Mistäpäin suomea?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Shinji-san

Viesti Kirjoittaja Shinji-san » Ke Helmi 22, 2006 11:33

Yuvyaskyulya (venäjää, suomennos vasemmalla) on kotikuntani, jossa tarjonta on hyvää. Olen monipuolinen sarjakuvan ja animaation ystävä. Parasta Jaappanista tullutta viihdettä on Evangelion ja Miyazaki-leffat.

EDIT: ja nythän tuolta laidasta ei enää löydy suomennosta, joten sanotaan että Jyyvväskyllä.
Viimeksi muokannut Shinji-san, La Heinä 08, 2006 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When you feel depressed I only have to do... What? Get drunk? -Englanninopettaja David Hamer, Jyväskylän Lyseon lukio

Animefans!

Mirai

Viesti Kirjoittaja Mirai » Ke Helmi 22, 2006 16:04

Ihan aito Helsinkiläinen olen, koko ikäni olen täällä asustanut. Se on periaatteessa hyvä, koska täältä löytyy melkoisen monta hyvää kauppaa, missä myydään mangaa sun muuta. :D Se on hyvä, että muuallakin Suomessa on näitä kauppoja, ettei ihmisten tarvitsisi aina vaivautua Helsinkiin asti, vaikka onhan se mukavaa, kun täällä vierailee ihmisiä muualtakin Suomesta (tulkaa ihmeessä joskus käymään!), ja eihän näitä perus-Hesalaisia aina jaksa. (Sanoo hän, joka on koko ikänsä Helsinkissä asustanut :roll: ... ) Mutta en ole ihan perus-Hesalainen, en ole koskaan asunut pääkaupunkiseudulla, pienissä lähiöissä vain, tällainen lähiöiden kasvatti. Onneksi... :wink:
Viimeksi muokannut Mirai, Su Maalis 05, 2006 20:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tilaisin yhden hilleri-pizzan.

"Kirjavat vaiheeni kertoa mä voisin, nauran kuutamoon.. "

Hippipunnerrus ja hypergineettinen jännehyppy.

pienikisu

Viesti Kirjoittaja pienikisu » Ke Helmi 22, 2006 18:49

Voi kuinka kadehdin hesalaisia.. kaikki blippot ynm. vieressä! Minä asun Kanta-Hämeessä, Forssan seudulla...Tammelassa !! Eikä täällä ole yhtään (ei ees yhtä..) manga taikka animeotakua.. Vihdissä oli tuhat mutta sitten muutettuani tänne minua katsotaan vähän oudoksuen jos pidän jotain Japan pinssejä.. >;( Mut ei she mitään ;D Menen nettiin ja löydän tuhat!! >;D nhahaa!! Harmittaa kyllä pahasti tämä..
Edit: Bongasin jopa 2 manga/anime otakua ylemmistä viesteistä jotka olisi Forssassa! Jipijaijee!!!!!

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » To Helmi 23, 2006 00:02

Joke L.A. vankilan ja asekaupan omistavassa pikku tunkiossa HALLELU'YEARGH! merirosvojahtiin metsään dumb-di-dumb vaan juu :P
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Neon

Viesti Kirjoittaja Neon » To Helmi 23, 2006 01:27

Täällä korvessa eli Perniössä eli Tammisaaren ja Salon keskivälissä minä asustelen. Tietääkseni olen ainut otaku täällä, nyt kun paras ystävänikin meni ja muutti Tampereelle. Ihan hyvähän täällä on asua vaikka manga/anime-putiikkia ei ole mailla eikä halmeilla. Reissailen niin paljon mm. Turussa (joka vkl) että sieltä saa kyllä shoppailtua kaiken tarpeellisen. Perniön keskustan ärrä on legendaarinen paikka josta olen suomimangani aina ostellut siitä lähtien kuin DB vol. 1 tuli kauppoihin. Luulen että olen ainoa ketä siellä käy niitä ostelemassa, joten juuri siksi yritän keskittää suomimangaostokseni juuri sinne. Mutta juu, kaikki vaan käymään Perniöön.. :roll: Itse tänne en kyllä jää, heti kun lukio on ohi niin suuntaan joko Turkuun tai Tampereelle opiskelemaan.

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » To Helmi 23, 2006 10:52

olen enemmän tai vähemmän onnellinen Helsingin tyhmä lapsi, joka potkii puluja, huitoo mummoja sateenvarjolla ja räkii lumihankeen kesäisin.

aina täällä olen lähiöissä elellyt, mutta hyvä kaupunkisuunnistustaitoni tulee varmaan isältäni, joka on niitä perusstadilaisia. (suoraan Kalliosta ^^)

hellsingissä on se hyvä puoli ettei tarvi heittää kiveä kovin pitkälle, kun se jo osuu jonkun Tokyokanin, tai Blipon tms ikkunaan.
Pörrölonkero.

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » To Helmi 23, 2006 12:02

Tästä taitaa nyt tulla jonkun sortin offtopiicci, mutta katsotaan.
Olen nyt tässä tätä ketjua lukiessa tullut mieleen, kun ausun Nurmeksessa
matkaa Joensuuhun 100 km, Jyväskylään alle 100 (ehkä 60) ja
Lieksa on 50 km päässä. Eli olsiko mahdollista järjestää joku joukko tapaaminen lähikaupunkien kanssa? Itse huomasin, että Lieksassakin on paljon fanittajia (hyvää porukkaa btw) ja kesälomalla vaikka tavattaisiin. Järjestettäsiin joku pieni cosplay tapahtuma? Itseäni kiinnostaisi tavata uusia ihmisiä ja laajentaa kaveriporukka. Eli miltä kuullostaisi?
知恵者一人馬鹿万人
http://inhaenua.deviantart.com/

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » To Helmi 23, 2006 12:38

Vegetto kirjoitti:Olen nyt tässä tätä ketjua lukiessa tullut mieleen, kun ausun Nurmeksessa
matkaa Joensuuhun 100 km, Jyväskylään alle 100 (ehkä 60)
Asian kertominen tässä vaiheessa on varmaan hyväksi, ettei tule pettymyksiä: välimatka Nurmes - Jyväskylä on himpun verran yli 250 km ;)

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » To Helmi 23, 2006 12:46

_Tata kirjoitti: Asian kertominen tässä vaiheessa on varmaan hyväksi, ettei tule pettymyksiä: välimatka Nurmes - Jyväskylä on himpun verran yli 250 km ;)

No voeahan, voehan itse kun muistelin, että Jyväskylä on lähempänä kuin Joensuu. No anyways olisiko se sitten lähikaupunkien/kylien voimalla mahdollista? Ajatus heräsi kun etelä Suomessa on kaikki tapahtumat ja tällä syrjä seuduilla on aika tylsää (ei tapahtumia).
知恵者一人馬鹿万人
http://inhaenua.deviantart.com/

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » Ke Maalis 01, 2006 13:01

Kaze No Kizu kirjoitti:
Minttu-Chan kirjoitti:mä asun sellasessa minimaalissessa tuppukylässä lähellä kokkolaa... joten en sano sen paikan nimea koska ette kumminkaan löyä sitä... se on sellanen pieni piste vaan... :P
LÄHELLÄ kokkolaa?!! :shock: Älä vaan sano että Kaustisella... Minä muutin puoli vuotta sitten Kaustiselle opiskelemaan...
harmi etten kaustisella... vaikkakin sukulaisia on siellä lähellä... asun sellaisella paikkakunnalla kuin ullava

Inuyasha

Viesti Kirjoittaja Inuyasha » Ke Maalis 01, 2006 15:05

Vegetto kirjoitti:Eli olsiko mahdollista järjestää joku joukko tapaaminen lähikaupunkien kanssa? Itse huomasin, että Lieksassakin on paljon fanittajia (hyvää porukkaa btw) ja kesälomalla vaikka tavattaisiin. Järjestettäsiin joku pieni cosplay tapahtuma? Itseäni kiinnostaisi tavata uusia ihmisiä ja laajentaa kaveriporukka. Eli miltä kuullostaisi?
Hyvä idea! :) Missä kaupungissa tuo tapahtuma sitten pidettäisiin? Tulisin mielelläni (toivottavasti saan järkättyä itselleni kyydin).

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Maalis 01, 2006 15:39

Näin tasapainottavana toteamuksena, tänä vuonna on alan tapahtumaa eteläisemmän Suomen lisäksi esmes Kuopiossa, Oulussa ja Kemissä. Toivoakseni tämä vähän lohduttaa.

Reapers

Viesti Kirjoittaja Reapers » Ke Maalis 01, 2006 17:07

Minttu-Chan kirjoitti:harmi etten kaustisella... vaikkakin sukulaisia on siellä lähellä... asun sellaisella paikkakunnalla kuin ullava
Ullavassa? Asutko siellä keskustassa (jos sitä nyt semmoiseksi voi sanoa...)? Siskoni nimittäin asuu aivan lähellä Ullavaa, tarkemmin sanottuna Rahkosessa. Jotenkin en voinut kuvitella, että sielläkin olisi näitä animeharrastajia. n_n

Moon Yan

Viesti Kirjoittaja Moon Yan » Ke Maalis 01, 2006 17:12

Minä asustelen Tampereella, tarkemmin sanottuna Lielahdessa. Täällä on
otakuja varmaan pilvin pimein mutta olen liian ujo (tai sokea) tavatakseni
sellaisia. :( No joo, mut animea ja mangaa saa mielestäni ihan sopivasti. :)

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » Ke Maalis 01, 2006 19:47

Reapers kirjoitti:Ullavassa? Asutko siellä keskustassa (jos sitä nyt semmoiseksi voi sanoa...)? Siskoni nimittäin asuu aivan lähellä Ullavaa, tarkemmin sanottuna Rahkosessa. Jotenkin en voinut kuvitella, että sielläkin olisi näitä animeharrastajia. n_n
no joo... on mullakin sinne "keskustaan" aika pitkä matka joten asun ihan toisessa päässä verrattuna rahkoseen...

moderaattorin editoima: Rikkinäinen quote korjattu.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”