Mistäpäin suomea?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Nezumi-chan
Viesti:

Mistäpäin suomea?

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » La Helmi 12, 2005 14:30

Eli aikaa tappaakseni kyselisimpähänvain, että mistä päin suomea sitä ollaan ja minkälaista on olla animefani siellä päin???

Itse asustelen Vantaalla ja koska täältä pääse 3 € seutulipulla Hesaan ei animen tarjonansta ole kauheasti puutetta. Vaikken foorumeilla tai ircissä seikkaile paljon nimeksikään, ovat kaikki ystäväni silti animeen, fantasiaan ja pelaamiseen... Silti harva meistä jaksaa kovinkaan aktiivisesti larpata ircata tai pelata DDR:ää tennarissa päivästä toiseen. Silti tälläkin hetkellä huoneessa on kolme kaverusta, jotka odottavat uusinta berserk chpateria ilmestyväksi tänä viikonloppuna sekä maaliskuussa julkaistavaa MGS kolmosta kuin kuuta taivaalta... ja täällä foorumilla sitä minäkin vain kulutan aikaani....
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Ravey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ravey » La Helmi 12, 2005 14:39

Mie asua Etelä-Pohjanmaalla, Ähtärissä (kirotussa metsässä, jonne aurinko ei paista). Monen montaa anime- tai mangafania täältä ei löydy, mutta moni täällä tuntee ja fanittaa pelkästään tätä kunnon legendaarista Hopeanuolta.. :P

Animen ja mangan saanti on vähän vaikeaa, mutta onneksi Tampereelle on vain puolentoista tunnin ajomatka.. *Huoh* :roll:

Kodama

Täältä susirajan takaa...

Viesti Kirjoittaja Kodama » La Helmi 12, 2005 14:43

Minä asun Rovaniemellä, ja kuvittelin pitkään olevani ehkä ainoa mangaa lukeva ihminen koko pienellä tylsällä paikkakunnalla. (No, on täällä se hyvä puoli, että näkee paljon japanilaisia turisteja, jotka ovat tulleet katsomaan Joulupukkia...)

Itse arvostaisin kovasti sitä jos kaikki jotka suinkin kehtaavat kertoa missä asuvat, kirjoittaisivat kotipaikkakuntansa muiden nähtäväksi. Siitä olisi apua esim. jos haluaisi tutustua muihin samassa kaupungissa (tai kaupungintapaisessa) asusteleviin hengenheimolaisiinsa.

Rovaniemellä elämä on rankkaa. Englanninkielistä mangaa saa vain tilaamalla ja animea löytyy videovuokraamosta muutama DVD. Mutta ehkäpä mangan ja animen suosion kasvun myötä sekin muuttuu parempaan suuntaan.

Loria

Viesti Kirjoittaja Loria » La Helmi 12, 2005 14:50

Alkujaan Raisiosta Turun viereltä, mutta nyt vuoden verran asustellut Lahdessa enkä näillänäkymin ole palaamassa Turkuun tai Raisioon. Lahdessa on hyvä olla anime/mangafani, saatavuutta on ja harrastajia ^^
Olen kuitenkin niin tuore harrastaja, että Raisiossa asuessani lueskelin vain Ranmaa enkä oikeastaan tiennyt että mistä muuta mangaa saisi.

nalle

Viesti Kirjoittaja nalle » La Helmi 12, 2005 16:47

Asustelen täällä tylsässä Hämeenlinnassa. Mulla on vaan 2 kaverii jotka pitää mangasta ja animesta. Muut ei kunnolla ees tiiä mitä ne on. Mä oon kyllä epätoivosesti yrittäny selittää niille mitä ne on. xD Aika tylsää porukkaa täällä päin.

Hämeenlinnasta ei saa muuta mangaa kun Conania, Ranmaa... Kaikkee mitä nyt ärrältä voi löytää. Siitä syystä Hämeenlinnassa ei oo kiva asustaa. Ja mä kun oon vielä aika uus fani joten ei mulla paljon tietoo vielä oo.
"Rakkaus on ikuista vain valkokankaalla, totta vai tarua sen itse näät, rakkaus on ikuista vain valkokankaalla, lopputeksteissä ei lue nimeäsi..."

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » La Helmi 12, 2005 16:57

Espoon keskuksessa asustaa GITS otaku nimeltä Code6 aka Tetsu-kun :wink:

Mitä kertoisinkaan itsestäni?
Nooh olen 22 vuotias aktiivinen "nyyppä" sillä harrastusta on vasta noin kaksi vuotta takana.
Minulla on myös roolipelaaja taustaa (Ultima Online), aijai se oli upeata aikaa. Noin kolmen vuoden aikana tuli käytyä läpi monet guildit ja opeteltua tuo niin kiva "Viktoriaaninen Roolipelaaja Englanti" tuolla nimellä minä sitä ainakin kutsuisin, mutta tuo onkin minua. :!:
Vaikutin myös aikani Keskiaika ry:ssä josta kivana muistona on niin keskiaikaisiin tapahtumiin kuin larppeihinkin täydellisesti sopiva papin asuste. Mutta ei tuosta sen enempää.
Muina harrastuksina minulla on myös scifi/fantasia sekä muu kirjallisuus. Myös elokuvat, kokkaus sekä digitaalinen taide (Wacom piirtopöytä ja kuvankäsittelysoftat) on jo vuosia ollut harrastuksena.

Ja sitten tämä kaikista harrastuksista rakkain ja varmasti pitkäikäisin, anime ja manga. Yllätys? :roll:

Nojoo kaikkihan alkoi siitä sateisesta päivästä jolloin sadepisarat rummuttivat ikkunoita ja oli pimeää ja kylmää. Tuo kaikki kuitenkin katosi kun kaverini laittoi Love Hina DVD levyn soittimeen.
Siitä päivästä lähtien olin mennyttä ja myytyä miestä. Aikaa meni ja sarjoja eri lähteistä on tullut nähtyä muodossa jos toisessakin mutta aina niin ihanana.
Tässä voinkin mainita jo sellaiset sarjat jotka minuun on tehnyt erityisen vaikutuksen. Ensimmäisenä tahdon mainita suurimman suosikkini. Arvaatteko jo? No arvasitte aivan oikein, GITS. Noiden sarjojen ja leffojen synkkä ja ajoittain hyvinkin väkivaltainen maailma iskee minuun todella kovaa. Ja tuo niin ihana Kusangi Motoko Syyt te jo tiedättekin. :b

Seuravina sarjoina voisin mainita vaikka Elfen Lied, Saikano Cowboy Bebop, FMP ja FMP Fumoffu, Chobits, Love Hina, Rurouni Kenshin OVA, Onegai Teacher, Azumanga Daioh, Ai Yori Aoshi ja jatko Enishi, Kimi Ga Nozomu Eien, Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto, Maria-Sama ga Miteru jne jne jne. Suhteita eri DVD lähteisiin kannattaa olla. Ja tuolla en tarkoita piraatteja. ;)
Tahdon myös mainita tuon todellisen audiovisuaalisen ilotulituksen, Last Exilen. Aivan järisyttävää tykitystä sanoisin. (HUOM nämä ovat vain omia mielipiteitäni)

Suosikki seiyuu?
Noh ensin pitää ehdottomasti mainita Tanaka Atsukon (Kusanagi Motoko, Ghost In The Shell) Yllätys!? :b
Tanakan antama ääni Motokolle on mielestäni koko hahmon ja koko olemuksen Sielu. Noin upeaa ääntä en ole koskaan kuullut ja tuskin tulen koskaan kuulemaankaan.

Toisena suosikkinani voisin mainita Yukino Satsukin (Otohime Mutsumi, Love Hina) Tuo on myös niitä ääniä joita en tule koskaan unohtamaan. Tuo niin kaunis ja pehmeä ääni on niin ihana.

Kolmantena voisin mainita Tamura Yukarin (Ichigo Morino, Onegai Teacher) Haha, tuo ääni on myös todella ainutlaatuinen. Varsinkin tuo Ichigon nauru saa minut aina hymyilemään maireasti kun kuulen sen.

Enempää en viitsi alkaa mainitsemaan sillä heitä on niin paljon, mutta tuossa on ainakin ne jotka minulle ensiksi tuli mieleen.

Suosikki biisit animesta jne?
Noista pitää ehdottomasti mainita Elfen Liedin alkutunnari. Todella kaunis kappale klassisella pohjalla. Pitää myös mainita nuo upeat FMP:n ja FMP Fumoffun alkutunnarit. Kiitos sinulle Mikuni Shimokawa! Myös Midori no Hibin lopputunnari ansaitsee kiitoksen. Tavallinen musiikki iskee kanssa kuten Proge ja Chillout. :b

Nojoo parempi että en ala mainitsemaan enempää MITÄÄN suosikkejani! Muuten tästä viestistä tulisi varmasti romaanin mittainen. :roll:
Mutta pitäähän itsensä esitellä muille kunnolla, neh? :wink:

Täytyy kyllä mainita että PK seudulla on todella hienoa asua jos on animen/mangan ystävä. Täältä löytyy useita liikkeitä mistä löytää juuri sitä mitä on etsimässäkin. Myös kun animen seurauksena minuun on iskenyt himo sisustaa luukkuni uusklassiseen japanilaiseen tyyliin, onneksi Helsingistä löytyy myös liikkeitä tuota tarkoitusta varten. Kalliiksihan tämä harrastus kaikkineen käy mutta entäs sitten?. Sen arvo ei koskaan laske.

Kunhan joskus pääsen muuttamaan isompaan luukkuun niin voisin mielelläni järjestää animeiltoja ja miksei myös viikonloppuja kaikille niille jotka tahtovat tulla ihailemaan GITS seinääni (:b) sekä syömään hyvää ruokaa, juomaa sekä nauttimaan hyvästä seurasta ja tietenkin kaikkein tärkeimmästä eli animesta.

Mutta nyt olen kirjoittanut itsestäni ihan tarpeeksi. Pahoitteluni pitkästä viestistä sekä typoista mutta älkää antako niiden vaivata. Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut Tetsumonkai, La Helmi 12, 2005 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gala

Viesti Kirjoittaja Gala » La Helmi 12, 2005 19:34

Minäkin asun Espoossa, mikäli sinäänsä on hyvä noin anime- ja mangaharrastuksen kannalta. Mangaa myyvät liikkeet eivät ole kuin bussi-ja junamatkan päässä [Tai pelkän junamatkan päässä, jos tykkää kävellä sinne juna-asemalle pari kilometriä. Mutta minä olen laiska.]
Voisinpa vielä kirjoittaa jotain itsestäni, koska olen vasta tällekin foorumille saapunut;
Olen niin fyysisesti, henkisesti kuin anime- ja mangaharrastuksellisestikin (Miten tuo sana taipuu? O.o) nuori. Mutta eipä se kai niin tärkeää ole. Olen tylsä ja anti-sosiaalinen ihminen. Ja en osaa kirjoittaa mitään itsestäni.
Animen ja mangan puolelta tykkään paljon monistakin sarjoista. Lapsuuden suosikki oli Totoro (vieläkin siitä toki pidän), tällä hetkellä Gravitation (Tohma Seguchi. Se on jo yksi hyvä syy pitää koko sarjasta) ja Loveless ovat palvonnan kohteina. Fruits basketia, X Dayta ja Hikaru no Goa unohtamatta.
Viimeksi muokannut Gala, Pe Heinä 22, 2005 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

crasho

Viesti Kirjoittaja crasho » La Helmi 12, 2005 20:31

Noh...alkujaan Lahdesta Nastolaan siirtynyt(about 15km itään) 19 vuotias asepalvelustaan suorittava sotilaspoliisi-jääkäri.
Manga ja anime innostus alkoi vasta armeijaan mentyä, koska kaupan lehtihyllystä ei kiinnostusta herättänyt edes sen hetkiset Dragonball julkaisut. Mutta onneksi Vekaranjärven sodessa on kirjasto joka on pullollaan englannin kielistä mangaa...sen jälkeen en ole muuta oikeastaan lukenutkaan. 8)
Yli puolen vuoden aikana on tullut luettua melko laidasta laitaan ilmestyneitä julkaisuja: mm. Outlanders, D.N.Angel, Ranma, Getbackers, Neon genesistä ja paljon monia muita. Valitettavaa on että kirjastossa ei ole kaikkia tähän mennessä ilmestyneitä osia sarjoista... :(
Suurimaksi suosikikseni on noussut Getbackers...go Ban-chan!...pitää varmaankin alkaa hommata niitä itse, kun kirjastossa niitä ei oo :P.

Jep...Onnekseni Vekaralla löytyy ihmisiä jotka jaksavat lukea mangaa ja vaikuttaa sen saamiseen kirjastoon....54 aamua aikaa lukea vielä valtion rahoituksella.. :D
just wreck it!

Amazing Slug

Re: Mistäpäin suomea?

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » La Helmi 12, 2005 22:57

Sirrah kirjoitti: Itse asustelen Vantaalla ja koska täältä pääse 3 € seutulipulla Hesaan
Kolme euroa?! Herra jumala, hanki se matkakortti ja vähän äkkiä! Lipun hinta laskee euron (normaali) tai kaksi euroa (jos olet opiskelija)! Itse matkakortti maksaa 5 euroa. Eli tee itse laskusi, viimeistään viiden matkan jälkeen tuo kortti on maksanut itsensä takaisin!

0,02K teekkari Espoon Kilosta.

Sinänsä harmillista, että anime ja manga ovat vähän vaikeasti saatavilla suurten kaupunkien ulkopuolella. Anime ja mangakin osasyyllistyvät täten maaseudun autioittamiseen. :o

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » La Helmi 12, 2005 23:07

Lempäälästähän minä. Noin 20Km Tampereelta etelään. Huomaat saapuneesi kun huomaat erinäisiä kauppoja tien varrella.
Täällähän tämä koko pieni elämä on tullut vietettyä. Ainoa valopilkku viimeinkin asiassa on se, että tänne nousee vuonna 2006 Pohjoismaiden suurin ostoskeskus, Idepark (arvatkaa oliko keksijä 12 vuotias poika nimeltä Lauri...), joka viimeinkin nostaa Lempäälän ihmiset tietouteen.
Täällä animeharrastajana olo on tuskaa. Mangaa et löydä kirjastosta ollenkaan ja kaupungin ainoa kirjakauppa ei ole moisesta kuullutkaan. Animea voit tilata sentään paikalliseen videovuokraamoon, mutta siitäkin pyytävät lisämaksun. (soitan teidät suohon UVD:n väki!) Kyllä täältäkin sentään löytyy noita kauppoja mistä saan ostettua jokakuisen Conanini sentään vielä ja siihen tämän paikan mangatarjonta lopahtaakin. (kyllä, täältä saa myös Ranma½ ja DBZ:n, mutta en pitänyt niitä maininnan arvoisina)
Tiivistettynä: Karttakaa Lempäälää kuin ruttoa. (paitsi te jotka etsitte vanhainkotia ja rauhaisaa kotielämää...)

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » La Helmi 12, 2005 23:27

Valtion kannalta olen kuusivuotiaasta asuskellut Ikaalisissa, jossain Tampereen, Parkanon ja Kankaanpään välissä. Käytännössä vuosikaudet on mennyt opiskellessa mm. Mikkelissä ja Lahdessa, ja nykyään postiosoite on Helsingin Hakaniemessä (työn perässä tuli tänne etelään muutettua). Osoite muuttunee jälleen kuun lopussa, kun vuokrasopimus päättyy ja pitää etsiä uusi asunto.

Ikaalisissa ei juuri animea/mangaa ole tarjolla. Vajaan tunnin bussimatka kuitenkin vie Tampereelle, jossa tilanne vähän parempi. Mikkelistä en osaa sanoa, siitä kun on jo siinä seitsemän vuotta kun karistin paikkakunnan tomut jaloistani. Lahdessa varsinkin kirjaston palvelut olivat erinomaiset (rajoitetut tietenkin, mutta niinhän aina), ja nyt Helsingissä on kiva kun mm. Fantasiapelien myymälä löytyy vajaan kymmenen minuutin kävelymatkan päästä :D
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

Nezumi-chan
Viesti:

Re: Mistäpäin suomea?

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Su Helmi 13, 2005 11:11

Amazing Slug kirjoitti:Kolme euroa?! Herra jumala, hanki se matkakortti ja vähän äkkiä! Lipun hinta laskee euron (normaali) tai kaksi euroa (jos olet opiskelija)! Itse matkakortti maksaa 5 euroa. Eli tee itse laskusi, viimeistään viiden matkan jälkeen tuo kortti on maksanut itsensä takaisin!
Kyllä mulla tollanen matkakortti on.... mut muistelin et se olis maksanu jotain 2.70... no enivei.... ei kai se nyt niin tärkeetä ole
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » Su Helmi 13, 2005 12:01

Alunperin Torniosta nykyisin Kuopiossa.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

Yesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yesa » Su Helmi 13, 2005 13:02

Siilinjärven suurehkossa kirkonkylässä vielä majailen ja yritän suorittaa lukion loppuun. Niin ja tämä Siilinjärvi on Kuopiosta apaut 23km pohjoiseen, Pohjois-Savossa siis. Mutta parin kuukauden päästä on toivottavasti muutto Jyväskylään. Joten Tsukiai varokoot, täältä on ehkä tulossa yksi uusi jäsen joukkoonne :P

Siilinjärvellä ei sentään omaa animeseuraa ole, joten Kuopion jo aika suurilukuiseksi kasvaneessa KAMY:ssa ollaan. Ja kaikkien otakujen iloksi Kuopioon saatiin juuri Fantasiapelit-liike, luckyy~!

Zatoichi

Viesti Kirjoittaja Zatoichi » Su Helmi 13, 2005 13:14

Allekirjoittanut asuu Etelä-Savossa, Sulkavalla...Sulkava on siinä Savonlinna kupeessa sijaitseva n. 3000 asukkaan tuppukylä, josta ei animea ja mangaa pahemmin löydy...Okei, Dragonballia ja Conania myydään kiskalla, mut kumpikaan nyt ei sen kummemmin iske...Sen takia Savonlinnassa tulee käytyä aika usein...^^)...siellä on vähän enemmän valikoimaa, mutta enimmäkseen tulee tilattua nettikaupoista...Tyttöystävä asuu Seinäjoella, joten muutto sinne lienee lähitulevaisuudessa ajankohtainen...^^)...the sooner the better...siellä on sentään Fantasialinna...^^)...ja luultavasti enemmän samanhenkisiä ihmisiä, täältä en tunne kuin yhden, ja se sattuu olemaan oma pikkuveli...^^)...onnistuin koukuttamaan sen Berserkillä...^^)...että tämmöistä...
In Satan we trust.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”