Loveless anyone? Ainakin YKSI SPOILERI.

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » Pe Touko 06, 2005 22:52

No joo siis... sanotaanko että ei minuakaan Hisoka x Tsuzuki paritus häirihe yhtään vaikka Hisoka onkin periaatteessa 16 vuotias ( en vain muuten vain tykkää hahmosta erityisemmin ). Sen sijaan Goku x kuka-tahansa-muu-saiyuki-hahmo-paitsi-lirin-ja-nataku häiritsee paljonkin vaikka hän onkin 18 + 500 vuotta vanha >_> Henkinen ikä vaikuttaa kuitenkin niin pennulta että ei ei ei... kyllä se pitää olla niin että molemmat osapuolet tajuaa missä mennään ja mitä tapahtuu.
Tietenkin jossain kohtaa tulee kyllä se raja vaikka kuinka tajuaisi ( 1 - 15 vuotias tuntuu ihan oikeasti liiiiiian nuorelta ).

Spoilerista: minä veikkaan että tulee ( sitten kun tulee ) viulujen vingutusta ja hillittömät valoefektit niin mahtipontisesti ja muka-kauniisti kuin mahdollista :lol:
Noretus

Kage

Viesti Kirjoittaja Kage » La Touko 07, 2005 02:15

Ravuressu wa sugoi... All heil the seiyuut ja hahmot...!
Kaikki tulleet ja tulevat jaksot nähty, tai tullaan näkemään :twisted: , enkä usko koskaan kyllästyväni edes niihin pieniin kliseisiin asioihin mitkä sarja sisältää, ei siihen voi kyllästyä kun Ritsuka on Junko Asagawa....
Sarjan nimi ja jokaisen jakson omat otsikot ovat ihanan negatiivisia ja se tosiasia että Soubi ei itseasiassa tosissaan rakastakkaan Ritsukaa, vaan koska hänet on käsketty rakastamaan Ritsukaa, on mahtava...
Miinusta sarjassa on Yuiko, kaikki antipatiani langennut sen otuksen ja niiden muiden vähäpätöisten naishahmojenpäälle, tyttö on ärsyttävän genki ja muutenkin kuvottava otus... tämä on siis vain minun mielipiteeni...kai...

Aoneko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aoneko » La Touko 07, 2005 03:26

Njaa, että mielipiteitä Lovelessista. Löytyyhän näitä. ^_^

Itse tutustuin Loveless-mangaan jo hyvä tovi ennen kuin animesta edes puhuttiin, viime kesänä muistan sitä jo Ropeconissa ihmisille hehkuttaneeni. ^^' Mangassa ihastuin sen aivan käsittämättömän kauniiseen piirrosjälkeen sekä hyvin soljuvaan tarinankuljetukseen. Ja tietenkin hahmoihin: Soubista on ehdottomasti tullut yksi lempihahmoistani. ^^ Mangaa olen lukenut kahden kirjan verran (ja hyllyssä lukemista odottavat kaikki viisi tähän mennessä ilmestynyttä japaninkielistä versiota... jahka kykenen ^^'), tähän mennessä tarina on ollut ovela sekoitus angstia, mystisyyttä, katkeransuloista komiikkaa ja surumielistä söpöyttä - sekä shonen-aita/shotaa.

Animesta olen nähnyt neljä jaksoa, ja täytyy valitettavasti sanoa, että tämänkään sarjan kohdalla anime ei mielestäni yllä mangan tasolle. Kaunista se toki on, mutta kerronnaltaan ja tunnelmantaan jokseenkin epätasaista. Hämmentävää animessa on myös se, [spoil] miten paljon mangaa näkyvämpää Soubin ja Ritsukan välisen seksuaalisen jännitteen esilletuominen on [/spoil]. Mangassa tätä käsitellään mielestäni hillitymmin.

Niistä korvista ja hännistä: lienenkö sitten vain nekofiiliotaku, mutta minusta ne ovat kerrassaan ovela idea. ^__^ Varsinkin mangan puolelta muistuu mieleeni kuvia, joissa nimenomaan hahmojen korvat heijastavat heidän tunnetilaansa kovin oivallisesti. Ja koska minua eivät juurikaan koskaan häiritse sellaiset loogiset epämääräisyydet, joita tämä korva-asia Lovelessissa voi aiheuttaa, olen vain ilahtunut siitä, että mangaka on keksinyt tällaisen omaperäisen idean.

Se, että Lovelessia voi tietyssä mielessä pitää shotakonina, tekee sarjasta omalta osaltani vielä hitusen kiinnostavamman sikäli, että siinä koetellaan omien mieltymysteni rajoja. Käytännössä inhoan kaikkea sellaista shotaa, jossa lampisilmäisiä itkuisia pikkupoikia käyttävät hyväksi myhäilevät "senseit" tai muut pervot, mutta Lovelessissa tällaiset mielleyhtymät on mielestäni onnistuttu hyvin välttämään. Ainakin mangassa, jossa Ritsukan (ja kaikkien muidenkin hahmojen - Yuiko on mangan puolella enemmänkin hellyyttävä kuin ärsyttävä) tunneskaala tuntuu olevan animea huomattavasti laajempi. Kuten Ishida mainitsikin, tämän takana on ehkä pitkälti tuo mystinen taistelusysteemi, joka on jo itsessään asetelmiltaan niin kieroutunut, että huh! :D Itse rakastan tällaisia perinteisiä rooleja kieputtavia asetelmia kovasti. ^___^
Kage kirjoitti:ja se tosiasia että Soubi...
Ehm. Kuten ketjussa jo aiemmin puhuttiin, mitä jos muistettaisiin se spoilerietiketti ja piilotettaisiin tuollaiset lausunnot. ^^''' Sitä paitsi... [spoil] olen tästä "tosiasiasta" varsin eri mieltä, ainakin näin aikaisessa vaiheessa juonta [/spoil].

Ai niin... sarjan nimi kirjoitettaisiin japaniksi "raburesu" ^_~

Ja aivan, vilkaiskaapa allekirjoittaneen avataria... ^_^'
"What's wrong with running away from reality if reality sucks?"

Kihaku

Viesti Kirjoittaja Kihaku » Ti Touko 10, 2005 20:24

Sarjaa on tullut nähtyä ne neljä jaksoa, ja mielipiteeni on ehtinyt muuttua jopa sen ajan aikana. Ensimmäisen jakson jälkeen oli sellainen "täh" olo. En tajunnut (ja en itse asiassa tajua vieläkään) sitä taistelujuttua ja ajattelin, että menisi aika kauan ennen kuin tottuisin kissan korviin, häntiin ja Ritsukan ja Soubin ikäeroon. Jotenkin hyväksyin korvat ja hännät kun sain kuulla niiden tarkoituksen. Itseasiassa pidin sitä aika persoonallisena ideana...
Kage kirjoitti: kun Ritsuka on Junko Asagawa....
Korvien ja häntien jälkeen seuraava asia, johon kiinnitin huomiota. ;)
Sopii hyvin Ritsukan persoonaan(tai äänihän sen tekee..).
Soubikin on mielenkiintoinen hahmo, vaikka hänestä on vaikea tietää...
Pidän nykyään myös Soubin ja Ritsukan suhteesta, mutta tosiaan... Mielestäni Ritsuka saa vähän vanheta ennen kuin se etenee kovin pitkälle..
Minäkään en oikein pidä Yuikoista. Erityisesti ärsyttivät puhetyyli (josta hän onneksi on luopumassa) ja tarve puuttua asioihin.
Sarjan nimi ja jokaisen jakson omat otsikot ovat ihanan negatiivisia
Niin ;). Muutenkin sarjan synkkä tunnelma ja suloinen musiikki tekevät siitä erityisen kauniin. :)

Kage

Viesti Kirjoittaja Kage » Pe Touko 13, 2005 21:35

Uih... anteeksi spoileista*menee piiloon*... Juu huomasin tuossa sen typon japaninkielisessä nimessä itsekkin..*heh heh* Kannattaa kirjoittaa aamu kolmelta...

Lontsi

Viesti Kirjoittaja Lontsi » Su Touko 15, 2005 16:31

Itse olen nähnyt viisi ekaa jaksoa animesta ja täytyy sanoa että olin niitä katsellessani hämmästynyt. Sarjan tunnelma lumoaa katsojansa ja jos totta puhutaan (minua ainakaan) ei Ritsukan ja Soubin ikäero häiritse, johtunee ehkä siitä etten asiaa ole pahemmin ajatellut.
Mutta jostain syystä en nähnyt Yuikoa ärsyttävänä kuten moni muu, oikeastaan hän on mielestäni aika suloinen hamo. :lol:

vameq

Viesti Kirjoittaja vameq » Ke Kesä 01, 2005 15:03

Kaksi jaksoa Lovelessia olen katsonut, ja se vaikuttaa huolestuttavalta. Kissankorvat ja -hännät, perhosia, koululaisia, kiiltokuvahetkiä... eieieiei. Sekä sarjan angst että söpöys ovat jättäneet kylmäksi. Ei tuo sarja nyt mitenkään ärsytä mutta ei se myöskään mitenkään eritysemmin ole herättänyt mielenkiintoani. Ajattelin kuitenkin seurailla sitä, viihdyttävä se on ja voi tulevaisuudessa muuttua parempaan suuntaan.

Niin, ja on se Soubi aika peipi. ;>
Put on your red shoes and dance the blues.

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Ke Kesä 01, 2005 20:15

vameq kirjoitti:Kissankorvat ja -hännät, perhosia, koululaisia, kiiltokuvahetkiä... eieieiei.
Tämä on juuri sitä, mikä saa minut käsittelemään Lovelessia varoen. Itseasiassa olen vaiheilla 'katsoako vai eikö', mitä nyt olen lukuisia kuvia animesta nähnyt. Kissapoikia, kai niitäkin voisi sitten kokeilla... Pitää kai alkaa hankkimaan vähän enemmän informaatiota, jotta tiedän jaksanko nähdä vaivaa ja ladata vai jätänkö väliin. Joskus söpöys on vain pelottavaa.

Mitral

Viesti Kirjoittaja Mitral » To Kesä 02, 2005 13:08

Samalainen varovaisuus iski allekirjoittaneeseenkin kun tätä threadia lueskeli, mutta katsottuani ensimmäisen jakson niin huomasin kyllä tykkääväni siitä.... Vaikka ne kissankorvat ovat kyllä aika pelottavia, en ole koskaan oikein ollut nuiden eläinkorvatyyppien ystävä.
Mutta Soubi <3 <3

Joko en huomannut tai sitten siitä ei ollut aiemmin tässä puhetta, että onko Lovelessia käännetty/kääntämässä englanniksi (ei jaksa googlata)?
Kiitos ja anteeksi.

Ishida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ishida » To Kesä 02, 2005 14:31

Mitral kirjoitti:Joko en huomannut tai sitten siitä ei ollut aiemmin tässä puhetta, että onko Lovelessia käännetty/kääntämässä englanniksi (ei jaksa googlata)?
Tarkoitatko mangaa vai animea? Molempia saa epävirallisina julkaisuina (*viheltelee*), mutta minkään virallisen tahon lisensoinnista en ole kuullut.

Saatan olla jäävi, sillä pidän yleensä enemmän mangasta kuin animesta, mutta on silti pakko sanoa, että Loveless on minusta mangana huomattavasti parempi kuin animena. Mangaversiosta puuttuu se animeen jostakin ihmeen syövereistä nykäisty sokerisuus. Tai ainakin se on tehty tyylikkäämmin ja hillitymmin ^^

Mitral

Viesti Kirjoittaja Mitral » Pe Kesä 03, 2005 06:54

Ishida kirjoitti:Tarkoitatko mangaa vai animea? Molempia saa epävirallisina julkaisuina (*viheltelee*), mutta minkään virallisen tahon lisensoinnista en ole kuullut.
Juu tosiaan tarkoitin siis sitä mangaa.... Animea löytyy kyllä epävirallisena *viheltelee* Mutta mangoja tykkään mieluiten ostaa ihan virallisina julkaisuina.
Itsekin yleensä tykästyn enemmän mangoihin, varsinkin kun sieltä voi törkeästi nykiä juttuja omiin piirrusteluihin :D
Kiitos ja anteeksi.

vameq

Viesti Kirjoittaja vameq » Ti Kesä 14, 2005 00:07

Hoo, päästyäni mukaan animeen olen todella ruvennut tykkäämään siitä! Jotenkin spoilereiden lukeminen antoi jonkun tekosyyn niille korville -> let it pass. Biologista osuutta tähän tapahtumaan kyllä jäin kovasti miettimään. Miksi ne korvat sitten tippuu neitseellisyyden mentyä? Jokin aivoista erittyvä enstyymi saa ne irtoamaan? Entä jos masturboi, onko silloin riski menettää korvansa? Mitä hyötyä on ollut nimenomaan pariutumiseen liittyvässä tipahtamisessa?

..tai ehkä minulla ei vain ole mitään järkevää tekemistä.

Pääsin kolmannessa-neljännessä tunnelmaan mukaan ja nyt ainoa, mistä valitan yhä on ne perhoset ja (erityisesti niihin liittyvät) ylikiilotukuvahetket. Äyh.
Put on your red shoes and dance the blues.

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » To Kesä 16, 2005 23:04

Epäröintiä ja ennakkoluuloja oli vielä tuossa viikko, pari sitten, mutta menin kaikesta huolimatta ja... katsoin Lovelessin ensimäisen ja toisen jakson. Ei niin paha kuin ajattelin. Ei ollenkaan.

Täytyy vielä katsoa sarjaa eteenpäin jotta saan kokonaiskuvan. Ihan ookoolta se kumminkin nyt vaikuttaa, mutta niistä perhosista valitan minäkin. Joo, ja tuo korvajuttu... tuskin tarvitsee kavereiden kysellä toisiltaan, että "kuka on jo tehnyt sen", kun huomaa sattumalta kaksi tyyppiä samana päivänä ilman korvia. Hyödyllistä. >XD Mutta _entä_ jos jossain perheessä on taipumuksia insestiin ja hypätään siinä samalla shotan puolelle... lapsiraukka.

Nakki

Viesti Kirjoittaja Nakki » Ma Elo 22, 2005 18:12

Pitihän se minunkin vidoin taipua ja aloittaa sarjan katsominen seitsemällä ensimmäisellä jaksolla, joten herätän ketjun henkiin, näin, vips!
Ja itse sarjaan:
Yleiskommenttin meno oli ihan mukiinmenevää, tosin mahdolliset epäkohdat ja ärsyttäväkin angstailu annetaan anteeksi kiitos nekomimiperversioni. Kissaihmisiä vipeltää joka puolella! Erityisesti nekomimiope on ansainnut raivoisat sympatiat ja Awww!:it.
Tykkään välillä katsella mahtipontista synkistelyä, kauniita miehiä ja magiataisteluja (ja ruoskintaa!), joten mikäpä ettei.
Katson varmaankin loppuun asti.
Olemassaolo - loassa melo
- Alivaltiosihteerin palindromirunokirja

Moppi

Viesti Kirjoittaja Moppi » Ma Syys 12, 2005 20:31

Loveless on aivan ihana! Kuuluu ihan rakkaimpiin, siella Gravitationin ja muiden kanssa....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”