Vocaloid

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Taiyou
Viesti:

Vocaloid

Viesti Kirjoittaja Taiyou » Su Kesä 07, 2009 16:55

Hmm. Olenkohan eksyksissä. Tarkoitan, löysin kyllä joitain Vocaloid-aiheisia aiheita, mutta ne eivät olleet tällaisia; Etsin siis muita suomalaisia Vocaloid-faneja (ehkäpä (mese)roolipelikavereiksi ja muuten vain niitä fanittavia) seurakseni, ja kun minulla alkaa jo olla ideat loppu - ideat siis, miten löytäisin muita Vocaloid-faneja.

Onko siis täällä muita faneja? Keitä paritatte? Lempivocaloidisi? Löytyisikö minulle ihkuraksuvocaloidfani-mesekaveria? 8D Oletteko itse kokeilleet Vocaloid-ohjelmaa ja saaneet jopa jotain aikaan?

Itse olen ihan joidenkin niiden alkuperäisten (Lenin, Rinin, Kaito, Miku) fani, noista neljästä minun on vaikeaa valita suosikkia. Len kai sitten olisi ehkä eniten se Vocaloid (Paku Romi >u<!! ), joka minua kiinnostaa.. :D (Ja olen ihan toivoton Kaito/Len -parittaja, ei vain ole ketään, jonka kanssa parittaisin näitä kahta.. ;_; Löytyisikö ketään parittamaan kanssani Kaitoa ja Leniä? Ehkä roolipelaamaan??? 88DDD)

Itse olen saanut myös koittaa Vocaloid-ohjelmaa ja sain jopa tehtyä pari kappaletta. Toinen on vain midiversio, johon annoin esim. kitaralle ääneksi Mikun, ja toinen oli taas pitempi projekti; nuoteista kasasin hiiren avulla (ei ole keyboardia ;_; ) kappaleen, ja yritin jopa saada Vocaloidit laulamaan suomea (huonoin tuloksin). Jätin lopulta kyllä suomen pois ja päätin, että saavat laulaa nonnononnon ja ja aata ja eetä ja näin, lopussa sitten onkin maistaisia suomenkieli-versiosta. xD

Toivoisin, että nyt minulla ja muillakin tärppäisi, ja tutustuisin toisiin Vocaloid-faneihin. 8D Kovasti näyttää ainakin Vocaloid-cospeja tulevan ensi Animeconiin - iih en jaksa odottaa teidän näkemistänne >u<

Jos tämä aihe nähdään turhana/toistona, opastakaa minua, oikeaan paikkaan ja näin. Olen sitten pahoillani aiheuttamastani vaivasta. :'D;;

Pavez
Viesti:

Re: Vocaloid

Viesti Kirjoittaja Pavez » Su Kesä 07, 2009 22:53

Ketju taitaa olla ihan oikeassa paikassa.

Itse en ollut koko jutusta kuullutkaan, ennen kuin Lucky Starin Kagami meni cosplayaamaan Mikua. Sen jälkeen tsekkasin parit videot youtubesta, ja kyllähän sieltä aika siistiä tavaraa löytyi. Itse ohjelmaan en ole koskenut.

Flood Teh Thread!!!
http://www.youtube.com/watch?v=r8KILrNYruY
http://www.youtube.com/watch?v=6hlADpxjj0s
http://www.youtube.com/watch?v=bfbHm3L2aTQ

Exile

Viesti Kirjoittaja Exile » Ma Kesä 08, 2009 21:10

Itse en ole Vocaloideihin pahemmin perehtynyt, mutta niistä puhuttaessa tunnen velvollisuutta mainita tämän videon, joka aiheutti itsessäni (ja kuulemma monissa muissakin) hyvin ristiriitaisia tunteita.

Pavezin laittamista linkeistä kolmas varsinkin oli myös aika hieno.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ti Kesä 09, 2009 17:50

Pavez kirjoitti:Ketju taitaa olla ihan oikeassa paikassa.

Itse en ollut koko jutusta kuullutkaan, ennen kuin Lucky Starin Kagami meni cosplayaamaan Mikua. Sen jälkeen tsekkasin parit videot youtubesta, ja kyllähän sieltä aika siistiä tavaraa löytyi. Itse ohjelmaan en ole koskenut.
Meni ? Missä ? Milloin ? Kuvia ? En muista moista ollenkaan.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Kesä 09, 2009 17:59

Siinä OVA-pätkässä mikä julkaistiin joku aika sitten.

Kuva

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ti Kesä 09, 2009 18:03

Aijuu, onpas huono muisti ;(. Mutta kiitos, täytyy varmaan katsoa uudelleen sitten..
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

moksutin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moksutin » Ma Kesä 15, 2009 23:14

Haa! Täällä on yks Vocaloid fani joka parittaa Kaitoa ja Leniä! Teen jopa sarjakuvaa siitä. Hahahaa. Ja olisin tulossa Animeconiin jos sillä roolipelaamisella sitä tarkotit. Voisit olla minun ja mun kahen kaverin kanssa jos sulla ei ole ketää seuralaista Animeconiin. Ja HUOM. minä ja mun toinen kavereista ollaan tosi Yaoi faneja. 8) Että ei pelkoa, me paritetaan kaikkea! Tässä olis ympäri vuorokautinen mese kaveri (tai ainaki melkein).

Leppari Vocaloidit: Miku, Kaito, Len ja Rin.
ai niin mulla on yli 200 vocaloid biisiä tietokoneella että oon tosi fani fanitan täysillä!
Jos oisit meijän kanssa conissa sanositko jonkun tuntomerkin... meillä on ainakin mankka. :D

Ai niin vielä minä oon conissa Miku mun kaveri on Kaito ja toinen kaveri Teto.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ma Kesä 15, 2009 23:20

Itse Vocaloid on täyttä roskaa, mitään autotunelta kuulostavaa laulua en jaksa kuunnella, mutta Miku on aika hot.

Tisku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tisku » Ma Kesä 15, 2009 23:48

Itse pidän Vocaloideista todella paljon. Kappaleita on mukava kuunnella ja hahmot ovat nättejä. Saattavat joidenkin korvaan kuulostaa liian tietokoneelta ja näin, mutta itse olen kai tottunut ääneen ja oppinut pitämään siitä. Vocaloideista sain tietää ystäväni kautta varmaan n. vuosi sitten.

Ohjelmaa en ole ikinä kokeillut kun sen verran kalliita ovat. Ellei lasketa Kasane Tetoa ja ilmaista UTAU-ohjelmaa, joka koneelta löytyy. Sillä en ole laulua saanut aikaan, vain muutamia yksinkertaisia sanoja. Voisinpas ladata Teton kaveriksi muutaman toisenkin UTAUn ja kenties jopa opetella käyttämään sitä. ..

Suosikkivocaloid. . . . täytyy ehkä sanoa näistä oikeista ja alkuperäisistä Kaito, Meiko, Gakupo ja Rin. Pidän tietenkin myös Mikusta, Lenistä ja Lukasta, mutta he eivät ole niin korkealla pistetaulukossa. Näistä fanien tekemistä suosikkeja ovat sitten Kaiko ja Mikuo. Parituksista en oikein perusta.

Cosplaysta voi vielä mainita että Hatsune Mikua tuli cossattua Desuconissa ja Animeconista miut löytää Mikuona.

Aika hyvä ajoitus siulla tämän topicin suhteen, itsekin Desuconissa kovin mietin että miten ihmeessä löytäisin muitakin Vocaloidfanittajia Suomesta. Näköjään niitä näyttäisi olevan~~

Na-ni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Na-ni » Ti Kesä 16, 2009 12:30

Aika outoa että tällainen topicci ilmestyi vasta nyt, kun Vocaloidien julkaisusta on monta vuotta. (mitäs nyt Mikun jotain 2 vuotta) Tällaisena veteraani-fanina kun asiaa muistelee. . .
Mutta yeah, "faniksi" kai minutkin voi luokitella. Hatsune Mikun ohjelman omistan, mutten ole raaskinut avata sitä muoveistaan, joten tuolla hyllyllä se komeilee keräilykohteena. Saa nähdä jos joskus raaskinen avata sen ja koittaa.

Aa, sitten lempihahmo. . . Varmaankin Kagamine Rin. Odotin innolla pari vuotta sitten, ennen Kagaminien ohjelman ilmestymistä, että miltä kaksoset mahtavat näyttää. Aluksi asut olivat pieni pettymys, mutta niihin tottui ajan myötä. Rinillä on myös parhaimman kuuloinen ääni~
ナニ ♥ ジュホ, あいしてる よ はちみつ~
Don't let go of my hand.

Taiyou
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taiyou » Ke Kesä 17, 2009 18:49

Na-ni, minäkin pohdin, että miksei täällä sen enempää ole ollut Vocaloideista juttua xD

Shiori-san

Viesti Kirjoittaja Shiori-san » To Syys 03, 2009 12:29

Koneella asennettuna Hatsune Mikun vocaloid, asentamattomina Megurine Luka ja Kagaminet.
Hatsune Miku cosplay mekein valmis c(: enää peruukki puuttuu, se tulee postissa para-aikaa ^-^
ていない私たちは常にお互いに約束したか...
私たちはいつも一緒だろうか?

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Syys 03, 2009 18:58

Inhoan Vocaloideja. Aluksi en edes tiennyt, mistä ilmiössä oikeastaan on edes kysymys, mutta kun tämä topicci aukesi sain hieman enemmän selville asiasta. Nyt muutamia Vocaloidilla tehtyjä biisejä kuulleena (tämän vuoden Animeconin ryhmäcosplay-kilpailussa taisin kuulla ensimmäistä kertaa jonkun vocaloid-biisin kokonaan alusta loppuun) voin sanoa, että kuulostaa yksinkertaisesti hirveältä. Kamala, vinkuva, kimittävä koneääni, josta koneella tehty oikein tunkee läpi kuulijan korviin aivoja ravisuttaen. Harrastan itse musiikkia ja kuuntelen jopa dancea, mutta koneella tehty piipityslaulu ei oikein innosta, vaan pikemminkin päinvastoin. Hahmoista olen kyllä nähnyt kuvia ja söpöjä ovat, mutta edes ne eivät pelasta kamalalta kuulostavaa roskamusiikkia ensinkään. Ne jotka pitävät, pitävät, mutta minä en pidä.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Kyubi

Viesti Kirjoittaja Kyubi » Pe Syys 04, 2009 17:35

kyllä fanitan vocaloideja tosissaan, itselläni tuo ohjelma oli koneella mutta kone hajosi x3 lempparini on miku <3
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Su Syys 06, 2009 13:57

madu kirjoitti:Siinä OVA-pätkässä mikä julkaistiin joku aika sitten.

Kuva
Offtopiccina SEGA julkaisee kohta halvemman sarjan 16cm figuja joista kohta julkaistavat ovat juuri nämä kaksi.
Muokattu: Lisäsinpähän vielä linkin: HOPS - Oma lähteeni kyllä on eri jos jostain aion hankkia. Mene ja tiedä kiinnostaako hirveästi.

Löytyyhän jo nyt kagami Miku cosplay figuuri... Mutta vasen kives on pakko vaihtaa siihen, lisäksi kyseessä on figman versio jossa on niveliä... (En tykkää nivelistä)

On threadissa sitten en ole paljon seurannut vocaloid ilmiötä sen enempää mitä siihen pakosti törmäilee. Miksaukset joissa ihmiset ovat onnistuneet kopioimaan kappaleita mikulla (kuten one winged angel jne) ovat todella taitavia. Toinen minkä kuulin oli Mikun "juissi" kappale tai mikä onkaan, en ole nähnyt mitään käännettyä nimeä mutta "po pi poppi po pi po pi poo" ihastuttaa ja ärsyttää eri asteissa samaan aikaan, Vaikka sitä nauraakin samalla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”