Oh! My Goddess

Keskustelua Egmont Kustannuksen julkaisuista. Kysyä saa ja palautetta otetaan vastaan, sekä ruusuja että risuja. Toiveet uusista sarjoista ovat myös tervetulleita. Perinteisissä asiakaspalveluasioissa sinua palvelee osoite asiakaspalvelu.egmont@laserma.fi

Valvojat: Egmontin Yookai, Animeunionin Foorumiaktiivit

Maveric

Re: Oh! My Goddess

Viesti Kirjoittaja Maveric » Su Elo 24, 2008 13:58

Vrykyli kirjoitti:Eli niin, hyvinhän tuo kirjoittelu tuntuu tännekin onnistuvan ja aika velho sälli olet jos sen ilman nettiä oot onnistunu tekemään.
Vaikka jokin mittari värähtääkin, vastaan silti. Luulen, ettei kirjoittaja tarkoittanut, että hänellä ei olisi tietokonetta jolla pääsisi nettiin, vaan sitä, että on ihmisiä joilla ei nettimahdollisuutta ole. Kumminkin, aika harvinaista se netin puuttuminen nykyään on (vaikka mahdollista onkin), osaan nimittäin nimetä ainakin yhden henkilön, joka asuu kirjaimellisesti keskellä ei mitään (metsän siimeksessä), mutta hänellä on netti käytössään.
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Egmontin Yookai

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » Ma Elo 25, 2008 15:55

_Shadow_ kirjoitti: No on kyllä todella kettumaisesti ajateltu, koska eihän kaikilla välttämättä ole tietokonetta, jolla nettiin pääsisi!
Pienenä vihjeenä jatkoa ajatelle tästä vietistä on voimasanat editoitu. Jos kiroilet, kiroile muualla. Grrrr!

Säännöllisen epäsäännöllisesti kaikkien pidempien sarjojen takaa löytyy ohjeet aikaisempien osien tilaamiseen tekstiviestillä. Jokaiseen pokkariin ne eivät mahdu. Mutta asia on siis hoidossa.
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ti Elo 26, 2008 17:45

Maveric kirjoitti:
Vrykyli kirjoitti:Eli niin, hyvinhän tuo kirjoittelu tuntuu tännekin onnistuvan ja aika velho sälli olet jos sen ilman nettiä oot onnistunu tekemään.
Vaikka jokin mittari värähtääkin, vastaan silti. Luulen, ettei kirjoittaja tarkoittanut, että hänellä ei olisi tietokonetta jolla pääsisi nettiin, vaan sitä, että on ihmisiä joilla ei nettimahdollisuutta ole. Kumminkin, aika harvinaista se netin puuttuminen nykyään on (vaikka mahdollista onkin), osaan nimittäin nimetä ainakin yhden henkilön, joka asuu kirjaimellisesti keskellä ei mitään (metsän siimeksessä), mutta hänellä on netti käytössään.
Juuri näin! En sanonut, ettei minulla olisi netti mahdollisuuksia, mutta ompas minulla eräs kaveri, joka ei rahaa tuhlaa tietokoneeseen. Varmasti suurimmalla osalla suomalaisista on kone, mutta ei siis totta tosiaan kaikilla.
Egmontin Yookai kirjoitti: Pienenä vihjeenä jatkoa ajatelle tästä vietistä on voimasanat editoitu. Jos kiroilet, kiroile muualla. Grrrr!
Pahoittelen tosiaan tuosta inhottavasti tavastani puhua, mutta en tee sitä ihan ilman syyttä. Annan kuitenkin vain kritiikkiä ja pieni kirosana pitää oppia sietämään.

Egmontin Yookai

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » Ti Elo 26, 2008 21:43

_Shadow_ kirjoitti: Pahoittelen tosiaan tuosta inhottavasti tavastani puhua, mutta en tee sitä ihan ilman syyttä. Annan kuitenkin vain kritiikkiä ja pieni kirosana pitää oppia sietämään.
Puhua voi harkitsemattomasti, harkitsemattomasti kirjoittaminen on jo vaikeampaa. Ja toivottavasti ei tarvitse erikseen alleviivata kumpi kritiikki otetaan vakavammin: huolella ja harkiten kirjoitettu palaute vai kiroilulla pippuroitu vuodatus...

Kiroilua täällä ei siis siedetä. Perustellulle ja ilmiasultaan huolitellulle palautteelle sen sijaan on ikuinen tilaus.

-Janne

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ke Elo 27, 2008 16:31

Egmontin Yookai kirjoitti: Ja toivottavasti ei tarvitse erikseen alleviivata kumpi kritiikki otetaan vakavammin: huolella ja harkiten kirjoitettu palaute vai kiroilulla pippuroitu vuodatus...

Kiroilua täällä ei siis siedetä. Perustellulle ja ilmiasultaan huolitellulle palautteelle sen sijaan on ikuinen tilaus.
Jos nyt lähden vastarintaa vääntämään, niin minä olin tuolloin vihainen. Grr! Ei silloin jaksa alkaa mitään huolella kirjoittelamaan. Palauttetta sekin on. On tyhmää kyllä teiltä, jos ette ota vihaisia asiakkaitakin huomioon.

Egmontin Yookai

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » Ke Elo 27, 2008 21:36

_Shadow_ kirjoitti: Ei silloin jaksa alkaa mitään huolella kirjoittelamaan. Palauttetta sekin on. On tyhmää kyllä teiltä, jos ette ota vihaisia asiakkaitakin huomioon.
Välillä tulee niin vihaista palautetta, että kritiikin kohdekin unohtuu viestistä. Esimerkiksi nimimerkki "Vastausta odottava" unohti kertoa tuotteen nimen lisäksi myös yhteystietonsa.

Jos nyt huolella luetaan tuo palautteesi, niin se oli reaktio toisen käyttäjän oletukseen asioiden tilasta, eli päätit kiroilla ja mekastaa ottamatta asiasta terkempaa selkoa. Palautteesi oli siis kahdellakin tasolla asiaton. Ja kun ottaa huomioon tämän foorumin käyttäjien ikäjakauman, niin voimasanat ovat pannassa jo senkin puolesta, capisce?

-Janne

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » To Elo 28, 2008 16:29

Egmontin Yookai kirjoitti:Jos nyt huolella luetaan tuo palautteesi, niin se oli reaktio toisen käyttäjän oletukseen asioiden tilasta, eli päätit kiroilla ja mekastaa ottamatta asiasta terkempaa selkoa. Palautteesi oli siis kahdellakin tasolla asiaton. Ja kun ottaa huomioon tämän foorumin käyttäjien ikäjakauman, niin voimasanat ovat pannassa jo senkin puolesta, capisce?
Omasta mielestäni yksi lause, jossa on yksi kirosana, ei ole vielä kovinkaan mekastusta, mutta jokainen saa määritellä sen omaan luokkaansa.
ITSE ASIASSA, otin kyllä huomioon tuon, että kiroileminen olisi pois suljettua foorumilla, mutta halusin nyt olla tämän ainoan kerran olla itsekäs ja niimpä tein sen. Muuten omissa viesteissäni olisi varmasti paljon enemmän voimasanoja (kiroilen siis totta tosiaan ikävän paljon).
Mutta, en jaksa tässä enempää alkaa vastarintaa vääntämään, että päätän oman osuuteni tähän *kummarus*

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » To Elo 28, 2008 18:46

_Shadow_ kirjoitti:Jos nyt lähden vastarintaa vääntämään, niin minä olin tuolloin vihainen. Grr! Ei silloin jaksa alkaa mitään huolella kirjoittelamaan.
Mitä tästä opimme: ei kannata kirjoittaa vihaisena.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Nia

Viesti Kirjoittaja Nia » To Elo 28, 2008 20:30

OMG taitaa tosiaan olla juuri näitä sarjoja joista joko tykkää tai sitten ei tykkää. Itse kuulun jälkimmäiseen kastiin.

Otin sarjasta suht paljon selvää ennen ostoa ja ei se silloinkaan erityisemmin houkutellut, mutta päädyin kuitenkin nyt ostamaan ensimmäiset pokkarit, kun sarjaa oli sen verran kehuttu.
Pokkareiden tipahtaessa luukusta aloin heti selailemaan ykköstä läpi. Piirrustustyyli oli itselleni lievä shokki ja tulin jättäneeksi lukemisen toiselle päivälle. Lukemisen aloitettuani se sujuin hiukan nihkeästi ja sarja ei edelleenkään tarrannut minua mukaani. En vain yksinkertaisesti pitänyt oikein mistään eli taitaa jäädä noihin kahteen ensimmäiseen osaan sarja minun kohdallani.
Ekan pokkarin kansi kuitenkin huomattavan nätti!

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Pe Elo 29, 2008 02:15

Nia kirjoitti:...mutta päädyin kuitenkin nyt ostamaan ensimmäiset pokkarit, kun sarjaa oli sen verran kehuttu.
Pokkareiden tipahtaessa luukusta aloin heti selailemaan ykköstä läpi. Piirrustustyyli oli itselleni lievä shokki ja tulin jättäneeksi lukemisen toiselle päivälle...
Huomioithan sen, että niiden alkupään pokkarien perusteella on ihan mahdotonta sanoa koko sarjan piirrustustyylistä mitään. Se nimittäin muuttuu niin radikaalisti parempaan suuntaan sarjan edetessä. Kannattaa ainakin käydä selailemassa kaupassa näitä uusimpia pokkareita ja ihailla Fujishiman kehitystä. Omgwikistä löytyi myös tällaiset kuvat, joista hahmojen visuaalisen kehityksen voi helposti nähdä: Belldandy, Keiichi ja Urd. (Näitä on taidettu postailla tähän aiheeseen ennenkin.)

mmmmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mmmmm » Pe Elo 29, 2008 05:08

Kuten yukito jo mainitsikin, ei sarjaa kannata missään tapauksessa ainakaan kesken jättää piirrostyylin perusteella. Kuten aina tätä sarjaa käytävässä keskusteluissa todetaan, ensimmäisten osien aikaisesta cthulhu from depths of hell -tyylistä ei ole myöhempien osien kohdalla tietoakaan, alun osien jälkeen taide onkin kauneimpia, mitä tällainen nopeatahtisesti julkaistava manga voi tarjota. Katsopa vaikka kahdeksannen osan kantta - O!MG osa 8, joka on millä mittapuulla tahansa, eräs tunnelmarikkaimpia ja seesteisempiä piirroksia, mitä maailma on tähän mennessä tuottanut. Mutta niin, en nyt tietysti itse sarjasta voi puolestasi juuta enkä jaata sanoa, koska jo kuuluisa Meatballs 4 on edelleen jonkun mielestä se paras leffa koskaan, mutta jos vaikka vielä muutaman kirjan eteenpäin pääsisit tuosta, voi kanta selkeytyä - oli se sitten kumpaan suuntaan tahansa.

TLein

Viesti Kirjoittaja TLein » Pe Elo 29, 2008 09:12

En tiedä, minulla alkaa olla sllainen fiilis, että jos ei joku tykkää Ompusta, niin antaa olla, ei sitä kannata alkaa pesäpallomailalla opettamaan. Menee vain hyvä maila pilalle, kun yrittää kovaa päätä takoa. :)

Luultavasti monelle 'pettyneelle' se vaikein pala on tosiaan piirrostyyli, kun ei osata hahmottaa sarjaa, joka tosiaan on elänyt ja parantunut jo vuosia. Sinänsähän Omppu on poikkeus länsimaihin tiensä löytäneitten mangasarjojen joukossa.
-Setä_Gin
Don't drink and derive, because Alcohol and Calculus don't mix!

Nia

Viesti Kirjoittaja Nia » Pe Elo 29, 2008 17:17

Olen nähnyt jo aiemmin kuvia piirrustustyylin kehittymisestä, mutta kuten sanottu se ei ollut ainoa syy miksi sarjan hylkäsin.

Nanami123

Viesti Kirjoittaja Nanami123 » Su Loka 19, 2008 18:38

olen lukenu yhen pokkarin ja en oikeastaan tiedä lukisinko sarjaa mutta en taida ruveta kun se on jo aika pitkälläki
Amuto 4ever

Nanami<3

Mucca

Viesti Kirjoittaja Mucca » Su Loka 26, 2008 13:03

Minä ainakin tykkään Oh! My Goddessista. Lukiessani ykkösosan, ajattelin, että jaksaisinko lukea sarjan, kun olin kuullut, että pitkäkin on, mutten jättänyt kesken. Piirustustyyli on omasta mielestäni mennyt parempaan suuntaan. Vaikka sarja onkin pitkä, ja jatkuu vieläkin, hahmojen tekemisiä on ihan kiva seurata. Suomenkielinen julkaisu on mielestäni hyvä, kannetkin ovat kauniit monessa osassa.
Manga&Anime

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Egmont Kustannus”