Pelaaja-lehdessä anime/manga-palsta!

Animeuutisia, tiedotteita ja ajankohtaista Suomesta ja maailmalta. Tuoreimmat otsikot löydät myös Animeunionin kotisivulta osoitteesta http://www.animeunioni.org

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

EveAngel
Viesti:

Pelaaja-lehdessä anime/manga-palsta!

Viesti Kirjoittaja EveAngel » La Tammi 17, 2004 04:21

Pakko mainostaa, kun itse olen sen kirjoittanut, eli www.pelaajalehti.com ja kyseissä lehdessä on siis nykyään anime/manga-palsta, jonka sisällöstä vastaa allekirjoittanut. Arvostelen myös pelejä kyseiseen julkaisuun, joten kätteni jälkiä pääsette ihailemaan ihan r-kioskeilla asti. :).
Tämän kuun numerossa on juttua Narutosta ja .hack//sign:stä.

Palautetta, jotka lukevat, otetaan mielellään vastaan.
"I may be synthetic, but I'm not stupid." -Bishop, Aliens

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » La Tammi 17, 2004 11:14

Onks toi lehti niitten "URL" tyyppien tekemä? Se oli ihan sairaan hyvä ohjelma :D
Kai ton vois käydä ostamassa, ku viimeks ostin sillon ku se eka numero ilmesty...
Your just jealous because the voices talk to me.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Tammi 17, 2004 20:38

Eikös tuo ole se johon Kurkijärvikin kirjoittelee? (Aamulehden anime/manga-artikkeleista tuttu)

Lunael

Viesti Kirjoittaja Lunael » La Tammi 17, 2004 20:46

Juu, muistelisin Kurkijärven sinne joskus kirjoitelleen. Ei ole kuitenkaan ainakaan ihan varsinaista toimitusta, kun ei tuolla nettisivuilla ollut nimeä esillä.

-Juha

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Tammi 17, 2004 20:52

Voinee sitten harkita lukaisevansa. Nykyään ovat nuo jalat maassa -ominaisuuteen kykenevät kirjoittajat kovin harvassa, terveisiä vaan Pekka Eroselle Aamulehteen...

.hack:sta muistan Even maininneenkin aikaisemmin, aika optimivalinta kun sitä pelipuolellakin näkee.

Sitten, tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta muistelen itse ajoista kun peliarvosteluissa toimi ja lehtimiesmoraali oli aika vahvasti vastaan arvostelujen tekemisestä piraattien pohjalta. Tietääkseni Narutoa ei kuitenkaan ole lisensoitu, onko tuossa sitten hankittu matsku Japanista ja sovellettu kykyä, jota kielitaidoksikin joskus kutsutaan.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Hecatonchires

Viesti Kirjoittaja Hecatonchires » La Tammi 17, 2004 22:09

Heh...tulipa tuosta mieleen jo edesmennyt Super Power ja sen anime/manga-palsta. Kuinka moni muistaa? Itselleni tuo palsta oli pimeän keskiajan (90-luvun puolivälin) valopilkku ja iltojen ilo. Kun sitä asui keskellä korpea ilman tietokonetta ja puhelinta ihmeelisemmän tason yhteyksiä ulkomaailmaan, oli iloittava mistä vain voi...
Animecon V:n päävastaava ja Tsukiain sihteeri jo neljättä vuotta
--------------------------------
Alcohol and calculus don't mix; don't drink and derive.

EveAngel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EveAngel » Su Tammi 18, 2004 01:28

whispering kirjoitti:Onks toi lehti niitten "URL" tyyppien tekemä? Se oli ihan sairaan hyvä ohjelma :D
Kai ton vois käydä ostamassa, ku viimeks ostin sillon ku se eka numero ilmesty...
Kyllä, Miika Huttunen ja Thomas Puha vastaavat lehdestä pääosin. Moontvllä tekivät pc, konsoli ja url-ohjelmia. Nykyään vaikuttavat Play-nimisessä ohjelmassa ( tv-kanava Nelonen lauantaisin) ja Pelaaja-lehdessä.

EveAngel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EveAngel » Su Tammi 18, 2004 01:32

kyuu kirjoitti:Voinee sitten harkita lukaisevansa. Nykyään ovat nuo jalat maassa -ominaisuuteen kykenevät kirjoittajat kovin harvassa, terveisiä vaan Pekka Eroselle Aamulehteen...

.hack:sta muistan Even maininneenkin aikaisemmin, aika optimivalinta kun sitä pelipuolellakin näkee.

Sitten, tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta muistelen itse ajoista kun peliarvosteluissa toimi ja lehtimiesmoraali oli aika vahvasti vastaan arvostelujen tekemisestä piraattien pohjalta. Tietääkseni Narutoa ei kuitenkaan ole lisensoitu, onko tuossa sitten hankittu matsku Japanista ja sovellettu kykyä, jota kielitaidoksikin joskus kutsutaan.
Hankimani materiaali on erinäisistä lähteistä internetin kautta, ranskaksi, englanniksi, japaniksi hankittua. Naruton lisensoisimisesta vasta huhutaan, mutta itse omistan muun muassa ensimmäisen voluumin Naruton-mangaa englanninkielisenä (Viz:n kustantantama), mistä sai aika hyvin infoa. Myös import-liikkeiden kautta sain aika hyvin tietoa peleistä yms sälästä. Saan myös kuukausittain NewType-julkaisua, japani/englanti-versiot ja Animage:a.

Eli lyhyesti eri lähteistä koottu tiivis paketti.

Maolvar

Viesti Kirjoittaja Maolvar » Su Tammi 18, 2004 01:42

Hecatonchires kirjoitti:Heh...tulipa tuosta mieleen jo edesmennyt Super Power ja sen anime/manga-palsta. Kuinka moni muistaa? Itselleni tuo palsta oli pimeän keskiajan (90-luvun puolivälin) valopilkku ja iltojen ilo. Kun sitä asui keskellä korpea ilman tietokonetta ja puhelinta ihmeelisemmän tason yhteyksiä ulkomaailmaan, oli iloittava mistä vain voi...
Minulle tuli joskus Super Power. Mitä sille muuten tapahtui? Muuttiko se nimeään vai lopetettiinko sen teko? Ei se kyllä hyvä lehti ollut, mutta niitä anime ja manga juttuja olisi hauska lukea. Heitin omat lehteni pois kun tietokoneet alkoivat kiinnostaa konsoleita enemmän.

Hecatonchires

Viesti Kirjoittaja Hecatonchires » Su Tammi 18, 2004 02:14

Maolvar kirjoitti:Minulle tuli joskus Super Power. Mitä sille muuten tapahtui? Muuttiko se nimeään vai lopetettiinko sen teko? Ei se kyllä hyvä lehti ollut, mutta niitä anime ja manga juttuja olisi hauska lukea. Heitin omat lehteni pois kun tietokoneet alkoivat kiinnostaa konsoleita enemmän.
Joskus lehden loppuaikoina sen nimeksi muutettiin Konsolipelaaja ja sen rinnalla alkoi ilmestyä PC-Pelaaja. Jonkin aikaa tämän jälkeen koko lehti kai jotenkin sulautettiin Pelit-lehteen, jossa alkoi sitten olla myös konsolipelejä. Eli Super Poweria ei enää ole, eikä ole ollut pariin vuoteen.
Animecon V:n päävastaava ja Tsukiain sihteeri jo neljättä vuotta
--------------------------------
Alcohol and calculus don't mix; don't drink and derive.

zayah
Viesti:

Pelaaja-lehti

Viesti Kirjoittaja zayah » Su Tammi 18, 2004 02:35

Haa, tältä lehdeltähän siis kannattaa pyytää mainosta Animeconin julkaisuihin... ;)

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Tammi 18, 2004 04:12

Hecatonchires kirjoitti:Heh...tulipa tuosta mieleen jo edesmennyt Super Power ja sen anime/manga-palsta. Kuinka moni muistaa? Itselleni tuo palsta oli pimeän keskiajan (90-luvun puolivälin) valopilkku ja iltojen ilo. Kun sitä asui keskellä korpea ilman tietokonetta ja puhelinta ihmeelisemmän tason yhteyksiä ulkomaailmaan, oli iloittava mistä vain voi...
Muistan kyllä tuon. Välillä mentiin vähän siellä täällä mutta siitä huomasi kyllä tekijän kovan halun saada jotain aikaiseksi. Muistan erään cosplay-artikkelin siitä joka oli todella kiinnostava. Ja korvesta puheenollen, luin sen kyseisen artikkelin työmatkalla... Juankoskella.

Muiltakin osin lehti oli huomattavasti osaavampi kun erinäiset muut vastaan tulleet. Selkeydestä sai pisteitä, vilkaisin tuossa jokin aika sitten erästä toista pelialan kotimaista lehteä ja epilepsiakohtaus oli vähällä. Aika saavutus painetulta medialta...

Pelaajalehteä olen vilkaissut vain kerran, tosin se oli varsin miellyttävä kokemus.

Xuenay
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Xuenay » Su Tammi 18, 2004 16:59

Super Power oli hieno lehti joskus aikanaan, mutta sitten jossain vaiheessa sen laatu alkoi laskea... SuPoa saa silti kiiittää siitä, että mie animesta ensimmäisen kerran kuulin ja innostuin.

Sitä en tosin enää muista, miten laadukas tuo animepalsta oli... sen verran aikaa on kulunut.

Lonkerohattu

Re: Pelaaja-lehdessä anime/manga-palsta!

Viesti Kirjoittaja Lonkerohattu » Ti Tammi 20, 2004 00:50

EveAngel kirjoitti:Pakko mainostaa, kun itse olen sen kirjoittanut, eli www.pelaajalehti.com ja kyseissä lehdessä on siis nykyään anime/manga-palsta, jonka sisällöstä vastaa allekirjoittanut. Arvostelen myös pelejä kyseiseen julkaisuun, joten kätteni jälkiä pääsette ihailemaan ihan r-kioskeilla asti. :).

Mites sinä jo luirit "toimittajaksi" asti. Toisaalta, taisin tehdä tyhmän kysymyksen... :oops:
Minua ei päästetä edes taivaan portin lähettyville, helvetistä minut potkittiin jo pois ja olen aivan liian sekaisin saavuttaakseni nirvanan. Elämäni on kuitenkin ihanaa, koska pääsiäispupu palkkasi minut tappamaan joulupukin.

Lonkerohattu

Re: Pelaaja-lehdessä anime/manga-palsta!

Viesti Kirjoittaja Lonkerohattu » Ti Tammi 20, 2004 14:20

Lonkerohattu kirjoitti:
EveAngel kirjoitti:Pakko mainostaa, kun itse olen sen kirjoittanut, eli www.pelaajalehti.com ja kyseissä lehdessä on siis nykyään anime/manga-palsta, jonka sisällöstä vastaa allekirjoittanut. Arvostelen myös pelejä kyseiseen julkaisuun, joten kätteni jälkiä pääsette ihailemaan ihan r-kioskeilla asti. :).

Mites sinä jo luirit "toimittajaksi" asti. Toisaalta, taisin tehdä tyhmän kysymyksen... :oops:
Kai saat saat hommastasi edes pennosia vastineeksi?
Minua ei päästetä edes taivaan portin lähettyville, helvetistä minut potkittiin jo pois ja olen aivan liian sekaisin saavuttaakseni nirvanan. Elämäni on kuitenkin ihanaa, koska pääsiäispupu palkkasi minut tappamaan joulupukin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Uutiset”