Mitä teit ennen kuin tietokoneet pilasivat elämäsi?

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

defia
Viesti:

Re: Mitä teit ennen kuin tietokoneet pilasivat elämäsi?

Viesti Kirjoittaja defia » Pe Tammi 16, 2009 19:04

Normeja pikkulasten juttuja tein, leikin kavereiden kanssa. Sitten jossain vaiheessa, ehkä kolmosluokalla, innostuin taas ratsastuksesta ja sitä harrastin varmaan 6 vuotta, tähän päivään asti. Koneellaoloni on lisääntynyt huomattavasti, kun resursseja ratsastukseen ei oikeen ole eikä tule sitten vietettyä jokaista päivää tallilla..
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Jerosu

Viesti Kirjoittaja Jerosu » To Helmi 05, 2009 00:12

Ennenkuin minulla diagnosoitiin paha tietokoneriippuvuus, luin joka viikko vähintään 5 tiilikiven paksuista kirjaa, koska sellaista kuin kaveri ei minulla ollut. :)

Roza

Viesti Kirjoittaja Roza » To Helmi 05, 2009 15:54

Njoo.. liikuin todella paljon, olin ulkona, kävin jopa kouluakin paremmin. Ja nyt kun meille hankittiin ensimmäinen tietokone, ei se vielä pilannut elämääni, mutta kun äitilleni tuli, itselläni ei ole, niin olin sillä koneella päivät pitkät - heti koulun jälkeen ilta 7 asti aina foorumeilla kävin ja näin.

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » La Kesä 13, 2009 00:51

Rehellisesti sanoen en oikein muista xD
Taisin olla ystävien kanssa, liikkua enemmän, piirrellä... tätä aika normaalia. Olin parempi koulussakin, vähän ja noh... Nyt istun välillä koko päivän koneella, mutta vanhat asiat eivät ole unohtuneet.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

Jagdpanther

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » La Kesä 13, 2009 22:28

Hmmm mitäköhän sitä tulikaan tehtyä.... istuttua pelikoneen ääressä, jos oikein muistan. 8)

Ekalla koneella ei voinutkaan olla pahemmin, kun ei ollut nettiyhteyttä, ja oli se kieltämättä karua aikaa. :( Mutta kun seuraava kone tuli ja laajakaista, niin siitäpä se alkoikin. x)
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

pabble_id

Viesti Kirjoittaja pabble_id » Ma Heinä 27, 2009 14:44

Piti oikein miettiä pitkään ja hartaasti ennen kuin tuli edes pientä mielikuvaa päähän. Pienempänä päivät kuluivat koulussa ja illalla sitten leikittiin kirkonrottaa, nurkkajussia, askelta ja melkeinpä kaikkia mahdollisia pihaleikkejä. Sitten eräänä päivänä joku koulussa alkoi kertomaan minulla Habbo -nimisestä paikasta. Itse olin ihan ulapalla kun samalla puolet luokkalaisista juttelivat joistan pläsistä ja vaihtoloista. Sitten eräänä päivänä loin isoveljeni kanssa hahmot tuohon ihmeelliseen maailmaan ja siitä se sitten lähti. Vuosien aikana olen rekisteröitynyt sivulle jos toiselle ja suurimpaan osaan olen unohtanut tunnuksen ja salasanan. Nykyään aika kuluu netissä täällä, last.fmssä, mesessä ja irc-galleriassa. Kesälomalla en ole kyllä paljoa koneella ollut johtuen ehkä enimmäkseen siitä, että oma romukoneeni ei päästä minua tänne internetin ihmeelliseen maailmaan jonka jälkeen tuijottelen muutaman minuutin tyhjää näyttöä ja alan pelaamaan Stepmaniaa, johon kyllä kyllästyn muutaman minuutin jälkeen, koska kappalevalikoimani on älyttömän surkea.

Clacier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Clacier » Ke Heinä 29, 2009 19:09

Surullista kyllä, ennen tietokoneen hankkimista päiväni kuluivat tv:n edessä leffoja katsellessa, konsolipelejä pelatessa tai sarjakuvia lukiessa - tosin nämä eivät ole vieläkään hävinneet mihinkään vaan teen niitä edelleen koneella nyhjöttämisen ohessa. ^^'

Kyllähän sitä enemmän tuli ulkona oltua pienempänä mutta silloin oli seuraa jonka kanssa mennä ulos. Nykyisin kaikki ovat levinneet pitkin maata ja ainoa seura löytyy netistä. Irl tekeminen on aina mieluisampaa kuin koneella olo ja varmasti pomppaan saman tien messiin jos joku kysyy mukaan johonkin, mikä on kyllä aika harvinaista.
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

mansqu-chan

Viesti Kirjoittaja mansqu-chan » Su Elo 02, 2009 14:31

Ennen kun aloin jököttää koneella kaikki päiväni (joka taisi olla ala-asteen jälkeen) luin todella paljon, oikeastaan luen vieläkin paljon, mutta silloin paljon enemmän. Olin kavereiden kanssa ulkona, sekä joskus kuuntelin musiikkia. Tottakai leikin myös näillä iki-ihanilla barbeilla :D Myös metsässä taisimme ''samoilla'' silloin (metsä oli talomme takana, ja TODELLA pieni :D) Elikkäs sitä normaalia tuli pikkuisena touhuttua. :D No kun koneeseen nyt ylä-asteella koukkuun olen jäänyt niin en enää niin paljoa aikaa kamujen kanssa vietä kuin silloin ''vanhoina hyvinä aikoina'', mutta jos joku mukaan pyytää niin tottakai silloin menen. Muuten kyllä autuaasti haaskaan kaiken aikani koneella ja piirtäessä. :D
Well then... right... I can say that`s my wonderland.

Peruna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peruna » Su Elo 02, 2009 18:27

öö en oo ikinä tehny muuta ku olu tietokoneella ok olin äitin kohdussa ennen ku tietokoneet pilas elämän :lol: :mrgreen: :P :oops:
MÖRKÖ <-ÄLÄ GLIGGAA

batta

Viesti Kirjoittaja batta » Su Elo 02, 2009 20:17

-
Viimeksi muokannut batta, Ma Maalis 07, 2011 20:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » Ti Elo 11, 2009 13:06

Peruna kirjoitti:öö en oo ikinä tehny muuta ku olu tietokoneella ok olin äitin kohdussa ennen ku tietokoneet pilas elämän :lol: :mrgreen: :P :oops:
heh heh, melkein nyt 5 vuotta olen ollut enemmänkin koneellä, kun olin pieni tein varmaan aika paljon kaikkea (kun ei muista, niin ei muista)
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

Zankie

Viesti Kirjoittaja Zankie » Su Syys 06, 2009 20:19

Itse en kyllä sanoisi että tietokoneet pilasivat elämäni, sanoisin itse että melkeenpä pelastivat minut, en haluaisi edes ajatella millainen minusta olisi tullut jollen olisi ruvennut sähläämään tietokoneilla ja sun muilla.

Mutta ennen tietokonetta, taisin temmeltää ja tehdä niitä perus asioita, elikkä tota varmaankin..
Pyörisin ulkona enemmän ja sitten siinä se onkin, suurimman osan ajastani pelailin pleikkarilla tai sitten olin jonkun luona pelailemassa pleikkaria.
Taisin pelata aika paljon Final Fantasyitä kaverin kanssa aina vuorotellen ja niitä muita pelejä myös.
Niin joo, taisin myös harrastaa jotain, Judoa, nyrkkeilyä, punttista ja sun muuta. Jossain vaiheessa piti kyllä lopettaa harrastukseni,
ei kyllä liity nytten mitenkään tietokoneisiin tuo lopettaminen, nilkat ei vaan kestäny, eivätkä vieläkään kestä.

Olen muuten uusi täällä Anikissa, taitaa olla ensimmäinen viestinikin :D
Elikkäs terkkuja sinne kaikille.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ke Syys 23, 2009 21:58

Kun hommasimme kotiimme tietokoneen tässä 2000-luvulla, se ei kiinnostanut minua. Saatoin käydä kerran kuukaudessa ja silloinkin pelasin pasianssia.

Mutta, mitä tein ennen kun minulla oli elämä? Olin pieni pentu - olen kyllä vieläkin - ja olin 24/7 ulkona. Yleensä olin naapurin poikien kanssa hippasta tai jotain sellaista. Pörräsin missä milloinkin. Sisällä en käynyt kuin syömässä ja nukkumassa. Tykkäsin olla enemmän poikien seurassa kuin tyttöjen. Tyttökavereita minulla ei edes ollut kuin ehkä kahdesta viiteen, mutta poikakavereita viidestä kymmeneen, noin. Ja tämä kaikki kesällä.

Talvisin ruukasin olla yllätys yllätys pihalla. Tässä kotini lähettyvillä on kallio, ja iso sellainen, niin siellä sitä tuli laskettua mäkeä 24/7. Välillä tyttöjen seurassa, välillä poikien. Romuralliakin tuli pulkan päällä mentyä joskus, muistaakseni. Ja se, mikä on minulle vieläkin niin läheistä, oli luisteleminen ja jääkiekko. Jääkiekkoa en niin hyvin osannut joten en pelannut "isojen poikien" kanssa. Saatoin helposti olla jäällä putkeen neljä tuntia väh. 15 asteen pakkasella. Pääasiassa harjoittelin pelaamaan jäkistä, koska halusin joukkueeseen. Olin niin kateellinen isolle veljelleni, kun hän pääsi joukkueeseen. Kerronpa pienen offi-tarinan tähän väliin.

Minulle tehtiin sydänleikkaus vuonna 2003 aivan alussa, tammikuun 3. päivä. Selvisin sieltä viikossa. Sen jälkeen halusin heti päästä jääkiekkojoukkueeseen. Lääkärini oli sanonut, etten saisi rasittaa itseäni ja rymytä, ihan siltä varalta, ettei rintalastani murskaisi pumppuani. Iskä kävi kysymässä ikäisteni joukkueeseen minulle pelipaikkaa. Silloin se sopi valmentajalle, muttei minulle. Odotin malttamattomana kesän yli syksyyn. Kun tuli syksy ja jäkiskausi oli alkamassa, iskä kävi uudestaan samaisen valmentajan juttusilla joka sanoi: "Jos tyttö olisi tullut viime kaudella, olisi hän varmaankin saanut peliaikaa, mutta tämä on poikien harrastus. Menkööt vaikka käsityökerhoon, jääkiekko ei ole tyttöjen laji." Tämän kuullessani kiehuin raivosta. Olin niin pettynyt itseeni. Oikeastaan siitä lähtien olisin halunnut olla poika. Rehellisesti sanottuna olen aina halunnut olla poika. Iskä hommasi minut naisten joukkueeseen, jonne minut otettiin enemmän kuin mielellään. Olin nelosluokalla, eli olin nuorin. Minua seuraavaksi nuorimmat olivat noin 8-9 luokkalaisia. Muistan, kun iskä kerran sanoi minulle, että muut ukot, jotka olivat katsomassa reenejämme, olivat kysyneet, että kenen tyttö oikein olin, koska osasin kuulemma paljon paremmin kuin muut joukkuekaverini vetää ranteita ja lämäreitä. Iskä leuhki.

Eli tämä on vähän offia, mutta tällälailla "jääkeikkourani" alkoi. Nykyisin en pelaa, koska samaisessa joukkueessa on pirun kalliit jäämaksut. Eli pelasin jääkiekkoa, sillion kun minulla vielä oli elämä. Ai niin, jos joku luuli että olen poika, siinä olette valitettavasti väärässä. : D

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » To Syys 24, 2009 23:35

Hmm, ennen koneita:
Tarha... Nintendoa hakkasin
Koulu... Pleikkari oli ihana
Ihmiset hihkuttaa dragon ballia, japanilaiset asiat puskee suomeen, meikäpoika fanittaa Digimonia, kuulee Sailor moonista, uudesta termistä "anime" - Ja taikasoturit (en muista kumpi oli ensin, muistan taikasotureiden uusinnan kyllä, olin iloinen)

Näin myös Patlaborin VHS lainavideolta Turun pääkirjastosta (Myöhemmin saan löytää ettei kyseinen VHS ole elävien kirjoissa, ja en voi nyt katsoa yhtä rakkaimmista anime teoksista jota olen nähnyt uudestaan)

Koneet tulevat, innostun jossain välissä emulaattoreista, peleistä, muutamista asiosista. Opin gigatavut ja muut termistöt itsestään. Nettiä käytiin läpi jo koulussa.

Uudempi kone, pystyi katsomaan jopa Divx/Xvid koodattua animea ilman että kuva vaihtuu kerran minuutissa. Pelit iskevät pikkuhiljaa läpi enemmän koneella. Internet iskee tuulettimeen.

Nyt elämä on näin.

chibi-kagu

Viesti Kirjoittaja chibi-kagu » Pe Syys 25, 2009 18:11

Ennen kuin "opin koneilemaan", tuli oltua hyyvinkin paljon ulkona. Kesäisin jalkapalloa, rullaluistelua ja hieman pesistäkin, talvella luistelua/jääkiekkoa (kylän isojen poikien perässä siellä maila kädessä tuli luisteltua :P ). Tietenkin partiossa ja kylän tapahtumissa tuli riekuttua, milloin niitä sattui kohdille ja kavereiden luona yökyläilemässä. Silloin tällöin, kun oli tylsää eikä keksinyt tekemistä, tuli pelattua NESillä (oih, miten sitä nykypäivänä kaipaankaan!) ja sitten kun se hajosi, olikohan vuosi väliä, niin tuli pleikkari tilalle. Ainiin ala-asteella tuli myös luettua aika reilusti.
Vuonna -99 taisi olla, kun meille tuli tietokone ja pikku hiljaa erinäisiä pelejä pelaamalla tuli siihen tutustuttua. Siinä sitten ajan myötä on tullut enemmän ja enemmän käyttöä, varsinkin kun pääsi internetin ja animen ihmeelliseen maailmaan...
She's not insane, she just sounds it. Gilmore girls.
MyAnimeList

Neiti takkutukka, lumpeenkukka, kompuroiva raitasukka.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”