Yotsubato!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Rändöm

Re: Yotsubato!

Viesti Kirjoittaja Rändöm » Ti Joulu 16, 2008 20:47

Voi herrajestas kuinka paljon repeilen tälle sarjalle! :'333 Siis Kiyohiko (hmm... Toivottavasti se nyt kirjoitetaan noin) Niin mutta siis se Azuma on aivan mahtava piirtäjä, siis ku se osaa niin hyvin piirtää ne tunnetilat ja ilmeet jaja... Kaikki! 8D Ihan kadehdin häntä!
Fuuka on suosikki, sukulaissieluni. Sellainen... Kömpelys. ^w^

chiuchan

Viesti Kirjoittaja chiuchan » Pe Joulu 19, 2008 14:03

Sain juuri viitososan. Että repesin sille... Ostakaa se. Lukekaa se. Naurakaa sille.
Hohoho, nyt minulla onkin uusi lempihahmo: Yanda. Ihan paras.

TokyooMyuuMyuu

Viesti Kirjoittaja TokyooMyuuMyuu » La Joulu 20, 2008 12:58

Hehe! On kyllä ihan paras manga, kun sille saa repeillä useammankin kerran! :D Lempparini on itse Yostuba. <3 Niin söpö ja käsittää kaiken väärin xDD
Bishoujo Senshi wo Atashi no Yume... ~

Natis

Viesti Kirjoittaja Natis » Ma Joulu 22, 2008 14:02

Lukaisin "pari sivua" netin kautta kyseisetä sarjasta ja on kyllä pakko hommata jostain mangan numero 1 ja mahdollisesti 2 ja ehkäpä 3 :D
Pitäisi vain päättää lukeeko englanniksi vaiko suomeksi :? Ikinä en ole kirjalle nauranut ääneen mutta nyt sekin on tapahtunut :lol:

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ma Joulu 22, 2008 15:04

Kamarlo kirjoitti:Lukaisin "pari sivua" netin kautta kyseisetä sarjasta ja on kyllä pakko hommata jostain mangan numero 1 ja mahdollisesti 2 ja ehkäpä 3 :D
Pitäisi vain päättää lukeeko englanniksi vaiko suomeksi :? Ikinä en ole kirjalle nauranut ääneen mutta nyt sekin on tapahtunut :lol:
Yotsuban ostamisessa englanniksi ei ole oikeastaan enää mitään järkeä. ADV Median julkaisema, englanninkielinen Yotsuba on kaikilla tavoilla laaduttomampi tapaus, kuin Punaisen Jättiläisen suomijulkaisu ja toisekseen ADV Media julkaisi Yotsubaa viimeksi yli vuosi sitten (silloin ilmestyi tämä nyt meillä kaupoissa oleva osa 5), eikä sen jälkeen sarjasta ole juuri mitään kuulunut. Englanninkielisen kuudennen osan julkaisua saa varmasti odotella vielä erittäin pitkään tai sitten todennäköisemmin se ei ilmesty koskaan. Suosittelen siis suosimaan suomalaista.

Hakkis

Viesti Kirjoittaja Hakkis » Ke Joulu 24, 2008 17:40

yukito kirjoitti:
Kamarlo kirjoitti:Lukaisin "pari sivua" netin kautta kyseisetä sarjasta ja on kyllä pakko hommata jostain mangan numero 1 ja mahdollisesti 2 ja ehkäpä 3 :D
Yotsuban ostamisessa englanniksi ei ole oikeastaan enää mitään järkeä. ADV Median julkaisema, englanninkielinen Yotsuba on kaikilla tavoilla laaduttomampi tapaus, kuin Punaisen Jättiläisen suomijulkaisu ja toisekseen ADV Media julkaisi Yotsubaa viimeksi yli vuosi sitten (silloin ilmestyi tämä nyt meillä kaupoissa oleva osa 5), eikä sen jälkeen sarjasta ole juuri mitään kuulunut. Englanninkielisen kuudennen osan julkaisua saa varmasti odotella vielä erittäin pitkään tai sitten todennäköisemmin se ei ilmesty koskaan. Suosittelen siis suosimaan suomalaista.
Olen ostanut kaikki 5 suomenkielistä osaa ja suosittelen tätä kaikille! Turha alkaa englanninkielellä ostamaan, kun sarja on julkaisussa näin Suomeksikin. Mielestäni vieläpä laadukas julkaisu. Esimerkiksi, kun jotain ei heti ymmärrä, niin kirjan lopussa on selitetty vähän oudompia termejä. En kyllä ole asiantuntija kun en alkuperäistä kieltä tunne ja onko käännös paras mahdollinen vai ei, mutta hauskaa ollut ainakin tähän asti :D

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Su Tammi 11, 2009 13:45

Azumanga Daiohin jälkeen oli pakko ostaa Yotsuba&!. Suomijulkaisu on laadukas, erityiskiitos kirjan lopussa oleville japanilaisten termien yms. selityksille *kumartaa*. Yotsubaa lukiessa tulee tosi hyvälle tuulelle, kun katsoo kaikkea sitä touhuamista. Sarjan kesä on yhtä ihana kuin Suomen vastaava ja aina, kun olen lukenut Yotsubaa, rupean muistelemaan, miten kauniisti Saimaan vesi kimaltelee auringossa mökin kuistilta katsottuna... Nostalagista.

Yotsubaa pidin aluksi melko tylsänä sarjana, missä ei tapahtunut mitään (tähän syynä hidas julkaisutahti - uuden osan tullessa en muistanut enää edellisistä mitään), mutta kun tuossa muutama viikko sitten luin kaikki pokkarit uudestaan, huomasin, että sarja onkin kevyenhauska huumoripläjäys upeilla kesämaisemilla höystettynä. Vitsit eivät tosin naurata yhtä paljon kuin Azumangan vastaavat, mutta hyvillä mielin Yotsubaa tulee aina luettua. Uskon, että sarjan viehätys perustuu sen nostalagisuuteen: sitä lukiessa tulee muistelleksi lapsuutta ja niitä ihania kesiä Saimaan mökkirannassa.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Cheyenne

Viesti Kirjoittaja Cheyenne » To Tammi 15, 2009 19:50

Yotsuba on todella hyvä sarja, suosittelen! Se saa aina hyvälle tuulelle, ja siinä on paljon hauskoja kohtia.

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Ti Helmi 24, 2009 17:16

Samaa mieltä, ihanan pirteä sarja ja Kiyohiko on piirtäjänä äärettömän lahjakas. Usein kun alan jotain tylsyyksissäni lukemaan, ensimmäisenä käteen osuu joko Yotsuba&! tai Azumanga. Aina ei vain jaksa turhaa draamaa etc, näiden pariin viitsii palata milloin tahansa ja aina saa nauraa.

Suosikkihenkilöitä ovat Torako ja Yanda.. Toisaalta tässäkin sarjassa, kuten azumangassa, kaikissa on suloiset ja hyvät puolensa, ei oikein voi paremmuusjärjestykseen laittaa.
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

maora

Viesti Kirjoittaja maora » Ti Huhti 21, 2009 14:15

Kaksi osaa lainasin joku aika sitten. Osat 5 ja 6 luettuna.
Kyohiko Azuma on mielestäni hyvä piirtäjä, ilmeikkäitä hahmoja. Hahmot jaksavat riemastuttaa ja Yotsuban kommellukset ja naurattavat. Punaisen Jättiläisen julkaisu on mielestäni laadukas, kannet ovat upeita ja selitykset löytyvät lopusta. Ajatuksena olisi piakkoin varata kirjastosta tai ostaa tuo ensimmäinen osa, saisi selkeyttä asioihin. Viidennestä osasta aloittaminen ei kun ole paras tapa.
Lempihahmoikseni sanoisin Yotsuban ja isänsä. Naapuritkin ovat hauskoja. Yandakin on hyvä. Äh, en tiedä...paremmuusjärjestykseen en voi laittaa hahmoja.

iidv

Viesti Kirjoittaja iidv » La Elo 15, 2009 20:36

Hyvä sarja on ♥ Minulla itselläni on osat yksi, neljä, viisi ja kuusi, mutta aion kerätä vielä kaaikki >D Huvittava ja kivat hahmot. Itse Yotsuba on paras. Azumanga Daioh! on myös hyvä x)
KÖYHÄÄ

Yuppie-Chan

Viesti Kirjoittaja Yuppie-Chan » Su Elo 16, 2009 08:09

Mulla on Yotsubasta osat 1, 2 ja 6. Olisin kyllä ostanut nuo välissä olevat, mutta menin ilmestymisaikatauluissa sekaisin :'s Mutta, todella, todella hyvä sarja. 5 pokkari on paras tähän mennessä, Yotsuban ja Yandan kinastelut saa hymyn huulille :--) Harmi, että 7 osa on pahasti myöhässä, mutta onneksi se tulee kohta [: (Puniksen mukaan ainakin..)
YAHHOOOOOOOOOOOOOO!!!

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » Ti Syys 01, 2009 13:47

Yotsuba&! On ihan paras sarja. :D Olen innokas lukija ja ja... olen osat 1-6 lukenut ainakin 3 kertaa. Hyvä sarja on! Pidän paljon!
Hmm.. hauska sarja on ja revettävä xD
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

Fuuka

Viesti Kirjoittaja Fuuka » Ke Maalis 10, 2010 15:39

Yotsuba&! Siinä vasta mahtava manga. Omistan tällä erää suomeksi osat 6-8, ja tilasin tänään tuon vitosen. Lainasin sen joskus kaverilta ja tykästyin siihen kamalasti. Pitää haalia tassuihini ne loputkin sitten joskus. Yotsuba on mukavan rentoa luettavaa, takuuvarma valinta jos sattuu kaipaamaan jotain hauskaa. Itse olen huomannut nauravani moneen kertaan näitä lukiessani. Mukavan yksinkertaisia ja elämäniloisia tarinoita. Suosikikseni on varsin nopeasti itse Yotsuban ohella noussut Koiwai.. Jokin hänessä vaan kolahtaa, ja on yksi niistä henkilöistä joille huomaan nauravani usein.

Yanda täytyy mainita vielä siten, että en hänestä muuten välitä, mutta nauruntyrskähdykset ovat taattuja tämänkin hahmon kohdalla.
the truth is out there~

Weetu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weetu » Ke Maalis 10, 2010 16:34

Hauska sarja, mutta en kuitenkaan seuraa ( koska on muuten liikaa seurattavia sarjoja netite ). Vaikka Azumanga olikin parempi kaikin puolin, on tämäkin sarja onnistunut.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”