CosplayGaala 2012 - jälkilöylyt

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tiituli83

Re: CosplayGaala 2012 - jälkilöylyt

Viesti Kirjoittaja Tiituli83 » Ke Marras 28, 2012 22:58

Itse tuomarina aikaisemmin olleena tiedän myös vähän, mistä tässä koko hommassa on kyse. Jokainen tuomaristokin on toki erilainen, ja jokaisessa conissa on erilaiset tavat pisteyttää/järjestää kisaajat paremmuus järjestykseen. (En ole koskaan tuomaroinut CosplayGaalassa, enkä nyt tuomareina olleiden ihmisten kanssa. Sanon nyt vain ihan selvyyden vuoksi ^^)

Tapoja tuomaroida on monia, mutta koskaan en ole kuullut ihan yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta, miten ''loistavia valintoja tuomaristo on tehnyt'', ja miten ''minä olin kyllä ihan samaa mieltä tästä ja tästä asiasta''. Kyllä sitä enemmän kuulee, miten ''taas ne tuomarit on keksineet ihan omiaan, varmaan kaveria suositaan'', ''ei ne tuomarit tajua mistään mitään, eikö ne nää, miten paljon tossa on nähty vaivaa!''

Yleisöäänestys on ainoa demokraattinen tapa löytää voittaja, mutta tästäkin tulee rutinaa, kun ei se oma suosikki ehkä voitakaan. Kaikki eivät voi myöskään nähdä niitä ompelullisia yksityiskohtia, jotka tuomaristo pääsee näkemään läheltä - onnistumiset ja flopit kaikki mukaan lukien.

Valituksia tulee aina. Onhan jonkun aina pakko olla erimieltä! Mutta valituksia vähentäisi kuitenkin, jos edes lyhyet perustelut saataisiin kuulla jo tapahtumassa, ja ne lisättäisiin myös internetin ihmeelliseen maailmaan. Tässä tapauksessa myös jaetut pisteet voitaisiin ilmoittaa heti. (Kun itse olin tuomarina, ei jaettu erikseen pisteitä, tuomaristo vain 'valkkasi parhaat päältä', ja thats it...)

Toki kaikesta tästä tulee lisää töitä sekä tuomaristolle että juontajille, mikäli tulokset julkistaa ja/tai palkinnot jakaa joku muu, kuin tuomariston puheenjohtaja/edustaja. Tuomarin päivä on pitkä, eikä kevyimmästä päästä tapahtumissa tehtävistä hommista. Paljon nopeita päätöksiä, ajatus ei saa lähteä liitelemään muualle, pitäisi olla tasapuolinen kaikille, eikä saisi suosia ketään minkään takia jne jne.

Kehitettävää löytyy, mutta löytyykö vapaaehtoisista se energia ja viitseliäisyys, että näin pystyttäisiin jokaisessa tapahtumassa toimimaan?

Huutelisin vielä fffightin kuvien ja videoiden perään! Jos jollakin on, laittakaa viestiä!

YumiKoyuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YumiKoyuki » Ke Marras 28, 2012 23:23

Edellä mainitut ehdotukset ovat olleet hyviä, mutta yksi suuri ongelma Gaalan tuomaroinnissa oli näin sisäpuolelta huudeltuna: aikataulutus. On usein ihan pyrkimyksenä saada perusteluja voittajille sanotuksi ihan siinä lavalla palkintojen jaossa ja monestihan ne ilmoitetaankin muissakin coneissa, mutta tuomarien pohdinta-ajat ovat ihan järkyttävän lyhyitä. Olisiko sellainen mitään, että vaikka ensi kerralla Gaalassa (jos sitä ensi kertaa siis tulee) joko ottaa yhden kisakategorian pois tai pidentää itse tapahtuman aikaa tunnilla? Itse tykkään siitä että aloittelijoillekin on oma kategoriansa, mutta se tarkoittaa enemmän työtä ja vähemmän aikaa tuomareille, sen vuoksi siis olisi huikeutta jos tapahtuma-aikaa saisi venytettyä hieman. Aikataulu on siis niin tiukka että hädin tuskin siinä syömään pystyy ja vähän pyörryttää loppupäivästä.

EDIT: Niin ja yksi vaihtoehto aikatalujen helpottamiseksi on tietysti kisaajamäärien pienentäminen, ettei ihan kokonaisia kategorioita mentäisi poistelemaan.
Viimeksi muokannut YumiKoyuki, To Marras 29, 2012 00:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"I've been having these weird thoughts lately. Like... is any of this for real... or not?"

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Marras 29, 2012 00:17

Tiituli83 kirjoitti:Huutelisin vielä fffightin kuvien ja videoiden perään! Jos jollakin on, laittakaa viestiä!
FFFightin kuvat ovat tulossa. Minulla on 1 200 lavakuvaa tapahtumasta ja mitä terveys antaa myöten, työstän näitä pari-kolme tuntia joka päivä. FFFight on myös tulossa, mutta halusin priorisoida kilpailuja. Ryhmäkisa on siis vielä listalla sen edellä. Videoista en itse tiedä, mutta mitä irceissä kuulin, niitäkin odotellaan saatavan lähitulevaisuudessa.

Ja kuvista puheenollen nyt olisi kuvia aloittelijoiden kilpailusta

Biitti

Viesti Kirjoittaja Biitti » To Marras 29, 2012 01:34

Oma Gaalaan pääsyni estyi, mutta kiinnostavaan tuomarointikeskusteluun voisi toki antaa omat pari senttiä. En kuitenkaan rupea kommentoimaan itse Gaalan tuloksia kun en esityksiä ollut paikan päällä näkemässä.

Tottahan on, että cosplaykisat ja tuomarointi ovat saaneet ikävän kaverien suosimisen maineen. Pitkälti kun aktiiviset kisaajat ja tuomarit ja vastaavat pikku hiljaa tuntevat kukin toisensa ja kaveripelistä on tosi helppo puhua. Mikä on yleisesti ottaen aivan hanurista, koska mielestäni tiiviin cosplay-yhteisön pitäisi olla positiivinen, ei negatiivinen asia, miksi se on tällaisen puheen takia muuttumassa.

Mielestäni pisteiden julkaisu ja perustelut voisivat vähentää tällaista jälkeen itkemistä huomattavasti. Tuomaristosta voidaan aina sanoa, että yleisö ei näe kaikkia asuja niin läheltä kuin he, mikä on toki tilanteessa itsessään totta.

Kuvauspisteellä nyt useammissa conissa viihtyneenä, kisaajien helmoja asetellessa ja käännellessä, hakaneuloja ja roskia asuista irrotellessa ja proppeja pidellessä sekä peruukkeja setviessä, on kuitenkin tullut jokin oma käsitys siitä, kenellä on hyvä asu ja siinä tilanteessa kokisin katsoneeni asuja konkreettisestikin näppituntumalla asti. Omasta kisakiinnostuksesta johtuen on tullut katsottua kisa lähes joka kerta. Kyseiset kuvauspalvelukuvat ovat myös katseltavissa conien jälkeen jokaiselle maallikolle ja ne näyttävät viikko jälkeenpäin armotta langanpätkät, kurttuiset reunat, KAIKEN mikä lavaetäisyydeltä saattaa jäädä huomiotta.

Tällä voi olla osasyynsä tähän valitukseen. "Ette ole yhtä läheltä katsoneet" selitys on sinäänsä merkityksetön, jos on kiinnostusta ja silmää pukujen tarkasteluun. Aiemminhan kyseiset kisakuvat taidettiin ottaa paitsi tallennemielessä, myös nimenomaan tuomareille tarkastelua varten. (korjatkaa jos olen väärässä?)

Tämän takia olisin erittäin paljon pisteiden ja perustelujen julkaisemisen puolella. Yleinen napina taatusti vähenisi ja mahdolliset kaverisuosinnat kitkeytyisivät alkuunsa kun tuomarit tiedostavat pisteiden tulevan julkisuuteen. Ainakin epäilyt jäisivät vähemmälle ja asiasta mutistaisiin vähemmän.

Eli kehottaisin jokaista cosplayvastaavaa erinäisissä tapahtumissa harkitsemaan tarkkoja pistetaulukoita ja pistemäärien julkaisuja tapahtumien sivuilla. Ei se vaadi enempää työtä kuin selvää käsialaa tuomareilta ja parin excel-taulukon tekemistä ja blogimerkinnän tekemistä. Jos tuntuu isolta niin on ainakin vähemmän ajatustyötä sitten tällaisten jälkipuheiden käsittelyssä.

Edeae

Viesti Kirjoittaja Edeae » To Marras 29, 2012 10:47

Tiituli83 kirjoitti: Valituksia tulee aina. Onhan jonkun aina pakko olla erimieltä! Mutta valituksia vähentäisi kuitenkin, jos edes lyhyet perustelut saataisiin kuulla jo tapahtumassa, ja ne lisättäisiin myös internetin ihmeelliseen maailmaan. Tässä tapauksessa myös jaetut pisteet voitaisiin ilmoittaa heti. (Kun itse olin tuomarina, ei jaettu erikseen pisteitä, tuomaristo vain 'valkkasi parhaat päältä', ja thats it...)
Tämä. Aina on niitä, jotka ovat eri mieltä tuomariston päätöksistä, eikä siinä varsinaisesti ole mitään väärää. Kisojen päätökset ovat juuri siinä kisassa vaikuttaneen tuomariston päätöksiä, jos tuomaristo olisi toinen, voisivat olla tuloksetkin.

Tällä hetkellä Suomen kisoissa suurimmassa osassa tuomaristo perustelee valintansa heti palkintojenjaossa ja perustelut kirjataan myös nettiin. En sitten tiedä pitäisikö perusteluitakin kehittää vielä yksityiskohtaisempaan suuntaan sanahelinän sijaan, eli kommentoida selkeämmin puvun tai esityksen yksityiskohtia eikä vain "esitys oli hauska ja hahmouskollinen, puku huoliteltu ja materiaalivalinnat hyviä" tms. Mutta perusteluja siis annetaan tälläkin hetkellä lähes jokaisessa kisassa, mikä on ihan ehdottomasti plussaa.

Olen yhden kisan itse kisannut täysin avoimella pistesysteemillä, enkä kyllä koe, että vastaavan systeemin tuomisesta Suomeen olisi juurikaan hyötyä. Kaikkien kisaajien pisteytyksen julkaiseminen tuo niin armottomasti sen fiiliksen, että sieltä kytätäään kuka on viimeisenä ja huonoin, ei pelkästään niitä voittajia. Enkä mitenkään usko sen vähentävän tuota "Väärät voitti" -keskustelua, että nähdään vaikka kahden ensimmäisen kisaajan eron olevan puoli pistettä. Eikä läheskään kaikissa kisoissa edelleenkään käytetä pisteytystä, vaan tuomaristo valitsee esim jokainen viisi suosikkiaan ja niistä sitten keskustellen valitaan ne kolme parasta.

Tavallaan tässä ollaan jännän äärellä siinä, että nykyään lähes kaikissa kisoissa kisaajilla itsellään on mahdollisuus kysyä palautetta tuomaristolta. Myös sitä palautetta, että mihinkä kohtaan sijoittui itse ja miten lähellä oli esimerkiksi top kolmosta. (sikäli mikäli kaikki kisaajat listataan, kts yllä, kaikissa kisoissa näin ei tehdä) Eli kisaajille ei pitäisi jäädä epäselvää kuvaa siitä, miten heidät on arvioitu. En ihan ymmärrä miksi toisten kisaajien arvioinnista pitäisi tietää sen enempää kuin vaikka top kolmosen julkiset perustelut.

Vaikka itse kisaankin aktiivisesti ja kisojen kanssa olen paljon tekemisissä, en tahtoisi lähteä kehittämään kisoja oikeasti näin selkeästi kilpaurheilun suuntaan. Cosplayn pitäisi olla hauskaa ja myös cosplaykilpailujen pitäisi olla hauskaa. En näe, että kylmien pistetilastojen julkaiseminen tekisi cosplaykisoille mitään hyvää.

Ja yleisöäänestyshän on edelleen suosituimman hahmon / sen cosplayaajan äänestämistä, kellä on eniten kavereita. Yleisön suosikki -kategoria toimii hyvin osana cosplaykisaa, mutta pääsääntöisesti jättäisin tuon arviointimuodon kyllä jo historiaan.

Tuomarikannan kasvattamisesta on puhuttu jo pidemmän aikaa ja uusia tuomareita ehdottomasti tarvitaan, jo cosplaykisojen suuren määränkin takia. Esimerkiksi helmikuisen Desucon Frostbiten hallcosplaykisan tuomareista kaksi tullaan valitsemaan yleisellä haulla, josta kirjoittelen enemmän tuossa joulukuussa. Jos itse koet, että sinussa on potentiaalia cosplaykisan tuomariksi, niin rohkeasti vaan yhteyttä conien cosplayvastaaviin, ei niitä uusia tuomareita tulla hakemaan mistään komeroista.

JA jos jollain lukematta adreenan taannoinen blogikirjoitus aiheesta, niin kipinkapin lukemaan: http://ompeluhuone.blogspot.fi/2012/10/ ... a-ees.html

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Marras 30, 2012 00:56

Kuva-asiaa jälleen kerran ja päivän aihe on ryhmäkilpailu. Ja pyydän edelleen mitä nöyrimmin aikuisten oikeesti pliis palautetta näistä. Jos aion joskus toistekin tehdä lavakuvausta, haluaisin tietää onko näissä toivoa ja ennen kaikkea missä on parantamisen varaa, sillä opittavaa on epäilemättä vielä riittävästi edessä.

Edelliseen tuomarointiasiaan komppaan edellistä kirjoittajaa. Verenmaku ei saisi olla suussa, ainakaan joka kilpailussa. Sitten ehdotan myös, että aina on mahdollisuus lisätä tuomaroinnin päälle lisäksi "yleisön suosikki" optio, joka voi olla yleisöjury, avoin yleisöäänestys tai vaikka nettiäänestys. Jälkimmäiseen on nykyään varsin helpot työkalutkin tehtynä, joten kynnys on matalampi kuin koskaan.

Edelleen tuumin, että jos tuomarit eivät olisi väärässä, eivät he koskaan myöskään olisi oikeassa. Toisin sanoen, subjektiivisuus on tärkeä osa. Tuomarit eivät ole robotteja ja juuri siksi tuomarointi on mielenkiintoista. Toki heillä on tiukat vaatimukset ja tarkka työnkuva - sitä tuskin kukaan kukaan epäilee - mutta aiheessa on aina villi kortti mukana. Ei se ole cosplaylle ominaista, vaan jokaiselle maailman asialle mitä tuomarit päättävät.

Chell-sama

Viesti Kirjoittaja Chell-sama » Pe Marras 30, 2012 02:40

kyuu kirjoitti:Ja pyydän edelleen mitä nöyrimmin aikuisten oikeesti pliis palautetta näistä.
En ole ehkä paras ihminen arvostelemaan kun en kuvaamisesta erityisemmin tiedä, enkä itse oikeen ota tapahtumissa kuvia. Mutta jos yhtään auttaa niin minun mielipiteelläni pääasiassa oikein hyvää ja käypää tavaraa on gaalan kuvat tällä hetkellä olleet.
Veikkaisin että erinäisten esitysten valo-olosuhteet tekivät välillä hyvien kuvien saannin vaikeammaksi tai jopa mahdottomaksi. Mutta ne kuvat mitä on julkaistu saavat minun hyväksyntäni.

Voisin toki pyytää että joku muu kuvaileva ihminen joka tietää pikkujutuista asiaan liittyen enemmän, voisi kommentoida, kun palautetta näin kovasti pyydellään.
Varsinkin kun näissä porukoissa ja omassa lähemmässä kaveripiirissänikin on vaikka kuinka paljon kuvaamista enemmän ja paljon enemmän harrastavia ihmisiä. Joku kommentoi nyt jotain.

Kiitos ja hyvää yötä.
The question is not, who is going to let me. But who is going to stop me.

Rewe

Viesti Kirjoittaja Rewe » Pe Marras 30, 2012 14:20

kyuu kirjoitti:Ja pyydän edelleen mitä nöyrimmin aikuisten oikeesti pliis palautetta näistä. Jos aion joskus toistekin tehdä lavakuvausta, haluaisin tietää onko näissä toivoa ja ennen kaikkea missä on parantamisen varaa, sillä opittavaa on epäilemättä vielä riittävästi edessä.
Lavakuvaus on ihanaa, mutta vaativaa. Mielestäni ottamasi kuvat ovat hyviä ja on ihana ylipäätään nähdä lavakuvia. ^__^ Yleensä ne ovat kaukaa otettuja ja mustia ja epäselviä, jos joku yleisön puolelta niitä on napsinut. Parasta olisi olla mahdollisimman edessä ja vielä ihanampaa niin, että pääsisi liikkumaan ja ikuistamaan myös otoksia koko lavan leveydeltä. Itse mieluummin liikun jalan kuin zoomaamalla. Kaukaa kun zoomaa ja ottaa näin "lähikuvia" niin usein kuvanlaatua tämä prosessi syö. Eli jos lähelle pääsee tassuttelemalla ja siitä zoomaa niin on jees. Lavalähikuvat ovat omasta mielestäni makeita - kivoja ykstiyiskohtia.

Hyviä lavakuvia harvemmin näkee, sillä kuvaamista hankaloittaa:
- vaihtuva valaistus (joka usein on huono, valo ei riitä, ei ole aina ennakoitavissa)
- liikkuva kohde (vaikea ennakoida, mahdollisuus kaoottisiinkin kuvakulmiin)
- vaihtuva tausta (esim. video taustalla - voi muuttaa valaistusta äkisti)
ym.

Nyrkkisääntönä lavakuvaamiseen: Ota ihan tajuttomasti kuvia, niin paljon kun saat! Joukossa voi olla tärähtäneitä huonosti valaistuja jne kuvia, mutta joukosta löytyy paljon hyvääkin. Laajemmasta kattauksesta saa ulos paljon. Värimaarittelyä kannattaa usein tehdä jälkikäteen, jos valaistus ei ole riittänyt täysin. Sillä pystyy usein pelastamaan kuvia. :3

Muita käytännön vinkkejä olisi helpottaa ennakointia. Eli jos pääsee valomieheltä kyselemään millaisia valoja esityksessä käytetään, niin tämä tulee helpottamaan omaa kuvaussessiota suuresti. Lisäksi jos pääsee katsomaan harjoituksia tms, niin tämä auttaa ihan rutosti. Siinä saa pakettina valot, miten kohde liikkuu ja pystyy suunnittelemaan itselle parhaita mahdollisia kuvakulmia. Jos kuvaajan on mahdollista liikkua (esim. möyriä eturivissä), niin siitä saa mukavasti hyödynnettyä erilaisia kuvakulmia ja saaden näin aikaan mielenkiintoisia kuvia, jotka eivät ole kaikki keskenään täysin samanlaisia. Toisinaan otoksia on hyvä ikuistaa myös jalustalla, jos haluaa pelata vähän pidemmillä valotusajoilla, että jää valoshowtakin muistikortille kivasti ikuistettua.

Toivottavasti tämä jotain auttoi..? :''D Ei nyt suureellisesti palautetta, mutta vinkkejä just in case of something..?

Starblom

Viesti Kirjoittaja Starblom » La Joulu 01, 2012 15:27

No niiin, vihdoin meikäläinenkin sai luotua tunnuksen tänne.
FFFollowersin The "Merc with a Mouth" Starblom ilmoittautuu!

Kiitoksia kaikille CosplayGaalasta! FFFollowersin jäsenten puolesta voin sanoa, että hauskaa oli ja meitä tullaan kyllä näkemään jatkossakin. Tai ainakin niin kauan, kun conien järjestäjät haluavat fffightin ohjelmiinsa. ^^' Pidämme siitä mitä teemme! Kuviakin odottelen innolla, että millaisia otoksia lavalta on saatu! Sekä tottakai kuvauspalvelun kuvia odotellaan innolla! :3

Mutta mutta, sitten yleisesti Gaalasta:

Tilat ovat aina olleet kovin pienet, mutta ihmismäärä yleensä ei ole kovin suuri, joten se antaa tämän sivuseikan anteeksi. Muuten Gaala on ainakin minulle henkilökohtaisesti ollut mukava hengailuconi. Se on tuonut aina hyvää mieltä pimeään loppuvuoteen, kun muuten joutuu odottelemaan pidempään seuraavaa conia.
Gaala on myöskin ollut omalla tavallaan hyvä siitä, että ohjelma järjestetään yhdessä salissa. Tämän vuoksi ei haittaa, vaikka olisit viereisessä huoneessa, sillä voit kuulla ja kurkkia aina saliin ja olla silti perillä ohjelmasta!

Ugh, harmillisesti kiireen ja ajatusten hitaan kulun takia raporttini CosplayGaalasta jää näinkin lyhyeksi, anteeksi tästä! (olisi kannattanu aloittaa raportin kirjoittaminen heti kun kotiin Gaalasta pääsi, grrrrr)

Frostbtiessä nähdään!
Meikäläinen on myös Facebookissa, käy ihmeessä katsomassa ja ehkä tykkäämässä:
https://www.facebook.com/StaCoPho?fref=ts

Löydät minut myös:
Deviantart: http://starblom.deviantart.com/
Worldcosplay: http://worldcosplay.net/member/562/

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Joulu 03, 2012 00:21

Kiitoksia palautteista, näistä on apua.

Ja kuten uhkailtua, kuvia FFFightista tarjolla. Ei ole kovin monia ja näissäkin on vähän rankka taiteellinen viba mukana, koska lähes kaikki taistelukohtaukset tapahtuivat lavojen äärireunoissa, joissa ei ollut valoa käytännössä lainkaan. Aika harvasta kuvasta tuli mitään, minkä kanssa pystyy edes kuvankäsittelyn avuin elämään.

Jonkin verran irtokuvia vielä on itsellä, katsotaan saako niistä tarpeeksi albumia varten. Kuvauspisteen Bob, tai siis Tora, myöskin uhkaili pistää omiaan pihalle varsin pian.

Starblom

Viesti Kirjoittaja Starblom » Ma Joulu 03, 2012 12:23

Oi, odotukset palkittu!

Itse ainakin pidän noista kuvista. Kyllähän oma valokuvaaja silmäni myös näkee, että faittaajat olisi pitäny reilusti vain käskeä keskemmälle. :/ Katsokaamme siis seuraavalla kerralla asia heti alussa kuntoon, jotta saataisiin ikuistettua jokainen hetki paremmin!

Oh, muuten! Voiko kuvia käyttää kunhan mainitsee kuvaajan?

Löydät minut myös:

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Joulu 03, 2012 15:03

Starblom kirjoitti:Itse ainakin pidän noista kuvista. Kyllähän oma valokuvaaja silmäni myös näkee, että faittaajat olisi pitäny reilusti vain käskeä keskemmälle. :/ Katsokaamme siis seuraavalla kerralla asia heti alussa kuntoon, jotta saataisiin ikuistettua jokainen hetki paremmin!
Jeps, kannattaa vaihtaa pari sanaa aina paikallisen kuvaajan kanssa ensin ja vilkuilla olosuhteita. Keskimäärin tuo alueen rajaaminen keskelle jo riittää ihan mainiosti. Siihenkin saa pääosassa conipaikkoja helposti leveyttä useamman metrin, siinä kyllä mahtuu taistoihin.
Starblom kirjoitti:Oh, muuten! Voiko kuvia käyttää kunhan mainitsee kuvaajan?
Kyllä.

Edelliseen jatkeena - ei rajoitteena - ihan kuriositeettina on kiva tietää mihin kuvia päätyy. kuvat(ät)aniki.fi sähköposti tai yksityisviesti täällä on hyvä tapa ilmoittaa mihin kuvia on käyttänyt. Tätä ei ole siis suinkaan pakko tehdä, mutta se on kiva ele, etenkin jos kohteena on jonkun yhdistyksen toiminta, painotuote tai vastaava ei-vain-henkilökohtainen projekti.

Starblom

Viesti Kirjoittaja Starblom » Ti Joulu 04, 2012 23:16

Hyyvä hyvä, kiitoksia!

Omalle facebook sivulleni yhden lisäsin.

www.facebook.com/StaCoPho

Suaattaa mennä toinenkin kuva, infoaminen siis check. n__n

Löydät minut myös:

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Joulu 05, 2012 09:20

Vielä (ainakin) kerran kuvia!

Katsoin vielä lightroomista irtokuvat läpi ja kaivoin 25 kuvaa sieltä sun täältä- on järjestäjiä lavalla, on hymyilevää Arttua, stalkkaavaa Japsua ja kahvinkeitintä.

Sitten Toran ottamia studiokuvia jonkin verran:
Aloittelijoiden kilpailun ennakkokuvat - http://kuvat.aniki.fi/a/590
Ryhmäkilpailun ennakkokuvat - http://kuvat.aniki.fi/a/592
Yksilökilpaulun ennakkokuvat - http://kuvat.aniki.fi/a/591
Kuvauspalvelu - http://kuvat.aniki.fi/a/593

Ym. studiokuvien kuvaaja löytyy Anikista täältä.

Japsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japsu » La Joulu 08, 2012 20:59

Myös minun kuvani ovat nyt Anikin kuvagalleriassa! Pahoittelen viivettä.

Kuva

http://kuvat.aniki.fi/thumbnails.php?album=595 - Aloittelijoiden kilpailu
http://kuvat.aniki.fi/thumbnails.php?album=596 - Kokeneiden kilpailu
http://kuvat.aniki.fi/thumbnails.php?album=598 - Ryhmäkilpailu
http://kuvat.aniki.fi/thumbnails.php?album=597 - Yleiskuvia

Terveisin
Santtu "Japsu" Pajukanta
Valokuvaaja, CFT

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”