Julkaisujen laatu

Keskustelua Sangatsu Mangan julkaisuista. Kysy, kommentoi, kiitä, kritisoi, kinua... Sangatsun toimitus vastailee parhaansa mukaan.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Sangatsu Manga / Ylläpito

avalkama
Sangatsu Manga

Julkaisujen laatu

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ke Syys 13, 2006 19:22

Tässä ketjusessa voipi - yllätys!! - haastaa siitä, mitä itse kukin on pitänyt Sangatsu Mangan pokkarien painojäljestä, kansista, muodosta, koostumuksesta, väreistä, hajusta ja niin edelleen. Mikä on ollut hyvää ja mikä ei? Millaisia muutoksia kaipaat?

Entä sisältö muuten kuin itse sarjan osalta? Pitäisikö olla "Tokyo MewMew -kerho" ja kerhosivut tahi "Minun tulkintani Neon Genesis Evangelionin sanomasta" -palsta jolle fanit kirjoittavat näkemyksiään? Tai jotain ihan muuta?

Antti-setä
SM-mies
Jep.

Sanjisan91

Viesti Kirjoittaja Sanjisan91 » Ma Loka 02, 2006 21:24

Sangatsun pokkarit ovat olleet enimmiltä osin valioluokkaa mutta muutamia munauksiakin löytyy vaikkakin aivan pokkarikohtaisesti. Esim. One Piece numero 12:n musteet on ihan sutussa, muutamista kuvista ei saa kunnolla selvää. Dragon Ball 36 taas hajoaa käsiin huonon liimasidonnan (or whatever) takia. Myös joskus voisitte olla tarkkaavaisempia ihan latomisenkin kanssa. Ottakaapa One Piece numero 19 kauniisiin kätösiinne ja aukaiskaa sivulta 190, viimeinen ruutu. Tuliko Sanjista yht´äkkiä mykkä? Onneksi tällaista ei tapahdu usein! Mutta loppupeleissä ihan mukavasti olette rämpineet tienne loistavaksi mangakustantamoksi.

Antti Peltola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti Peltola » La Loka 07, 2006 14:39

Dragon Ball 38 tuli tilaajille muovitettuna, vaikka mitään ekstramateriaalia ei ollutkaan mukana. Tämä on erinomainen tapa. Olen muita julkaisuja tilatessani ja varsinkin uusia kappaleita tuhoutuneiden tilalle pyytäessäni usein kysynyt, voisiko julkaisut lähettää jollain tavalla suojattuna. Tämä ei ole onnistunut muilta pitempiä tilauksia tarjoavilta, mutta nyt se onnistuu Sangatsulta. Hienoa.

Toivottavasti jatkossakin tulee lisää tilausmahdollisuuksia tämän ensimmäisen kokeilun jälkeen ja mielellään siten, että sarjan saa tilattua kestona loppuun asti. Lehtipistehintaa vastaava tilaushintakaan ei haittaa (yleensähän tilaushinta on hieman halvempi), jos sillä saa julkaisut kotiin suojattuna ja ehjänä. Bonusta olisi, jos tilaajat voisivat saada julkaisut aina hieman yleistä myyntiä ennen, kuten DB 37:n kohdalla tehtiin.

Marionettinukke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marionettinukke » Su Loka 08, 2006 21:45

Sangatsun työ on näistä suomalaisista kustantamoista aivan huippua, yhtään virheitä itse sarjoissa, ( tokyo mewmew ja dragon ball ) joita ostan ole huomannut, mutta sitten näissä mainoksissa, mitkä ovat takana on virheitä sattunut, mutta ne eivät ole tärkeitä. :D pääasia, että sarjakuva on kunnossa. suomennos on myös hyvää, extrapisteitä dragon ball- sarjan murteista, se tekee siitä paljon elävämpää! :wink:

ja se on mukavaa, kun sangatsun pokkareihin ei hevillä ulkopuoliset hajut tartu. (:
Upside down, as always.

Migata-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Migata-chan » Su Loka 22, 2006 13:01

Mielestäni Sangatsun painojälki on ihan huippuluokkaa

Jade-san

Viesti Kirjoittaja Jade-san » Su Loka 22, 2006 15:35

Enpä ole paljon painojälkeen kiinnittänyt huomiota, joten eikö se ole hyvän lopputuloksen merkki? :wink: Mielestäni Sangatsun työ on todella hienoa! Kiip ap tö kuud vörk!
I am not a whore. I'm just really, really, REALLY friendly.

Kumiko90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumiko90 » To Marras 16, 2006 23:02

Hyvää jälkeähän sieltä on aina tullut.
Varsinkin Tokyo Mew Mew 7 kannet olivat mukavasti kiiltävät ja päätystetyt, ja siinä (myös kuutosessa) oli laitettu nuuttaus urat :D hieno homma!
(Kaikki eivät varmaan ymmärät mitä meinaan nuuttaus urilla mutta...)

Kysymys tähän väliin taas.
Painetaanko Sangatsu Mangat yleensä arkki offset koneilla vai digipainossa? Vai tiedättekö siitä alkuperästä? Kun nehän painetaan ruotsissa muistaakseni.
Anime on elämän suola, ja manga elämän sokeri!

Drasa

Viesti Kirjoittaja Drasa » Ti Joulu 26, 2006 03:59

Mulla on muistaakseni jossain vanhemmanpuoleisessa One Piecestä lähtenyt muutama sivu huonon sidonnan/mikälie onkaan takia. Sittemmin pokkarit ovat olleet ryönättömiä ja hyvälaatuisia, eli eipä kummemmin valittamista ole :>. Kunhan pidätte laadun nykyisellään, niin minulle kelpaa ihan hyvin.
Sang Drake

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » To Tammi 11, 2007 16:54

Lahdesta löydetty harvinaisuus: Albiino-Yugioh!

Kuva
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

Drasa

Viesti Kirjoittaja Drasa » To Tammi 11, 2007 22:29

Kekko kirjoitti:Lahdesta löydetty harvinaisuus: Albiino-Yugioh!
Ohhoh :o. Tuo on vielä arvokas jonain päivänä :D.
Sang Drake

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Pe Tammi 12, 2007 11:51

...ugh...

Antti-setä
Sangatsuman
Jep.

Natsue

Viesti Kirjoittaja Natsue » Pe Tammi 12, 2007 14:34

Pokkarit todellakin hajoavat hyvin helposti. Ei voi oikein lainata kenellekkään kun pelkää itsekkin hajoittavansa koko pokkarin vahingossa.

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » Pe Tammi 12, 2007 15:41

Kumma kyllä itsellä ei ole hajonnut, vaikka minulla on kaksi ala-asteelaista pikku-veljeä, jotka hekin lukevat sarjaa paljon. Käytössä kuluu, ei muuten.

Olen pitänyt paljon julkaisuiden laadusta, vaikka joskus tulee jotain mukavaa huomattua (valkopäisiä Gokuja, Yamchoja jne.^^)
Enpä voi oikein muuta sanoa, kuin että jatkakaas samaan malliin :)

Betelgeutze

Viesti Kirjoittaja Betelgeutze » Pe Tammi 12, 2007 19:50

En nyt tiedä minne tästä pitäisi ilmoittaa, mutta laitanpa tänne. Ilmeisesti aika paha painovirhepaholainen oli iskenyt luvun 202 nimen kohdalla tuossa One Piecen pokkarissa 22. Sisällysluettelossa luki kyllä luvun nimi ihan oikein, eli Kuninkaiden Hauta, mutta kun itse luku alkoi, lukikin: Kuninkaiden Nauta. ;) Aiheutti tämä sen verran pahat repsahtamiset ja lollittelut, että oli pakko mainita.
Viimeksi muokannut Betelgeutze, Pe Tammi 12, 2007 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Pe Tammi 12, 2007 20:27

Grmbhk...!!

Muutama päivä sitten tutkailin innoissani painotuoretta OP:a. Täydellistä! Painojälki ok, yarina kulkee, jännitys tiivistyy... ja sitten: nauta. Mööh.

Arvatkaas mitkä oli niinku fiilikset. Juu ei. Mutta hupiakin siitä saatiin toimituksessa revittyä, joten ei mennyt ihan hukkaan. Toivottavasti lukijat jaksavat tyytyä hekottelemaan eivätkä ala viskoa tiiliskiviä meitin ikkunoihin.

Antti-setä
Sangatsuman
Jep.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sangatsu Manga”