Vaihto-oppilaana Japanissa?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kairi

Vaihto-oppilaana Japanissa?

Viesti Kirjoittaja Kairi » Ke Syys 29, 2004 18:54

Ainakaan en löytäny hakua käyttämällä kuin yhden tähän suuntaan liittyvän aiheen, jotenpa kysyn:
Onko kukaan teistä ollut koskaan Japanissa vaihto-oppilaana? Millaista siellä oli, oliko sellaista kuin olitte ajatelleetkin olevan, vai täysin erilaista? Ovatko kokemuksenne hyviä vai huonoja? Kertokaa kaikkea mahdollista. Vai kuulutko kenties näihin, jotka ovat lähtemässä sinne vaihtariksi, tai unelmoivat lähdöstä? Olisi kivaa kuulla ihmisiä, jotka ovat siellä vaihto-oppilaina olleet, sillä itse en nyt vielä voisi lähteä, mutta tulevaisuutta varten toisten kokemukset kiinnostavat.

ynne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ynne » Ke Syys 29, 2004 20:16

Minulla ei ensi käden tietoa ole, mutta kaverin japaniblogia lukemalla oppii jos jonkinmoista.

Kairi

Viesti Kirjoittaja Kairi » Ke Syys 29, 2004 21:34

Wow, kaverisi on osannut todellakin kirjoittaa erinomaisella tavallaan matkasta ^^; Tuosta sai kyllä jo paljon kaikenlaista tietoa. Toki voitte pistää tänne myös muita Japaniblogeja, huomasin että niitä on tosi mukava lueskella.

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » To Syys 30, 2004 10:05

Unelmo(isi)n lähtemisestä, mutta kun STS:llä ei ole tänä(kään) vuonna Japaniin suuntautuvaa oppilasvaihtoa.
Muuten, onko muita STS:ää vastavia palveluja olemassa (eli onko Suomessa muitakin vaihto-oppilasyhdistyksiä)?

Kyllähän ne vanhemmat saisi äkkiä uskotettua, että rahat (n. 7000 e) menevät hyvään tarkoitukseen.
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

n3y0

Viesti Kirjoittaja n3y0 » To Syys 30, 2004 15:58

Mmmmmm... Olisi ihanaa päästä vaihto-oppilaaksi Japaniin. Olen itse unelmoinut siitä jo... kuinkakohan kauan siitä nyt olikaan...? Vanhemmat vaan ei tykkää ajatuksesta :(

edit// ...ja viimein kun tämä sai porukoilta luvat niin nimeltä mainitsematon yhdistys jätti tämän valitsematta... -_- Katsotaan jos yliopiston pääsisi Nipponissa käymään~~
Viimeksi muokannut n3y0, To Joulu 14, 2006 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri » To Syys 30, 2004 20:01

http://www.yfu.fi
10kk, 6545 euroa.

Rotarien kautta pääsee varmasti halvimmalla, tosin paikkoja on vähemmän.
"You can't have egg, bacon, spam and sausage without the spam."

Chobit

Viesti Kirjoittaja Chobit » Pe Loka 01, 2004 16:04

http://www.maailmanvaihto.fi. ICYE:n vaihtojärjestelmä, jolloin menet tekemään haluamaasi maahan vapaaehtoistyötä. Tuohon kuuluu paikallisen kielen kielikurssi, viisumi, vakuutus ym... Asutus tapahtuu isäntäperheessä, tai jossain muussa ICYE:n järjestämässä paikassa. Kesto on 6 kuukaudesta vuoteen. Hintaa tälle tuli muistaakseni 4300 euroa, tai niin ainakin sitä mainostettiin. Mahdollisuus mennä myös Japaniin.

Huomasin, että osoitteessa oli virhe. Korjattu.
Viimeksi muokannut Chobit, Su Huhti 24, 2005 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pio

Viesti Kirjoittaja Pio » Ti Marras 23, 2004 23:12

Minä tässä myös olen suunnitellut tuota vaihto-oppilaaksi ryhtymistä,
ja eniten kiinnostaisi tuo koulunkäynti.
Eli ollaanko siellä ihan vain kuuntelu-oppilaana muiden japanilaisten koululaisten joukossa kunnes opitaan kieli vai onko vaihto-oppilaille jokin oma koulusysteemi, jossa opetetaan japanin kieltä, kulttuuria, historiaa jne, jne. oppilaan omalla äidinkielellä tai englanniksi? Kellään tietoa?

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Ke Maalis 09, 2005 19:08

Tämä otus tarvitsisi suoria neuvoja miten päästä japaniin, vaihto-oppilaana tai jollain muulla tavalla. Japaniin olisi pakko päästä etten kuole tänne suomeen kuolatessani japanin perään, voiko joku heittää vinkkiä, neuvoa ja omia kokemuksia tälle otukselle, mistä saitte rahaa matkaan, paljonko siihen loppuenlopuksi upposi rahaa omasta massista? mitä olisi syytä tietää japanilaisista ja heidän kulttuuristaan, mitä olisi syytä välttää? pahimmat nolaukset ja mukavimmat muistot! voiko kukaan auttaa
MINUUN ON ISKENYT PAHEMMAN LAATUINEN JAPANIKUUME!!! mistä lievitystä ?
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Ke Maalis 09, 2005 19:22

Truthdel kirjoitti:mitä olisi syytä tietää japanilaisista ja heidän kulttuuristaan, mitä olisi syytä välttää?
Luulisin, että täältä löytyy kiinnostavaa tutkiskeltavaa vähäksi aikaa, ihan hyödyllisiltä nuo linkit vaikuttavat. Kokeile ensisijaisesti, jos se englanninkieli luistaa.
Viimeksi muokannut Ayumi, Ke Maalis 09, 2005 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AoiNeko

Viesti Kirjoittaja AoiNeko » Ke Maalis 09, 2005 19:22

Minä olen vain unelma asteella. ^^

Haluaisin lähteä Japaniin vaihto-oppilaaksi. Pitäisi varmaan vähän lueskella tuota japaninkieltä enemmän jos vaikka joskus lähtisi niin voisi puhua ihan kunnon japania niille vaikka kyllä varmasti englannillakin pärjää.

Mie en varmaan pääsis sieltä takasin, jos tuonne Nipponiin pääsisin.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Maalis 09, 2005 19:51

Kirjakaupat kyllä tarjoavat ihan asiallista ja kohtuullisen pituista kirjallisuutta aiheesta Japani yleisesti. Ei varmaan huono idea napata joku sellainen kaupasta tai vaikka kirjastosta ja plärätä läpi.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Ke Maalis 09, 2005 19:53

hehheh, kaikki mahdolliset japani opukset on jo lainassa kirjastoista (omistan kolmen eri kirjaston kortit ^^`)

niin ja tosiaan japanin kieltä koitan tällä hetkellä päntätä itsekseni mutta tarkoitus olisi että mahdollisesti aloittaisin ihan oikeat kieliopinnut ensilukukaudella :)

Lonkerohattu

Viesti Kirjoittaja Lonkerohattu » Ke Maalis 09, 2005 20:16

AoiNeko kirjoitti:Minä olen vain unelma asteella. ^^

Haluaisin lähteä Japaniin vaihto-oppilaaksi. Pitäisi varmaan vähän lueskella tuota japaninkieltä enemmän jos vaikka joskus lähtisi niin voisi puhua ihan kunnon japania niille vaikka kyllä varmasti englannillakin pärjää.

Mie en varmaan pääsis sieltä takasin, jos tuonne Nipponiin pääsisin.
Ei pärjää, jos kelttiläis-roomalaisen kirjaimiston (aka romanji, eli länsimaiden nykyinen kirjoitusjärjestelmä) tulkitsiminen tuottaa vaikeuksia valtaosalle japanilaisista. Vuosien pakollisesta, mutta nimellisestä koulutuksesta huolimatta harvemmat japanilaiset osaavat puhua käytännössä edes yhtä eurooppalaista kieltä.

Opettele siis kieltä etukäteen ennen kuin raahautat perseesi tuolle xenofobiselle saarelle. Jos olet olet aito blondi, niin varaudu myös jatkuvaan tukan kosketteluun. ;)
Minua ei päästetä edes taivaan portin lähettyville, helvetistä minut potkittiin jo pois ja olen aivan liian sekaisin saavuttaakseni nirvanan. Elämäni on kuitenkin ihanaa, koska pääsiäispupu palkkasi minut tappamaan joulupukin.

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Ke Maalis 09, 2005 22:53

kuinka ihmeessä saa kerättyä rahaa japanin matkaanilman että siihen kuluttaa puolet elinikästään? vinkkejä tai tietoa tai mitään asiasta?

muuten tavoista tietenkin on hyvä tietää esim tossu7kenkä tavat kun tulee japanilaiseen asuntoon riisutaan kengät jalasta ja asetetaan kengän kärjet ulko-ovea kohti (kärjet aina menosuuntaan kohti) laitetaan sisä tossut jalkaan (käytetään vain lattialla) ennen tatamimatolle astumista tossut riisutaan sillä tatamimatoilla kuljetaan vain sukkasin tai paljoin jaloin, vessaan ja pesutiloihin on myös omat tossut/lipsuttimet , pihatossutkin on yleensä erikseen jos asunnolla/talolla sattuu olemaan vaikka takapihaan tai muuta ulkopihaa :) tämmöistä tietoa minulla, korjatkaa toki jos olen käsittäny väärin, virheistähän sitten oppii

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”