Yksittäiset kysymykset

Vapaat kommentit, kokemukset, arvostelut ja kysymykset erilaisista alan kauppiaista kotimaassa ja maailmalla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Azuca

Re: Yksittäiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Azuca » To Heinä 31, 2008 00:32

Onko kellään hajua, mistä mahtaisi saada Evangelionin Rei-hahmosta tehdyn figuurin, jossa Rei seisoo perusasennossa kädet kasvojen lähellä, pelkässä valkoisessa kauluspaidassa?

Olen etsiskellyt tätä figua jo pidemmän aikaa, eikä edes Urumi ole löytänyt tätä.

Toisekseen, onko Wolfs Rainista tehty mitään figuureja?
Unz unz

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » To Heinä 31, 2008 05:50

Azuca kirjoitti:Onko kellään hajua, mistä mahtaisi saada Evangelionin Rei-hahmosta tehdyn figuurin, jossa Rei seisoo perusasennossa kädet kasvojen lähellä, pelkässä valkoisessa kauluspaidassa?

Olen etsiskellyt tätä figua jo pidemmän aikaa, eikä edes Urumi ole löytänyt tätä.
Villi arvaus, mutta onko lie tämä kyseessä: http://www.hlj.com/product/OTHSG-17 ? (segan uusintajulkaisu: http://www.hlj.com/product/SEGD1621-AC )
(ainoa HLJ'n listoilla joka vastaa kuvausta)

Huutokauppahankinnaksi taitaa mennä, viisi vuotta vanha julkaisu joten taatusti on viimeistään alennusmyynnit tehnyt tehtävänsä.
yaahoo jp tuottaa anakin äkkiseltään pari kappaletta tulosta, orkkissettiä ja uusintajulkaisua. Oma riesansa sitten meklareitten kanssa tässä.

Mutta jos ei ollut, niin pahoittelut hukatusta ajasta.

Azuca

Viesti Kirjoittaja Azuca » To Heinä 31, 2008 11:59

finnleo kirjoitti:
Azuca kirjoitti:Onko kellään hajua, mistä mahtaisi saada Evangelionin Rei-hahmosta tehdyn figuurin, jossa Rei seisoo perusasennossa kädet kasvojen lähellä, pelkässä valkoisessa kauluspaidassa?

Villi arvaus, mutta onko lie tämä kyseessä: http://www.hlj.com/product/OTHSG-17 ? (segan uusintajulkaisu: http://www.hlj.com/product/SEGD1621-AC )
(ainoa HLJ'n listoilla joka vastaa kuvausta)

Huutokauppahankinnaksi taitaa mennä, viisi vuotta vanha julkaisu joten taatusti on viimeistään alennusmyynnit tehnyt tehtävänsä.
yaahoo jp tuottaa anakin äkkiseltään pari kappaletta tulosta, orkkissettiä ja uusintajulkaisua. Oma riesansa sitten meklareitten kanssa tässä.

Mutta jos ei ollut, niin pahoittelut hukatusta ajasta.
Ah, tämäon Melkein oikea, mutta hakemani figuuri seisoo pystyssä. Kiitos kuitenkin vaivannäöstä!

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Heinä 31, 2008 17:47

Evo.. Kolmas editti jo menossa.. Ei ongelmaa enää x).
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Heinä 31, 2008 19:34

Dodiih.. Tilasin sieltä Amazonista sen taidekirjasen... Nyt tuli vaan semmonen että luin tossa tota Amazonin topiccia täällä Anikissa, ja heräs ihme kysymyksiä. Eli tuleeko se paketti mulle nyt ihan perille kotiin, vai joudunko sen jostain noutamaan, ja tuleeko siihen jotain ihme tullimaksuja tjsp ? Oon ihan uus muutenkin ulkomailta tilaamiseen vielä :S.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

N3M0

Viesti Kirjoittaja N3M0 » To Heinä 31, 2008 20:26

Heartnet kirjoitti:Dodiih.. Tilasin sieltä Amazonista sen taidekirjasen... Nyt tuli vaan semmonen että luin tossa tota Amazonin topiccia täällä Anikissa, ja heräs ihme kysymyksiä. Eli tuleeko se paketti mulle nyt ihan perille kotiin, vai joudunko sen jostain noutamaan, ja tuleeko siihen jotain ihme tullimaksuja tjsp ? Oon ihan uus muutenkin ulkomailta tilaamiseen vielä :S.
Tulee ihan postilaatikkoon olettaen että se sinne mahtuu. Tulliin paketti tuskin jää,
niitä kun kiinnostavat enemmän isot ja kalliit paketit.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Heinä 31, 2008 20:41

Eli jos tilaan esimerkiksi monella kympillä tavaraa ( vai sadoillako ? ) niin silloin saataa jäädä tulliin. Jos tulevaisuudessa tilaan ja näin käy, miten he minuun ottavat yhteyttä ja mitä minun pitää tehdä ?

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » To Heinä 31, 2008 21:01

N3M0 kirjoitti:
Heartnet kirjoitti:Dodiih.. Tilasin sieltä Amazonista sen taidekirjasen... Nyt tuli vaan semmonen että luin tossa tota Amazonin topiccia täällä Anikissa, ja heräs ihme kysymyksiä. Eli tuleeko se paketti mulle nyt ihan perille kotiin, vai joudunko sen jostain noutamaan, ja tuleeko siihen jotain ihme tullimaksuja tjsp ? Oon ihan uus muutenkin ulkomailta tilaamiseen vielä :S.
Tulee ihan postilaatikkoon olettaen että se sinne mahtuu. Tulliin paketti tuskin jää,
niitä kun kiinnostavat enemmän isot ja kalliit paketit.
Heartnet kirjoitti:Eli jos tilaan esimerkiksi monella kympillä tavaraa ( vai sadoillako ? ) niin silloin saataa jäädä tulliin. Jos tulevaisuudessa tilaan ja näin käy, miten he minuun ottavat yhteyttä ja mitä minun pitää tehdä ?
Suosittelen lukemaan tarkkaan tuon Japanin Amazonia käsittelevän ketjun, jossa on ollut puhetta Japanin Amazonista ja mm. tullista, ja Tullimaksut-ketju saattaa myös selventää asioita.

Viime kuuleman mukaan Amazonin paketit kuljettaa Suomen päässä edelleen postin sijaan DHL, jonka palveluun kuuluu myös tullaamisen hoitaminen. Omien suurempien tilausteni kohdalla sieltä on soitettu etukäteen, että täällä olis sun paketti ja pitäis tullata se, ja käytännössä ovat sitten aukaisseet toimistossaan pakettini ja tehneet tulliselvityksen. Sen yhden kerran kun jouduin paketista tullin ja veron maksamaan, laittoivat muistaakseni laskun joko paketin minulle tuoneen kuriirin mukaan tai sähköpostiin - kymmenen euron palvelumaksun saattelemana. Yhdestä kirjasta ei pitäisi joutua maksamaan mitään ylimääräistä, ellei kirja ole sitten ollut kalliimpi kuin 125 euroa.

Edelliseen kysymykseen vastauksena, en ole saanut Amazonista DHL:n kyydillä niin pientä pakettia että se mahtuisi postiluukusta eikä osoitteessani ole ketään vastaanottamassa pakettia jos en itse ole, joten toimituksesta on aina jouduttu sopimaan puhelimessa. Muistaakseni kertaalleen on jätetty lappu jossa ilmoitettiin että toimitusta on yritetty ja annettu puhelinnumero johon soittaa ja sopia uudesta toimituksesta. Muilla kerroilla sieltä on soitettu puolestaan etukäteen ja kysytty, että milloin ja mihin sopisi toimittaa (ja juteltu mukavia tullausasioista). DHL:n pakettia ei ainakaan täällä voi hakea postista, vaan DHL:n omasta toimipaikasta joka on jossain liian kaukana normaalilta liikkumisalueeltani.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Heinä 31, 2008 21:19

Saako ne sieltä mun numeron sitten Amazonin kautta kun siellä olen numeroni johonkin tökänny tai jotain ?

Missäköhän tuo DHL toimipaikka mahtaa sijaita ? Itse asun Helsingissä joten luulisi ettei mikään hirveän pitkä matka... Ja sama juttu täällä, ei sitä kukaan välttis ole vastaanottamassa jos en itse ole kotona, ja en kyllä tule olemaan seuraavalla viikolla kun vasta illalla.

Edit : Semmonen vielä että voiko sitä tilausta seurata jostain eli missä se paketti on sillä hetkellä, kun jos ei pakettia ala kuulumaan niin voisi katsoa että missä vaiheessa se on..

Mikäli nyt ymmärsin yhteystiedoista kohdasta '' Nouto ja jättöpaikat '' niin Helsingissä on ainakin yksi konttori... Huolestuttaa vaan hieman kun ekaa kertaa tilaa ^^
Viimeksi muokannut -Dist, To Heinä 31, 2008 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » To Heinä 31, 2008 21:39

Heartnet kirjoitti:Saako ne sieltä mun numeron sitten Amazonin kautta kun siellä olen numeroni johonkin tökänny tai jotain ?
Luulisin että Amazonin päässä tulostavat osoitelappuun myös puhelinnumeron, mutta ei ole enää yhtään pakettia tallessa niin että voisin tarkistaa.
Heartnet kirjoitti:Missäköhän tuo DHL toimipaikka mahtaa sijaita ? Itse asun Helsingissä joten luulisi ettei mikään hirveän pitkä matka... Ja sama juttu täällä, ei sitä kukaan välttis ole vastaanottamassa jos en itse ole kotona, ja en kyllä tule olemaan seuraavalla viikolla kun vasta illalla.
DHL:n kotisivut ovat aika sekavat ei-logistiikkainsinööreille, mutta veikkaisin tiedön löytyvän tuolta yhteystiedoista edes vähän sinne päin. Ja sitä toimitusaikaa ja osoitetta voi neuvotella puhelimitse, mutta muistelen niiden aikojen olleen itselleni niin epäsopivia, ettei ole senkään vuoksi tullut tilattua tuota kautta mitään pariin vuoteen.
Heartnet kirjoitti:Edit : Semmonen vielä että voiko sitä tilausta seurata jostain eli missä se paketti on sillä hetkellä, kun jos ei pakettia ala kuulumaan niin voisi katsoa että missä vaiheessa se on.
Voi, Amazonin omalta sivultasi (ja mahd. myös sähköpostiin tulevasta lähetysilmoituksesta, en muista) voit kopioida lähetyksenseurantatunnuksen, ja DHL:n sivuilta seurata paketin matkaa.

bpl

Viesti Kirjoittaja bpl » To Heinä 31, 2008 21:46

starscream kirjoitti:Viime kuuleman mukaan Amazonin paketit kuljettaa Suomen päässä edelleen postin sijaan DHL, jonka palveluun kuuluu myös tullaamisen hoitaminen.
Parin tänä vuonna tekemäni tilauksen perusteella Amazon.co.jp:n kansainväliset paketit kuljettaa tällä hetkellä FedEx. Ne jakelee Suomessa todennäköisesti paikallinen kuljetusyrittäjä (ehkä pääkaupunkiseudulla FedExillä on myös omia autoja, en tiedä). Täsmällinen toimintatapa riippuu yrittäjästä, minulle on sekä soitettu etukäteen että jälkikäteen (kun en ole ollut paikalla). Paketin saapuessa Suomeen saatetaan myös FedExiltä soittaa ja kysyä henkilötunnusta*.

Mahdollinen jatkokeskustelu on varmaan parasta laittaa tuonne omaan topiciinsa.

Ja firmasta riippumatta nuo kuriiripaketit tosiaan lähes aina lähetetään sellaisilla ehdoilla, että niitä ei saa jättää mihinkään, vaan ne pitää luovuttaa henkilökohtaisesti. Tämä pätee myös vaikka "paketti" olisikin itse asiassa pahvinen kirjekuori.

(* Kuulemma tulli-ilmoitusta varten. Kun näin ensimmäisen kerran tapahtui, olin hieman epäluuloinen, mutta soittaja tiesi lähetyslistan sisällön täsmälleen ja numero oli tosiaan FedExin toimistolta. En tiedä miksi DHL tai TNT eivät ole koskaan näitä tarvinneet.)
Heartnet kirjoitti:Saako ne sieltä mun numeron sitten Amazonin kautta kun siellä olen numeroni johonkin tökänny tai jotain ?
Paketissa lukee kyllä tilaajan puhelinnumero. Lähetyksen seurantatunnuksen puolestaan saa Amazonilta, sähköpostilla tulevan lähetysilmoituksen mukana tai jälkeenpäin tilaushistoriasta. Lähetystä voi seurata sekä Amazonin omalla seurantasivulla että kuriiriyrityksen kotisivulla. Kuriiriyrityksen nimi löytyy myös siitä lähetysilmoituksesta ja toimipaikat sitten yrityksen kotisivuilta. Paketin voi halutessaan laittaa tulemaan myös toiseen osoitteeseen ja luultavasti toiseen kaupunkiinkin, jos soittaa tarpeeksi aikaisin. Tai sitten voi pyytää, ettei sitä jaeta lainkaan tai jaetaan myöhemmin. Maksuton säilytys on yleensä jotain pari viikkoa.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Heinä 31, 2008 22:29

Henkilötunnusta ? Onko se henkilötunnus sitten sidoksissa siihen luottokorttiin millä maksettiin ? Maksoin näes äidin luottokortilla, kun omalla kortillani en pysty tilata ennen ko täyttänyt 18 vuotta -.-.

Niin siitä tilauksen seuraamisesta vielä että missä tuolla sivustolla voi sen tehdä ? Vaikka se suurimman osan sivun sisällöstä kääntää englanniksi, ei kuitenkaan esim. nappuloita joista pääsee henkilökohtaisiin asetuksii tms.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Elo 03, 2008 04:20

Dodii ootellaan tuota Amazonin lähetystä sitten... Kyselen täältä jos tulee jotain ongelmia mutta tuskinpa.

Piti nyt kysymäni, mistäköhän löytäisin Clannad mangaa ? Katselin kyllä eri sivustoja, niitä myös joita suositellaan osto-oppaassa mutta ei niitä löytynyt ko. sivustoilta.

Olisin lähinnä kiinnostunut tuosta Clannad : Tomoyo Dearest mangasta, mutta mahtaako tuota edes löytyä englanniksi vielä ? Muutkin mangat kyllä kelpaisivat.

Sori jos kysymykset ovat tyhmiä, oon ihan pihalla vielä tämmösissä asioissa >.<.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ke Elo 06, 2008 22:38

Heartnet kirjoitti:Piti nyt kysymäni, mistäköhän löytäisin Clannad mangaa ? Katselin kyllä eri sivustoja, niitä myös joita suositellaan osto-oppaassa mutta ei niitä löytynyt ko. sivustoilta.
Olisin lähinnä kiinnostunut tuosta Clannad : Tomoyo Dearest mangasta, mutta mahtaako tuota edes löytyä englanniksi vielä ? Muutkin mangat kyllä kelpaisivat.
Yhtään useista clannad-mangoista ei ole ilmestynyt englanniksi, voi olla ettei koskaan ilmestykään. Yksikään niistä useista clannadin manga-adaptaatioista kun ei ole kovin erikoinen teos.

Itse asiassa Tomoyo Dearestia ei ole tainnut japanissa vielä ilmestyä edes pokkarimuodossa. Sehän on startannut muistaakseni vasta tänä vuonna.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Elo 07, 2008 23:21

Niinpäs näkyy, ei voi sitten mitään :(. Pahoittelen vielä tuota uutta topikkia jonka loin :x.

Mutta asiaan.. Kysyin siinäkin mutta koska se lukittiin tuskin siihen voi tulla enää vastausta... Eli yritän löytää eri sarjojen artbookeja joita voisin ostaa. Mistäköhän näitä kannattaisi lähteä ensinnäkin etsimään ? Ito Noizin artbookit tilasin Amazon.co.jp:stä. Ongelma on se siis että tuo on japaninkielinen sivusto eli haut tulisi varmaankin suorittaa japaniksi, ja tuo ei kyllä onnistu mitenkään o.o. Ja toisekseen, milläköhän hakusanoilla kannattaisi eri sarjojen artbookeja etsiä, jos nyt vaikka Amazonista lähtisi etsimään ?

Taitelijan, ko. sarjan, vai jonkun muun ?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ostokokemukset ja – vinkit”