Legend of Duo

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

_Tata

Legend of Duo

Viesti Kirjoittaja _Tata » La Heinä 30, 2005 17:56

Huolestuneena seuraan, että kukaan ei ole tätä sarjaa nostanut valokeilaan, joten minun tehtäväksihän se jäi. Ilmeisesti kyseessä on uinuva hitti, joka tarvitsee vain ahkeria sanansaattajia avukseen, jotta taivaspaikka animen taivaassa olisi taattu muiden klassikoiden seurassa.

Vampyyreita, ihmisiä, maideja, taustalla eeppinen juoni ja hyvis vs pahis tilanne. Jo pelkkä juoni kertoo että nyt ollaan vakavasti otettavan teoksen kanssa tekemisessä, pois tylsät haaremianimet yms. roska, nyt todellakin keskitytään itse asiaan, eli lupaavaan MÄTTÖÖN ja kunnon sankarihahmoihin.

Jos juoni on näin vaativa, niin hyvässä teoksessa vaaditaan laadukasta piirrosjälkeä ja animaation tukea tähän. Nykyisin tietokoneiden tullessa piirrustuspöydälle niin jo yksittäinen henkilökin pystyy tekemään laadukasta jälkeä pienelläkin budjetilla. Tämä myös näkyy tässä: kaikkia Japanilaisen piirroselokuvien käyttämiä kikkoja ja asetelmia on käytetty vallan nerokkaasti, unohtamatta laadukkaita taustoja ja animaation sulavuutta. Ainakin itselläni loksahti leuka lattiaan nähdessäni kuinka hyvin animaattorit olivat osanneet animoida suun liikkeet ja saaden näin staattiseenkin kuvaan elävyyden ja liikkeen tuntua.

Ainoa isompi miinus tulee musiikeista ja ääninäyttelystä, nämä pudottovat arvosanaa superklassikosta klassikkoon.

Yhteenveto: ***** / ***** ( yli 3 promillen tuiskeessa )

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Ke Elo 10, 2005 18:40

Katsoin ensimmäisen jakson ihan mielenkiinnosta, kun siitä olin kuullut vain negatiivista palautetta. Olikos se nyt äänestetty vuoden 2004 huonoimmaksi animeksi jossain vieläpä. Olin aika hämmentynyt koko sen reilun viisiminuuttisen ajan, jonka jakso pyöri ja mietin kieltämättä vähän väsyneenä, että jotain tässä on nyt hassusti. Sitten katsoin jakson uudestaan ja tajusin.

Yksi kiinnostavimmista animetuttavuuksista vähään aikaan, animoinnin kanssa oli tehty hienoa työtä, kuten _Tata sanoikin. Kaikki temput, joilla liikettä oli ilmaistu tekivät vaikutuksen. Toinen mielenkiinnon herättänyt asia oli, että viiteen minuuttiin oli saatu aivan sulavasti kaikki se tavara, joka yleensä ängetään väkisin kahteenkymmeneen minuuttiin. Pilottijakson kliseisyys ja ennalta-arvattavuuskaan eivät päässeet edellistä seikkaa ihastellessa häiritsemään. Ääninäyttely vain tosiaan oli köykäistä ja huulisynkka paikoin aivan kammottavaa. Mutta ainakin siinä oli nättejä miehiä ja naisia. Duon kasvot tosin aiheuttivat jakson lopussa lievää pahoinvointia.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”