Maksetteko itse omat manganne / DVD:t?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

VeliKulta

Re: Maksetteko itse omat manganne / DVD:t?

Viesti Kirjoittaja VeliKulta » To Touko 12, 2011 13:28

Höhöö, itse ostan mangaa, mutta mistä minä sitä rahaa saan siihen?
No säästämällä rahaa niistä pienistä hiluista mitkä jää takin pohjalle.

Saan niillä pienillä rahoilla kerran kuukaudessa ostettua itselleni aina jonkun mangan, mikä nyt itseäni kiinnostaisi lukea. Esim. Bakuman 3.seen tällä hetkellä säästän rahaa, vaikka Desucon, Yugiohin SM.t ja Kaverille keski suomeen reissu ovat vielä kesällä tehtävissä.
Vähän poikkesin aiheesta, mutta itse maksan mangat + DVD.t (jota harvoin ostan koska sisko on kova tyyppi niitä hankkimaan).
BTW aiheeseen liittyen, niin onko kellään käynnyt sillain, kuten minulle, että vaikka tekisi mieli ostaa jotain luettava niin rahat eivät vain yksinkertaisesti riitä.
Itselläni rahaa menee kaikenlaisiin sosiaalisiin asiooihin, kuten Kahvilassa hengailu kavereiden kanssa.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Touko 12, 2011 14:09

Fazis kirjoitti:
otapunk kirjoitti:Mitä jos tollasten typerien ja rasittavien klikkailuitten sijaan aloittaisitte vaikka blogin ja koittaisitte saada sitä lisärahaa sen mainoksilla? Tiettekö, jotain sellasta joka edes vähän tuottais jotain hyvääkin muille ihmisille? Ettekä olis pelkkä syöpä joka yrittää pilata kaiken kauniin ja ihanan?
Tämä on se, jota alunperin ajan takaa. Ei mulla muuta.

Ja Madu huolehtii ihan turhaan, en ole tänne mitään linkkejä koskaan laittamassa. En ymmärrä, miksi jotkut edes olettavat näin.
Olet väärässä paikassa jos sun mielipiteisiin ei saa puuttua eikä sinua kiinnosta muiden mielipiteet, mitä ihmettä sä sitten foorumilla teet ?

Sitä paitsi oletin että puhut PTC eli noista klikkailu jutuista koska siitä aloitusviestissä puhuttiin eikä suinkaan blogissa mainostamisesta. Yritin vain huomauttaa ettei kannata luulla että heti kun täytät 18v niin alat tekemään helppoa rahaa netissä koska sellaista ei ole olemassakaan. Siksi oletin että jos alkaisit PTC hommaan niin samaa mainospuhetta alkaisi tulla sun suusta koska muulla tavallahan tuossa ei rahaa voi tehdä. Mut jos asia ei ole näin, niin hyvä niin. Siltikin suosittelen '' viilaamaan näkökantaa '' kuten tuossa Madu ehdottikin.

Nyt saa offi riittää, jatketaan sillä eli kuka maksaa mangat ja muut ja millä rahalla.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

otapunk

Viesti Kirjoittaja otapunk » To Touko 12, 2011 14:49

Töissä käymällä ja opintotuella.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » To Touko 12, 2011 18:20

Olen tällä foorumilla, koska täällä on muitakin ihmisiä ja heidän kanssaan voi tietääkseni keskustella ilman, että joutuu heidän vuokseen muuttelemaan mielipiteitään kaikesta tai ylipäätään puhua ainoastaan omista mielipiteistään. Mitä väliä sillä on, vaikken välitä muiden ajattelusta? Ei sen teitä pitäisi liikuttaa.
Enkä ole väittänyt, että luulen, että sillä tehdään helppoa rahaa. Joku raja ihmisten tyhmyydessä on mentävä : )
Nyt, jos lopettaisitte minun morkkaamiseni sekä elämänasenteeni korjaamisen ehdotuksilla, niin munkin puolestani voi offi loppua tähän. Jos kukaan haluaa meitille vielä aukoa päätään, laittaa yyveetä.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Foxxysan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Foxxysan » Ke Joulu 17, 2014 23:11

Itse ostan omat mangani ja animeni. Äitini tuskin olisi kovinkaan ilahtunut, jos joutuisi vielä täysi-ikäiselle tyttärelleen ostelemaan mangaa tai animea. Itse säästän rahaa tuista, joita saan, jotta saan ostettua mangaa. Animea en niinkään ostele, yleensä katson netistä animet.
Mangaan kuitenkin menee rahaa, mutta säästämässä. Itse kun asun vuokrakämpässä, niin pakko on oikeastaan katsoa mihin rahansa pistää :'D
Something once you lost will never return~

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » To Joulu 25, 2014 22:15

Aikuisena täytyy tietysti kaikki itse kustantaa, palkasta jää pienten menojen jälkeen itseasiassa ihan mukvasti rahaa mangaan ja muuhun krääsään.

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Pe Joulu 26, 2014 21:48

Itsehän nää on hyvin pitkälti tullut maksettua. Nyt 18v opiskelijana tuki- ja lainarahoilla, peruskoulussa vanhempien antamilla käyttörahoilla/muualta saaduilla tai ansaituilla rahoilla (säästin rahaa porukoiden antamista pikkusummista, aika vähän sain rahaa ja vaan työtä vastaan). Joskus harvoin saattoivat kustantaa jonkun suomimangan ja lahjaksi sain jonkun naruto-boxin alakouluaikoina. Äiti oli jossain vaiheessa harrastusta vastaan niin rahaa ei paljon herunut. :D Yllättäen äiti antaa edelleen pari kymppiä conimatkoihin jos sanon että oon menossa (haluaa varmaan varmistaa että syönkin jotain). Henk. koht. tuntuu vähän "huijaukselta" jos vanhemmat maksaisi koko lapsensa harrastuksen. Esim. mangaharrastuksessa mielestäni on ihan kivaa säästää vaivalla ne rahat siihen mangasarjaan jonka on pitkään halunnut ^^
There is no spoon.

Mioo

Viesti Kirjoittaja Mioo » Ma Tammi 05, 2015 20:07

Horaaneko kirjoitti:Esim. mangaharrastuksessa mielestäni on ihan kivaa säästää vaivalla ne rahat siihen mangasarjaan jonka on pitkään halunnut ^^
Hyvä pointti! Itse ajattelen juuri näin. Vaikka kyllä mulla aika hyvin tuista riittää rahaa kaikkeen haluamaani, vaikka olenkin opiskelija. En sitten varmaan vain halua liikoja :D (Eli maksan itse koko harrastukseni.)

SnowRaccoon

Viesti Kirjoittaja SnowRaccoon » Su Helmi 08, 2015 00:43

Kyllä maksan. Kaksi kertaa olen tosin saanut lahjaksi DVD:een.
Rahaa saan esim.lahjaksi saan myös viikkorahaa jos teen kotitöitä. Ja tillilleni putkahtaa rahaa sieltä sun täältä.
Kuitenkin jos rahapula iskee myyn kirpputoreilla tavaraa. :mrgreen: . Yleensä ostan kaikki otaku harrastukseen liittyvät jutut kirpputoreilta ,koska sieltä saa halvalla.

Ewi

Viesti Kirjoittaja Ewi » La Helmi 14, 2015 00:52

Harrastuksen alussa olin sen verran nuori (noh, teini-ikäinen) että sain vielä kuukausirahaa.
Niitä rahoja säästämällä pystyin sitten ostamaan mangaa kaupasta ja coneista
vaikka coneihin tosin sain jotain ylimääräistäkin rahaa kinuttua. :D
Sittemmin olen yhä vähemmän saanut mitään conirahaa.

Silloin tällöin vieläkin tungen jonkun yksinäisen mangan ostoskärryyn
jos satun vanhempien kanssa yhdessä kauppaan menemään
niin he sitten maksavat samalla kun murahtelevat. :P

Nykyään kuitenkin kun asun omillani, tulee opinto- ja asumistukea
ja vielä lisäksi teen kahta duunia jotta saan mangan keräily harrastustani ylläpidettyä. ^^
Yaoi is my religion.
http://myanimelist.net/profile/Ewi

Ewi-chan the Professional Pervert I'm the King of Perverts and the Queen of Yaoi

Fujoshi Mama the Mother of over 2000 babies. ♥♥♥

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”