Mistäpäin suomea?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Su Helmi 13, 2005 13:29

Hei. Minä olen Jenni Jyväskylästä. Olen asunut täällä nyt kolme vuotta. Sanon aina olevani kotoisin Lievestuoreelta, jossa asuin 10 vuotta (Laukaaseen kuuluva taajama 30 km Jyväskylästä Mikkeliin päin), vaikka olenkin ehtinyt asua sitä ennen 4 vuotta Jyväskylässä ja 6 vuotta Lappeenrannassa. (Tästä taitavimmat voivatkin laskea ikäni. :>)

Pidän Jyväskylästä ja täällä on työpaikka, joten tuskinpa olen täältä minnekään lähdössä moneen vuoteen. Kaupungin sisällä varmaankin jossain vaiheessa tulee muutettua, sillä Kangaslampi ei lähiöistä mikään kaunein ole. Jyväskylä on mukavan kokoinen kaupunki: ei liian iso eikä liian pieni. Löytyy sopivasti kaikkea mitä anime/mangafani tarvitsee, joskaan ei tietenkään sellaisia määriä kuin suuremmissa eteläisemissä kaupungeissa. Ainahan on lisäksi olemassa nettikaupat, joihin itse olen enemmän kallistunut. Anime- ja mangaharrastajien lukumäärästä minulla ei ole oiekin mitään käsitystä, mutta kuin että Tsukiaissa on tällä hetkellä noin 40 jäsentä. Arviosin, että seuraan kuulumattomia harrastajia lienee ainakin tuplasti.
Yesa kirjoitti:Mutta parin kuukauden päästä on toivottavasti muutto Jyväskylään. Joten Tsukiai varokoot, täältä on ehkä tulossa yksi uusi jäsen joukkoonne :P
Tervetuloa vain joukkoomme hurjaan. ^^
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Hiji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiji » Su Helmi 13, 2005 16:54

Vuoden alusta majapaikkana on toiminut Riihimäki (noin 30 000 asukasta, löytyy junarataa seuraamalla matkalta Tampere (~100 km) - Helsinki (~70km) suunnilleen puolenvälin paikkeilta).

Sitä ennen vietin 4 vuotta pääkaupunkiseudulla johtuen opiskeluista ammattikorkeakoulu Stadiassa. Muutoin olenkin puhdasvarpainen tamperelainen, joka jossain välissä kävi pikaisesti tutustumassa Toijalan elämänmenoon opiskellessani vajaan vuoden multimediakikkailua tuossa reilun 8000 asukkaan kaupungissa.

Riihimäen tilanteesta animen ja mangan suhteen en oikein osaa kommentoida parin kuukauden perusteella, veikkaan että hiljaista pitelee ja muutenkin pyörin enimmäkseen Tampereen ja Helsingin päissä.

Oami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oami » Su Helmi 13, 2005 23:21

Jos nyt on pakko sanoa "jostain kotoisin" niin kaipa se on sitten Rovaniemi. Sen jälkeen on tosin tullut asuttua Helsingissä ja Jyväskylässä ja viimeisimpänä nyt sitten Tampereella. Katseltavaa löytyy kohtuumukavasti, en nyt isosti valita.
「生きて行こうと思えば、どこだって天国になるわよ」
碇ユイ

Cosmic
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cosmic » Ma Helmi 14, 2005 10:17

No tällä hetkellä Kajaanissa,tämän kevään jälkeen en tiedä...Täällä on kaiken kuulemani perusteelle anime ja manga faneja ihan kivasti,mutta mitään ryhmää meistä ei ole vielä muodotunut, kun kaikki ovat toisilleen niin sanottuja Anonyymeja. Ja meitä ei täällä päin okein arvostetta vaikka harva tulee päin namaa haukkumaan. Joskus kun törmään hegen toveriin jota kiusataan asiansa vuoksi tunnen suutumusta ja sääliä... :roll:
Minä ainakin saan ihan hyvin tilattua Mangaa ja anime dvd:tä Divari Kettusen kautta,koska hänellä on sukulainen helsingissä joka pyörittä Fennica comicsia. Olen usein pohtinut että jos keräis porukan kasaan ja keräis jokaiselta rahat niitä kirjoja varten jotka haluaa tilata jo etukäteen ja maksettaisiin se sitten sinne divariin niin saisimme tilattua ehkä sarjakuvia hieman halvemmalla kuin yksittäiset ostajat... :roll:
"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in return" (Nat King Cole)
"If you want to be loved,then love..."

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Ma Helmi 14, 2005 22:59

Zatoichi kirjoitti:Tyttöystävä asuu Seinäjoella, joten muutto sinne lienee lähitulevaisuudessa ajankohtainen...^^)...the sooner the better...siellä on sentään Fantasialinna...^^)...ja luultavasti enemmän samanhenkisiä ihmisiä, täältä en tunne kuin yhden, ja se sattuu olemaan oma pikkuveli...^^)...onnistuin koukuttamaan sen Berserkillä...^^)
Berserk hoitaa homman *thumbs*
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Ti Helmi 15, 2005 00:47

[quote="Cir"]Valtion kannalta olen kuusivuotiaasta asuskellut Ikaalisissa, jossain Tampereen, Parkanon ja Kankaanpään välissä. Käytännössä vuosikaudet on mennyt opiskellessa mm. Mikkelissä ja Lahdessa, ja nykyään postiosoite on Helsingin Hakaniemessä (työn perässä tuli tänne etelään muutettua). Osoite muuttunee jälleen kuun lopussa, kun vuokrasopimus päättyy ja pitää etsiä uusi asunto.

Ikaalisissa ei juuri animea/mangaa ole tarjolla. Vajaan tunnin bussimatka kuitenkin vie Tampereelle, jossa tilanne vähän parempi. Mikkelistä en osaa sanoa, siitä kun on jo siinä seitsemän vuotta kun karistin paikkakunnan tomut jaloistani. Lahdessa varsinkin kirjaston palvelut olivat erinomaiset (rajoitetut tietenkin, mutta niinhän aina), ja nyt Helsingissä on kiva kun mm. Fantasiapelien myymälä löytyy vajaan kymmenen minuutin kävelymatkan päästä :D[/quote]

Viiiih!!! Yatta Yatta Yatta!!! toinenkin pimahtanut ikaalisista päin, siis Truthdel otuli oleskelee Ikaalisissa ja tosiaan täältä ei juuri mistään saa mangaa (paitsi ne suomeksi käännetyt) vaan sitten täytyy lähteä tampereelle hyppimään jos ei ihan helsinkiin saakka lähde vierailemaan :)
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

street

Viesti Kirjoittaja street » Ti Helmi 15, 2005 02:43

Alunperin Kokemäeltä (~9000 asukasta, ja kyllä, se on Kokemäenjoen varrella, suunnilleen Lounais-Suomessa). Muutamia (ainakin lukioikäisiä) animisteja löytyy, mutta nettikauppojen armoilla siellä päin ollaan, jos ei paikallisen S-Marketin Ranma½-valikoimaa lasketa.

Nykyisin opiskelen ja asun Tampereella, ja täältä tuntuu löytyvän porukkaa vähän enemmän (yay for hidoi!). Fantasiapelit-liikkeessä voi käydä kuolaamassa mangaa, ja tilattua saa jos haluaa jotain tiettyä. Mutta onko täällä liikkeitä, joista vois tilata animea? Vai pitääkö kääntyä ulkomaisten kauppojen puoleen?
Thousand years of pain!
Close the world . txen eht nepO

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ke Helmi 16, 2005 01:11

Hmm... Syntynyt ja kasvanut Kellokoskella, lähellä Helsinkiä.

...

Nyt tosin opiskelen Kankaanpäässä lähellä Poria ja Tamperetta.... semmonen pieni kivi jumalan selän takana, josta on tuskaa yrittää päästä pois!
Random insanity is always a good excuse...

yarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Viesti Kirjoittaja yarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr » Ke Helmi 16, 2005 01:25

Helsingissä asusteleva, 20 vuotias rumemman sukupuolen edustaja ilmoittautuu.

Mistähän sitä aloittaisi..? Noh, animeharrastusta on takana vajaa pari vuotta, sikäli lyhyt aika, kun vertaa muihin täällä forumeilla palloileviin henkilöihin (näin keskimäärin :wink:). Suosikkianimea en viitsi sanoa, sen verran vielä jäänyt näkemättä tuon viimevuotisen tornitouhuhomman vuoksi.. Synkemmät aiheet kiinnostavat kuitenkin eniten. Mangan suhteen taipale on sen verran alussa, etten edes viitsi sanoa siitä muutakuin kirota 'harvinaisempien' sarjojen surkeaa saatavuutta englanniksi käännettyinä. Argh.

Tuon ohella touhuilen erinäköisissä hommissa tietokoneiden parissa ja silloin tällöin aivojen nollauksessa. Ja häröpalloilussa, hähää.

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Ke Helmi 16, 2005 18:32

[quote=

Nyt tosin opiskelen Kankaanpäässä lähellä Poria ja Tamperetta.... semmonen pieni kivi jumalan selän takana, josta on tuskaa yrittää päästä pois![/quote]

tiedän kyseisen amiskaupungin, isäni asuu siellä ja siellä tulee vierailtua jokunen viikonloppu, taidekouluako käyt?
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » To Helmi 17, 2005 11:36

Imatralla asun, hoo~ Muhokselta alunperin, mutta siellä ei ole kivaa, älkää menkö sinne. Ei siellä taida olla animeharrastajia, kuin pari kappaletta. Tosin Oulu on lähellä, siellä on Fantsu, josta saa mankelia, joka on hyvä asia. Mutta elkää silti menkö muhokselle vaan menkää sinne Ouluun.

Mutta Imatrasta. Tämähän on aivan erinomainen paikka, ainakin mangaharrastajalle, koska meillä on ShyHi. Jee~ Imatralta et saa mitään muuta kuin kaupan lehtihyllyn tuotteita, mutta koska meillä on oma anime ja mangaseura, löytää sitä kautta aina varmasti jonkun, jonka kanssa voi vaikka kimppatilata. Tai sitten voi lainata toisilta. Ei täällä pitäisi animettomaksi jäädä, ellei vallan niin halua.

Ja kirjastosta löytyy jopa ...yksi(?) kirja Battle Angel Alitaa ja Athenaa (jonkin sortin pseudomankelia). Työstämme parhaillaa asiaa harkituilla hankintaehdotuksilla. Hoo~
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

A-Kichi

Viesti Kirjoittaja A-Kichi » To Helmi 17, 2005 14:19

asun sellaisessa pikkupaikassa kun vihti. se on noin 50km pässä hesasta. Tuntuu vähän siltä ettei täällä päin ole mitenkään erityisen paljon animefaneja :( animea jos haluaa ostaa niin pitää aina lähteä jonnekkin isompaan paikkaan (tai tilata netistä) mutta eihän se minua estä.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » To Helmi 17, 2005 18:33

Tämän hetkinen kotipaikkani on Vantaa ja tarkemmin sanottuna Tikkurila vaikka opiskelenkin Malmilla. Olen hieman tavallista neutraalimpi animefani, en mitenkään äärettömän hössöttävä tapaus. Joitakin animeja on tullut katsottua ja joitakin mangoja luettua mutta en todellakaan tiedä kaikkia sarjoja, leffoja ja sarjiksia mitä Nipponista on tullut.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Krimson

Viesti Kirjoittaja Krimson » To Helmi 17, 2005 23:03

Kuopiossa olen asunut koko ikäni... ja luulempa että muutan täältä pois vain pakon saattelemana. Ainoastaan Neulamäkeen (kaupunginosaan jossa asun) olen lopen kyllästynyt joten paikkaa pitäisi päästä pikaiseen vaihtamaan...

Mutta siis, Kuopiota ja KAMYä edustan.
Baka. B4ka. B4k4.

Meza
Viesti:

Re: Täältä susirajan takaa...

Viesti Kirjoittaja Meza » Pe Helmi 18, 2005 22:42

yosomono kirjoitti:Minä asun Rovaniemellä, ja kuvittelin pitkään olevani ehkä ainoa mangaa lukeva ihminen koko pienellä tylsällä paikkakunnalla. (No, on täällä se hyvä puoli, että näkee paljon japanilaisia turisteja, jotka ovat tulleet katsomaan Joulupukkia...)

Itse arvostaisin kovasti sitä jos kaikki jotka suinkin kehtaavat kertoa missä asuvat, kirjoittaisivat kotipaikkakuntansa muiden nähtäväksi. Siitä olisi apua esim. jos haluaisi tutustua muihin samassa kaupungissa (tai kaupungintapaisessa) asusteleviin hengenheimolaisiinsa.

Rovaniemellä elämä on rankkaa. Englanninkielistä mangaa saa vain tilaamalla ja animea löytyy videovuokraamosta muutama DVD. Mutta ehkäpä mangan ja animen suosion kasvun myötä sekin muuttuu parempaan suuntaan.
Rovaniemellä itsekin olen viimeiset 13 vuotta asustellut (alunperin Helsingistä tosin olen). Ja itsekin kuvitellut olevani niitä ainoita harrastajia täälläpäin, joskin viime vuonna pääsin viimein yhteyteen muutamien muitten paikkakuntalaisten kanssa. Ja nyt manailen näitä Rovaniemen ylä-asteiden Naruto- ja Ranma-villityksiä joista serkkuni ja nämä pari muuta tavoittamaani paikkakuntalaista ovat minulle kertoneet.
Ensimmäisen kerran, kun näin mahdollisen harrastajan, taisin nähdä Korkalovaaran yläasteella/lukiolla lukiolaispojan Rurouni Kenshin-paidassa viime keväänä. Syksyllä sitten ei ole uusilla kouluillani näkynyt ketään joka pistäisi silmiini anime/mangamielessä --- vaan enpä minäkään silmiinpistävä kait ole siinä mielessä.

No jaa, kaupungilla ole kuitenkaan koskaan tullut vastaan näitä muita animanga-harrastajia. Joskin Suomalaisessa sivuttain kuunnellut kun jotku aina puhuu manga-hyllyllä (jossa nykyään on Delreyn englannin kielisiä kustanteitakin suomennettujen seassa) tyyliin "Se oli ostanu tuon ja tuon ja vielä tuon" (sanokaa jos joku tunnistaa ittensä *reps*).

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”