One Piece

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Su Loka 09, 2005 13:38

One Piece, voi kyllä!
Yksi suosikeistani. Top-listojeni sijoituksesta en tiedä, koska en ole sellaisia tehnyt, mutta aika korkealle sijoittuisi. Seuraan suomenkielistä mielenkiinnolla, ja jos jostakin saisi, katsoisi animea. Tähän mennessä olen nähnnyt vain AMV-muotoisena, mutta se on kyllin viihdyttävää.
Monet sanovat piirrostyylistä... Minusta siinä ei ole mitään vikaa. Se ei ehkä ole kauneinta, mutta ei se minua haittaa. Jos juonta mietitään, pidän merirosvojutuista. One Piece on vielä niin mielikuvituksellinen sarja, että ei tyydy pelkkään perusmerirosvoiluun. :)

Ja onhan siitä löytynyt yksi sulhaskandidaatti lisää, nimittäin Sanji. Ensi kerran näin hepun ruotsalaisen Shonen Jumpin OP-spesiallin kannessa ja hahmoesittelyssä. Rakkautta ensi silmäyksellä, tosin sain odottaa vähän aikaa hänen tuloaan suomijulkaisussa (oli se sen arvoista!).

King_of_Pirates

Viesti Kirjoittaja King_of_Pirates » Su Loka 09, 2005 20:02

Ooh, One Piecehän on paras! Hahmoista varsinkin Sanji ja Usopp ovat parhaita. Piirrosjälkikin on tosi iso plussa.

Hequtiuz

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » Ma Loka 10, 2005 15:41

Hienoa, että löytyy näin paljon OPn fanittajia täältäkin :)

Jaa, oon nyt muutamaan kertaan lukenut tuon uusimman pokkarin, eikä siinä nyt sen uudempia juttuja sattunut, kun olen kattonut animena jo 90 jaksoa. Seuraavat pari pokkaria tulevat olemaan hyvät, ja sen jälkeen varsinkin kun tyypit lähtee sinne Grand Linelle- tulis vaan nopeemmin xD
http://www.geocities.com/hegutius

// Hegun kootut teokset (ei manga/animekuvia, turha vaivautua...): http://www.photobucket.com/albums/b25/heidinpiirrokset

Suzume
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suzume » Ma Loka 10, 2005 20:01

Oih, One piece. Sarja, johon niin suuresti olen koukuttunut.
Vaikka olen lukenut sarjaa alusta asti, varsinainen koukkuuntuminen tapahtui kuutoskirjassa, jossa juonenkäänteet ja loppukirjan tunnelma olivat vain niin.. <3 En ole koskaan ajatellut piirrostyylistä, että se olisi rumaa.. Se vain on omaperäistä. No mutta ajatelkaapa nyt, jos Luffy ja Zoro ja kaikki olisivat täydellisiä kaunispoikia! Ei! Heidän kuuluu olla tuollaisia! Eniten pidän Luffystä, hän kun on niin pösilö. ^^ Merirosvoilu yleensäkin on kivaa~
Suomennosta kauhistelin aluksi, sillä en ollut tottunut lukemaan puhekielistä tekstiä. Nyt siihen on jo niin tottunut, että olkihattupiraattien puhe kuulostaisi tönköltä jos heidät pistettäisiin puhumaan kirjakieltä. Ainoa mikä minua häiritsee on huutomerkkien viljeleminen. Voi olla, että ne ovat Japanissa niin mutta suomen kieleen ne eivät vain sovi.

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ma Loka 10, 2005 21:46

Heps.

Pelottelun vuoksi mainittakoon, että nykyiselläänkin huutomerkkejä vähennetään raa'asti... (No jaa, tuskin kenkään tämän vuoksi yöuniaan menettää.)

Olen iloinen siitä, että osittainen puhekielen viljely on saamassa yhä laajempaa hyväksyntää. Käsittääkseni. Pelkkä kirjakieli olisi toki helpompi ratkaisu, mutta sopisi monen hahmon alkuperäiseen puhetyyliin kuin nyrkki sieraimeen.

Antti-setä

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ti Loka 11, 2005 00:06

Jos kaikki manga hahmot puhuisivat Suomen kirjakieltä niin jäisi siitä sellainen kankea kuva. One Piecessä ja DB/DBZ hienonta on juuri se miten ne on käännetty puhekielelle ja se tuo väriä mangoihin. Kuten varmaan olette huomanneet muissa sarjiksissa ei pahemmin puhekieltä puhuta.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Hequtiuz

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » Ti Loka 11, 2005 15:17

Kyllä tuo puhekieli on paras. *Miettii Zoroa puhumassa kirjakielellä*
Hrrr....!
Mutta Luffyhan puhuu loppujen lopuksi aika paljon kirjakieltä. Ja se on just paras kun se on niin "idiootti"! :lol:
// Ja ei siinä mun mielestä ole niiiin paljoa huutomerkkejä. Ne on kivoja ne ".......!!" kuplat, jos ymmärsitte mitä tarkoitin :P.

// Hegun kootut teokset (ei manga/animekuvia, turha vaivautua...): http://www.photobucket.com/albums/b25/heidinpiirrokset

Avanta

Viesti Kirjoittaja Avanta » Pe Loka 14, 2005 15:38

saa poistaa
Viimeksi muokannut Avanta, Su Huhti 05, 2009 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NepEce

Mä vaan...

Viesti Kirjoittaja NepEce » To Loka 20, 2005 16:24

Itse löysin nimenomaisen sarjan vasta vähän aikaa sitten ja ihastuin heti. Ongin kaikki siihen mennessä ilmestyneet osat käsiini viikossa. Se kertoo jo paljon. :P

Hequtiuz

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » To Loka 20, 2005 18:22

Mulla meni pari viikkoo, jouduin tilaamaan netistä ykkösen ja kakkosen, mut menin linkillä sentään 50 kilsaa seuraavaan kaupunkiin hakemaan vitososaa... Joka sit tuli pari päivää myöhemmin Ärrälle tohon pienen matkan päähän xD

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Pe Loka 21, 2005 14:38

Itse olen lainannut One Pieccet ykkösestä kutoseen läheisestä kirjastosta.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Hequtiuz

Viesti Kirjoittaja Hequtiuz » La Loka 22, 2005 13:24

Heh, meilläpä ei niitä vielä kirjastossa ole. Harmi.
Nomutta, enää alle viikko seuraavaan pokkariin.

Ootteko kattoneet OPtä animena minkä verran? Mä katoin ja kävi mielessä että entä jos Luffy on jotain sukua Rogerille? Ei mahdoton juttu.

Jebula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jebula » La Loka 22, 2005 15:01

Oon animena kattonut peräti yhden jakson ja ykkös leffan! :lol:
Kirjana lukenut 1-7 ja pitänyt jokaisesta. Minusta piirostyyli on hyvä asia ei olisi hienoa jos luffy ja zoro näyttäisi aina vakavilta(?). Mutta minä pidän hauskasta tyylistä.

meilläpäin kirjastosta löytyypi vain ranma½:ta.. :x

Strawberry

Viesti Kirjoittaja Strawberry » La Loka 22, 2005 15:30

One pieceä omistan mangan 7 ensimmäistä osaa suomeksi. Kyllä ihan luettava sarja on, ei kyllä ole vielä jättänyt kylmäksi. Mutta, en tiedä mikä minussa on, mutta en vain ihan hirveästi tykkää niistä "...!!?" -kukkuplööistä siellä lauseiden lopussa. Muuten kyllä aivan mainio sarja. Yhtä ja ainoaa lempihahmoa minulla ei kyseisestä sarjasta ole, sillä Luffy, Usopp, Zoro, Sanji ja Johnny ovat kaikki ykkössijalla. Ja kahdeksannetta osaa odottelen, kovasti..
Jotain tyhmää..

Arakat

Viesti Kirjoittaja Arakat » La Loka 22, 2005 21:15

OP on ehdottomasti minun lempimangani/ -animeni! Hahmot ovat siinä aivan loistavia, ja piirrostyyli on hienoa (ei kaunista, mutta hienoa). Juoni kyllä on vähän liian melodramaattinen välillä, mutta se ei menoa haittaa. Ja animessa on on mahtavat seiyuut, varsinkin Mayumi Tanaka Luffyna ja Kappei Yamaguchi Usoppina (tosin hän on kaikissa muissakin rooleissaan hyvä...). Lempihahmojani ovat kuitenkin Zoro, Sanji ja Mihawk.

Mangaa olen lukenut suomeksi 7 volumea ja animea katsonut 70 jaksoa.
Sentimental na aoi sora wo

Mada mada no mada dane!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”