Samurai Champloo

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » Ma Touko 30, 2005 12:39

Kyseessä taitanee olla animen pohjalta tehty manga?

Yleensä kehotan lähestymään tuon kaltaisia teoksia varauksella. Ovat monesti vain ns. "raudan takomista" eli rahan kalastusta. Ainakin tähän menessä lukemani "kyytipoika"mangat ovat olleet melko kauheata luettavaa. Parhaimmillaan pakolla väännettyä lisätarinaa jolla ei juuri ole mitään tekemistä itse sarjan kanssa (ellei sitten typistä koko sarjaa muttamaan tankouboniin).
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

Chouji

Viesti Kirjoittaja Chouji » Ke Syys 14, 2005 06:42

oon kattonu sarjaa jonkun verran. Ihan hyvä :!:

Lumipallo

Viesti Kirjoittaja Lumipallo » Pe Syys 23, 2005 21:22

Ummh..muistankohan paljoakaan tuosta enään, kun katoin sen jotain puol vuotta sitten ^^"
Mahtava sarja oli ja Mugen oli omaa persoonaa.
(tyyppi ei osaa lukea,*geeh*)
Piirrostyyli pisti vapisemaan ja juonikin oli yksinkertaisuudessaan hieno.
Loppujaksojen kohdilla olin ihan pettynyt kun ei saanut enää lisää ja tajusin että "siinä se sitten oli".
Muistan tämän sarjan varmaan vielä vanhana pappanakin,
oli se niiiin hyvä!

Hayari

Viesti Kirjoittaja Hayari » Pe Syys 23, 2005 23:33

Tänään katsoin vimpat 5 episodia. Ihan jees sarja, vaikka yleinen juonettomuus latistaa vähän tunnelmaa. Baseball jaksolle kaikki kunnia!!
Khleb za khleb, krov' za krov.

Nanahara Shuya

Viesti Kirjoittaja Nanahara Shuya » Ma Syys 26, 2005 18:58

Noh, minä sanon että aivan mahtava sarja, katsoin kaikki jaksot lähes yhdellä istumalla. xDD kaksi päivää tais mennä kun nuo katsoin..:P Huippu!! ja baseball jakso oli kylä aivan ykkönen!! xDD
Yhtäkkiä ovi aukeaa naksahtaen ja hoitotäti tuo kärryssä ruokaa. Kaikki välineet, millä syön ovat muovisia. Muovisia, turvallisia käyttää. Sisimmässäni hymyilen, mutta se ei ole ilon hymyä. Se on sellaista hymyä, jonka vuoksi olen täällä.

Bitten

Viesti Kirjoittaja Bitten » Ke Syys 28, 2005 14:13

Joo, olen 4 jaksoa katsonut ja ihan hyvältä vaikuttaa. Ei tosin(ainakaan vielä) pärjää Watanaben Cowboy Bebopille :)

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » Pe Syys 30, 2005 14:00

pidin sarjasta, vielä enemmän kuin Bebobista..
On se jokseenkin erilainen kun samurai sarjat yleensä.

Ite odotan mangaa mielenkiinnolla, ei kaikki animesta tehdyt mangat oo huonoja ollu, tai ite ainakin pidän NGE mangasta.
R.I.P Eddie Guerrero

LikeNot

Viesti Kirjoittaja LikeNot » La Loka 01, 2005 23:18

Bebopin tekijältä? Hemmetti, tälläisiä ei saisi päästää käsistään... :? Nyt pitäisi jostakin saada nopeasti pari jaksoa testattavaksi.
I just watched dream that I never awaked. And of course it has to be nightmare...

Cloudberry

Viesti Kirjoittaja Cloudberry » Pe Marras 04, 2005 00:17

Champloo on todella hyvä sarja. Vaikka en räppiä paljon kuuntelekkaan, niin kyllä se sopii siihen todella hyvin, ja tekee sarjasta mielenkiintoisen. Ja se ainakin erottuu teemallaan muusta massasta. Sarjassa tulee koko ajan semmosii mitä vi**ua kohtia, kun jossain 1800-luvun Japanissa ilmestyy jostakin yhtäkkiä joku beatbox äijä vääntämään settiä! Sarjan sankarit Mugen ja Jin, jotka ovat kuin yö ja päivä, niin luonteensa kuin taistelutyyliensä osalta, ovat kiinnostavia. Sarjan suosikkihamoni On kyllä juuri Mugen, räväkän asenteensa ja taistelutyylinsä (Kuvitelkaa capoeira ja miekkailun sekoitus) takia. mielenpainuvin jakso on nmr:9 jossa pellollinen 'pyhää ruohoa' syttyi tuleen, ja vaikutukset olivat mitä kuvitella saattoi.. Siinä sai nauraa kippurassa!

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » La Marras 05, 2005 00:35

Heh, olenko minä ainoa jolla on vähän varauksellisempi asenne tähän...

Champloossa on kyllä jotkin asiat tehty todella hyvin: animointi ja graafinen ilme muutenkin. Seiyuut on valittu huolella ja Jinin ääni melkein muuttaa minut homoksi. Hüümoria on mukana aika roimastikin mikä on ihan hyvä juttu. Musiikit sarjassa ovat ihan jees ja varsinkin tuo human beatbox-äijä on kova :D.

Sitten taas ne huonot puolet. Alku- ja loppubiisit. No, nämähän ovat toki ihan musiikkimakuasioita, mutta varsinkin alkutunnari on raastava. Onneksi DVD-soittimesta löytyy "seuraava kohtaus"-toiminto, jolla sen yli saa hypättyä... Mutta suurempi ongelma on juonen puute! Parikymmentä jaksoa olen nähnyt eikä juonta tunnu oikeastaan löytyvän, mikä ainakin minua rassaa. Toisaalta, jos asiaa ajattelee niin ettei juonta ole tähän sarjaan tarkoitettukaan niin sittenhän siinä ei ole mitään ongelmaa...

Kokonaisuutena katsottuna kyllä ihan jees meininkiä, mutta minään eeppisenä samurai-seikkailuna tätä ei kyllä kannata katsoa tai pettyy :P

Cloudberry

Viesti Kirjoittaja Cloudberry » La Marras 05, 2005 13:01

niidel kirjoitti: Sitten taas ne huonot puolet. Alku- ja loppubiisit. No, nämähän ovat toki ihan musiikkimakuasioita, mutta varsinkin alkutunnari on raastava.
Mitä musiikkeihin tulee, niin täytyy sanoa että ei se alkutunnari minuakaan alussa innostanu. Mutta alkukangertelun jälkeen siihen kyllä tottui, oppi jopa pitämään ehkä.. Lopputunnari on taas aivan loistava! Siinä on kyllä sellanen soundi josta mä tykkäsin kovasti.

niidel kirjoitti:Kokonaisuutena katsottuna kyllä ihan jees meininkiä, mutta minään eeppisenä samurai-seikkailuna tätä ei kyllä kannata katsoa tai pettyy :P

Niin ei tätä varmaan sellaiseksi oo tehtykkään. Kukaan historian harrastaja, tai elämää suurmpaa samuraiseikkalua hakeva, ei varmaan saa tästä paljoakaan irti, mutta kevyenä viihteenä toimii erittäin hyvin.

Tirli

Viesti Kirjoittaja Tirli » Ke Marras 16, 2005 18:41

Haluan avioon tämän animen ja mangan kanssa. Aamen. <3

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ke Marras 23, 2005 22:14

ensimmäiset 4 jaksoa katsottu on ja dvd ikiomana omistettu <3 pitää se toinenki dvd hankkia ku saa rahaa kasaan paitsi jos tuo kaveri menee nyt sen ostamaan niinkuin se meni uhkailemaan :wink: mutta kunnon samurai meininkiä ei turhaa nyyhkytystä :D
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » To Marras 24, 2005 00:15

Tirli kirjoitti:Haluan avioon tämän animen ja mangan kanssa. Aamen. <3
Millainen tuo manga on, on asia jo jonninaikaa askarruttanut Tetsun mieltä. :(

Arpi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arpi » Ma Marras 28, 2005 12:55

Samurai Champloo alkaa tammikuussa Canal+:lla.
Tiedote

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”