Mangapiirrustuksissa parannettavaa

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Polly Obscurum

Mangapiirrustuksissa parannettavaa

Viesti Kirjoittaja Polly Obscurum » Pe Syys 28, 2018 23:50

Olen joskus 2013 vuodesta lähtien alkanut piirtää mangaa, ja olin silloin kyllä aika huono piirtää, mutta sit vähä ennen vuotta 2015 aloin piirtää paremmin, mutta on silti edelleen tosi paljon parannettavaa.

Parannettavaa on just se tietynlaisten nenien piirtäminen edestä, kasvojen sivuprofiilin piirtäminen, tiettyjen kasvonpiirteiden korostaminen/määrittäminen ja varjojen lisääminen.

Mistä saisin apua näihin? Vai onko jotain hyviä vinkkejä tai tutoriaaleja olemassa? Tai onko jotain paikkoja missä mangan piirtämistä voi harjotella tai ihan vaikkapa vain parantaa?
‛(^ᴗ^)’~~~|>

eizan

Re: Mangapiirrustuksissa parannettavaa

Viesti Kirjoittaja eizan » Pe Loka 05, 2018 21:20

Piirtäminen paranee kyllä parhaiten piirtämällä. Itse olen katsonut aika paljon ihan juutuubi pätkiä mutta näissä onhyvä ottaa huomioon että se on aina sen piirtäjän omaa tyyliä. Lisäksi olen hankkinut muutaman kirjan mangan piirtämisestä, ne ovat olleet ihan ok apu jos on tullut "blokki" jonkun tietyn osasen teossa.

Opiskele myös ihan perus perspektiivejä yms. Vaikuttaahan asiaan sekin millä piirrät? Suosittelen myös menemään sen oman mukavuusalueen ulkopuolelle, jos nenät tuottaa ongelmia piirrä neniä jne.

Eikai tässä muuta neuvoa ole ku harjottelua, harjottelua sillä se tulee. Tämmönen ympäripyöree viesti oli tämä :´D
"We are not men who dress like dogs... We are wolves disguised as men..."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”