Vääriä kuvia animesta/mangasta?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ryo Hazuki

Viesti Kirjoittaja Ryo Hazuki » Su Helmi 03, 2008 18:11

chinor kirjoitti: Tengen Toppa Gurren-Lagannin kuvausta lukiessani silmään tökkäsi pahasti sana 'mecha', jonka takia pähkäilin pitkään josko katsoisin sarjaa ollenkaan. Mieleeni tuli kaikenlaiset transformersit ynnä muut mecha-sarjat jotka eivät minua niin innosta. Olin kuitenkin kuullut huhuja sarjan eeppisyydestä, joten uskaltauduin katsomaan, ja se on nyt yksi suosikeistani :D
Gurren Lagannia en ole jaksoakaan nähnyt mutta viimeistään Macrossista asti monissa mecha-sarjoissa on ollut tärkempää hahmot ja juoni kuin pelkkä robottimättö ja kyllä ainakin Mobile Suit Gundam-trilogia ja Char's Counterattack, Patlabor, Orguss 02 ja Macross Plus ovat kaukana pelkästä robomätöstä samoin kuin Neon Genesis Evangelion.

Chibi Ryuu

Viesti Kirjoittaja Chibi Ryuu » Su Helmi 03, 2008 21:23

Minäkin epäröin vähän Gurren Lagannin kanssa, kun en oikein ole ikinä ennen välittänyt mechasta, mutta onneksi katsoin. Siinä on todellakin erittäin mahtavat hahmot <3 Cowboy Bebopista luulin, että kyseessä on joku länkkärianimu :'D

dr.online

Re: Vääriä kuvia animesta/mangasta?

Viesti Kirjoittaja dr.online » La Touko 24, 2008 20:14

Hmm. Kyllä näitäkin on.

Esimerkiksi Majin Tantei Nougami Neuro. ... ja minä kun kuvittelin, että se olisi kevyttä hömppäkomediaa alusta loppuun, jossa demoni auttaa avutonta tyttölasta tutkimaan jännittäviä tapahtumia. Puolittain väärin. Se oli välillä kevyttä hömppää, mutta sitten
Spoiler:
VERTA ROISKUI JA IRTORAAJOJA LENSI ENEMMÄN KUIN ENSIMMÄISESSÄ MAAILMANSODASSA, etenkin kun Sai 'räjäytti' pari poliisisetää ja värjäsi poliisiauton sisältäpäin kauniin punaiseksi.
"Maybe I'm passing you by
Just passing you by girl"

Lilith-chan

Viesti Kirjoittaja Lilith-chan » Ke Kesä 25, 2008 12:02

[topoffic alkaa] Kaverini osti vuonna Nerv ja Gendo CLAMP:in Wish-mangat Saksasta. Olin tyrmistynyt kuulemaani uutiseen, koska jotenkin väärin kuultuani luulin sen olevan joku W.i.t.c.h.:in miljoonista hömppäsokerikliseilyihkutuswillpelastaajälleenvertatuleesilmistäpäivän-ällötyssarjakuvakirjoista. Toisin sanoin luulin sen olevan sitä iänikuista taikatyttösekoilua Disney goes Italy-tyyliin. Onneksi olin väärässä (en ees aluksi tajunnut sen olevan CLAMP:in sarja, ennen kun sarjan kannen näin). [t.offic päättyy]

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Ke Kesä 25, 2008 17:10

Näin joskus aikoja sitten Newtypen mukana tulleella dvd:llä Tenjho Tenge-trailerin. ”Voi jee”, ajattelin, ”eipä tartte meikän vaivautua hankkimaan tätä. Kasa koulupukuisia idiootteja steppaa japanilaiselle uusagressiiviselle gangsta rapille ja onpa mukana vielä joku kepin kanssa heiluva kääpiökin.”* Johtopäätös: freak show muttei ”hyvällä” tavalla. Jäi hyllyyn kunnes sattumoisin näin kaverin luona mangana ja napsahdin koukkuun (animeta en ole vieläkään nähnyt)...

* allekirjoittaneella ei ole mitään pienikasvuisia ihmisiä vastaan

Kitt

Viesti Kirjoittaja Kitt » To Kesä 26, 2008 19:35

Minä kuvittelin pitkään, että Akira olisi joku "ajetaan moottoripyörillä ja riehutaan." manga, ja sitten vedin automaattisesti johtopäätöksen, että jossain suuressa hässäkässä joku hahmo kuolee, ja päähenkilö angstaa siitä koko sarjan läpi.
Mutta sitten tuli se ei niin kaunis päivä, kun tajusin, että kohta on puolet paikkakunnan sarjakuva hyllystä luettuna (huom. kauan ennen kuin sorruin lukemaan lepakonelämää lukemisen puutteesta.) ja päätin sitten että kokeilen.
Ja itseasiassa tykästyin siihen niin paljon että katsoin sen seuraavana kesänä 12 kertaa sen elokuvan kaverini kanssa.

Toinen väärinkäsitys oli Melancoly of Suzumiya Haruhi, minusta Bouken Desho Desho oli niin sekava tunnari, enkä saanut siitä yhtään kiinni, enkä pystynyt minkään lukemani artikkelin avulla määrittelemään että mistä se kertoi. (Vaan Haruhi on niin mahtavan suuri käsite, että miksi selittää?)
Joten päättelin että se on joku täysin juoneton sekoilu... Ja sitten jäin koukkuun Hare Hare Yukaihin, ja loppu on historiaa.

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Su Kesä 29, 2008 18:55

No minulla näitä ei ole ollut kun etsin aina tietoa jostain animesta ennen kuin aloitan katsomista (kiitos elfen lied amv minkä katsoin 11 ikäisenä).
Mutta voin sanoa että luulin one pieceä lasten ohjelmaksi missä ei ole tappeluita tai shonen anime tunnelmaa... Noh se loppui siihen kun lainasin one piece mangan kirjastosta ja siitä tulikin yksi lempi animeni...

Dr. Nick

Re:

Viesti Kirjoittaja Dr. Nick » Ti Heinä 01, 2008 18:01

Ryo Hazuki kirjoitti:Gurren Lagannia en ole jaksoakaan nähnyt mutta viimeistään Macrossista asti monissa mecha-sarjoissa on ollut tärkempää hahmot ja juoni kuin pelkkä robottimättö
Minusta on alkanut viime aikoina tuntua, että todella vanhojen super robot -sarjojen huono maine "pelkkänä robottimättönä" johtuu paljolti siitä, että aivan viime vuosiin saakka kukaan lännessä ei ollut nähnyt niistä yhtään. Nyt kun tekstityksiä on pikkuhiljaa alkanut tipahdella, kuvaan on alkanut ilmestyä säröjä: esim. Voltes V, jota dissattiin aikoinaan animelehdessä, on loppupuoleltaan lähempänä (saman ohjaajan) Rose of Versaillesia kuin Space Invadersia.
Hey, what does "phallic" mean?

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Heinä 09, 2008 22:24

En itse katso/lue Bleachia, mutta luokkalaiseni oli koulussa puhunut alkaneensa katsoa sitä ja minulle jäi jotenkin sellainen käsitys, että Bleach on jonkinlainen vampyyreista kertova sarja. Myöhemmin kun kaverini kertoi alkaneensa katsoa Bleachia, luulin Bleachia samurai-sarjaksi ja kysyin: "Ai onko se se sarja missä on se mansikka-samurai? Ichigo?"

Kaveri sai hyvät naurut ja minä selville asioiden oikean laidan :D
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Elo 07, 2008 10:51

Plaah... Viimeisimmät ennakkoluuloni liittyvät Shaman Kingiin. Olin nähnyt sarjasta kuvan, missä hahmot ovat jossain vihreätaustaisessa paikassa (muistaakseni viidakossa) ja lehdestä pokkareiden kuvia, joissa oli vihreät kannet. Niinpä menin tiedustelemaan yhden sivun webulta, että onko Shaman King joku viidakkoon sijoittuva taistelu/shamaani/alkuasukas-aiheinen manga ja voitko kertoa mistä se kertoo. Niinpä hän sitten kertoi sarjan juonta ja sen ettei sarja millään tavalla liity viidakkoon - olin luullut, että koko sarja tapahtuu viidakossa.

Naruton luulin kanssa sijoittuvan bambumetsä/viidakkokylään, mikä olisi täysin eristettynä ulkomaailmasta ja siellä he sitten piileskelisivät ja ninjailisivat. Eipä tainnut tuokaan mennä oikein...

Niin ja Chobits - kun kaverini kertoi alkaneensa katsoa Chobitsia ja selitti sen asetelman, luulin sarjaa joksikin tylsäksi angstiksi ja tuli sellainen mielikuva, missä angstaava poika kävelee jonkun tyhjäsilmäisen robotin kanssa kadulla ilta-auringon laskiessa jossain heidän sivullaan. Pidin sarjaa muutenkin maailman tylsimpänä enkä ikinä ajatellut katsovani sitä. Jotenkin ihmeellisesti päädyin katsomaan muutamia jaksoja animesta ja ihastuin sarjaan ja tässä viime aikoina olen pitkällisen harkinnan jälkeen alkanut ostaa Chobits-mangaa.

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » Ti Syys 16, 2008 21:06

Kun olin nähnyt Excel sagasta pätkän ykkösjakson alusta (japanidubbi,ilman tekstejä) sain sen käsityksen, että Excel joutui kuoltuaan tuonpuoleiseen, että Ilpalazzo olisi jokin jumala tai vastaava ja Excelin pitäisi laittaa tämä "oma" maailmansa järjestykseen, mm. liikenne kulkemaan.

Seinae

Viesti Kirjoittaja Seinae » La Syys 20, 2008 15:55

Kuva

Kyllä tuo Ergo Proxy on oma suosikki vaikkei ollutkaan ihan sitä mitä odotin.

Saunis

Viesti Kirjoittaja Saunis » Pe Syys 26, 2008 11:51

Luulin että Gunslinger girl ja Grenadier olivat sama sarja.

Oli aika outoa kun kaikki aina kehuivat sitä niin paljon.
Magic never dies

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Tammi 15, 2009 19:27

Luin jostakin Eerie Queerie!- mangan nimen ja että sarja on poikarakkaus-aiheinen. No, siitä kiinnostuneena menin Wikipediasta lueskelemaan sarjan juonta. Ymmärsin, että siinä puhuttiin kummituksista ja sitten päähenkilö Mitsuo joutuu selkkauksiin poikien kanssa (vähän puolihuolimattomasti lukaistua joo...) ja kuvittelin sitten, että joka osassa olisi vähintään neljä poikaa, joille Mitsuo sitten tunnustelisi rakkauksia jne. Ja minulla oli myös mielikuva siitä, että sarja olisi jollain tapaa teatteriin liittyvä... Päädyin kuitenkin ostamaan mangan ja pidin siitä valtavasti, vaikka nuo ennakkoluulot nyt oli vähän mitä oli ^^'

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » To Tammi 15, 2009 21:08

Luulin piiiitkään, että Amon Saga ja Excel Saga ovat sama sarja. Kerran kaverini oli meillä ja luimme Japan Popia ja Anime-lehteä.
Minä: "Häh? Excel Saga on Fantasiapelien ostetuimpien mangojen joukossa! Mitä ihmettä, senhän piti olla kamalan surkea!" *plaraa lehtiä* "Tässä se on!"
Kaverini: "Tuohan on Amon Saga."
Minä: "...^___^''''"
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”