Tales -sarja on Namco Bandai Gamesin vuonna 1995 aloittama pelisarja, joka sisältää 10, kohta 11 pääsarjan peliä, monta niihin pohjautuvaa ja omanaan toimivaa sivupeliä sekä niistä tehtyjä animaatioita.
Pääsarjan pelit tummennettuna, sivuosat normaalisti ja perässä konsoli.
- Tales of Phantasia (Super Famicon, PS, GBA, PSP)
- Tales of Destiny (PS2)
- Tales of Eternia(PS, PSP)
- Tales of Destiny 2 (PS2, PSP)
- Tales of Symphonia (NGC, PS2)
- Tales of Rebirth (PS2, PSP)
- Tales of Legendia (PS2, tulossa: Wii)
- Tales of the Abyss (PS2)
- Tales of the Tempest (NDS)
- Tales of Hearts (NDS)
- Tales of Innocence (NDS)
- Tales of Vesperia (XBOX360, PS3)
- Tales of Graces (Wii)
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon (GBC)
- Tales of the World: Narikiri Dungeon 2 (GBA)
- Tales of the World: Narikiri Dungeon 3 (GBA)
- Tales of the World: Summoner's Lineage (GBA)
- Tales of the World: Radiant Mythology (PSP)
- Tales of Symphonia: Dawn of the New World (Knight of Ratatosk) (Wii)
- Tales of Fandom: Volume 1 (PS)
- Tales of Fandom: Volume 2 (PS2)
- Tales of Mobile (..matkapuhelin)
- Tales of VS.
Suurinta osaa sarjan peleistä ei ole julkaistu Euroopassa tai edes Amerikassa, Euroopassa on julkaistu ainakin Phantasia, Symphonia, Vesperia, Eternia sekä Symphonia: DotW. GBA-, NDS- ja PSP-pelejä eivät ilmeisesti aluekoodit rasita.
Oma Tales -fanitukseni lähti siitä, kun sisko osti pitkään kuolaamansa Tales of Symphonian. Sitä seurasivat Phantasia, Abyss (med modattu pleikka mutta tästä ei sitten puhuta täällä)[/size] sekä Vesperia. Rahatilanteen salliessa aion ostaa Symphonialle jatkoa.
Mikä näissä kiinnostaa?
Itse pidän pelien grafiikasta Symphoniasta eteenpäin (vaikka onhan Phantasian ja vanhempien pikselihahmot suloisia..), persoonallisesta tyylistä ja Kosuke Fujishiman hienosta hahmosuunnittelusta - etsikää käsiinne näiden pelien arttikirjoja, niistä löytyy upeita suunnitelmia hahmoista! Pelattavuus on hyvä, tykkään 3D-pelien taistelumekaniikasta; vihollista kohti ja vihollisesta pois päin menevä kaksiulotteinen liikkuminen rasittaa vain silloin, kun kakkospelaajana saa kärsiä kameran yhtäkkisestä kääntymisestä - hahmo laukkaakin yhtäkkiä väärään suuntaan, pois vihollisesta. Abyssissa ja sitä uudemmissa vapaan juoksentelun nappi on hyvin kätevä. c: Ja peleistä ei puutu käännekohtia, jokaisessa pelaamassani on ollut ainakin muutama suuri pelaajan shokeeraava käännekohta, kuten
Niille, jotka tykkäävät japsiropeista, reaaliaikaisesta "osutaan hirviöön ja joudutaan taisteluun" -menosta sekä suht kiemuraisista juonista, sanon että kannattaa pelata jos saa jonkun näistä käsiinsä!
Toivottavasti on kelpaava aloitusviestiksi, jännitävää olla ketjun aloittaja kun pitäisi kirjoittaa jotain älykästä eikä mitään fanityttöilyä. :,D