Death Note

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Akuryou

Viesti Kirjoittaja Akuryou » La Loka 14, 2006 20:41

Kikyou kirjoitti:Mangaa en ole lukenut,mutta kahteen näkemääni animejaksoon olen tyytyväinen.Animaatio on huolella tehtyä ja ääninäyttelijävalinnat hyviä mutta musiikista en niinkään välittänyt...Odotan vain että L näkyisi seuraavassa jaksossa! 8)
noh, sitä saat luvan odottaa, sillä laskelmieni mukaan arvon L näkynee vasta viidennessä tai kuudennessa jaksossa^^

shiawase

Viesti Kirjoittaja shiawase » Ma Loka 16, 2006 13:53

Tämän topicin innoittamana tulin katsoneeksi kaksi
ensimmäistä jaksoa. Täytyy sanoa, etteivät tätä
sarjaa kehuvat voisi olla enempää oikeassa. Tähän
asti on tullut seurattua lähinnä noita kimallemaustettuja
shoujosarjoja, tämäpä toi muutoksen. Tuijotin
ruutua aivan haltioissani. En tiedä, mikä tässä vetää,
mutta olen myyty. :)

Sazu-Kun

Viesti Kirjoittaja Sazu-Kun » Ma Loka 16, 2006 15:56

Akuryou kirjoitti:
Kikyou kirjoitti:Mangaa en ole lukenut,mutta kahteen näkemääni animejaksoon olen tyytyväinen.Animaatio on huolella tehtyä ja ääninäyttelijävalinnat hyviä mutta musiikista en niinkään välittänyt...Odotan vain että L näkyisi seuraavassa jaksossa! 8)
noh, sitä saat luvan odottaa, sillä laskelmieni mukaan arvon L näkynee vasta viidennessä tai kuudennessa jaksossa^^
L:hän näytettiin osaksi jo toisessa jaksossa. O.o'
(Tai siis ei sen naamaa näytetty mutta silti.)
Liian matala ääni mielestäni. Eikä kuulosta yhtään Kappeilta. O,O

Akuryou

Viesti Kirjoittaja Akuryou » Ma Loka 16, 2006 16:54

Sazu-Kun kirjoitti:
Akuryou kirjoitti:
L:hän näytettiin osaksi jo toisessa jaksossa. O.o'
(Tai siis ei sen naamaa näytetty mutta silti.)
Liian matala ääni mielestäni. Eikä kuulosta yhtään Kappeilta. O,O
noo sitä tässä lähinnä takaa ajoinkin. ja niin ajoi myös kikyou :)

Arakat

Viesti Kirjoittaja Arakat » La Loka 21, 2006 18:45

Minä taidan olla niitä harvoja, joista DN on hyvä seiskavolkan jälkeenkin :( Mello ja Near ovat varsin hurmaavia hahmoja ja juonikin pysyy kiinnostavana.
Spoileri!! kirjoitti:Toki L:n kuolema oli todella järkyttävä asia ja tunnelma lopahti sen jälkeen, mutta kyllä se paranikin sitten nopeasti. Sitä paitsi se oli ehkä ainoa järkevä juonenkäänne, jolla tarina saatiin etenemään. Mielestäni pelkkä L:n ja Lightin kaksintaistelu ei olisi ollut tarpeeksi kiinnostavaa luettavaa.
Animesta pidin myös kovasti ^^ Juoni seuraa mangaa täysin ja ääninäyttelijät ovat loistavia. Animaatio ja taustamusiikki ovat myös todella hyviä. Alku- ja loppumusiikit eivät nyt niin hirveästi iskeneet, mutta hyviä nekin.
Sentimental na aoi sora wo

Mada mada no mada dane!

Hecchan

Viesti Kirjoittaja Hecchan » Su Loka 22, 2006 13:55

Aloitin animen katsomisen ja kaikki ilmestyneet kolme jaksoa olen katsellut. Pidän tästä aivan valtavasti! : D Mangaa ajattelin ostaa ihan lähipäivinä :3 Alkutunnarista pidän kovasti ja L:n kasvojen näyttämistä odotan todella... Tosin alkutunnarin animaatiossahan ne näkyvät jo (itseasiasa ne näkyvät kahdesti) :wink: Ainakin kun etenee sillätavalla vähänväliä pysäytellen.

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » La Marras 04, 2006 13:27

Ja pikkulintu kertoi että animekin on alkanut! Mitä käännöksiä ihmiset katsoo?
Random insanity is always a good excuse...

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » La Marras 04, 2006 15:02

Death Note on kyllä ihan mahtava sarja. Ensinnäkin jo idea on mainio. Myös päähenkilö Light ja tämän vastustaja L ovat loistavia hahmoja varsinkin kun otetaan huomioon, että molemmat pyrkivät toimimaan oikein sen mukaan minkä näkevät oikeaksi. He jopa ovat sitä mieltä, että he ovat oikeus. Lightin mukana oleva shigami Ryun on myös mainio tapaus.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Trilkk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trilkk » Pe Marras 10, 2006 17:06

sora kirjoitti:Kyse onkin lähinnä siitä että koko sarjan idea oikeastaan oli tuo Light vs. L juttu. Aion joka tapauksessa jatkaa lukemista, mutta parhaat jutut on nähty, siitä olen melko varma.
Sanoisin että parhaat jutut nähdään ensimmäisten kolmen tai neljän kirjan aikana. Siitä eteenpäin se menee asteittain pahemmaksi vatvomiseksi ja junnaamiseksi. Alku on kyllä poikkeuksellisen vahva, ja ihan lopussa oli taas vääntöä. Mutta jos se olisi ollut samantasoista kuin alussa kautta linjan tai sitten vaihtoehtoisesti osattu lopettaa alussa niin kirjakauppaan ja heti. Nyt ei oikein jaksa.

Parasta tuossa sarjiksessa on kyllä se, että päähenkilö on täysi sosiopaatti ja muutoinkin liikutaan kivan harmaalla alueella. Ikävä kyllä, kun on vain pakko tuottaa uusi luku joka toinen viikko, niin ei se lopulta hirveän hyvin voi mennä pitkällä tähtäimellä.

DeathNote<3

Viesti Kirjoittaja DeathNote<3 » Ke Marras 15, 2006 17:08

auu<3 ostin just death noten ekan, pitää oottaa ens kuukausrahaa et sais seuraavan :(
must light on khyl kiinnostavin henkilö (ja söpöin kans :) )
ryuk on kans ihana<3

Renodesu

Viesti Kirjoittaja Renodesu » To Marras 16, 2006 11:30

Ensimmäiset 6 anime jaksoa takana, ja olen ihastunut tähänkin sarjaan totta mooses! ^^ (Johtuu siitä että näin unta ja kuulin jonkun sanovan että minun pitäisi alkaa katsomaan Death Notea)
Sarja ei ole yhtä hutaisten piirretty kuin useimmat sarjat siis animena, joten hyvät grafiikat ja sellaiset ovat nannaa silmille ^^
-Sitten vain mangaa lukemaan..

L on ihan paras tyyppi >X'D

Soeur Odeline

Viesti Kirjoittaja Soeur Odeline » To Marras 23, 2006 22:02

Olen nyt lukenut Death Note 8n. Koska itseäni kiinnostaa enemmän hyvä dialogi ja kauniit kuvat, kuin action, jouduin pakottamaan itseni keskittymään kidnappauksiin ja muihin temppuihin. Henkilökaarti on niin harvinaisen outo ja mielenkiintoinen, mutta jos miehet ovat sarjassa noin kummallisia, niin minkä takia niistä naisista piti tehtä tyypillisiä idiootteja? Minusta esim Near tai Mello olisi voinut olla naispuolinen... näitä feministisiä valituksia...
Extreme? Me?

Karko

Viesti Kirjoittaja Karko » Su Marras 26, 2006 00:00

Kaksi ensimmäistä jaksoa on nyt katsottu, ja ei voi muuta sanoa, kuin että sarja oli yli odotusten. Olin aluksi epäileväinen, mutta näyttääkin siltä, että sarja on mielenkiintoinen ja hyvä. Pitääpi katsoa pitemmälle...

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Su Marras 26, 2006 01:32

Kahdeksen jaksoa katsottuna ja ihme kyllä jaksaa vieläkin kiinnostaa. Tämä ei todellakaan ole minun tyylistä sarjaa, mutta jostain kumman syystä en saa tarpeekseni juonesta. Kaippa tätä voisi verrata jumalattoman pitkään C.S.I. maratoniin :P
Suosittelen lämpimästi, sinulle joka arvostat juonta ja toteutusta enemmän kuin kategoriakriteereitäsi.

Brisca

Viesti Kirjoittaja Brisca » Su Marras 26, 2006 15:50

Minäkin olen törmännyt kyseiseen sarjaan, ja se on todella hyvä! Jo piirrokset ovat erinomaisia, mutta innostavinta Death Notessa on sen juoni. Raiton (Light vaikeampi kirjoittaa) ja L:n kissa ja hiiri -leikki oli mahtava! L:n kuolema oli kuitenkin itselleni järkytys. Kuvittelin, että koko sarja pyörisi L:n ja Raiton välillä. Siksi en olekaan viime aikoina lukenut sarjaa yhtä innokkaasti kuin aiemmin.
Myös animea olen nähnyt muistaakseni seitsemän ensimmäistä jaksoa, ja sekin on mielestäni hyvä. Se elävöittää sarjan hahmoja lisää, ja pidän Raiton ja L:n ääninäyttelijöistä, vaikka he kuulostavatkin joskus aika samanlaisilta.
Elokuvaa en ole vielä nähnyt, mutta haluaisin senkin luultavasti nähdä.
"Go home, crybaby, before you piss me off even more"
-Yuki Eiri

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”