Maskeeraus

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Hansku
Viesti:

Re: Maskeeraus

Viesti Kirjoittaja Hansku » Ke Helmi 09, 2011 00:41

Tatl: Itse en ole tätä vielä kokeillut, mutta tälläinen tutoriaali on koneelleni tarttunut;

http://i189.photobucket.com/albums/z94/ ... 415068.jpg

Muokkaat vaan kaikki hampaat noista piikikkäiksi.

Itse olen kyllä fimosta tehnyt erilliset kulmahampaan itselleni, ja se toimi ihan jeesh.

editedit: Ja kiinnityshöskiä ei tarvita, voisin tästä vaikka valehdella että hampaat pysyvät kiinni alipaineen avulla (niin muistelen, korjatkaa jos olen väärässä).

Jokirapu: Tätäkään en ole kokeillu (damn I feel like a pro), mutta olen kuullut/nähnyt että nestämmäinen lateksi toimisi tuollaisissa arvissa/palovaimmoissa todella hyvin.

Suiggari-Tou
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou » To Helmi 10, 2011 22:24

Tatl kirjoitti:Tarvitsisin yhteen -ehkä mahdollisesti- tulevaan cossiin näyttävän ja terävän purukaluston. Miten? Kokeilin leikata punanaamion vampyyrihammastekareista kulmahampaat lyhyemmäksi ja teroittaa loput. Menettelee, mutta näyttää aika huonolta kuitenkin. Mistä aineesta hampaat voisi ajatella väsäävänsä ja millä kiinnittää lopputulos? Punanaamion kiinnitystöhnä ei toimi toivotulla tavalla
Eräs kaverini kokeilema vaihtoehto Grelliä cossatessa oli käyttää hammaslakkaa hampaiden reunojen mustaamiseen. Eli tällä voit maskeerata hampaasi teräviksi maalaamalla varsinkin etuhampaat kulmikkaista reunoista terävämmän näköisiksi. Ongelmana vain on se että lakkaa lähtee päivän aikana oikeastaan jatkuvasti joten pullo pitää olla mukana jos haluaa pitää hampaat terävinä koko conpäivän, ja varsinkin syömisen jälkeen on hyvä korjata hiukan.
Toivottavasti ymmärsit sekavan selitykseni ^^'

//Hitto, Hansku taisi ehtiä ensin. No, kokeilun arvoinen ehdotus kyllä sekin 8D
Without love, it cannot be seen.

Wedu

Viesti Kirjoittaja Wedu » Pe Helmi 11, 2011 00:21

Aa.. Mikäköhän olis paras keino tehdä sellasesta pojasta, jolla on kohtalaisen pitkä, kapea ja lommoposkinen ja ei varsinaisesti mitenkään, öh, kaunis naama, tämän näköinen pyöreäkasvoinen hiukan tyttömäinenkin hahmo? : D
Y
A
Y
!

Tatl

Viesti Kirjoittaja Tatl » Su Helmi 13, 2011 08:47

Nuo fimohampaat näytti hyvältä, mutta vähän mietitytti, mahtaako niistä liueta suuhun mitään. Vaikka eipä tuo ihan pahinta mahdollista myrkkyä taida olla...kuulin jonkun tehneen hampaat tekokynsistä, mutten keksinyt mitään kiinnitystä niihin.

Wedu kirjoitti:Aa.. Mikäköhän olis paras keino tehdä sellasesta pojasta, jolla on kohtalaisen pitkä, kapea ja lommoposkinen ja ei varsinaisesti mitenkään, öh, kaunis naama, tämän näköinen pyöreäkasvoinen hiukan tyttömäinenkin hahmo? : D
- Isot piilolinssit. Muuttaa silmiä ja koko yleisilmettä todella huomattavasti, etenkin vähän tummemmat värit. Kaveriksi meikkiä ja tekoripsiä.

- Kapeaa naamaa ei ikävä kyllä saa mitenkään helposti (ts. mukavasti) pyöreän näköiseksi. Posket saa pyöreämmäksi ihan pistämällä hampaiden ja poskien väliin vaahtomuovia tmv. toppaukseksi. Olen tehnyt niin yhdessä photoshootissa ja toimi kuvissa ihan hyvin, mutten tosiaan voi suositella ko. kikkaa mihinkään coniin :lol:
Valkoista puuteria voi myös koittaa laittaa poskiin korostamaan pyöreyttä, mutta se toimii paremmin jo valmiiksi pyöreissä poskissa.

- Pitkää naamaa saa hiukan madallettua laskemalla peruukin hiusrajaa. Älä kuitenkaan liioittele tämän kanssa
Viimeksi muokannut Tatl, Su Helmi 13, 2011 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AG

Viesti Kirjoittaja AG » Su Helmi 13, 2011 12:46

Wedu kirjoitti:Aa.. Mikäköhän olis paras keino tehdä sellasesta pojasta, jolla on kohtalaisen pitkä, kapea ja lommoposkinen ja ei varsinaisesti mitenkään, öh, kaunis naama, tämän näköinen pyöreäkasvoinen hiukan tyttömäinenkin hahmo? : D
Luinpa joku aika sitten How to cosplay-lehdestä ohjeet siihen, miten tehdä posket ja leuka vähemmän huomiotaherättäviksi.
Ohjeissa kuvallisesti neuvotaan laittamaan poskien varjokohtiin, poskipäiden alle "valotus" sellaisella meikkisävyllä, joka saa varjot näyttämään vaaleammilta. Valopuuteri ym. voisi sopia tähän tarkoitukseen, kannattaa kokeilla mikä toimii omaan ihoon kaikkein parhaiten.
Leveää leukaa taas lehden ohjeissa tehtiin vähemmän silmiinpistäväksi lisäämällä varjoa leukaluun päälle ja ylös poskelle asti. Ainakin teoriassa voisi ajatella, että kapeaa leukaa voisi sitten pyöristää lisäämällä varjon sijaan taas "valoa" leukaluille ja kasvojen lommoisille alueille.
En ole testannut käytännössä näitä, mutta ehkä olisivat kokeilemisen arvoisia. :D
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » Ti Huhti 12, 2011 17:09

Ajattelinpa tässä kysäistä teidän mielipidettänne tästä asiasta...

Eli, olen ajatellut cossaavani Ingoa (ja mahdollisesti tämän veljeä Emmettiä).
Pienehkönä ongelmana on molempien ihana irvistys, missä tulee esiin sahalaitaiset hampaat. (Hyvä esimerkki esim. tässä. )

Itse olin ajatellut kyseiset virneet maalata esim. kasvomaaleilla. Tulos olisi sarjakuvamaisempi, ja onnistuneena saletisti paremman näköinen kuin muut ideani. Mutta koska en ole kasvomaaleilla tai muilla vastaavilla oikein koskaan leikkinyt, ajattelin sitten kysyä teiltä.

Miten saisi maalit/muut vastaavat pysymään mahdollisimman hyvin? Niin ettei tarvitsisi koko ajan käydä korjaamassa.
Ja mistä näitä ylipäätään ostamaan? Jos on ehdotuksia hyvistä tuotteista/kaupoista, kertokaa jookos?

Toki jos joku nerokas keksii paremman tavan kuin nämä kasvomaalit sun muut, niin otan avosylin tälläisetkin ideat vastaan.

Anteeksi jos joku on tälläistä jo aikaisemmin kysynyt. Olen jo ketjun lukenut läpi, mutta siitä on jo jonkin aikaa eikä muistini ole mitenkään hemaiseva.

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » To Huhti 14, 2011 18:03

RomantiC-ru kirjoitti: Eli, olen ajatellut cossaavani Ingoa (ja mahdollisesti tämän veljeä Emmettiä).
Pienehkönä ongelmana on molempien ihana irvistys, missä tulee esiin sahalaitaiset hampaat. (Hyvä esimerkki esim. tässä. )
Eikö jostain saa ihan tähän tarkoitukseen hammasvärejä? Siis näitä, millä maalaillaan merirosvoille "puuttuvia" hampaita sun muita? Niitä itse lähtisin metsästelemään ja siitäpä sitten taiteilemaan.

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » La Huhti 16, 2011 16:48

Heijeijeijeei~
Kysysimpä nyt että miten parransänkeä saisi leukaan maskeerattu/liimattua/tehtyä, jos ei itsellä oikein parran kasvatus luonnistu xD
Eli siis Kuroshitsujin Bardia olisin cossaamassa ensi syksynä Traconissa~
:mrgreen:

Oml

Viesti Kirjoittaja Oml » Ma Huhti 18, 2011 11:02

Gahika kirjoitti:Heijeijeijeei~
Kysysimpä nyt että miten parransänkeä saisi leukaan maskeerattu/liimattua/tehtyä, jos ei itsellä oikein parran kasvatus luonnistu xD
Eli siis Kuroshitsujin Bardia olisin cossaamassa ensi syksynä Traconissa~
:mrgreen:
Voi sinua rakasta :3 Minäpä neuvon hieman.
Parransänkeä saat helposti aikaiseksi hankkimalla esim. punanaamiosta hankkimalla Stoppelpasta - Sänkiliimaa ja sen jälkeen silpuksi leikattua partakreppiä tai hiusta.

http://punanaamio.fi/tuote/4393/stoppelpasta-sankiliima <- tuossa ompi sänkiliimaa.
http://punanaamio.fi/tuote/3288/partakreppi-10-cm <- partakreppiä ompi sitten tuossa.

En tosiaan tierä millaisia nuo sitten ovat laadultaan koska en ole koskaan minkäänlaista sänkeä tarvinut yrittää pistää itselleni. Uskon että tuo onnistuu ihan hyvin ^^
Tactical Facepalm!

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Ma Huhti 18, 2011 11:50

No voi pikkunen, kiitusta avusta~ :mrgreen:

YumiKoyuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YumiKoyuki » La Huhti 23, 2011 16:26

Huomasin tässä keskustelua lukiessani (en tosin kokonaan lukenut, enkä siis tiedä onko tästä jo neuvottu aikaisemmin), että useampi valittaa silmämeikin valumisesta/karisemisesta. Itse olen käyttänyt jo monta vuotta Lumenen silmämeikinpohjustusainetta. Tuote on pienessä tuubissa ja äärimmäisen riittoisaa. Itse meikkaan usein ja lähes poikkeuksetta sekä ylä- että alaluomelle, ja minulla on ollut sama tuubi käytössä jo useamman vuoden. Riittää, että laittaa vain pienen pisaran molemmille luomille, ja luonnollisesti levittää voiteen meikkauskohtiin. Käytän niin nestemäistä kuin kynämäistäkin kajaalia, myös melko "taiteellisin" elkein luomivärejä (useampia sävyjä ja - pakko myöntää - myös melko runsaalla kädellä). Meikki kestää minulla aamusta sinne iltapesuun saakka, oli minulla kuinka sotkuista kajaalia tai varisevaa luomiväriä tahansa.

En ole aivan varma putelin tämänpäiväisestä tarkasta hinnasta, mutta netissä mainostavat 14 eurolla. Kyllä, se on ehkä vähän kirpaiseva hinta, mutta tuote kestää ihan oikeasti sen monta vuotta.
Jos on huolta siitä, että tökötti olisi pakkelista, niin ei huolta. Se on kuin kosteusvoidetta: imeytyy nätisti ja huomaamattomaksi.

Selitinpä nyt aika antaumuksella ihan tästä Lumenen versiosta. Pointti siis nyt, että kannattaa suosia meikinpohjustusaineita. :')
"I've been having these weird thoughts lately. Like... is any of this for real... or not?"

Suiggari-Tou
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou » Pe Huhti 29, 2011 21:21

YumiKoyuki kirjoitti:Huomasin tässä keskustelua lukiessani (en tosin kokonaan lukenut, enkä siis tiedä onko tästä jo neuvottu aikaisemmin), että useampi valittaa silmämeikin valumisesta/karisemisesta. Itse olen käyttänyt jo monta vuotta Lumenen silmämeikinpohjustusainetta. Tuote on pienessä tuubissa ja äärimmäisen riittoisaa. Itse meikkaan usein ja lähes poikkeuksetta sekä ylä- että alaluomelle, ja minulla on ollut sama tuubi käytössä jo useamman vuoden. Riittää, että laittaa vain pienen pisaran molemmille luomille, ja luonnollisesti levittää voiteen meikkauskohtiin. Käytän niin nestemäistä kuin kynämäistäkin kajaalia, myös melko "taiteellisin" elkein luomivärejä (useampia sävyjä ja - pakko myöntää - myös melko runsaalla kädellä). Meikki kestää minulla aamusta sinne iltapesuun saakka, oli minulla kuinka sotkuista kajaalia tai varisevaa luomiväriä tahansa.

En ole aivan varma putelin tämänpäiväisestä tarkasta hinnasta, mutta netissä mainostavat 14 eurolla. Kyllä, se on ehkä vähän kirpaiseva hinta, mutta tuote kestää ihan oikeasti sen monta vuotta.
Jos on huolta siitä, että tökötti olisi pakkelista, niin ei huolta. Se on kuin kosteusvoidetta: imeytyy nätisti ja huomaamattomaksi.

Selitinpä nyt aika antaumuksella ihan tästä Lumenen versiosta. Pointti siis nyt, että kannattaa suosia meikinpohjustusaineita. :')
Oi, kiitoksia tästä vinkistä 8D Turhankin kirpeä hinta mutta luotan arvostelukykyysi, ja jos kerran meikit pysyy (vedenkestäväksi nimitetty nestemäinen liner lähtee viimeistään conpäivien päätteeksi, whut) naamalla tämän tökötin avulla niin kaikki rahani tälle pohjustusaineelle.~
Without love, it cannot be seen.

Saimaanvuohi

Viesti Kirjoittaja Saimaanvuohi » Ma Touko 09, 2011 17:36

Mielestäni ehostusta tarvitaan välttämättömästi, jos ihon väri ei täsmää hahmon kanssa, hahmolla on paljon meikkiä, hahmon ihossa on tiettyjä kuvioita, hahmolla on vastakkainen sukupuoli itsensä kanssa tai cossista halutaan tehdä tarkka.

Meikit ja maskeeraus maksavat hieman tuohta lompakosta, mutta niin tekee pukukin ja asusteet.
En ole täysin varma onko tätä otettu ennemmin keskustelussa huomioon, mutta miehetkin voisivat keskittyä myös maskeeraus-/meikkauspuoleen. Tässä ei nyt yritetä transuiksi
heitä tehdä :D

Jos pojat vaikka cossaavat tyttöä/naista, onhan silloin meikki ja/tai maskeeraus aika kannatettavaa. Kannattaa kyllä omalta mutsilta kysyä meikkiapua, ettei tule ihan hurjan näköiseksi :D :D :D :D

Itse ehostan omiin cossiini ihan kunnolla. Nykyisellä cossillani on tumma iho, jolloin muutan hieman tummahtavan ihoni vielä tummemaksi. Hänellä on myös aika kissamaiset ja sirot silmät, jolloin tarvitsen aika lailla kajaalia, ripsiväriä, valokynää, luomiväriä ja erilaisia voiteita. Huuletkin pitäisi muokata aika kepeän ruskeiksi ja pieniksi.

Noa-San

Viesti Kirjoittaja Noa-San » To Touko 12, 2011 18:37

Minä tässä mietin, että jos käyttää sitä semmosta kulmakarvavahaa kulmakarvojen peittämiseen, että mitenköhän sen sitten saa pois?
The Path of the one who left

Miss Alice

Viesti Kirjoittaja Miss Alice » La Touko 14, 2011 01:02

Tekoripset, tuo pirullinen mutta aika ihana ulkonäkölisä cossatessa. Mikä onkaan ärsyttävämpää kuin niitä asetellessa tajuta, että ulkoreunasta ripsirypäs on lähtemässä irti. KOKO AJAN. Vaikka noudatan ohjeita orjallisesti, vaikka pistän varmuuden vuoksi reunoille hiukan tavallista paksumman kerroksen liimaa, aina ne lerpahtaa.

Onko vika ripsissä vai minussa? Liima on mukavaa Grimasin kamaa ja todettu toimivaksi kavereiden ja osittain myös itsenikin puolesta.
Have a nice lif-
...Oh, and by the way, your father's dead.
Have a nice life~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”