myöntää et mun mielestä se on erittäin kelvollinen sarja...pitäs ostaa lisää mut ei oo tällä hetkellä kaupassa(tämänhetkisten tietojeni mukaan). Mut kandee kattoo filmifriikistä ku lähtöhinta sattuu olee huikeet 14,90e!!!

Fmp:n alkujaksot on hauskaa kateltavaa ja tokall dvd:llä alkaaki olemaa jo vähän vakavampaa touhua, mut kyll siel välillä aina muuta vitsi ja pantsut pyörähtää 8)

Voi läpimin sydämmin suositella kyseistä sarjaa. Varsinkin jos sattuu olemaan newbie.

Hachiroku

Viesti Kirjoittaja Hachiroku » Ti Helmi 08, 2005 16:37

En ole katsonut Full Metal Panic! animea ollenkaan, mutta mangaa olen lukenut ja pidän siitä. Piirustustyyli on hyvä, ja pidän siitä melko paljon. Huumoria on sopivasti, ja se on ennen kaikkea oikeasti hauskaa. Joskus naurattaa ihan oikeasti. Varsinkin Sosuke on aivan loistava hahmo. Itse asiassa yksi parhaista miespuolisista hahmoista yleensäkin animessa/mangassa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Helmi 08, 2005 16:42

Ensimmäisen jakson perusteella harkitsen katsovani toisen. Tuossa on niinsanottua EhkäPotentiaalia, joka saattaa tehdä siitä toimivan keskitason teoksen tai sitten ei.

(ei tässä threadissa kyllä mitään vikaa ole, vaikka ehkä vähän lattea aihepiiriltään)
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Oami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oami » Ti Helmi 08, 2005 22:19

Kaksi lättyä on ihmeteltynä ja kaipa se kolmaskin sitten tulee hommailtua... hmm hmm.

Mut ei tää ny mun asteikollani ihan kärkeen mene, mut semmosta mukavaa keskiverto hinausmechamättöä. Pohjois-Eurooppa-julkaisun taso sinänsä voisi olla parempikin...
「生きて行こうと思えば、どこだって天国になるわよ」
碇ユイ

murokeksi

Viesti Kirjoittaja murokeksi » To Helmi 10, 2005 21:33

Olen katsonut koko sarjan ja voin sanoa, että oli uskomattoman hyvä! Itse pidin valtavasti ja suosittelen suurella sydämellä! Joops mutta siis tunnarit on mahtavia ja animaatio on tehty hyvin ja huolellisesti. Jotenkin vain tuommoinen huumori,toiminta,hieman romantiikkaa uppoaa täysin ja kun Sagara on mukana niin mitäpä muuta sitä tarvitaankaan? Innolla odotan tuota kolmatta tuotantokautta etenkin, kun se antaa jatkoa tuolle ekalle(jos ymmärsin oikein).. Mielestäni ylittää ihan reilusti keskiverto animen rajan.

[keiko]

Viesti Kirjoittaja [keiko] » To Helmi 10, 2005 21:45

minä en ole lukenut enkä katsonut, mieli tekisi mutta mistäs ostat.. humpf...hyviä ideoita kuinka ostaa?:)

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » To Helmi 10, 2005 21:49

murokeksi kirjoitti:Jotenkin vain tuommoinen huumori,toiminta,hieman romantiikkaa uppoaa täysin (...) Mielestäni ylittää ihan reilusti keskiverto animen rajan.
Niiden 2'den ensimmäisen DVD'n jälkeen jotka olen nähnyt, niin oon täysin samaa mieltä sarjasta. Eli jos genrestä tykkää, niin ite ainakin suosittelen :)
[keiko] kirjoitti:minä en ole lukenut enkä katsonut, mieli tekisi mutta mistäs ostat.. humpf...hyviä ideoita kuinka ostaa?:)
http://www.casablanca.fi/shop/ -> Halpa
http://www.netanttila.com -> Löytyy fyysisenä kauppana aika monesta kaupungista.
Your just jealous because the voices talk to me.

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » To Helmi 10, 2005 22:05

[keiko] kirjoitti:minä en ole lukenut enkä katsonut, mieli tekisi mutta mistäs ostat.. humpf...hyviä ideoita kuinka ostaa?:)
Full Metal Panic!-mangaa löytyy englanninkielisenä Fantasiapeleistä.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

[keiko]

Viesti Kirjoittaja [keiko] » To Helmi 17, 2005 18:34

kiitos vinkeistä.. :wink: :D

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » To Helmi 17, 2005 18:39

FMP... Juu tuota on minulle suositeltu kun olen kysellyt lisää katsomisen arvoista animea (vieläpä mecha sellaista). Vielä en ole nähnyt yhtään jaksoa mutta kiinnostaisi kovasti. Myönnetään ettei alkuasetelma ole kovin minuun vetoava mutta voi olla, että se on parempi kuin luulenkaan.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

crimson_wolf

Viesti Kirjoittaja crimson_wolf » La Helmi 26, 2005 02:53

Sain tuossa vähän aikaa sitten katsottua animen, ja yritän vielä hankkia fumoffu:n jostain, mutta pidin sarjasta. FMP! lienee paras (myös ainoa) mecha-aiheinen sarja jonka olen lähiaikoina katsonut.... Ehkä innostun vain liikaa aina kun on kyse jostain jolla on tekemistä sotimisen kanssa... :wink:

Off-topic; osaako joku kertoa ~ millä lailla/miltä osin FMP! manga eroaa animesta? Animesta tykkäsin kovasti, ja mangakokoelmaa pitäisi muutenkin kartuttaa....
A man stands on the edge of a cliff.... A saint falls from the sky.... A warrior walks towards his doom.... Destiny is held by one....

Chobit

Viesti Kirjoittaja Chobit » La Helmi 26, 2005 12:13

Fumoffua olen katsonut jo muutaman jakson. Sen verran hyvä sarja, että loputkin jaksot on nähtävä :D ! Harkinnassa on FMP! mangan ostaminen. Odottelen tässä informaatiota, kuinka KAMY:n missionitilaus Ranskasta on onnistunut, sieltä kun saisi kyseistä mangaa muistaakseeni jopa neljä euroa halvemmalla kpl ^_^!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”