Cosplay.com

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Wemppa
Viesti:

Cosplay.com

Viesti Kirjoittaja Wemppa » To Kesä 19, 2008 20:09

http://www.cosplay.com

Oletteko rekisteröityneet kyseiselle sivustolle? Miksi/miksi ette? Mitä olette mieltä sen sisällöstä? Oletteko kirjoittaneet mitään foorumille tai tutkineet satunnaisia aiheita muuten vain? Koska syödään?

Siinä oli muutama apukysymys, koska minusta olisi ihan kivaa, jos ihmiset kirjoittaisivat muutakin kuin ”Mun tunnus: *insert-link-here*”.

Itse olen pyörinyt sivustolla jo jonkin aikaa, mutta vasta nyt olen alkanut kirjoitella itse foorumille. Aiemmin olen lähinnä etsinyt sieltä tutoriaaleja. Minulla on usein myös tapana pistää hakukenttään sarjoja/hahmoja joista pidän ihan vain huvin vuoksi. Joskus jos olen jumissa esimerkiksi jonkin propin kanssa, etsin vinkkejä muiden puvuista tai oman pukuni valmistuttua vertaan sitä muihin vastaaviin ”mitä voisin vielä parantaa” -periaatteella. Usein leikin hakuominaisuuksilla myös niin, että laitan maaksi vain Suomen ja sitten muuttelen muita kohtia (lähinnä pukujen määrää) ihan mielenkiinnon vuoksi.
Yleisesti ottaen pidän sivusta paljon. Sen avulla on helppo pitää kirjaa myös omista tekeleistään ja ottaa kontaktia kanssacossaajiin ympäri maailmaa. Eniten häiritsevä miinuspuoli on kuvatiedostojen maksimikoossa, mutta kai se on ymmärrettävää kun sivustolla on noin suuri käyttäjäkunta. Toinen mikä häiritsee on pukujen esikatselukuvien koko(/muoto). Siitä 200 x 200 pikselin ikonista kutistettu 100 x 100 olisi minusta paljon fiksumman näköinen kuin tuo leikattu 120 x 90, ikonin sommitelma (jos käyttäjä on sitä edes ajatellut) ja sisäinen harmoniani kärsii. :<
Eiköhän tässä ollut jaarittelua tarpeeksi tälle viestille. Lopuksi heitän vielä sen pakollisen mainoksen omalle tunnukselleni.
| writing | to | reach | you |

Valkoinenhai

Re: Cosplay.com

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Su Heinä 13, 2008 17:56

Kaverini ehdotti minun vierailevan kyseisellä sivustolla ja hyvä että neuvoikin!
Sivulta saa erinomaisia vinkkejä omien pukujensa tekoon, seka antaa varoittavia esimerkkejä, miten ei esimerkiksi pitäisi tehdä! Kuvia voi tarkastella oppimismielessä tai sitten ihan vain huvinvuoksi ja nauraa ja toljottaa ihastuneena muitten tekemiä pukuja.
Itse en ole rekisteröitynyt, syynäni se, etten saa julkaista omia kuviani netissä. Tai ainakin vanhemmat on niin päättänyt. =_='''
Rekisteröityisin kyllä mielelläni myöhemmin, sitten kun on tullut enemmän cossattua jne. :3
Nii ja Wemppa, hienot sivut sinulla! Pukusi näyttävät hienoilta, etkä ole hullumpi esiintyjäkään (ainakin mitä uskaltaa pelkästään kuvien perusteella sanoa)! Onnea vain tuleville cossauksille!
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Limetti

Viesti Kirjoittaja Limetti » Su Heinä 13, 2008 18:18

Tuolla sivustolla olen pyörinyt jo pari vuotta. Ensin katselin vaan kuvia ihan huvin vuoksi. Sitten kun aloin cosplayaamaan ihan kunolla aloin foorumia katselemaan ja hakemaan sieltä jonkunlaisia turoriaaleja. Ja paljon apua niistä onkin ollu ^^
Rekisteröidyin vasta pari kuukautta sitten kun lopulta uskalsin laittaa sinne omia cosplaykuvia. Nykyään käyn siellä aika useasti etsimässä kuvia ja foorumillakin olen alkunut jo vähän kirjoittelemaan. Huonona asiana on se että se profile icon pitää TASAN 200x200. Kauhean vaikeata aina muokata kuvat sen kokosiksi >__<

http://www.cosplay.com/member/85745/ <---Tuolla profiili. Ei ole paljon kuvia kun en ole jaksanut koskaan ottaa niitä xD
This, is what we are......

minori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori » Su Heinä 13, 2008 20:33

Jooh, rekisteröidyin jo vissiin pari vuotta sitten, mutta sieltä puuttuu uusimmat (ja hienoimmat ;D )puvut. Pitääkin muistaa päivittää tässä joku päivä. Alussa pyörin foorumillakin, mutta lähinnä jelppimässä, koska en ole pahemmin apua kaipaillut pukujeni kanssa (tai siis sehän nyt on suhteellinen käsitys... luultavasti olisin tarvinnut hyvinkin paljon ohjeistusta, mutta en sitä vain ole itse älynnyt ;P ). Lähinnä sieltä tulee käytyä kurkkimassa muiden versioita hahmoista, joita aikoo itse cossata. Että jäisi ne samat virheet itse tekemättä. Ja kai se jotain oman egon pönkittämistä kanssa on. ^^'

Tästä löytyy oma profiili.

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Ma Heinä 14, 2008 19:43

Mitä mitä, tähän töpöönhän on jopa vastattu! *u*

Valkoinenhai: Awwws, kiitos kovasti! Kommenttisi piristi ja lämmitti harmaata päivääni ihmeesti. ^^

Limetti: Kuvanmuokkausohjelmissa pitäisi olla sellainen croppaustoiminto, jolla kuvan voi helposti rajata pikselintarkkuudella haluamansa kokoiseksi asettamalla pelkät lukuarvot. Esimerkiksi Paintissa kyseinen tapahtuu klikkaamalla valikosta kuva --> määritteet, sitten vain leveyteen ja korkeuteen halutut arvot (tässä tapauksessa kumpaankin se 200) ja lopuksi ok. Ei tule vahingossakaan liian suurta tai pientä. :3
| writing | to | reach | you |

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Ti Marras 11, 2008 22:28

Rekistöröidyin sivulle vasta eilen, joten tämänhetkiset tekemiseni siellä ovat ollet lähinnä evoilua, mutta sivuilla on silloin tällöin tullut käytyä katsomassa toisten cosplayta ja ottamassa vinkkejä omiin asuihin.
Uutena tulokkaana en osaa sanoa vielä mitään mutta mainostetaanpas sitä minunkin profiiliani. http://www.cosplay.com/costumes/m144410/
Everyone stays quiet and slowly goes mad

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Ke Marras 12, 2008 10:31

Hieno idea ketjulle, postaanpas heti :mrgreen:

Liityin cosplay.comin riveihin jo ennen ensimmäistä virallista cosplay-tapahtumaani, joka oli Jyväskylässä järjestetty Animecon V vuonna 2007. Sitä aiemmin olin Squallina häröillyt penkkareissani ja kun huomasin, että minulle tarjoutui mahdollisuus näyttää pukuni sekä jakaa kokemukseni touhusta, rekisteröidyin oitis.

Vähitellen olen aina lisännyt materiaalia profiiliini ja selailen aktiivisesti muiden käyttäjien pukuja, etenkin jos heidän hahmonsa ovat samoja omieni kanssa - teollisuusvakoilu kunniaan ;D

Foorumeita selaan vain satunnaisesti, lähinnä ohjeiden toivossa, sillä muuten sivuston foorumijärjestelmä on ulkomuodoltaan hiukan liian sekava allekirjoittaneen makuun. Sivuilla on tosin niin sanottu Marketplace, jota selaan melkeinpä joka päivä, sillä sinne postataan paljon erilaisia myytäviä pukuja, proppeja sekä mittatilaustyönä pukuja ja proppeja tekevien ilmoituksia. Vähän niin kuin ikioma Anikin osto -ja myyntipalstamme, mutta laajempi.

Yleisesti sivusto saa ihan kiitettävän arvosanan, pieniä vikoja löydän kyllä noin niin kuin toimivuusmielessä, mutta mie ainakin tykkään. Tuo esikatselukuvien koko on tosiaan piikki lihassa, sen kanssa saa aina tapella enemmän tai vähemmän. Profiiliin ladattujen kuvienkin thumbnailit on ärsyttäviä siinä mielessä, että ne aina leikkaavat kuvan henkilöiltä pään pois kuvasta, ehkä tämän voisi kiertää ellei olisi näin laiska...?

Lopuksi kirjoitan toki tähän tuon profiilini linkin, joka löytyy kyllä jo signustakin, mutta ilmaismainos on egon suurentamiseen aina tehokasta :wink:

Ja vielä: minä ainakin söin jo.
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”