J-pop vai K-pop?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

J-pop vai K-pop?

J-pop tietenkin!
42
32%
K-pop!
28
22%
Kummatkin on yhtä hyviä.
49
38%
No ei kummatkaan.
11
8%

Ääniä yhteensä: 130

Kioko_

J-pop vai K-pop?

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » To Syys 16, 2010 21:46

Kumpi parempi? :D Vai kummatkin? Vai inhoatko poppia ja kuuntelet mielummin rockia? Perusteluja kaivataan~

Itse luukutin ensin noin kaksi vuotta pelkkää j-popia (krhm, animekappaleet..), mutta sitten tuli j-rock mukaan ja kuuntelin kumpaakin noin viisi vuotta putkeen. Kyllä siinä tuli länsimaistakin musaa kuunneltua, mutta enimmäkseen mp3:ssa soi joku animekappale.
Sitten jotain ihmeellistä tapahtui kaksi kuukautta sitten, kun tutustuin erääseen porukkaan nimeltä Super Junior xD Siitä lähti k-pop fanitus ja uusiin ryhmiin tutustuminen. Olen ISO Super Junior fani, mutta kuuntelen muutakin k-popia...joten arvata saattaa mitä mp3:ssa on tällä hetkellä......on siellä j-poppiakin, mutta k-pop vie nyt voiton. Se vaan on jotenkin tanssittavaa musiikkia xP

CookieMonster

Re: J-pop vai K-pop?

Viesti Kirjoittaja CookieMonster » Pe Syys 17, 2010 20:05

Itse kuuntelen aika paljon molempia sekä j-rokkia rajoittuen Versaillesiin ja Matenrou Operaan. J-pop on niin ihanan pirteää, erityisesti Ai Otsukan Pon Pon sekä SMILY ovat ehdottomat suosikkini! K-popista en muista esittäjiä tiedäkään kuin Girls Generationin, mutta sitäkin tulee kuunneltua ahkerasti. Vähän ohi aiheen, mutta mistä lataatte musanne, onko jotain ilmaista ja laillista kanavaa?

Yenki-

Viesti Kirjoittaja Yenki- » La Loka 30, 2010 15:08

Päädyin vastaamaan kummatkin ovat yhtä hyviä, vaikka kaarrun aivan aavistuksen verran enemmän j-popin suuntaan. Olen melko kova aasialaisen musiikin kuluttaja, mulle menee kaikki intialaisesta japanilaiseen. Korealaisiin en ole tutustunut niin paljon, että voisin sanoa japanilaisen olevan huonompaa kuin korean.

Perustin kuitenkin vastaukseni siihen, että ne harvat korealaisbändit jotka tiedän; ovat minun korvaani aivan ihanan kuuloisia ja juuri sopivan energisia. En kannata japanilaisten kermakakkukappaleita vaan pitäydyn muunmuassa Ayumi Hamasakin, Ami Suzukin sekä Utada Hikarun parissa. Musiikkityylit ovat kuitenkin erilaisia, mitä olen huomannut. Korea tuntuu panostavan enemmän teknoa muistuttavaan popitukseen, mitä artisteja nyt olenkin sattunut kuuntelemaan.

Kizuna

Viesti Kirjoittaja Kizuna » Pe Joulu 03, 2010 20:48

Itse pidän enemmän j-popista, en kuuntele juuri mitään korealaisia popbändejä. Joitain tyttöbändejä, kuten Brown Eyed Girlsiä ja SNSD:tä kuuntelen harvoin, mutta en muuten.
Married to Sudou Maasa.

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » To Touko 12, 2011 01:50

Vastasin "Kummatkin on yhtä hyviä". Aloin kuunnella korealaista musiikkia joskus pari kuukautta sitten, kun äitini mainitsi meillä näkyvän korealaisen Arirang-televisiokanavan, jossa tulee useamman kerran viikossa sennimisiä musiikkiohjelmia kuin "Pops in Seoul" ja "Showbiz in Korea". Tiesin toisaalta jo joitakin korealaisia yhtyeitä ja laulajia jo ennen tuon kanavan löytämistä, mutta sen jälkeen varsinkin aloin kiinnostua myös Korean bändeistä ja artisteista. Taidan kyllä edelleen kuunnella enemmän j-poppia, mutta korealainen on hyvin voimakkaasti kirimässä siihen rinnalle.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » To Touko 12, 2011 08:38

J-poppia kuuntelen enemmän (animemusiikki yms.), mutta k-poppiakin olen viime aikoina alkanut kuuntelemaan. K-poppi on kyllä ihanan menevää, vaikka k-poikabändeillä on aika backstreet boys meininki. Löysin K-poppin tämän kautta: http://www.youtube.com/watch?v=_rYo8jXc ... ure=relmfu

En oikein seuraa mitää k-pop bändiä vaan kuuntelen vähän sieltä täältä kappaleita. Eniten tulee kyllä kuunneltua U-Kissiä, Big Bangia, SHINee (vain Ring Ding Dongia) ja Brown Eyed Girlsiä (vain Abracadabraa). Ainiin, juu, DBSK:ta tuli kuunneltua jo ennen, kun k-popin löysin, sillä heillä on monia japaninkielisiä kappaleita.

Kuuntelen siis molempia :D

Hachikat

Viesti Kirjoittaja Hachikat » Pe Touko 13, 2011 21:01

Enemmän on tullut k-poppia kuunneltua. Itse pidän enemmän popmusiikista, kuin rockista. Tietynlainen rock menee kuitenkin oikein hyvin, mutta en ole pesunkestävä rockmusiikin kuuntelija. K-popin meininki ja fandom on yksinkertaisesti melko muikea, vaikken ole kovin paljoa mukana ollutkaan. J-poppia olen myös kuunnellut jonkun verran, mutta se on jostain syystä jäänyt paljon vähemmälle kuin k-pop.
"Ei se ole hame, se on pala roikkuvaa kangasta."

Yané

Viesti Kirjoittaja Yané » La Huhti 07, 2012 18:44

Vastasin tähän että k-pop, koska no, tykkään vaan siitä enemmän. Tuntuu, että j-pop on mulle vähän turhankin ylipirteetä lähes aina, joten se on osasyyllinen. Tai sitten en ole vain löytänyt sitä oikeeta j-pop -bändiä ittelleni. Kun löysin tuon k-popin niin jotenkin vain rakastuin siihen ensikuulemalta ja siitä lähtien (vuoden?) olen sitä kuunnellut. Suosikkejani ovat 2ne1, SHINee ja Super Junior.
J-rockia kylläkin kuuntelen melkein luvattoman paljon, listalle päätyvät esim. the GazettE, an Cafe, Versailles ja LM.C
aloittelevan cosplayaajan turhia löpinöitä ihan kaikesta http://country-of-rainbows.blogspot.com/

gaosaman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaosaman » Su Huhti 08, 2012 11:23

Vastasin tähän, että molempia. Vaikka jpop onkin itselläni sydäntä lähellä, mutta muutamisen vuotta sitten päädyin kpopin puoleen ja ihastuin sen musiikkiin. Kpopin suosikkeina pysyvät ainakin 2NE1 :33

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Su Huhti 08, 2012 14:54

En kuuntele kumpaakaan : ) Sen enempää kuin mitä anime-openingeissa esiintyy.

Koreapopista ei tule mieleen muita nimiä kuin TVXQ aka Tohoshinki, ja ainut heiltä tullut kappale musiikkilistallani sekin on yksi One Piecen alkubiisi.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Desutossu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Desutossu » Su Huhti 08, 2012 21:33

itse vastasin k-pop sillä en ole kuunnellut kuin k-poppia ja olen tyytynyt siihen sillä mikään ei voita BigBangiä!!!!!! :mrgreen:

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Ma Huhti 09, 2012 10:59

Vastasin että kummatkin yhtä hyviä. Lähiaikoina on kyllä tullut kuunneltua ylivoimaisesti enemmän kpoppia, mutta mikään ei voita sitä ihanaa nostalgian tunnetta kun kuuntelee pitkästä aikaa "vanhoja" animetunnareita tai jrockkia.

Mansikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka » La Touko 05, 2012 21:25

Äänestin J-poppia, sillä en oikein välitä K-popista. Hyvä sanoa muutaman biisin perusteella, mutta kun ne eivät innostaneet kuuntelemaan lisää. Voihan sieltä K-popistakin toki löytyä sellaisia biisejä, joista voisinkin pitää.

J-popista olen kuitenkin pitänyt ensikuulemasta asti. Ensin tuli animemusiikki ja sitten Japani-fani ystäväni tutustutti minut Mini Moniin ja Morning Musumeen n. 2004. Kuuntelen niitä edelleen ja muutamia muita on myös tullut mukaan.
J-popissa (etenkin Morning Musumella) on minusta kivoja melodioita ja biisejä on laidasta laitaan, kauniista balladeista rokahtaviin biiseihin. Iloisia ja meneviä biisejä on myös todella paljon ja niistä tulee väkisinkin hyvälle tuulelle.
Bändien jäsenten iloisuus ja energisyys on myös yksi syy, miksi pidän J-popista.
Pidän myös enemmän japanin kielestä, kuin korean, vaikka on koreakin ihan kivan kuuloista.

Edit: Lisään vielä, että kun toissayönä etsin netistä K-pop-biisejä, niin minulle alkoi valjeta miksi pidän enemmän J-popista. Suurin osa K-pop-biiseseistä oli nimittäin todella tasapaksun kuuloisia, eivätkä biisit oikein tahtoneet erottua toisistaan. Minusta J-popissa on paremmat melodiat. Esim. Mini Monin Okashi Tsukutte ja Bekimasun Makeruna Wasshoi -biiseissä on minusta ihan mielettömän hyvät melodiat. Muutenkin J-pop kuulostaa minusta paremmalta ja monipuolisemmalta, kui K-pop. Myös animemuusikit ovat ihan mahtavia, esim. Digimonissa.
Huomasin myös, että K-pop tuntuu olevan aika dance painotteista. Tykkään joistakin dance biiseistä, mutta se on sellainen genre, jonka kuunteleminen alkaa nopeasti kyllästyttää.
Mutta löytyi sieltä K-popistakin pari hyvää biisiä. Kan Mi Youn biisi Paparazi on kovasti soinut tänään päässä.
Tykkään vain enemmän J-popista. Siinä vain on sitä jotain. Myös kiinalaisesta popista löytyy paljon hyviä biisejä.
Viimeksi muokannut Mansikka, To Loka 25, 2012 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Skald

Viesti Kirjoittaja Skald » Ke Heinä 18, 2012 16:05

Yenki- kirjoitti:Päädyin vastaamaan kummatkin ovat yhtä hyviä, vaikka kaarrun aivan aavistuksen verran enemmän j-popin suuntaan.
Amen. K-pop on sinällään menevämpää ja kuin j-popin rallatukset, mutta toisaalta j-popissa vaan on sitä jotain minkä takia kuuntelen sitä enemmän. Liekö syynä se, että olen löytänyt uusia artisteja niiden iänikuisten Morning Musumejen tilalle ja kuuntelen enemmän elektropoppia nykyään. En ole ikinä jotenkin kovin paljoa alkanut niihin korea-juttuihin muutenkaan.

illusiα
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illusiα » Ke Joulu 19, 2012 18:40

J-rock on parasta. 8)
Viimeksi muokannut illusiα, To Tammi 17, 2013 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”