The Book Depository

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

-Dist

Re: The Book Depository

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Elo 07, 2008 19:24

Noh meillä on Posti ihan 500-1km päässä että ei siinä mitään, kuhan vaan lapun tai vastaavan jättävät, kiitos :) .
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Mida

Viesti Kirjoittaja Mida » To Elo 07, 2008 20:09

Yritin tuolta tilata, mutta 'Your payment was not successful...' teksti vain tulee kerta toisensa jälkeen. Mahtaako vika olla pankin asetuksissa (Aktian Visa Electronilla yritin), kuten jollain muullakin, vai? Pankissa ehtisin vielä käydä ennen kuin loma loppuu.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Elo 07, 2008 20:26

Mähän en näistä asioista kyl hirveästi tiedä mutta omalla Visa Electronilla en pysty tilaamaan yhtään mitään. Pankki ei nimittäin salli online ostoksia ennen kuin olen täysi-ikäinen. Olisiko sama juttu sulla ? Tosin jos olet ennenkin jotai tilannut sillä, niin sitten en tiedä.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Elo 07, 2008 20:55

mogmi kirjoitti:Yritin tuolta tilata, mutta 'Your payment was not successful...' teksti vain tulee kerta toisensa jälkeen. Mahtaako vika olla pankin asetuksissa (Aktian Visa Electronilla yritin), kuten jollain muullakin, vai? Pankissa ehtisin vielä käydä ennen kuin loma loppuu.
Aktia kuulostaa.. ööh, noh. Onko kyseisellä pankilla tuota Verified by Visa -ominaisuutta? Tai toimiikohan pankki edes ylipäätään ulkomaalaisissa kaupoissa, hmmn..? Ikäkysymykseen en osaa oikein vastata, sillä itse olen tilaillut kortillani vain täysi-ikäisenä. Mutta järkeen käyvältä kuulostaisi, että ikää täytyisi olla se 18.

Ehkä joku kokeneempi ja viisaampi kuitenkin meitä vielä lisää neuvoo. Minä olen nyt ihan hiljaa.

Mida

Viesti Kirjoittaja Mida » To Elo 07, 2008 21:50

Hibine kirjoitti:Aktia kuulostaa.. ööh, noh. Onko kyseisellä pankilla tuota Verified by Visa -ominaisuutta?
Ei tietääkseni ole, mutta Nordeallahan taitaa olla? Ehkä yritän sitten Nordean kortilla, jos vaikka sillä toimisi.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Elo 07, 2008 23:16

Minulla ei ainakaan Nordean Visa Electron toimi... Heidän nettisivustolla lukee selvästi kun kirjautuu sisään ( jossain siellä.. ei muista missä ) ettei online ostoksia voi suorittaa ennen kuin on täysi-ikäinen

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Pe Elo 08, 2008 11:49

Minä olen tehnyt ostoksia Book Depositoryssa Nordean Visa Electronilla alaikäisenä. Verified by Visa -palvelu on minulla aktivoituna, mutta TBD:stä tilatessani ei ainakaan minulta kyselty pankista saamiani VbV-koodeja, joita taas kyseltiin Fantasiapelien verkkokaupasta tilatessani. Eli toisin sanoen Verified by Visasta maksun onnistuminen tuskin on kiinni, mutta verkkomaksuominaisuus pitänee olla aktivoituna (ja minun kohdallani VbV-jutut aktivoitiin siinä samalla). Nordean kanssa ei ainakaan tarvitse olla täysi-ikäinen, mutta en tiedä sitten, onko olemassa jotain tilikohtaisia rajoituksia, jotka vaatisivat täysi-ikäisyyden. Tai jotain. Aktiastahan minäkään en tosin osaa sanoa juuta en jaata.

Ja jos vaikka kommentoisin ajatuksiani putiikista viimeisimmän tilauksen jäljiltä. Kesäkuussa tilasin siis TBD:stä mangaa, mutta vielä heinäkuun alkuun mennessä osa tilaamistani esineistä oli kateissa. Lähetin asiakaspalveluun sähköpostia, mutta sieltä käskettiin odottaa vielä muutama päivä niin, että tuotteiden lähettämisestä oli kulunut tasan 14 päivää (viikonloput mukaanlukien). Tämä päivä oli kuitenkin lauantai, joten odotin maanantaihin asti, mutta manguja ei siltikään näkynyt. Uutta viestiä asiakaspalveluun, siis, ja 43 minuutin kuluttua saan vastauksena viestin, että tuotteet on lähetetty uudestaan. Ja kuten arvata saattaa, seuraavana päivänä eli tiistaina postilaatikkoon alkoi tippua mangoja, jotka lähetyspäivämäärän perusteella olivat juuri ne, jotka olin juuri tilannut uudestaan. Eli loppu hyvin kaikki hyvin, tulen tilaamaan TBD:stä jatkossakin. Ylimääräiset kirjat palautin Book Depositorylle.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Pe Elo 08, 2008 12:37

Hmm... Mikä tämä ' Verified by Visa ' edes on ? Ajattelen tässä vaan että oisi paljon helpompaa jos omalla kortillani voisin tilata, ettei tarvitse äidin korttia aina pyytää. Mutta tosiaan muistan kun muutama kuukausi sitten yritin jotakin muuta tilata jostain, ja Nordean omissa asetuksissa verkkosivustolla tarkastelin jotain Online ostokset osiota jossa nimenomaa sanottiin että tämän ominaisuuden aktivoidaksesi täytyy sinun olla täysi-ikäinen...

Jotain tonne päin kuitenkin.. Missäköhän mättää.. Se on ihan oma tilini kyllä että ei siellä mitään sellaista asetusta kuuluisi olla joka estäisi online ostokset.

( Sori hieman offtopikista )

Jope-san

Viesti Kirjoittaja Jope-san » Ti Elo 19, 2008 09:54

Sain oman tilaukseni postissa tänää, (Genshiken 3-9, Kujibiki unbalanced 1, ral grad 1) paitsi että Genshiken 4-5 puuttuivat ja 3:ssa oli kirjan selkämyksessä repeämä. Tosin eivät ole vielä edes laskuttaneet mitään vaikka kirjat ovat jo saapuneet, saas nähdä sainko ilmakseksi :>

chinor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chinor » Ti Elo 19, 2008 14:44

Heartnet kirjoitti:Hmm... Mikä tämä ' Verified by Visa ' edes on ? Ajattelen tässä vaan että oisi paljon helpompaa jos omalla kortillani voisin tilata, ettei tarvitse äidin korttia aina pyytää. Mutta tosiaan muistan kun muutama kuukausi sitten yritin jotakin muuta tilata jostain, ja Nordean omissa asetuksissa verkkosivustolla tarkastelin jotain Online ostokset osiota jossa nimenomaa sanottiin että tämän ominaisuuden aktivoidaksesi täytyy sinun olla täysi-ikäinen...

Jotain tonne päin kuitenkin.. Missäköhän mättää.. Se on ihan oma tilini kyllä että ei siellä mitään sellaista asetusta kuuluisi olla joka estäisi online ostokset.

( Sori hieman offtopikista )
'Verified by Visa' tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että kyseisessä paikassa pystyy maksamaan Visan korteilla, oli ne sitten luotto- tai pankkikortteja. Tältä näyttää korttien verkkokäytön aktivoimissivu itselläni Nordeassa. Minulla ei ainakaan lue mitään täysi-ikäisyydestä (voinee johtua siitä, että olen jo täysi-ikäinen), mutta siellä ei tosiaan tarvitse muuta, kuin klikata verkkokäyttöön haluttavaa korttia, ja ruksia ruutu, jossa hyväksytään kortin verkkokäyttö. Jos se ei tosiaan onnistu, niin kannattaa sitten käydä ihan pankkikonttorissa juttelemassa ja kysymässä.

Itselläni on taas tipahdellut Bookdepositorysta mangaa, ja mukavaa tahtiahan ne tulee. Tilasin pienen satsin 10.8., ja sain viimeisetkin siitä tänään. Odottelen vielä yhtä pokkaria, jonka tilasin kaksi päivää sitten. Ei ole vielä (onneksi) kertaakaan tullut viallista tuotetta tai paketti jäänyt teille tietämättömille.
誰にも優しく愛に生きる人~ あにき~!! | ミカンせいじん | 「森の安藤」

Tikli

Viesti Kirjoittaja Tikli » Ma Syys 15, 2008 20:22

Seitsemän onnistunutta tilausta takana, mutta nyt tuli ongelma eteen.

Tein tilauksen, josta yksi kirja jäi uupumaan. Rahat kuitenkin ottivat :? Sähköpostiin tuli myöhemmin viesti, jossa kerrottiin seuraavasti:
"I am terribly sorry to inform you that on this occasion we have been unable to fulfill part of your order as it is no longer available. This line has been cancelled and a refund made to your card.
We will send you the remainder of your order immediately.
"

Eli sähköpostia asiasta tuli siis lauantaina 13. päivä, mutta mitään ei ole tapahtunut tilin puolella (kauanko tässä pitäisi odottaa?) Minkälainen korvauspolitiikka Book Depository:lla on tällasissa tapauksissa? Rahat takaisin tilille (korvausta siis pitäisi saada £5.49) vai vähennetäänkö tuo summa seuraavasta tilauksesta?

Eli mitenkä tuo hyvitys pitäisi saada ja koska? En löytänyt nettisivuilta kohtaa missä tätä asiaa olisi enemmän selvitetty...

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Syys 15, 2008 21:02

Tikli kirjoitti:"-- This line has been cancelled and a refund made to your card.
We will send you the remainder of your order immediately."

Eli sähköpostia asiasta tuli siis lauantaina 13. päivä, mutta mitään ei ole tapahtunut tilin puolella (kauanko tässä pitäisi odottaa?) Minkälainen korvauspolitiikka Book Depository:lla on tällasissa tapauksissa? Rahat takaisin tilille (korvausta siis pitäisi saada £5.49) vai vähennetäänkö tuo summa seuraavasta tilauksesta?

Eli mitenkä tuo hyvitys pitäisi saada ja koska?
Niin kuin putiikki mailissaan ilmoitti: rahat palautetaan sille tilille, jolta maksoit. Ja jos he ilmoittivat asiasta 13. päivä ja vieläpä lauantaina, niin voi hyvinkin olla, että näet palautuksen tililläsi vasta parin päivän päästä. Ei se raha kuitenkaan ihan yhdessä päivässä siirry.

Itse en ole ollut samassa tilanteessa, joten varmaksihan en voi mennä sanomaa. Kuitenkin aika selkeä tuo sähköpostin sisältö oli, joten odottakaamme kärsivällisesti muutama päivä :wink:

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Ti Syys 16, 2008 00:03

Olenko muuten ainoa, jonka mielestä Depositoryn valikoima on huonontunut? En itse löytänyt muutamaa suosittua sarjaa ollenkaan.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ti Syys 16, 2008 01:15

Anssi kirjoitti:Olenko muuten ainoa, jonka mielestä Depositoryn valikoima on huonontunut? En itse löytänyt muutamaa suosittua sarjaa ollenkaan.
Anna esimerkkejä? Itse en ole ainakaan mitään huomannut.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Tikli

Viesti Kirjoittaja Tikli » Ti Syys 16, 2008 09:26

--voi hyvinkin olla, että näet palautuksen tililläsi vasta parin päivän päästä. Ei se raha kuitenkaan ihan yhdessä päivässä siirry.

Itse en ole ollut samassa tilanteessa, joten varmaksihan en voi mennä sanomaa. Kuitenkin aika selkeä tuo sähköpostin sisältö oli, joten odottakaamme kärsivällisesti muutama päivä :wink:
Taisin sortua nykypäivän yleiseen "kaikki mulle ja heti" -asenteeseen :oops: , joten odotanpa siis kiltisti ja katson miten käy.

Kiitokset Hibinelle vastauksesta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”