Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Greda

Re: Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Viesti Kirjoittaja Greda » Ti Maalis 08, 2011 03:27

http://images.wikia.com/left4dead/image ... tchrun.png

Olisin varmaankin tekemässä L4D cossin ja witchin sitä.(morsian version tosin)
Kumminkin noi kynnet on vähän ongelma. Mistä ne kannataisi tehdä ja millä saisi pysymään kiinni. Pitäisi olla kumminkin aika kevyttä materiaalia. Olen kyllä nähnyt kuvia, missä muutkin ihmiset cossaa tätä hahmoa, mutta en ole saannu selvää mistä kynnet ovat tehneet. Voisiko joku hiukan jelppiä, kun nuo kynnet nyt on suurin kompastuskivi tässä. :D

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Ti Maalis 08, 2011 20:10

Greda kirjoitti:http://images.wikia.com/left4dead/image ... tchrun.png

Kumminkin noi kynnet on vähän ongelma. Mistä ne kannataisi tehdä ja millä saisi pysymään kiinni. Pitäisi olla kumminkin aika kevyttä materiaalia. Olen kyllä nähnyt kuvia, missä muutkin ihmiset cossaa tätä hahmoa, mutta en ole saannu selvää mistä kynnet ovat tehneet. Voisiko joku hiukan jelppiä, kun nuo kynnet nyt on suurin kompastuskivi tässä. :D
OH, OH, OON AINA HALUNNU NÄHÄ JONKUN COSSAAVAN WITCHIÄ 8D!!!!!!!
Suosittelen sit hankkimaan niit valkosii kumihanskoi ja joka sormeen vetää liisterist ja sanomalehist tehdyt kynnet c:
PINEAPPLE SURPRISE!

Greda

Viesti Kirjoittaja Greda » Ke Maalis 09, 2011 02:00

HilpeäNintendo kirjoitti:

Suosittelen sit hankkimaan niit valkosii kumihanskoi ja joka sormeen vetää liisterist ja sanomalehist tehdyt kynnet c:
No toivon saavani sen bakaan mennessä tehtyä.
Tota voisi toki kokeilla, mutta miten siis käytännössä? Eli ostan vaan liisteriä, sanomalehtiä, teen niistä kynne ja maalaan mustaksi? :D

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Ke Maalis 09, 2011 18:07

Greda kirjoitti:
HilpeäNintendo kirjoitti:

No toivon saavani sen bakaan mennessä tehtyä.
Tota voisi toki kokeilla, mutta miten siis käytännössä? Eli ostan vaan liisteriä, sanomalehtiä, teen niistä kynne ja maalaan mustaksi? :D
siis miten mun oudot sienessä olevat aivot pisti jutut yhteen:
paljolti hankit kanaverkkoa, teet ne kynsien "luurankomuodot" ja päälystät ne sanomalehel ja liisteril, sitten maalaat mustaks :'D
ja jos tarpeeks tiukaks teet, niiden kuuluis pysyy siinä suht kauan...
muuten sun toinen mahis ois hankkii pitkiä tekokynsiä ja maalata ne + sormes mustiks :'DDD
PINEAPPLE SURPRISE!

Xion

Viesti Kirjoittaja Xion » Pe Maalis 11, 2011 18:57

Prkl.
...Väsäilin tässä jokin aika sitten puusta Final Fantasy Advent Childrenin Kadajille Soubaa, hänen miekkaansa. Kuva: Kuva
Kaikki sujui hyvin, kunnes oli hiomisen aika: Puun pinta ei halua tasoittua hiomisen jälkeen (hioin aika kauankin). Kysyn siis, kannattaisiko käyttää jotain gessoa tai muuta päällystysainetta pinnalle, niin että siitä saisi suhteellisen sileäpintaisen? Ja jos, niin mitä?

AG

Viesti Kirjoittaja AG » Pe Maalis 11, 2011 19:50

Xion kirjoitti: Kysyn siis, kannattaisiko käyttää jotain gessoa tai muuta päällystysainetta pinnalle, niin että siitä saisi suhteellisen sileäpintaisen? Ja jos, niin mitä?
Voisin suositella päällystämiseen pikasilotetta, jota saa rautakaupoista. Oman putelini, Tikkurilan pikasilotteen, olen ostanut Starkilta noin 10 eurolla. Alunperin aine on tarkoitettu kolojen ja naarmujen paikkaamiseen seinissä, katoissa ym.
Gessoakin toki voi käyttää, mutta itse pidän pikasilotteesta, koska sitä voi kuivumisen jälkeen hioa ja huolella hiottu pinta on todella sileä.
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

LittleDreamer

Viesti Kirjoittaja LittleDreamer » La Maalis 26, 2011 20:07

Oisko kellään ohjeita miten saisi tehtyä helposti sellaiset pitkät suipot peikonkorvat?

Siinä vähän osviittaa:

http://www.sharing-inspiration.com/2010/10/finntroll/
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Ma Maalis 28, 2011 18:25

Heeei, osaisko joku neuvoa, miten tehtäisiin mahdollisimman yksinkertaisesti hyvältä näyttävä William T. Spearsin Deathscythe?

Kuvia~12
Ja kolmas: http://ecx.images-amazon.com/images/I/3 ... AA300_.jpg

Rora

Viesti Kirjoittaja Rora » Ma Maalis 28, 2011 21:11

LittleDreamer kirjoitti:Oisko kellään ohjeita miten saisi tehtyä helposti sellaiset pitkät suipot peikonkorvat?

Siinä vähän osviittaa:

http://www.sharing-inspiration.com/2010/10/finntroll/
Vastaavia kannattaa kysellä ihan naamiaisliikkeistä, esimerkiksi Punanaamiosta tai Aprillista. En tiedä löytyykö ihan noin pitkiä, mutta aikamoinen valikoima lateksikorvia yleensä on.

Regi

Viesti Kirjoittaja Regi » Ma Huhti 04, 2011 23:46

auttakaa avutonta 81 kuinka ihmeessä saan tehtyä kaikki nämä? ACn Altairia olisi tarkoitus cossia. (alkukantainen)Hidden blade on jo. http://i585.photobucket.com/albums/ss29 ... ltair2.jpg

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ti Huhti 05, 2011 19:25

^ Asia numero yksi, joka pitää tehdä tuon varustemassan kanssa: suunnittelu.

Listaa vaikka ylös, mitä kaikkia osia asuun kuuluu ja miltä vaikka eri vyöt sun muut näyttävät, kun niitä ei ole puettu päälle. Tutki kuvia ja koeta piirtää kaaviokuvia eri vaatteista, yritä selvittää miten mikäkin varuste on puettu päälle (soljilla, remmeillä, nauhoilla?). Jos jokin ei selviä kuvasta, mieti, mikä kiinnitysratkaisu näyttäisi eniten kuvien vastaavalta. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Vasta sitten, kun tiedät täsmälleen, mitä kaikkea asuun kuuluu ja miltä ne voisivat tosielämässä näyttää, ala suunnitella, miten voisit toteuttaa ne. Ja jos vaikka nahkatyöt eivät ole tuttuja, on fiksuinta kysyä apua ihmisiltä, joille aihe on tuttu. Parhainta olisi toki, jos satut tuntemaan ihan IRL jonkun nahkataiturin tms.

En tarkoita vaikuttaa kettuilevalta, mutta tällä kysymyspalstalla (ja monilla muillakin) helpottaa kysymistä oleellisesti se, jos osaat spesifioida, missä asiassa ihan tarkalleen tarvitset apua. Esimerkiksi voi olla helpompaa saada vastaus kysymykseen "osaisitteko sanoa, miten tämän ja tämän näköinen solki kannattaisi laittaa tähän vyöhön" kuin "miten tää asu tehdään". Jos on ihan pihalla, hyvä kysymysmuoto toki on "miten tällaisen asun kanssa kannattaisi lähteä alkuun".
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

XenAne

Viesti Kirjoittaja XenAne » Ke Huhti 06, 2011 15:43

Maalasin juuri akryylimaalilla sellaisen muovisen soljen, joka menee naps kiinni ja yhdistää kaksi nauhaa. Kun sain homman valmiiksi, tajusin ettei maali ehkä pidäkään niissä kohdissa jotka hankaavat toista osaa vasten sitä kiinni laitettaessa. Olisiko olemassa jotain pinnoitetta, jolla maalin saisi pysymään kiinni hankaavissakin kohdissa, näin jälkikäsittelynä? Vai pitääkö olla aina pensseli valmiina paikkailemassa paljastuneita kohtia? :)
Kuva: Thalionkalwen

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ke Huhti 06, 2011 16:22

Minulla on vähän samantapainen kysymys kuin edellisellä: maalasin savimassasta tehtyjä osia, ja nyt pelkään että ne naarmuuntuvat tai väri kuluu. Onko olemassa jotain lakkaa tai sellaista, mikä ei hirveästi näy päällepäin mutta vähentää naarmuuntumisriskiä? Ne lakat mitä olen nähnyt ovat jättäneet sellaisen limaisen näköisen kiiltävän pinnan...

XenAne

Viesti Kirjoittaja XenAne » Ke Huhti 06, 2011 16:57

Itse asiassa nyt tajusin katsoa Hobbypointin sivuilta, ja sieltähän löytyi sellaista akryylimaaleille soveltuvaa suojaukseen tarkoitettua askartelulakkaa, joita sai vaihtoehdoissa satiini, kiiltävä ja matta. Matta olisi varmaan minun ja Hollyn tapauksessa paras. Onko jollakulla kokemusta tämän lakan käytöstä, että minkälaisen pinnan se jättää?
http://www.hobbypoint.fi/sivu.php?id=88
Kuva: Thalionkalwen

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ti Touko 17, 2011 21:45

Tarvitsisin apua Gurren Lagannin Yokon pyssyn kanssa! Kuva1, Kuva2, Kuva3.

Sen verran olen jo päässyt jyvälle, että teen varren muoviputkesta. Mutta entäs nuo muut osat? Mistä ne olisi parasta tehdä, ja miten kiinnittää parhaiten? En omista mitään kovin erikoisia työvälineitä, mitä nyt perus porat ja sahat iskän työkalupakista löytyy.
Minulle ehdotettiin materiaaliksi sellaista kuin Finfoam (tjsp). Onko se tarpeeksi kestävää pyssyn tekoon? Kevyttä se varmaan ainakin on...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”