Tissit on/off

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Jerosu

Re: Tissit on/off

Viesti Kirjoittaja Jerosu » La Tammi 17, 2009 11:33

Itselläni ei bindausongelmia ole ainakaan vielä, mutta kaverilla asia on sitten toinen.

Hän on hankkinut ideaalisidettä, ja lupasin auttaa sen laittamisessa, mutta (ah-tuo-niin-dramaattinen-sana) en itsekään ole bindausta kertaakaan tehnyt (kaveri ensi kertaa crossaamassa), niin löytyisikö aloittelijoille jotain todella simppeleitä ohjeita jotka pitäisi apinankin ymmärtää?

Biitti

Viesti Kirjoittaja Biitti » La Tammi 17, 2009 20:41

Jerosu kirjoitti:...niin löytyisikö aloittelijoille jotain todella simppeleitä ohjeita jotka pitäisi apinankin ymmärtää?
Rintsikat pois ja rullaa niin ettei tissejä enää tunne paidan alta. Itse en ideaalisidettä hirveästi fanita, se kun tuppaa valumaan ja löystymään ja sen laittaminen on 10X vaivalloisempaa kuin esim korsetin. Elikkä jos ideaalisidettä käytätte, niin laittakaa tarpeeksi kireälle (mutta ei liikaa, sitten valuu entistä pahemmin) ja kiinnittäkää vaikka parista kohdasta teipillä. Ne rullissa olevat hakasetkin ovat toki myöskin kätevät.

majo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja majo » La Tammi 17, 2009 21:42

Edelliseen lisäten - kun ideaalisidettä laittaa, eikä halua tappaa itseään heti ensimmäisellä kertaa, kannattaa kokeilla sitä, että kun sidettä kiristää, tekee sen silloin, kun keuhkot ovat täynnä ilmaa. Helpottaa olemista ainakin allekirjoittaneella, kun keuhkot vetävät tavallista enemmän ilmaa urheilusta johtuen. Hengittäminen sujuu paremmin ja koskee vähemmän päivän päätteeksi, jos koskee.
En tosin tiedä, kuinka hyvin tämä metodi toimii, jos rintavarustusta löytyy sitten jo mainittavasti enemmän.

Ja rakkaat lapset, sanokaa, että kaikki ideaalisiteellä bindaavat käyttävät niitä pieniä hakasia (jotka tulevat yleensä paketin mukana, ja jos eivät, niitä saa apteekista n. 0,15 e/kpl) pitämään homman kasassa, joohan? Muuten valuvat ja löystyvät aivan satavarmasti,allekirjoittaneella bindaukset eivät ole hakasilla koskaan tehneet sitä.

(Tähän väliin Rimppu voi tulla toitottamaan jesarikorsetin ihanuutta. :D)

.tikli.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja .tikli. » La Tammi 17, 2009 22:59

Minä pelailen tänä päivänä ainoastaan The Ultimate Chest Binderin kanssa, jonka alle laitan tarvittaessa pienen pintelibindauksen. Eipä minun tosin ole koskaan tarvinnut hirveän suurta vaivaa nähdä bindauksen suhteen, kun pelkillä urheilurintsikoillakin saisi itsensä melko litteäksi. : P
Myös jesarikorsetti löytyy, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi käyttää sitä enää, koska vähemmälläkin olen pärjännyt. Jesarikorsetin hengittämättömyys ei yhtään auta asiaa, kun omat cosplaypuvut ovat harvoin sieltä yksinkertaisimmasta päästä. Ehkä asia tulee taas ajankohtaiseksi, jos eteen tulee uusi crossplay. Suurin osa projekteista on viime aikoina ollut vain naisia.

Jos väkisin haluaa lähteää askartelemaan ainoastaan ideaalisiteiden/pinteleiden kanssa, niin ensin hakasilla koko homma pakettiin, ja bindauksen yläreunasta valkoisella urheiluteipillä rintakehään kiinni, niin pitäisi pysyä miehekäs olemus kunnossa koko päivän.

Rora, eritän sydämiä tuolle übertissikorsetillesi. Kaunis. <3

Majo, sovitaanko, että disillusion lahjoittaa sulle oman jesarikorsetin ihan vain Vuoden Masokisti -tittelin ansiosta?

n3y0

[boobies off]

Viesti Kirjoittaja n3y0 » Ti Maalis 24, 2009 23:08

Itse en ole ikinä edes miettinyt cossaavani hahmoja, joilla olisi isommat rinnat kuin itsellä (toisaalta rintavarustus jo nyt on niin iso että harvoin tulee vastaan paljon... runsaampia tapauksia). Olen lähinnä valinnut cossihahmot joko sen mukaan että keho on jo valmiiksi samanlainen, tai vaatteet niin löysät että saan bindattua luontevasti.

Ai että vanhemmilla joskus on hauskaa vääntää kättä bindauksesta. Itseltänihän moinen synti ennen ensimmäistä crossiani kiellettiin, mutta porukat kuitenkin olivat eri kaupungissa conin ajan eivätkä oikein voineet vahtia mitä tein. :P Joillekin crossaajille tosin saattaa olla kova paikka, jos vanhemmat eivät pidä bindauksesta.

Ja aijai, että jesseteippi osaa tuottaa tuskaa: kahden päivän con (sentään yöksi bindit pois, of-c) ja molempien päivien aikana piti bindien kanssa pyöräilläkin ihan jonkun aikaa (vaihtelevassa maastossa ja tarakalla kaveria kuskaten). En suosittele liikuntaa jessebindausten kanssa, ihmiset: vaikka suurosan ajasta vain nautin bindauksesta (niin psyykkisesti kuin fyysisestikin), liikunta sen kanssa oli puhdasta tuskaa, eikä tuottanut enää nautintoa edes masokistiselle puolelleni.

Keksin jonkun hauskantapaisen bindaustavan, joka ei tuhoa ihoa:
Alle urheilurintsikat (ei niitä parhaita ja kalliita huom), jonka päälle ensin kiristää muutamalla kangaskaistaleella, ja sitten kaveri vetää jesareilla rinnat läts. Kannattaa pienillä jesaripaloilla kiinnitellä kokonaisuutta viä urheilurintsikoihin kiinni jne, ettei paketti valu / irtoa liiveistä. Hyvin toimii, ja keuhkot lytistyvät siinä samalla. :'D Tämä versio tuli keksittyä vahingossa, kun en ihan kehdannut yläosattomissa hillua bindaaja-kavereiden seurassa.
Ja tosiaan huonot & halvat rintsikat suositeltavia, koska jesari VOI ja JÄTTÄÄKIN jäljet, minun rintsikoissa oli jesari-tahmaa vielä kolmen neljän pesukerran jälkeen. En sitten tiedä miten vaikuttaa eri rintsikka-materiaaleihin/kankaisiin. Onneksi valitsin rintsikat, joita en enää vuosiin ole lainkaan käyttänyt, joten niistä tuli täydelliset bindausrintsikat näitä pikabindauksia varten. ^^ Kyseessä on siis ihan vain puuvillaiset pehmeät ja muodottomat mitään tukemattomat... miksi niitä edes voi kutsua urheilurintsikoiksi kun nuo päällä ei tod. voi liikkua herranjumala reväyttämättä ulokkeitaan? O.O

Edellisen kerran taisin vannoa, etten crossaile aikoihin, mutta oli jo todella lähellä etten jo pari kk myöhemmässä conissa samaa crossia pukenut (idea kaatui bindaajakaverin puutteeseen). :'D Noh, nyt olisi taas yksi crossiprojekti tekeillä. Kova hinku olisi päästä kirurgin veitsen alle, siinä säästyisi paljolta - tyttöjä kun kuitenkin harvakseltaan cossaan, ja muutenkin jokapäiväinen elämä olisi varmasti mukavampaa ja helpompaa ilman näitä *sensuroitu sensuroitu sensuroitu*. ò_o

Eli, itsellä on toistaiseksi kokemuksia vain jesari-kangas-wanhat!rintsikat-yhdistelmästä. Seuraavaksi projektina tehdä tuo disillusionin korsetti (niin mikä se lovijuttu oli, mikä täällä postauksessa mainittiin?), ja houkuttaa kokeilla myös pinteliä ja urheiluteippiä.

PS. Ne tissi!Narutot muuten menee viä läpi - jos on sexy no jutsu Naruto. :D
PPS. Oho, tulipa asiaa. :'D
Mika(n) n3y0
dynastes tener

Nekocon '11 ohjelma | Acon '12 ohjelma | Acon '13 info | Acon '14 info

mazojedi

Viesti Kirjoittaja mazojedi » Ke Maalis 25, 2009 23:20

Tissit... Ah tissit!
Pakko kirjoittaa, koska joka kerta kuin näen, että joku on käyttänyt jesaria bindaukseen mietin, että älkää nyt hemmetti tuhotko tissejänne (tai ulokkeita ihan miten niitä haluaa kuvata). Itse kuitenkin pidän niistä todella ja nykyään on todella ärsyttävää kun suurin osa cosplaysta on crossplayta, naisten osalta siis. Missä on kaikki mukavat fanservice cossit? Noh jos nyt välttämättä haluatte crossata niin pliis tehkää se niin, että kaunokaisiinne ei satu!

Suosittelen todella binderin hankkimista, joka on mielestäni helpoin tapa bindata eli poistaa ulokkeet miestä cossatessa. Itse en ilmiselvästä syystä binderiä tarvitse, mutta olen saanut sen kannalta paljon kannatusta ja itsekin todennut sen hyväksi vaihtoehdoksi. Siis mitä crossplayta niin, että saan hengeäkin? Niin, että tissit ei näy ja ne pysyvät bindattuna koko conin? Pystynkö muka juoksemaankin... Älä nyt viitsi. Kyllä tämä on oikeasti mahdollista ja sinun ei tarvitse muutakuin tilata binderi esimerkiksi underworksilta tai t-kingdomilta. Mielestäni noin 15-30 € sijoitus siihen, että bindaus toimii ei todellakaan ole paha (riippuen binderin mallista). Voihan tietenkin itsekin yrittää jotain tehdä, mutta siihenkin kyllä menee rahaa ja aikaa. Joissakin tapauksissa voit tarvita kaveria auttamaan pukemisessa, mutta yleensä sitäkään ei tarvitse. Ja noh kyllä siinä jesarissa / siteissä mitä ikinä käyttääkin tarvitsee lähes aina kaveria. Jos itse et voi / uskalla tilata ulkomailta niin ota yhteyttä ja voin tilata sinulle binderin, että tissisi säilyvät ehjinä.

Mutta todellakin oikeasti cossatkaa nyt hyvät vastakkaisensukupuolen edustajat naisiakin. Kyllä sieltä hyviäkin hahmoja löytyy esimerkiksi Mai-himestä, Claymoresta ja Code Geassista. Itsekin tässä pitää ruveta naiseksi ja suunnitteilla onmuutama crossplay (ja yksi jo toteutettukin). Jollakin on ongelmia saada itselleen tissit!

Älkää nyt pitäkö minua pervona, mutta en oikeasti kestä lukea tekstiä joissa kerrotaan, että on elinikäiset arvet tisseissä huonon bindauksen takia. Miettikääpä sitä, että jossakin vaiheessa niillä mahdollisesti vielä ruokitaan lapsiakin! :D

n3y0

Viesti Kirjoittaja n3y0 » To Maalis 26, 2009 23:22

Ja mitenkäs binderit toimii isompien kuppikokojen piilottajina? >_>
Joillekin ihmisille kyllä nuo käsin väkerretyt bindaukset on ihan hyviä, minä ainakin masona nautin (paitsi tuo liikunta, urk). Oikeaa bindauspaitaa voisi harkitakin, jos siitä oikeasti on hyötyä muillekin kuin A-B-kupeille.

Eikä bindauksista muuten tule mtn elinikäisiä arpia, hankala kuvitella... o.O Saisi olla aika tumpelo kyllä.
Ja kyllähän niitä fanservucossejakin tulee tehtyä välistä... *smirk* Mutta, olen kai sen verran mies (tai lesbo??) että niitä on mukavampi katsella kuin itse pukea.

//Edit: Ai niin, ja minulle ne tytöt jokka crossaa jätkiä on aika monissa tapauksissa mitä parhainta fanservua... :'D
Mika(n) n3y0
dynastes tener

Nekocon '11 ohjelma | Acon '12 ohjelma | Acon '13 info | Acon '14 info

Myron

Viesti Kirjoittaja Myron » Su Maalis 29, 2009 12:17

Elämäni ensimmäinen cossi sattuu olemaan crossi, eli tissit pitäisi piiloon saada jotenkin. :D Tuo aikaisemmin mainittu binderi vaikuttaisi hyvältä, mutta taidan kuitenkin tyytyä pinteliin. Arveluttaa vähän, miten se saattaa valahtaa paikoiltaan, ja kuinka vaikeaa hengittäminen tulee olemaan. Täytyy joku päivä ennen conia kokeilla, miten tuo bindaus onnistuu.

Vanhemmilleni en ole kertonut mitään tissien litistämisestä, ja luulen, että äiti ei ymmärtäisi ollenkaan ja saattaisi jopa kieltää sen.

washi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja washi » Ti Huhti 07, 2009 21:39

Myron kirjoitti:Elämäni ensimmäinen cossi sattuu olemaan crossi, eli tissit pitäisi piiloon saada jotenkin. :D Tuo aikaisemmin mainittu binderi vaikuttaisi hyvältä, mutta taidan kuitenkin tyytyä pinteliin. Arveluttaa vähän, miten se saattaa valahtaa paikoiltaan, ja kuinka vaikeaa hengittäminen tulee olemaan. Täytyy joku päivä ennen conia kokeilla, miten tuo bindaus onnistuu.

Vanhemmilleni en ole kertonut mitään tissien litistämisestä, ja luulen, että äiti ei ymmärtäisi ollenkaan ja saattaisi jopa kieltää sen.
Munkin eka cossi oli oikeestaan crossi, suosittelen ideaalia jos on tämmönen pikku lauta niinkun minä nyt sitten olen, koska se on helppokäyttönen ja aikasta halpa. Jos ei muuta niin laitat isukin ostamaan sen koska se on lääketarvike, niinkun allekirjottanut teki. x3 Käyttöä kannattaa myös harjoitella, itse osaan jo olla päivän ihan helposti, juoksussa on kyllä ongelmia kun ei tahdo ilma riittää, eli harjottelemaan vaan!!
Ja kannattaa muuten kiinnittää ideaali vaikka hakaneuloilla rintsikoihin koska se rullaantuu pikkusen ylhäältä! :3

Fukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fukka » La Huhti 11, 2009 15:45

Härre! Ei ihme, jos ihmisten ideaaliside-sydeemit ei toimi, jos siellä on vielä rintsikat alla. Rintsikat veke, niin johan onnistuu.

washi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja washi » Ma Huhti 13, 2009 19:25

Fukka kirjoitti:Härre! Ei ihme, jos ihmisten ideaaliside-sydeemit ei toimi, jos siellä on vielä rintsikat alla. Rintsikat veke, niin johan onnistuu.
Ei vaan ideaalin päälle eikä alle, ei se muuten pysy. Eikä mitään jumalattomia toppauksia (siis ihan semmoset 'lasten' rintsikat) ni hyvin menee. :P

Kide-Chan

Viesti Kirjoittaja Kide-Chan » To Huhti 23, 2009 23:13

washi kirjoitti:
Fukka kirjoitti:Härre! Ei ihme, jos ihmisten ideaaliside-sydeemit ei toimi, jos siellä on vielä rintsikat alla. Rintsikat veke, niin johan onnistuu.
Ei vaan ideaalin päälle eikä alle, ei se muuten pysy. Eikä mitään jumalattomia toppauksia (siis ihan semmoset 'lasten' rintsikat) ni hyvin menee. :P
Jos bindaus on hyvä niin sinne ei tarvi mitään "lasten-rintsikoita". Itelläni on suurehkot tissit ja en oo koskaan tarvinu mitään muuta ku pintelin tai kaks. Sen ku laittaa oikeen niin ei siihen enää muuta tarvi. Jos joku miettii mitä on suurehkot voin kertoo että sama luokkaa ku Tsunadella.
Whenever, Whatever, Wherever...so what^^

washi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja washi » Pe Huhti 24, 2009 09:51

Jepu, mutta on ne hyvät varalla jos ei jaksa tai bindaus sattuu nyt vaan vittuilemaan muuten vaan tosi pahasti just sillon. :3

Hamajo

Viesti Kirjoittaja Hamajo » To Kesä 25, 2009 03:28

hallo
Olen cossanut jo Germanya sarjasta Axis powers Hetalia ennenkin,mutta nyt haluan parantaa asuani. Kyseinen hahmo on mies, mutta sillä on ihan kiitettävän kokoinen rintakehä. Ihan siis lihakset vain. Jonkinsortin A-ja B kupin välimaastoa. Itse olen hieman isompi. Nyt ennen A-conia olen miettynyt bindausta. millainen operaatio sopii kun hahmo on miespuolinen mutta siltikin rintava? en ole koskaan ennen bindannut. help please. jesarikorsettia en pysty tekemään taidon ja rahan puutteessa
I reject your reality and substitute my own!

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » To Kesä 25, 2009 18:51

Hamajo kirjoitti:Nyt ennen A-conia olen miettynyt bindausta. millainen operaatio sopii kun hahmo on miespuolinen mutta siltikin rintava?

En sanoisi mies hahmoja silti rintaviksi ^^'' Asia onnistuu yksin kertaisesti löysentämällä bindejä, olivat ne mitä tyyppiä tahansa ja jos käyttää esimerkiksi ideaalisidettä, tunkee ihraa kainaloihin, niin kyllä onnistuu. Erittäin lihaksikkailla hahmoilla käyttäisin jo täytteenä vaahtomuovia, tosin käytän silloin itse bindejä vielä niiden alla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”