Maksetteko itse omat manganne / DVD:t?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Niisalo

Maksetteko itse omat manganne / DVD:t?

Viesti Kirjoittaja Niisalo » Ke Touko 11, 2011 16:32

Omat vanhempani eivät tue harrastustani, lähinnä sen "lapsellisuuden" takia. Joudun siis kuluttamaan omia ropojani harrastukseen. Alaikäisenä on valitettavasti hieman vaikea saada työtä mistään, joten olen joutunut kehittämään omia menetelmiäni rahan hankintaa. (Käyn kyllä kesätöissä, mutta kesälomalla tähän on vain mahdollisuus).

[POISTETTU REFERRAALISPÄMMIT]

Joten onko täälä muita, jotka maksavat itse oman Anime - harrastuksensa? Miten saatte rahanne? Ja kuinka monella täällä on niitä rahavaikeuksia?

(Tämän postauksen tarkoitus on antaa vaihtoehtoja ja synnyttää keskustelua. Ei todellakaan mitään mainos puheita!) [Onpas. Osoitteen kun googlaa niin nopeasti huomaa että samat "mainos puheet" löytyvät ihan joka foorumilta, joten ei kiitos tänne! Loppukeskustelu saa jatkua mutta jätetään pyramidipelit Madoffeille ja Kailajärville.]

Oml

Re: Maksetteko itse omat manganne / DVD:t?

Viesti Kirjoittaja Oml » Ke Touko 11, 2011 18:14

Minä maksan todella suuren osan omasta harrastuksestani. Ja nykyään kun porukat ei enää osta minulle esim. mangoja niin joudun ostamaan ne itse. Tosin mangan ostaminen on jäänyt sen takia sillä lähes kaikki tulleet rahani ovat menneet cosplayhin, eli mangat ja animet ovat nykyään hyvin harvassa. Ostan mangaa siis hyvin harvoin, vaikka nyt esimerkkinä jokin coni.

Ei aina toisaalta tarvitse ostaa animea itselleen koska ainahan sen voi katsoa netistäkin jos vain itse niin haluaa. Säilyypähän omat pennit. ;)

Onko tuo tosiaan turvallinen sivusto josta voi tienata rahaa? :o Itse en oo koskaan sattunut mitään luotettavaa sivustoa löytämään, mutta jos tuosta todellakin saa rahaa niin voisin itse tutustua ohjeisiin ja yrittää tosissani. :)
Tactical Facepalm!

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ke Touko 11, 2011 18:21

Maksan kaiken itse, sillä olen jo täysi-ikäinen. Rahat vedän kesätöistä sekä opintotuesta. En käytä alkoholia, polta tupakkaa, omista autoa tai käy ulkona, joten vuokran ja ruokaostosten jälkeen tuesta jää aina jonkin verran nörttiharrastuksiani varten.

Ollessani vielä alaikäinen säästin hyvistä koenumeroista sekä syntymäpäivälahjana saadut rahat ja ostin niillä jotain. Tuolloin tuntui paljon suuremmalta saavutukselta, kun sai ostaa taskurahoillaan jonkin mangan tai DVD:n. Vaikken mikään miljonääri olekaan, on minulla nykyään varaa ostaa melkeinpä mikä tahansa haluamani sarja lähes milloin vain. Se on osittain vienyt ilon kokoelman kasvattamisesta.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Sentou Mecha Xabungle 26/50]
Anime- ja mangablogini

Niisalo

Viesti Kirjoittaja Niisalo » Ke Touko 11, 2011 19:48

[Spämmit veks.]

Suosittelen suhtautumaan elämään ja hulluimpiinkiin asioihin myönteisesti, joskus voi löytää helmiä, vaikka kuinka hullulta ajatus eka kuulostaakin. Eikös Animekin ole omalla tavallaan tälläin? Ala-koulussa Anime "hörhöille" aina naurettiin, mutta itse ainakin näytin Animen katselemisesta ja mangojen lukemisesta. Tämä vain esimerkkinä. :D

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Touko 11, 2011 20:01

Periaatteessa kyllä, mutta toisaalta taas en.
Olen kyllä täysi-ikäinen, mutta asun kotona enkä käy töissä (tänä kesänä olen ensimmäistä kertaa menossa kesätöihin), joten saan vanhemmilta parisen kymppiä käyttörahaa kuussa. Tämä raha menee lähes kokonaan suomimangaan, joskin ostan nykyään vain paria kolmea sarjaa, mutta hintojen noususta johtuen rahaa ei juurikaan jää yli. Synttäri-, joululahja- yms. rahoista ostan sitten englanninkielisiä mangoja ja pelejä (näitä tulee tosin ostettua todella harvoin, 1-5 vuodessa hinnoista ja rahatilanteesta johtuen) sen verran, mitä budjetti antaa myöten. Ihan kaikkia rahoja en mangaan laita, mutta suurimman osan kuitenkin. Ja joskus saatan saada lahjaksi pokkarin tai pari, mutta pääasiassa ostan kaiken itse. Se, mistä olen rahat saanut, kyllä vaihtelee sitten.

Sitten kun minusta (toivottavasti!) tulee syksyllä köyhä opiskelija, en tiedä miten rahani mangoihin riittävät. Ehkä kesätyöpalkoista jää sen verran yli, että niillä voin jatkaa suomimangasarjoja joutumatta jättämään niitä kesken.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ke Touko 11, 2011 20:29

Tunnustan, että melko pieni osa on omalla rahalla ostettu, eli mamma betalar. Olen vielä alaikäinen, joten rahaa ei kovinkaan tule, paitsi saan papalta aina silloin tällöin jonkin verran. Suurimman osan porukat maksaa, mutta osan maksan omasta pörssistäni. Niin ja kesätöissä en ole vielä ollut, mikä on entistä nolompaa, bwt.

Tulevaisuudessa, sitten kun olen kenties opiskelija jossain päin muailmaa, kustannan luonnollisesti kaiken itse, mutta se on tulevaisuuden pulma se.

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Ke Touko 11, 2011 20:42

Maksan, vanhemmilta en saa kovinkaan usein ylimääräistä rahaa (maksavat kuitenkin opiskeluni, ruuan yms.) Asun siis vielä "kotona", vaikka suunnitelmissa olisi hankkia oma kämppä syksyllä. Tällä hetkellä rahaa saan animeen ja mangaan kelalta, opintotuesta :roll: No, mitä muutakaan sillä tekisi, aivan liian vähän sitä saa mitään opiskelua kattamaan. En saa yleensä joulu- ja synttärilahjoja rahoina joten en niistäkään voi ostaa. Opintotuesta menee animeharrastuksen lisään muitakin menoja kuten mättö (karkki/sipsi/limsa yms) ja mitä millonkin sattuu tarvitsemaan. Joten kauheasti ei kuitenkaan jää käytettäväksi animeen ja mangaan.

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Ke Touko 11, 2011 22:25

Suurimman osan kokoelmastani olen ostanut itse, mutta äitylikin on ihan mukavasti auttanut (tosin hän alkaa olla jo pikkaisen kyllästynyt tähän). Alaikäinen olen ja tulen vielä olemaan monta vuotta, mutta vanhempieni kesäpainoitteisen työn ansiosta kesätöitä on luvassa ja viime kesänäkin tuli hommia tehtyä. Työ ei ole rankkaa ja mukavaakin se on, vaikka ei mikään unelma-ammatti olekaan. Ostan aika harvoin vaatteita tms. mutta melkein kaikki vähäiset rahat menevätkin sitten mangaan/animeen. Ylihuomista Lontoon reissua vartenkin on varattu pari sataa käyttörahaa ja tarkoituksena olisi ostaa muutama DVD animea :D

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Touko 11, 2011 23:45

Sun viestis kuulostaa pahasti myyntipuheelta .. ja sellainenhan se on. Huomio siis kaikki jotka elättelevät toiveita nyt hyvästä rahasta : Unohda koko juttu. Tämä kaveri saa sitä enemmän rahaa mitä enemmän ihmiset rekisteröityvät hänen linkkiensä kautta ja klikkailevat mainoksia .. Ongelmahan on se, ettei näiltä sivuilta voi ansaita edes paria kymppiä kuussa ennenkuin on '' rekrynnyt '' kymmeniä ihmisiä linkkiensä kautta. Toisin sanoen kun rekisteröidyt noille sivuille niin olet samassa tilanteessa => Ala mainostamaan sivua linkkisi kautta ties missä jotta saisit lisää '' reffejä '' ..

Mut niin raha .. raha. Asun vielä äidin luona mutta koska olen 18v ja en opiskele, niin saan toimeentulotukea. Kun asuu kotona niin ei pahemmin ole menoja joten animeharrastukseen käytän noin 100-150 euroa kuussa. Tilanne vaihtunee kun elokuussa alkaa opinnot ja muutan mahdollisesti omaan kämppään .
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Ke Touko 11, 2011 23:56

Totta helkutissa ostan omat animescheisseni omilla rahoilla, äite ei pahasti suostu noita pokkareita ostamaan kö naureskeleekin välillä, että mun pitäisi varmaan jo himmata niiden ostoa.
Muutkin animeen ja mangaan liittyvät tavarat ostan kokonaan itse. Äite saattanee joskus kyllä ostaa muuta Japani-aiheista tavaraa, mm. maneki nekon sain hältä joululahjaksi.
Alaikäinen olen elokuuhun asti eikä kesätöitä siunaantunut täksi kesäksi, joten KELAlta ei ole luvassa opintotukea parina seuraavana kuukautena. Joudun elää äiten siivellä sen vuoksi kesän, mutta suunnitelmissa ei ole ostaa mitään erityistä juuri animeen/mangaan liittyvää, joten asia ei juurikaan sureta. Opintotukea saan 96€/kk, joten muutenkaan ei tähän hömpötykseen mene kamalasti rahaa yleensä.

Edit: Varsin tietoinen olen tuosta "mainosta niin maksamme" -tekniikasta ja olen suunnitellut ottavani sen avukseni heti kö täytän 18. Convenient.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Touko 12, 2011 00:15

^Ja tulet spammailemaan Anikiin ja Facebookkiin ja kaikkialle muualle linkkejäsi jotta pääset käsiksi rahoihin ? Ilman niitä ei päästä edes 10€/kk ansioihin ... Sitä paitsi kirjoitit tuon väärin, mikä on Mainosta niin Maksamme jos sinä olet se joka klikkaa niitä mainoksia .. Vai meinasitko laittaa mainoksia omaan blogiin tms ? ( Joka tuskin sekään tuottaa )
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » To Touko 12, 2011 00:16

Mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta toisten mielipiteet, varsinkaan sinun, joten ei tarvitse mun elämääni tai mielipiteisiini puuttua. Teen mitä teen, ja jos teen virheitä, otan niistä opikseni. Kiitos hei.

Haters make me famous~

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » To Touko 12, 2011 08:49

Fazis kirjoitti:Mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta toisten mielipiteet, varsinkaan sinun, joten ei tarvitse mun elämääni tai mielipiteisiini puuttua. Teen mitä teen, ja jos teen virheitä, otan niistä opikseni. Kiitos hei.
Harmi että sinua ei kiinnosta toisten mielipiteet (näkökantaa voi olla fiksua viilata jos haluaa päästä elämässään jonnekin), mutta nää tällaset klikkaustenkalasteluhuijaukset alkaa olemaan netissä sen verran nähty juttu että tällä foorumilla niitä ei ainakaan tulla katselemaan.

Aloituspostauksen linkin kun googlasi niin sama soopa löytyi aika monelta muultakin foorumilta "ovelasti naamioituna" joten keskustelu jatkukoon ihan muissa merkeissä.

Niin, ja ite saan rahaa käymällä töissä. Mullistavaa, mutta voin suositella!

otapunk

Viesti Kirjoittaja otapunk » To Touko 12, 2011 10:29

Mitä jos tollasten typerien ja rasittavien klikkailuitten sijaan aloittaisitte vaikka blogin ja koittaisitte saada sitä lisärahaa sen mainoksilla? Tiettekö, jotain sellasta joka edes vähän tuottais jotain hyvääkin muille ihmisille? Ettekä olis pelkkä syöpä joka yrittää pilata kaiken kauniin ja ihanan?

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » To Touko 12, 2011 13:24

otapunk kirjoitti:Mitä jos tollasten typerien ja rasittavien klikkailuitten sijaan aloittaisitte vaikka blogin ja koittaisitte saada sitä lisärahaa sen mainoksilla? Tiettekö, jotain sellasta joka edes vähän tuottais jotain hyvääkin muille ihmisille? Ettekä olis pelkkä syöpä joka yrittää pilata kaiken kauniin ja ihanan?
Tämä on se, jota alunperin ajan takaa. Ei mulla muuta.

Ja Madu huolehtii ihan turhaan, en ole tänne mitään linkkejä koskaan laittamassa. En ymmärrä, miksi jotkut edes olettavat näin.

Haters make me famous~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”