Tietävätkö äiti ja isä mangasta

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

tietävätkö vanhemmat mangasta/animesta

Tietävät enemmän kuin minä
10
1%
Eivät tiedä edes mitä sana anime tarkoittaa
180
17%
Tietävät hiukan siitä
754
69%
En ole tullut kysyneeksi...
141
13%

Ääniä yhteensä: 1085

rororonoa
Viesti:

Re: Tietävätkö äiti ja isä mangasta

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Su Touko 08, 2011 19:29

Äiti ainakin tietää termit manga ja anime, mutta tuskin hän niiden eroavaisuutta osaa selittää :D Innokkaasti hän kyllä kertoo harrastuksestani ystävilleen ja tutuille, mutta minä yleensä vähän korjailen ja täydennän hänen selityksiään. Äiti on ostanut lukemattomia kertoja uusimman One Piecen tai Bleachin pyynnöstäni ja kyllä hän ehkä ne nimet juuri ja juuri muistaa. Isä ei tiedä pätkän vertaa mistään harrastuksistani, tuskin on käynyt vuosiin edes huoneessani, vaikka saman katon alla me kaikki asutaan. Isä kyllä katsoo kaikkea mitä televisiosta tulee, joten on hänkin vähän Liikkuvaa linnaa ja Henkien kätkemää nähnyt.
Enpä yritä heille mitään harrastuksestani kertoakaan, elleivät sitten itse kysy.

VeliKulta

Viesti Kirjoittaja VeliKulta » Ke Touko 11, 2011 10:05

Omat vahemmat on vähän semmoisia, että isä ei oikein tiedä mistä on kyse vaikka sille selittäisi näitä asioita, mutta sitten taas äiti tietää vähän enemmän, koska hän katsoi melkein jokaisen Pokemon jakson kanssamme kun ne tulivat telkkarista.
Mutta nykyään he molemmat ovat vähän ulalla näistä anime/manga asioista.

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Ke Touko 11, 2011 15:35

Kyllähän porukat animesta ja mangasta tietää, mutta aika vähäisesti. Suunnilleen sen, että ne on kotoisin japanista ja miltä niissä olevat hahmot näyttävät.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Hachikat

Viesti Kirjoittaja Hachikat » Pe Touko 13, 2011 19:09

Tietäväthän nuo jonkun verran, ja osaavatpa nimetä muutaman sarjankin. Hyvin koulutettuja. Iskä kerran jopa yllätti mut, kun oli ostanut itselleen mangapokkarin ihan siihen tarkoitukseen, että yrittäisi opetella lukemaan sitä! :D Ei se siinä onnistunut (vaikken käsitä, miksi se muka on niin vaikeaa), mutta pitää antaa pointsei iskälle.
"Ei se ole hame, se on pala roikkuvaa kangasta."

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » Ke Heinä 13, 2011 03:44

Jhuu-u, tietäähän ne. Uskoisin ainakin.

Näin äidin luona asuttaessa tulee hänelle luonnollisesti selitettyä aina kaikenlaista
uusista mangasarjoista joita olen mennyt ostamaan. Niin ja valitteleehan se välillä niiden
määrästä ja siitä kun tuhlaan rahani moiseen.
Mutta, eipähän se hänen asiansa ole. Ainakaan enää. : D
Anime, hmm, noh, kai se ainakin tietää mitä se tarkoittaa, ja tietää että pokemon on animea.
jooh.

Iskän sanoin: "Taasko sä luet noita sairaita sarjoja"
"No oottekos te nyt menossa sinne enimeni tapahtumaan?"
...Mä en ymmärrä mitä vaikeaa on sanan anime-lausumisessa. : D
Niin, ja ei iskän ensivaikutelmat noista sarjoista ainakaan hyvät ollu, jos voisin sanoa.

Silloin kun sailor moonia ja MKR:ää sattui televisiosta tulemaan, sattui hän tietysti
tulemaan yläkertaan juuri sinä hetkenä kun oli joku alasti-ilmassapyörimis-muuntautumiskohtaus
meneillään. niin ja lasten pahoinpitelystäkin hän huomautteli, kun pahikset ahdistelivat chibiusaa.
Pokemon taisi olla ainut positiivinen asia.
FMA:stakin ne kaikkein väkivaltaisimmat kohdat näki. Ei oo ajotukset kohdallaan.
Ja ne leffat, joita telkusta tulee. Tokyo Godfathers ei ilmeisesti ollut iloinen näky
perus suomalaiselle äijälle.

Joo, anteeksi pitkä sepustukseni. Eli tietäväthän he juu. : D
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

XxyumeganxX

Viesti Kirjoittaja XxyumeganxX » Ke Heinä 27, 2011 20:27

Jep, tietäväthän he, vaikka anime ja manga meneekin joskus sekaisin (ja äiti tietää mitä yuri, yaoi ja hentai ovat O_o). Ainoana lapsena minun tekemiseni tiedetään (johtuen siitä etten jaksa hillua kavereiden kanssa ulkona muuta kuin silloi tällöin?). Aina kysyvät kun menevät kauppaan että tuodaanko uusin Bleach vai Inuyasha (jälkimmäisestä eivät kuitenkaan muista että se on loppunut ajat sitten tai että en jaksanut lukea sitä paria pokkaria enempää). Ja harrastustani myös tuetaan eikä sanota 'lopeta tuollainen'. Mitä nyt isä katsoo sinihiuksisia hieman pitkään...
Ja sarjoja pystyvät nimeämään hieman... Joskus tietävät ja utelevat liiankin paljon esim. cossikisan esityksestä. Kumpakin kävi katsomassa sen juutuubesta ja anikin kuvat myös... >.>
:D Ajatus... pätkii...
Deviantart -> http://xxyumeganxx.deviantart.com/

Bbella

Viesti Kirjoittaja Bbella » Ke Heinä 27, 2011 20:53

Kyyllähän ne. Isi hiukan, äiti myös hiukan mutta ehkä enemmän kun isi :DD. Olen jopa tiukasti kertonut animen ja mangan eroavaisuuden, koska minua ärsytti kun animea kutsuttiin välillä mangaksi :DD Äiti on myös lukenut Hamsteripäiväkirjoja hiukan ja pitänytkin niistä. Ja kyllä ihan myönteisesti suhdaudutaan eikä vanhemmat oo ihan "lopeta tuo sairas animen ja mangan lukeminen ja katselu!!!" Ei edes isä joka ei ole niin avarakatseinen kun äiti :DD

SoniBe

Viesti Kirjoittaja SoniBe » Ma Tammi 02, 2012 21:58

Isä tietää nyt jotenkuten sanan manga. Äitini tietää animesta ja mangasta aika paljonkin - ainakin nuo molemmat käsitteet, osaa selittää mitä ne on ja niiden eron. Äitini on myös katsonut aika paljon anime-elokuvia minun ja veljeni kanssa, ja hän osaa myös luetella pari sarjaa joita luen/ katson. Ainiin, ja tunnistaahan hän pari hahmoakin nimeä myöten. Ainakin One Piecen Luffyn, Hetalian Ranskan ja pari muuta. Oi sitä iloa, kun olin kaverilla katsomassa Euroviisuja ja sen Ranskan esiintyjän laulaessa äidiltäni saapuu tekstiviesti "Kato, Ranska Hetaliasta esiintyy!!11 :o"

Olen aika ylpeä äidistäni. :D <3

Vivi-chan

Viesti Kirjoittaja Vivi-chan » Ke Tammi 04, 2012 11:17

Äitini kyllä tietää mitä anime ja manga tarkoittaa ja tietää niitten eron mutta ei paljon lueskelemiseeni kiinnitä huomiota :)
Viimeksi muokannut Vivi-chan, Pe Tammi 06, 2012 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Don't hurt me. I'm fragile

silvermoon

Viesti Kirjoittaja silvermoon » To Tammi 05, 2012 20:28

Olen kouluttanut äidin hyvin ja hän on nyt hyvin perillä mangan ja animen erosta (olen huomannut, että monet sekoittavat nämä kaksi sanaa). Aina kun aloitan uuden sarjan katsomisen niin rupean selostamaan juonta ihan innolla (tosin pysyn hiljaa, jos kyseessä on yaoi :roll: ), tosin aina äiti ei vaan jaksa kuunnella ja esittää kuuntelevansa ja se on ihan sama minulle. Selitän kuitenkin. x'D Olen myös selittänyt äidille mitä cosplay on, mikä on con ja kaiken niistä hahmoista joiksi haluaisin pukeutua (nyt tosin olen vasta ensikertaa kokeilemassa cosplayta). Tähän mennessä ainakin äiti tietää jotakin.
Isä nyt ei oikeastaan tiedä yhtään mitään. Kyllä se varmaan sen verran verran tietää, että luen niitä outoja väärinpäin luettavia kirjoja ja olen kiinnostunut japanin kielestä. Sitten se rupeaa selostamaan, kuinka hienoa on, kun on kiinnostunut jostakin. Sitten seuraa kolmetuntinen saarna :D Mutta muuta sitten eivät porukat tiedäkään.

Jasmin.owo

Viesti Kirjoittaja Jasmin.owo » Ma Heinä 15, 2013 15:47

Noh , kyllähän mun äiti ja iskä tietää jotain...jollain tavalla(?)
Eli mun iskä sanoo aina tälleen , kun oon ostanut uuden anime dvd : "nyt et kyllä osta enempää , noita japanilais piirrettyjä!!" ja äiti...se ei välitä mun harrastuksesta mitään. Ehkä suunnilleen joskus sanoo , että "mutta sähän ostit jo sen yhden pokkarin tässä kuussa...." ja kyllähän mun äiti on joskus kattonut pari anime leffaa. Ja iskä ihmetteli just yks päivä mun project diva f - peliä, kun pelasin sitä , ja se vaan tokas : "pelaaks sä jossain online kamppailussa?". (Joo tiedän ettei ole anime, tuo project diva)
- Sometimes a carrot talks. 
-“I think perhaps all of us go a little crazy at times.”

Usvasusi

Viesti Kirjoittaja Usvasusi » Ma Heinä 15, 2013 17:10

Vanhempani tietävät harrastuksestani ja erottavat kyllä milloin on kyseessä anime ja milloin manga. Kaupassakin joskus kysyvät, että onko minulle tullut uutta mangaa, mikä pitäisi ostaa. He myös kyselevät, että milloin menen seuraavaan coniin ja että kuinkas monta pokkaria minulla onkaan tällä hetkellä.

Iskä ja äiti ovat jopa joskus katselleet animea kanssani olohuoneessa. Iskälläni on jo lempisarja valittuna: Hetalia. Joskus vain hän käskee tuomaan hetalia-boxini alakerrasta ja sitten ollaankin jo katselemassa.

Eli vanhempani tukevat harrastustani ja ovat itsekin jo vähän kiinnostuneita. :D

ThöGinga

Viesti Kirjoittaja ThöGinga » Su Tammi 12, 2014 22:13

Äiti tietää, mitä manga tarkoittaa koska välillä ostaa minulle Weedejä. Isä taas ei tiedä laisinkaan.
"Lähden maailmasta tavalla, joka satuttaa sinua eniten!" - Murder S

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ti Tammi 14, 2014 10:30

Kyllä ne nyt silleen tietää, ainakin jotain.

Äitini tunnistaa kyllä sarjojen nimiä, ja tietää animen ja mangan eron, sekä jotain muuta cosplay yms. sanastoa. Itseasiassa kerrankin kun kaverini oli kylässä tässä vähän aikaa sitten, puhuimme mangasta, ja kaverini sanoo "Attack on Titan" ja äitini sitten sulavasti korjaa väliin "Shingeki no Kyojin" koska olen varmaan lukemattomat kerrat valittanut kuinka minua ärsyttää mangojen englannin kieliset nimet. Hän ei cosplayssa ole niin perillä, ja huonona käsityöihmisenä ei oikein osaa auttaakaan, mutta rahoittaa projektejani aina välillä sanoen "Kyllä se raha paremmin kankaisiin kuluu kuin kaljaan" (Viitaten isoveljeeni joka viettää vapaa-aikaansa aika lailla baarissa)

Isäni taas ei animea ja mangaa erota, mutta cosplaysta hän on oikein innoissaan, koska on juuri niitä ihmisiä, jotka arvostavat kaikkea itse tehtyä. Hän innoissaan kertoilee harrastuksestani kavereille ja sukulaisille, vaikka aina välillä vähän metsään, mutta innoissaan on kuitenkin.

Yllättävin on ehkä mummini. Hän kun on aina niin innoissaan kaikesta mitä nuoriso harrastaa, niin hämpä tulee sitten aina joka Traconiin päiväksi katselemaan (Vaikka sinänsä häntä eivät anime ja manga kiinnosta, pikemminkin conikansan hienot puvut) Ompelusta hänkin pitää, mutta kukaan ei oikein taida ymmärtää sitä anime/manga/peli puolta. Varsinkin kun niitä mangoja ja pelejä on kerääntynyt kiitettävä määrä... xD

freyan

Viesti Kirjoittaja freyan » Ti Tammi 21, 2014 23:48

Eipä ne paljon tiedä eikä taida pahemmin kiinnostaakkaan. Isäpuoleni joskus vertasi animea saatananpalvontaan, tiedä sitten mistä tällainenkin mielikuva oikein on lähtöisin... o__õ En minä siitä mitään valituksia ole vuosiin saanut, kaipa ovat tottuneet.
There is always time to kill some zombies... After my morning coffee.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”