Huonoin ostos ikinä!!

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Pem_

Huonoin ostos ikinä!!

Viesti Kirjoittaja Pem_ » To Heinä 17, 2008 12:40

Elikkäs oletko koskaan ostanut jotain animea/mangaa tai muuta aasialaista kamaa ja pettynyt aivan töysin että olisi tekenyt mieli heittää se tavara pois tai jotain muuta vastaavaa, Vastaa näihin kysymyksiin.
Miksi ostit sen?
Mikä siinä meni vikaan?
Mikä esine/asia se oli?
Milloin/ mistä ostit sen?

Voi poistaa jos on turha aihe.

EDIT: Oma kohtaloni oli tuon Final fantasy: Untilimed 4 dvd... Se oli niin roskaa kun ollla ja voi. En voinut kuvitella koko asiaa. Olin juuri katsomassa Dvd:stä ensimmäistä episode kunnes älysin että tämä DVD oli päin hanuria, Nyt mietin jatko toimenpiteitä sille asialle. En ole edes jaksanut katsoa niitä muuta kolmea jaksoa.. Tylsä koko DVD...
Viimeksi muokannut Pem_, To Heinä 17, 2008 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Akuroku
(~^,^)~

Limetti

Re: Huonoin ostos ikinä!!

Viesti Kirjoittaja Limetti » To Heinä 17, 2008 15:54

Huonoin ostos on ehdottomasti ollut Sugar Sugar Rune 1.Ostin sen Tampere Kuplii -tapahtumasta kun kaverit olivat kehuneet sitä hyväksi.Mutta sitten kun itse pääsin sitä lukemaan haukuin sen täysin lyttyyn.En tykkää piirtojäljestä,hahmoista,tarinasta enkä oikeastaan mistään muustakaan koko kirjassa/sarjassa.Onneksi sain myymällä nekin rahat takaisin :)
This, is what we are......

Yoshen

Viesti Kirjoittaja Yoshen » To Heinä 17, 2008 19:09

Niin no... hyllyssä on muhinut kyllä _todella_ outoja mangoja (lähinnä ykkösosia), joita vasta hiljattain olen tajunnut myydä pois. Niitä olen ostanut nuorena kun anime oli vielä uusi juttu ja mikä tahansa sarja, mitä pääsi näkemään, vaikutti hyvältä. Myöhemmin olen vasta tajunnut, että olen vain luullut/teeskennellyt tykkääväni tuollaisista sarjoista, joista en todellisuudessa ole oikeasti edes tajunnut paljon mitään/jotka eivät ole olleet yhtään minun tyyliäni. Pitäisi jaksaa odottaa vähän aikaa ennen kuin alkaa ostaa animeiden mangaversioita, koska aika pian saattaakin huomata alkuinnostuksen hälvenevän ja näkee, ettei se niin hyvä sarja ollutkaan, saatika siitä tehty kylkiäismanga. ^^;;

Täytyy mainita kans tuo Sugar Sugar Rune.. Olin Limingassa koulussa ja tuli hirveä nuha enkä viitsinyt tehdä mitään hommia, eikä minulla ollut tietenkään mangokokoelmaani mukana, ainoastaan pari Oulun Fantsusta ostettua mangaa mitkä olin lukenut jo pariin kertaan. Olin epätoivoinen saamaan jotain tuoretta lukemista sängynpohjalle ja nappasin marketista jotain, mitä oli tarjolla, tässä tapauksessa nyt tuon. Kunhan pääsin etelän lämpöön pää selkeni ja jouduin myymään SSR 1&2:n pois.

Azraelswing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azraelswing » To Heinä 17, 2008 21:02

Sen verran tavaraa jo tullut ostettua ajan mittaan että kaikista vikaostoksista en ole varma, mutta yksi joka nousee melkein aina mieleen kun tälläisiä tulee mietittyä, ovat Mixx:n (lafka josta taisi tulla lopulta TokyoPop tai ainakin osa sitä) julkaisemat Gundam Wing mangat jotka tuli ostettua vuosia sitten. Ne olivat siis sitä lisenssiroskaa siltä alhaisimmalta tasolta japanin tyyliin. Joku mikälie tuntematon (not) suuruus palkattu piirtämään täysin elotonta kuvaa, ja juoni vedytty niin fast forwardilla ettei mitään rajaa.

On toki mahdollista tiivistää TV sarjakin pariin kolmeen kirjaan, mistä Seikai Trilogia (Crest of the Stars manga) on hyvä esimerkki, mutta silloin kun mennään sieltä mistä aita on matalin, niin lopputulos on sen mukaista... ~52 jaksoinen anime kolmessa ala-arvoisesti kuvitetussa ohuessa pikku pokkarissa? Ei kyllä tule mieleen läheskään yhtä pahaa pohjanoteerausta vaikka kuinka miettisin... :roll:
Viimeksi muokannut Azraelswing, Pe Heinä 18, 2008 07:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"This is the first age that's paid much attention to the future, which is a little ironic since we may not have one." - Arthur C. Clarke

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » To Heinä 17, 2008 22:25

Täytyymyöntää, että yksi hukkaostoksistani on ainakin ollut One Piece 1. Kaikki kehuivat sarjaa ja sain ostettua halvalla, joten mikä ettei. Ensin kauhistelin pokkarin paksuutta. "No ei mtn, mielenkiintosta merirosvo mättöö". No pöm. Ei ollut kyllä yhtään mielenkiintoinen. Väkisin vein lukukokemuksen lävitse ja piirrostyyliä kauhistelin. En oikeastaan edes tiedä miksi ostin tähän myöhemmin toisenkin osan.

Toinen oli tuo Power!!. Urheilumangaa ja tyttö pukeutuu pojaksi ja ihastuu huonetoveriinsa. Ihan perusjuttua, mutta silti se kutkutti. Luin lävitse. Piirrostyyli ihan kivaa ja juoni oli ihan ok, mutta jokin ei silti iskenyt. Hahmotkaan eivät erottuneet hyödyksensä. Parin päivän päästä oli pokkari jo postissa kohti uuden omistajansa kotia.

sumppi

Viesti Kirjoittaja sumppi » To Heinä 17, 2008 23:36

No minun tapauksessani tuo Gundam Seed: Destiny... Ostin kerran kaikki 4 osaa mutta en ole jaksanut lukea ensimmäistäkään. Ainakin minusta täyttä roskaa.
No, hyvä puoli oli se että sain ne antikvariaatista 3 eurolla (!!). Niiden piti kai olla 3e kipale, mutta jostain syystä myyjä otti hinnan vain yhdestä. Varmaan virhe luulisin, mutta en kyllä niistä enempää maksaisikaan. Taidampa myydä ne jonnekkin vitonen kipale :twisted:

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Pe Heinä 18, 2008 18:45

Eiköhän tähän ole edelleen hyvä ehdokas Android Ana Maicon mangat 1-4, jotka aikoinaan tarttuivat fantsun hyllystä ihan vain koska sen animuversio on kowaa loistokamaa.

Manga sitten paljastui aika loistotuubaksi :\
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Avanta

Viesti Kirjoittaja Avanta » Pe Heinä 18, 2008 21:01

blah--
Viimeksi muokannut Avanta, La Heinä 17, 2010 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

zany

Viesti Kirjoittaja zany » Pe Heinä 18, 2008 21:32

huonoin ostos on tainnut olla salapoliisi conan kirja. Ostin sen koska minulle oli sitä kehuttu... D: ihan surkea se kuitenkin oli (anteeksi. te jotka pidätte kyseisestä sarjasta: tämä on minun mielipiteeni) Myin tämän conanin pois melkeenpä heti kun ostin...
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » Pe Heinä 18, 2008 22:23

Eniman DVD-julkaisut Full Metal Paniccia, osat 1-6. Tekstitykset päin honkia, levyt eivät toimi kunnolla, valikot bugaavat, ja kaiken huipuksi viimeinen lätty ei ilmestynyt koskaan. Myisin pois, mutta kukapa moista roskaa huolisi.

Edit Bonus: siinä missä ostin omani täyteen hintaan pian ilmestymisen jälkeen, nykyään noita saa alelaarista muutamalla hassulla eurolla. Totisesti kehnoin ostos ikinä.

Kakure

Viesti Kirjoittaja Kakure » La Heinä 19, 2008 02:30

Aasialaista kamaa voisi haukkua muun harrastuksen osalta (ja sehän tietenkin liippaisi aiheen alkuperäisestä tarkoituksesta sen 1% verran), mutta siitä toisilla foorumeilla. Ei täällä joten hyst ny.

Mangan osalta ei paljoa osteta sokkona, joten niitä huonoja pokkareita ei pääse tulemaan, vai olisikohan niitä? Ei ainakaan floppeja ole näkynyt hyllyssä. Comic Partyt nyt vielä menee, mutta ei se niin katastrofaalinen ole kahden ensimmäisen perusteella vaikka uskottavuus onkin joskus koetuksella, mutta jopa osuvat vitsit pelastavat sarjan kasalta failia. Näin kirjoittajan mielestä.

Huonoin ostos on lähinnä palvelun suhteen, kun tilasin Suomalaisesta Love Hina pokkarin niin ai että kun sai odottaa 2 viikkoa sitä pokkaria innokkaasti, kun oli jo 3 seuraavaa osaa ostettu, mutta olivat änkeneet toista kotimaista kieltä olevan Love Hinan tilalle. Manga takaisin ja toiset 2 viikkoa odotusta... että kyrsi. Loppui myös Suomalaisesta tilailut siihen paikkaan, sillä muutenkin se on helpompaa ostaa muualta.

Tarkkaan kun harkitsee ostoksia niin ei pitäisi faileja tulla. Hyvät sarjat kun yllättäen löytävät tiensä hyllyyn.
"Come over here stalker, let's have a little chat"

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Heinä 23, 2008 21:29

Olin viime syyslomalla Helsingissä ja tutkailin kirjakaupan hyllyjä. En löytänyt ykkösvolkkia muista sarjoista kuin Shiki Tsukaista, joka kuulosti takakannen perusteella ihan hyvältä. Ostin ja luin, mutta en pitänyt sarjasta juuri ollenkaan. Tylsä teema ja hahmotkin olivat melko tylsiä. Lisäksi koko homma outoine japanilaisine vuodenaikoineen vaikutti sekavalta. Pitäisi myydä poies, mutten ole vielä jaksanut hommaa hoitaa.

Toisena voisin tässä mainita One Piecen, jota en kyllä itselleni ostanut vaan seiskaosan joskus muinaisuudessa kaverille. En tajunnut koko sarjasta yhtään mitään ja piirrostyylikin oli aika kamala. Kun myöhemmin tiedustelin kaverilta että oliko hyvä, sain vastaukseksi, että sarja oli hirveä ja miten viitit ostaa miule sellasta : D
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Ava-from-wonderlad

Viesti Kirjoittaja Ava-from-wonderlad » Ke Heinä 23, 2008 22:24

Miksi ostit sen?
-siinä oli kiva kuvitus ja ihan hyvä takakansiteksti.
Mikä siinä meni vikaan?
-Juoni mätti eikä koko homma lopulta perustunutkaan kuin paljaille rinnoille
Mikä esine/asia se oli?
-Deus Vitae 1 manga
Milloin/ mistä ostit sen?
-Fantsusta kaksi vuotta sitten

Olen sittemmin yrittänyt kaupata sen pois mutta kukaan ei halua sitä..

~Hopearae

Viesti Kirjoittaja ~Hopearae » To Heinä 24, 2008 21:16

Ei ole vielä tälläistä huonoa pokkaria naamani eteen ilmestynyt, mutta huonoin ''manga/anime-piirrustusopas'', jonka olen koskaan ostanut (no, se on myöskin ainoa mangan piirtoa käsittelevä kirja) on Katy Coopen ''manga piirtäjän opas''
Yfyf. En ole sitä saanut myydyksi, joten se jäi tuonne kaapin pohjalle muhimaan ja homehtumaan.
~ Nyappy >>(^.o)<<

Hecatonchiros

Viesti Kirjoittaja Hecatonchiros » Pe Heinä 25, 2008 14:57

Eiköhän se ole tuo Priest- manhwan eka pokkari. Ei se varsinaisesti huono ole, onpahan vain sietämättömän keskinkertainen ja mitäänsanomaton.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”