Kun katsot animea tietokoneella, ohjelma on...?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

boycott
Viesti:

Re: Kun katsot animea tietokoneella, ohjelma on...?

Viesti Kirjoittaja boycott » La Tammi 03, 2009 17:48

Zoom Player on mielestäni paras, ei juurikaan ole tuottanut ongelmia. Myös WinAmpin mediamoodi on toiminut hyvin, kun olen sitä randomilla kokeillut. (:
I'm not breaking down
I'm breaking out
last chance to lose control

Natis

Viesti Kirjoittaja Natis » La Tammi 03, 2009 22:49

GOM Playerilla olen animet katsonut koneella joten kunhan kaikki tarpeelliset codecit on asennettu niin toistaa videon kun videon. Välillä olen käyttänyt myös Media Player Classiccia mutta VLC Playeria jostain syystä vihaan :D

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Tammi 04, 2009 04:40

Täytyy sanoa että nyt testailun jälkeen.. VLC:tä ei missään nimessä kannata käyttää. Wanhat koodekit nyt yksi hyvä syy ainakin. Media Player Classicista olen erityisesti nyt alkanut tykätä kun huomasin toiminnon jolla saa MSN:ssä näkymään '' Now Playing '' kohdassa myös videot joita katselen, eivätkä vain musiikkitiedostot kuten aikaisemmin Winampin kanssa.

Itsellä VLC:n kanssa vielä jotain ihme ääniongelmaa. Äänet paljon .. hmm... noh, korvaan sattuu kun kuuntelee. Hiljaselle jos pistää, ei kuule mitään. Eli voluumista ei ole kiinni :S.. outo ohjelma. Plussaa tosin '' Fix '' toiminnosta. Jos videotiedosto on vahingoittunut hieman, VLC saattaa silti pystyä sen suorittamaan. Olisi jäänyt juuri taannoin yksi Farscape jakso välistä ilman tätä toimintoa kun ei MPC tai Zoom pyörittänyt :x.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Hakkis

Viesti Kirjoittaja Hakkis » Su Tammi 04, 2009 15:05

-Dist kirjoitti:Media Player Classicista olen erityisesti nyt alkanut tykätä kun huomasin toiminnon jolla saa MSN:ssä näkymään '' Now Playing '' kohdassa myös videot joita katselen, eivätkä vain musiikkitiedostot kuten aikaisemmin Winampin kanssa.
Kyllä minulla ainakin näkyy "Now Playing" kohdassa videotkin, kun katselen Winampilla. Lisäosa piti ladata ennenkuin näkyi yhtään mitään.

.mkv tiedostot ovat tietenkin enemmän tilaa vieviä, jos niissä on useita tekstityksiä ja useita ääniraitoja.
.avi tiedostoissa vain yksi kutakin, siksi vievät vähemmän tilaa.
Harvemmin tarvitsee katsoa videoita ilman tekstejä tai englanninkielisellä puheella. Paitsi jos tekee AMV klippejä niin silloin tekstit pois.

Varmasti on miljoona kertaa tarkempi kuva jossain Blu-Ray levyltä katsotussa HD-kuvanlaadussa 72" tuumaiselta plasmatelevisiosta, kuin tässä alle 30 tuumaisessa putkitelkkarissa DVD-levyltä tai vaikkapa VHS-kasetilta, mutta miten sitten on ennenkin pärjätty? En pidä entistä parempaa kuvanlaatua tarpeellisena missään tilanteessa. Rahanhukkaa. Is this too offtopic? :mrgreen:

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Tammi 04, 2009 15:37

Kerrotko minkä lisäosan latasit Hakkis ? Itse asiassa, minulla toimi videot aiemmin Winampin kanssa ja sain näkymään msn:ssä '' Now Playing '' kohdalla videot. Nyt videoissa ei ole edes kuvaa, vaikka omistan uusimman version CCCP:stä :S. Noh eipä mitään.. MPC on itse asiassa aika kevyt ja hyvä videoiden katseluun, sama ongelma vain kun WMP:ssä.. Kaatuu randomisti aina välillä.. Joku windowsin virhe :/

[Pahoittelen lievästä offista, modet voivat poistella jos tarpeen tulee]
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Pege
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pege » Su Tammi 04, 2009 20:47

-Dist kirjoitti:Kerrotko minkä lisäosan latasit Hakkis ? Itse asiassa, minulla toimi videot aiemmin Winampin kanssa ja sain näkymään msn:ssä '' Now Playing '' kohdalla videot. Nyt videoissa ei ole edes kuvaa, vaikka omistan uusimman version CCCP:stä :S. Noh eipä mitään.. MPC on itse asiassa aika kevyt ja hyvä videoiden katseluun, sama ongelma vain kun WMP:ssä.. Kaatuu randomisti aina välillä.. Joku windowsin virhe :/

[Pahoittelen lievästä offista, modet voivat poistella jos tarpeen tulee]
Tota ongelmaa vois yrittää korjata näin: Poista kaikki codecit koneelta, ja kato myös että asennushakemisto poistuu. Tän jälkeen aja vaikka CCleanerilla putsaukset rekisteriin ja tarpeettomille tiedostoille. Anna poistaa kaikki, mitä löytää. CCCP:n voi asentaa tämän jälkeen takaisin, vaihtoehtoisesti vaikka XP Codec Pack. Tuota viimeksi mainitsemaani tuli joskus käyteltyä.

Kaneli

Viesti Kirjoittaja Kaneli » Ma Tammi 05, 2009 00:08

Hakkis kirjoitti:
-Dist kirjoitti:Varmasti on miljoona kertaa tarkempi kuva jossain Blu-Ray levyltä katsotussa HD-kuvanlaadussa 72" tuumaiselta plasmatelevisiosta, kuin tässä alle 30 tuumaisessa putkitelkkarissa DVD-levyltä tai vaikkapa VHS-kasetilta, mutta miten sitten on ennenkin pärjätty? En pidä entistä parempaa kuvanlaatua tarpeellisena missään tilanteessa. Rahanhukkaa. Is this too offtopic? :mrgreen:
Olekko ikinä käyny elokuvissa? Jos sulla 72 on ja kuva on täydellistä, niin ei siitä muu puutu kuin elokuvateatterin tuoli. Heitä vielä jotku surround-kajarit mukaan niin BAM, aina kun jakso loppu niin valut tuolilta kuin märkä rätti, muuten et pystyisi nousemaan siitä.

Tosin ei isosta telkusta oo mitään hyötyä jos jotain fansubeja meinaa katella, oon ite huomannu et huono kuvanlaatu näyttää entistä huonommalta isossa telkussa.
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Hakkis

Viesti Kirjoittaja Hakkis » Ke Tammi 07, 2009 21:40

-Dist kirjoitti:Kerrotko minkä lisäosan latasit Hakkis ? Itse asiassa, minulla toimi videot aiemmin Winampin kanssa ja sain näkymään msn:ssä '' Now Playing '' kohdalla videot. Nyt videoissa ei ole edes kuvaa, vaikka omistan uusimman version CCCP:stä :S. Noh eipä mitään.. MPC on itse asiassa aika kevyt ja hyvä videoiden katseluun, sama ongelma vain kun WMP:ssä.. Kaatuu randomisti aina välillä.. Joku windowsin virhe :/
Se oli "Live Messenger Now Playing Plugin" Winampin Sivuilta muistaakseni, tai sitten jokin muu plug-in tuolta sivulta. En noista codeceista tiedä sen enempää, itsellä Xvid ja DivX.
Olekko ikinä käyny elokuvissa? Jos sulla 72 on ja kuva on täydellistä, niin ei siitä muu puutu kuin elokuvateatterin tuoli. Heitä vielä jotku surround-kajarit mukaan niin BAM, aina kun jakso loppu niin valut tuolilta kuin märkä rätti, muuten et pystyisi nousemaan siitä.

Tosin ei isosta telkusta oo mitään hyötyä jos jotain fansubeja meinaa katella, oon ite huomannu et huono kuvanlaatu näyttää entistä huonommalta isossa telkussa.
Olen käynyt elokuvissa :D En vain meinaa itselle hankkia teräväpiirtoa ennenkuin on pakko. Ostin vasta uuden dvd-soittimen tarjouksesta, haha.

Kimi

Viesti Kirjoittaja Kimi » Ke Tammi 07, 2009 23:46

Media player classic kaikenmaailman codeccejen kera, kaikki pyörii ongelmitta!

annikka

Viesti Kirjoittaja annikka » Ma Tammi 12, 2009 11:51

Media Player Classic tai vaihtoehtoisesti VLC, vaikka fonttien rumuus siinä häiritseekin. Voi olla että jollain päivitellymmällä versiolla tai asetuksia rukkaamalla näkyisivät oikein mutta tulee harvemmin käytettyä kun MPC on luottokaveri.
aka pottums.
myanimelist || last.fm

Kaneli

Viesti Kirjoittaja Kaneli » Ma Tammi 12, 2009 16:18

Hakkis kirjoitti:Olen käynyt elokuvissa :D En vain meinaa itselle hankkia teräväpiirtoa ennenkuin on pakko. Ostin vasta uuden dvd-soittimen tarjouksesta, haha.
Nii siis sitä vielä, et muistan kun oli vielä huono näyttö (siis viime vuosituhannelta), ja kattelin suht hyvälaatuista animua. Ei tää uus kuvanlaatu niin komealta näyttäny, näin ajattelin.

Kun uudella näytöllä sitten kattelee jotain vanhoja huonolaatuisia videoita, niin onhan se aika paljon parempi kuva. MUT SIT. Avaa tän tietyn hyvälaatusen animun (Kuroshitsuji ja oli vaan 1280x720) ja siinä sitä sitten vaan :shock:

Siinä näkee animun tekijöiden laiskuutta vaan, kun ei oo jaksanu yksityiskohtia tarkemmin piirrellä (siis esim. shakkilaudalla olevien shakkinappuloiden tarkempia viivoja, kun koko huoneesta kuva).

Siis nyt on pakko saada jostain HD FLCL! PAKKO!
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » Pe Tammi 23, 2009 15:40

cccp ja media player classic coreavcil on ainoo oikee ratkaisu sitä mäkin käytän ^___^
http://www.cccp-project.net/ taattua neuvosto liitto laatua :3

kaitouhaosama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaitouhaosama » To Maalis 26, 2009 07:09

Olen yrittänytr mutten ole saanut niitä koneelle, jos saisin katsoisin luultavasti Windows Media Playerilla, olen aika vannoutunut sen käyttäjä.

Mutta minä tyydyn pelkkään youtubeen...niin kaun kunnes keksin ratkaisun niiden tietokoneelle saamiseksi
''Show me Something Interesting'' Sai

Pege
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pege » To Maalis 26, 2009 10:03

kaitouhaosama kirjoitti:Olen yrittänytr mutten ole saanut niitä koneelle, jos saisin katsoisin luultavasti Windows Media Playerilla, olen aika vannoutunut sen käyttäjä.

Mutta minä tyydyn pelkkään youtubeen...niin kaun kunnes keksin ratkaisun niiden tietokoneelle saamiseksi
Nyt on pakko kysyä, että mitä et ole saanut koneelle? Ihan, kuin sult ois jääny jotain puuttumaan tosta tekstistä. :roll:

zany

Viesti Kirjoittaja zany » To Maalis 26, 2009 11:26

vaihdoin VLC media playeristä Mediaplayer Classiciin.
VLC ei enää näyttäny tekstejä kunnolla ja osasta se jätti tekstit kokonaan pois. MpClassicilla näkyy onneks kaikki tekstit :)
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”