Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Inka-Chan

Re: Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Viesti Kirjoittaja Inka-Chan » To Maalis 07, 2013 09:36

Moikkulimoikkuuliii~

Ok, olen siis cossaamassa Venäjää Hetalista ens Traconii varten, asun hankin varmaankin ebaystä tai omoista, ku en omista ompelukonetta jotta voisin ite asun tehä. Ongelma kuiteski on http://images.sodahead.com/profiles/0/0 ... 04803.jpeg toi. Venäjäl on tollanen ihme putki ja mietin et mist kannattais tehä. Ote ajattelin vessapaperirullista ja jesarista vääntää. Hyvä vai huono idis?
With silence, comes peace. With peace, comes freedom. With freedom, comes silence.- Poets of the Fall, Illusion and Dream

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » To Maalis 14, 2013 21:58

Päämme puhki ollaan kohta mietitty ja värkätty et mistä kannaittaisi rakentaa toi One Piecen New World Log Posen noi "kuvut/kuplat" eli siis tuo http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... g_Pose.png
Onko kellään noista mitään kokemusta tai edes idistä?? :)
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Ashura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ashura » To Maalis 21, 2013 23:28

Miulle noihin kupliin tuli ensin mieleen ne sellaiset avaimenperä/kännykänkoruautomaattien muovikotelot joiden sisällä itse koru on. :D En tiedä onko toteuttamiskelpoinen mutta tuli mieleen.
"We live to make the impossible possible! That is our Focus!"

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » To Maalis 21, 2013 23:46

Ashura kirjoitti:Miulle noihin kupliin tuli ensin mieleen ne sellaiset avaimenperä/kännykänkoruautomaattien muovikotelot joiden sisällä itse koru on. :D En tiedä onko toteuttamiskelpoinen mutta tuli mieleen.

Sama meilläkin on suunniteilla ollut, paikallisesta höskästä ei van löydy tarpeeksi pieniä tarpeeksi montaa. Joten mietimme väliin muita vaihtoehtoja.
Joten muita ideoita otetaan vastaan.
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Cemiru

Viesti Kirjoittaja Cemiru » Ti Huhti 02, 2013 00:53

Aion cossata Homuraa Puella Magi Madoka Magicasta (http://www.popularairsoft.com/files/ima ... homura.jpg) ja suunnilleen kaikki on aika selvää, mutta on yksi ongelma, eli juurikin noi propit. Sillähän on kädessä toi pyöreä juttu nii vinkkiä siihen? Ja niin, sitten sillä on viel kämmenselässä toi ihmee kivi (oliko se soul gem) nii sekin on aika mysteeri. Tarkempaa kuvaa siitä kivestä tässä: http://www.hellocosplay.com/images/prop ... -gem-1.jpg

Kiitos ja kiva jos osaatte auttaa. C:

Atlas_101

Viesti Kirjoittaja Atlas_101 » Ke Huhti 03, 2013 10:55

Nitsakia kirjoitti:
Ashura kirjoitti:Miulle noihin kupliin tuli ensin mieleen ne sellaiset avaimenperä/kännykänkoruautomaattien muovikotelot joiden sisällä itse koru on. :D En tiedä onko toteuttamiskelpoinen mutta tuli mieleen.

Sama meilläkin on suunniteilla ollut, paikallisesta höskästä ei van löydy tarpeeksi pieniä tarpeeksi montaa. Joten mietimme väliin muita vaihtoehtoja.
Joten muita ideoita otetaan vastaan.
Joistain käsityöliikkeistä saa akryylimuovista tehtyjä läpinäkyviä palloja, jotka saa avattua. Ei oo ees hirveen kalliita, ainakaan oman muistin mukaan.

_A
http://propforge.blogspot.fi/ <- Proppiblogini, johon päivittelen tekosiani. (Proppitilauksia otetaan myös vastaan)

Nihil Aliud Scit Necessitas Quam Vincere.

Thymegirl

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » Ke Huhti 03, 2013 11:11

Cemiru kirjoitti:Aion cossata Homuraa Puella Magi Madoka Magicasta (http://www.popularairsoft.com/files/ima ... homura.jpg) ja suunnilleen kaikki on aika selvää, mutta on yksi ongelma, eli juurikin noi propit. Sillähän on kädessä toi pyöreä juttu nii vinkkiä siihen? Ja niin, sitten sillä on viel kämmenselässä toi ihmee kivi (oliko se soul gem) nii sekin on aika mysteeri. Tarkempaa kuvaa siitä kivestä tässä: http://www.hellocosplay.com/images/prop ... -gem-1.jpg

Ihan eka Soul Gemiin liittyvä idea, joka mulle tulee mieleen, on siima. Tekis tuon gemin jostain suht kevyestä mutta joustavasta/kestävästä materiaalista, sit siimalla kiinni ranteeseen ja keskisormeen.
Tai sit jos on tarpeeksi vahvaa iholiimaa ni sillä kiinni suoraan kämmenselkään...?
(en oo mikään proppimestari ni en osaa sanoa oikein muutakaan, joku joka osaa paremmin voi ehdotella jotain parempia konsteja...)
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Fuy

Viesti Kirjoittaja Fuy » To Huhti 11, 2013 17:32

Thymegirl kirjoitti:
Cemiru kirjoitti:Aion cossata Homuraa Puella Magi Madoka Magicasta (http://www.popularairsoft.com/files/ima ... homura.jpg) ja suunnilleen kaikki on aika selvää, mutta on yksi ongelma, eli juurikin noi propit. Sillähän on kädessä toi pyöreä juttu nii vinkkiä siihen? Ja niin, sitten sillä on viel kämmenselässä toi ihmee kivi (oliko se soul gem) nii sekin on aika mysteeri. Tarkempaa kuvaa siitä kivestä tässä: http://www.hellocosplay.com/images/prop ... -gem-1.jpg

Ihan eka Soul Gemiin liittyvä idea, joka mulle tulee mieleen, on siima. Tekis tuon gemin jostain suht kevyestä mutta joustavasta/kestävästä materiaalista, sit siimalla kiinni ranteeseen ja keskisormeen.
Tai sit jos on tarpeeksi vahvaa iholiimaa ni sillä kiinni suoraan kämmenselkään...?
(en oo mikään proppimestari ni en osaa sanoa oikein muutakaan, joku joka osaa paremmin voi ehdotella jotain parempia konsteja...)
Nopealla Googlauksella tuli näkyviin ainakin pahvi- ja Fimo/Cernit -versioita Homuran Soul Gemistä. Yksi vaihtoehto olisi tehdä myös ehkä paper claysta?

EN ole asiantuntija pikkuproppien suhteen, mutta itse tekisin tuon Gemin ehkä niin, että ostaisin kipsinauhaa (apteekista pitäisi saada superhalvalla monta rullaa myyjältä kysymällä), jonka avulla saisin tehtyä muotin kämmenselästä. Saadun muotin kuivuttua sen voisi päällystää vaikka talouskelmulla/foliolla/tmv., jolloin sen päälle on helppo muovata tuo Soul Gem haluamastasi materiaalista ilman että se jää karheahkoon kipsiin kiinni.
Kipsimuotti kestäisi käsittääkseni Fimon/Cernitin kohdalla uunissa kuumentamista ja sen päälle vosi myös jättää paper clay-Gemin kuivumaan ilman, että se vääntyy outoon asentoon.
Ehkä vähän monimutkaista, mutta minusta olisi helpompaa yrittää muotoilla muotin päällä kuin yrittää väkertää yhdellä kädellä.

Mastixilla on muistaakseni aika pitäviä iholiimoja sekä vesiliukoisena että liukenemattomana. Riippuu tietysti miten herkkä iho sinulla on, mutta itse olen sitä vesiliukoista sivellyt ihan naamaankin (poskeen) ilman ongelmia eikä pienessä hikoilussa/riehumisessa irronnut.
Whoever said the pen is mightier than the sword obviously had a Death Note and not a lightsaber.

Mestaritikku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » La Huhti 13, 2013 15:50

Heipsankeikkaa!
Olen tässä vähän mietiskellyt että millaisesta materiaalista kannattaisi lähteä tekemään sarvia?
Sarvet tulisi tälläiselle hahmolle kuin Holy Dragon.
Spoiler:
Kuva
Aiemmassa versiossani tein sarvet vaahtomuovista, mutta niiden peittäminen kankaalla oli aikasta hankalaa.. ://
Kaveri kertoi myös sellaisesta vaahto-hommelista, jota pystyy muotoilemaan.

Kellään kokemuksia tämmöisestä taikka vaikka neuvoja että miten noi sarvet kannattaisi tehdä? ': D
Ne kiinnitettäisiin vaahtomuoviin.
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

Thalionkalwen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thalionkalwen » Su Huhti 14, 2013 13:18

Mestaritikku kirjoitti:Aiemmassa versiossani tein sarvet vaahtomuovista, mutta niiden peittäminen kankaalla oli aikasta hankalaa.. ://
Tarkoitti varmaan Finnfoam-eristelevyä. Sitä voi veistää, sahata tai hioa ja maalata akryyli/lateksimaaleilla. Liuotinpohjaiset maalit kuten spraymaalit sulattavat sitä, kuin styroxia. Pintaa voi vielä lisää siloitella päällystämällä sarvet esim. Erikeeperillä.

Sitä näyttäisi saavan Bygmaxxilta yksittäisinä 2,5 x 0,6m levyinä 2, 5 ja 7cm paksuina. Tuon pienempiä levyjä ei siis ole, mutta kyllä lopullekin levylle varmaan löydät käyttöä kaiken maailman propeissa tai vaikka taideteoksissa ;).
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
- Viti-Vaatturi - tilaustöitä - Tapahtumakuvia - DeviantArt -

Portugali on nyt canon Hetaliassa!

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Su Huhti 14, 2013 17:38

Mestaritikku kirjoitti:Heipsankeikkaa!
Olen tässä vähän mietiskellyt että millaisesta materiaalista kannattaisi lähteä tekemään sarvia?
Sarvet tulisi tälläiselle hahmolle kuin Holy Dragon.
Spoiler:
Kuva
Aiemmassa versiossani tein sarvet vaahtomuovista, mutta niiden peittäminen kankaalla oli aikasta hankalaa.. ://

Kellään kokemuksia tämmöisestä taikka vaikka neuvoja että miten noi sarvet kannattaisi tehdä? ': D
Ne kiinnitettäisiin vaahtomuoviin.
Vai tarkoitatko mahdollisesti uretaani vaahtoa?
Tässä kaksikin blogitekstiä missä aihetta käsitellään:
http://saaraz-cosplay.blogspot.fi/2013/ ... d-wip.html
http://srs-bsnss.blogspot.fi/2012/02/pa ... hdoin.html
Thalionkalwen kirjoitti:
Mestaritikku kirjoitti:Aiemmassa versiossani tein sarvet vaahtomuovista, mutta niiden peittäminen kankaalla oli aikasta hankalaa.. ://
Tarkoitti varmaan Finnfoam-eristelevyä. Sitä voi veistää, sahata tai hioa ja maalata akryyli/lateksimaaleilla. Liuotinpohjaiset maalit kuten spraymaalit sulattavat sitä, kuin styroxia. Pintaa voi vielä lisää siloitella päällystämällä sarvet esim. Erikeeperillä.

Sitä näyttäisi saavan Bygmaxxilta yksittäisinä 2,5 x 0,6m levyinä 2, 5 ja 7cm paksuina. Tuon pienempiä levyjä ei siis ole, mutta kyllä lopullekin levylle varmaan löydät käyttöä kaiken maailman propeissa tai vaikka taideteoksissa ;).
Finnfoamia saa myös Bauhauksesta, se ei ole ihan samalla nimella (eri valmistaja), mutta samasta materiaalista on kyse.
Sieltä saa myös pinta-alaltaan puolet pienempiä paloja, mikä helpottaa kuljetusta ^^.

Mestaritikku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » Su Huhti 14, 2013 19:39

Kiitokset teille molemmille, Thalionkalwen ja Yokiri, neuvonne auttoivat todella paljon! ^^

Tuon vaahdon käyttäminen näyttää jännältä tosiaan, ja luulen että lähden testaamaan sitä, jos vain saan jostain täältä vallattua itselleni paikan, jossa kyhäelmät saisi kuivua rauhassa : D
Mutta tuo finnfoamkin kuulostaa hyvältä, täytynee katsoa ja testailla molempia.

Mutta kiitokset vielä uudelleen avusta, ja nuo kaksi linkattua blogia ovat todella hyvät! ^____^
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

Rianka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rianka » Ke Kesä 05, 2013 08:30

Hei cossaajatoverit! Olen tässä törmännyt ongelmaan johon googlekaan ei ole löytänyt ratkaisua, joten ehkä te voisitte auttaa? Ongelma liittyy maalien yhteensopivuuteen sekä liimojen käyttämiseen propin tekemisessä.

Minulla on siis tekeillä tämä proppi (huom, kuva muun cossaajan aikaansaannos - ei minun). Pohjana käytin vaahtomuovia (kun ei ollut finnfoamiin varaaKÖHKÖH) ja päällystin koko komeuden liisteri-paperisuikale mössöllä. Seuraavaksi ajattelin päällystää koko komeuden gessolla ja maalata tuotokseni, mutta olen kahden vaiheilla mitä maalia käyttää.

Proppiin liittyvistä tutoriaaleista olen kuullut hehkutettavan akryylimaalia, mutta myös figumaalien käyttö maalauksessa kiinnostaisi. Osaisiko teistä kukaan kuitenkaan sanoa, että miten gesso suhtautuu figumaaliin? Ja miten akryylimaali/figumaali suhtautuvat toisiinsa - tappelevatko maalit pahasti keskenään? Tällä tarkoitan sitä, että jos gessokerroksen päällisen esimaalaisi akryylimaalilla ja tämän jälkeen maalaisi figumaalilla koko komeuden kultaiseksi, onko tulos katastrofi? Vastaavasti akryylimaalin kanssa olen miettinyt millä propin saisi vähän kiiltäväksi maalauksen jälkeen - tulisiko käyttää lakkaa?

En ole koskaan käyttänyt gessoa saati "sekoitellut" maaleja keskenään, joten auttakaa tyhmää mäessä. Kiitos!
Jotkut osaa, Jotkut taas ei

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ke Kesä 05, 2013 09:50

^ Itsellä ei ole kokemusta figuurimaaleista, mutta voithan kokeilla jollekin muulle pinnalle kuin proppiin, miten maalit tulevat toimeen keskenään ja gesson kanssa. Sudi gessoa vaikka pahvin palalle ja kokeile siihen miten käy. Sama homma noiden maalien kanssa. Itse tekisin näin, en tuhoaisi proppiani ja saisin silti vastauksen kysymykseeni :D

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » To Kesä 06, 2013 04:01

tälläinen ihan pieni kysymys, että eikös craft foam ole sama asia kuin softis? Onko tätä kyseistä "ainetta" helppo käyttää, että tarvitseeko sitä kuumentaa tai mitään?
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”