Vartijat

Keskustelua Sangatsu Mangan julkaisuista. Kysy, kommentoi, kiitä, kritisoi, kinua... Sangatsun toimitus vastailee parhaansa mukaan.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Sangatsu Manga / Ylläpito

DragonBall

Viesti Kirjoittaja DragonBall » Ti Maalis 25, 2008 20:23

Maiyu kirjoitti:Vartijoista oli äsken juttua Talousuutisissa :D. Ihmettelin kyllä että miten sellanen pääsee jopa uutisiin XD Ei siis vähätellen, muuten vaan ihmettelin. On se piirrustusjälki hienoa yms (en ole tarkemmin tutustunut opukseen)
En tiedä tarkoitatko MTV3:a, mutta Maikkarin normi-Uutisissa oli juuri Vartijoista.

Voisi selata tuon läpyskän läpi ja harkita ostamista. Täytyy katsoa.
SAVE_US.222
8.2.11/SAVIOR_SELF
2ND_COMING
SAVE_US.229
UPON_US
BREAK_THE_CODE
THE_ANSWER
NEXT_MONDAY
Y2J_IS_BACK

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ti Maalis 25, 2008 21:26

Anii-chan kirjoitti:Todella hyvää työtä Avalkama ja Puukangas.
Kiitos!

...paitsi että se toinen pääpukareista on HValkama. :wink:

Sangatsuman
Jep.

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ti Maalis 25, 2008 21:55

Thuossa viime viikolla suoritettiin jinseiläisesti porukalla Pasila-maratooni ja matkaevästä hakiessa piti tietysti napata pokkarit mieheen. Kassalle siis kukin kantoi juotavaa, naposteltavaa ja Vartijat-pokkarin. Näitä Suomessa kasvatettuja tuoreita mangoja kun on tapana aina tukea.

No niin pääsiäisen aikana sitten ehti lukaisemaan tämän lävitse. Hankitut OMGit, Narutot ja Triniittibloodit saivat odottaa, sillä niistä jo tiesi mitä tuleman pitää.

Jep se on punainen eli se on kettu, mutta tästäkin huolimatta kannesta tuli heti siihen netissä ensimmäistä kertaa törmätessä mieleen tasan yksi asia: Hopeanuoli. Ikävä päähänpinttymä suorastaan. Noh asiaan

Näissä on yleensä tapana kommentoida piirtojälkeä sun muuta kynäilyä. Itse jätän moisen väliin, mutta yksi asia pitää sanoa. En voi sille mitään, mutta aina kun Kerri on ruudussa, niin joudun taistelemaan etten aina ihmettelisi, että miksi sillä on taas suupielet veressä. Tuo tumma alue suun ympärillä tiedättehän. Pakottava tarve aivoilla yhdistää se vereen.

Vihdoinkin suomisisältöä suomimangossa! Hokutossa sitä ei ollut ollenkaan tarpeeksi, vaikka pari kivaa olikin. Itse tosin kaipaisin eeppisempiä mittasuhteita, jos Kalevalaa käytetään. Kalevala on Suomen Taru Sormusten Herrasta. Missä on horisonttiin asti jatkuvat armeijarivistöt? Ne marssivat paikalle vasta seuraavissa pokkareissa niinhän.. No niin otetaampa lääkkeet ja yritetään keskittyä taas. Noh suomalaiset soturi- ja muut suvut kelpaavat kyllä myös.

Enivei hienoa, että "isoja silmiä" pyörii suomalaisessa ympäristössä. Ja oli yksi otaku-läppäkin sujautettu mukaan. Kiva kiva.

Iso lisäpiste oravasta! Tämä vahvistaa teoriaani niistä otuksista!

Kovin nyt lentelee randomia kommenttia pokkarin eri osiin. Keskitän: Pidin.

Pitää kyllä selvittää seuraavan pokkarin avulla, että mitä juonia tämä tarina pitää hihassaan. Aloitus toimii, meno on ihan nättiä ja sain nauraa siellä täällä. Eiköhän tästä ole hyvä jatkaa. Ehkä harrastan järkevämpää arviointia sitten sarjan päätyttyä.

Vartijat riittää ensihätään, mutta omaa sarjaa suomalaisista otakuista itsestään kaivataan hyllyihin edelleen!
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Meishin

Viesti Kirjoittaja Meishin » Ke Maalis 26, 2008 08:14

DragonBall kirjoitti:
Maiyu kirjoitti:Vartijoista oli äsken juttua Talousuutisissa :D. Ihmettelin kyllä että miten sellanen pääsee jopa uutisiin XD Ei siis vähätellen, muuten vaan ihmettelin. On se piirrustusjälki hienoa yms (en ole tarkemmin tutustunut opukseen)
En tiedä tarkoitatko MTV3:a, mutta Maikkarin normi-Uutisissa oli juuri Vartijoista.
Sekoilin taas XD Siis normaaleissa uutisissahan siitä Vartijoista juttua oli :)

Yamasukka

Viesti Kirjoittaja Yamasukka » Ke Maalis 26, 2008 11:32

Agh mä sekoilin taas nimissä. Olen aika huono muistamaan nimiä XD

jw

Viesti Kirjoittaja jw » To Huhti 03, 2008 09:19

Kaikki sanottava oikeastaan jo tullutkin edellississä viesteissä.

Sangen viihdyttävä ja kiinnostava teos ensimmäisen osan perustella.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » La Huhti 05, 2008 20:33

Heis, kertokaa minulle, paljon tämä pokkari kaupassa maksaa?
Tärkeää tietoa minulle :wink:

Momiji

Viesti Kirjoittaja Momiji » La Huhti 05, 2008 20:38

Hibine kirjoitti:Heis, kertokaa minulle, paljon tämä pokkari kaupassa maksaa?
Tärkeää tietoa minulle :wink:
5,90€.

Momiji

Viesti Kirjoittaja Momiji » Ke Huhti 09, 2008 18:48

Tietääkö joku montako Vartijat-pokkaria ilmestyy? :?:

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » To Huhti 24, 2008 13:10

Momiji kirjoitti:Tietääkö joku montako Vartijat-pokkaria ilmestyy? :?:
Ei edes tekijät. Sarjan neljästä ensimmäisestä osasta on sovittu kustantajan kanssa, mutta se jatkuuko se enää sen jälkeen riippuu sen suosiosta.

Tässä joitain huomioita. Toivottavasti kritiikkini kelpaa piirtäjällekin, jos hän kerran on "kriittinen sen suhteen miten kritiikki on muotoiltu"...

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Huhti 24, 2008 21:54

Vartijat hankin tuossa joku aika sitten. Lukaisinkin pokkarin siinä samalla viikolla, mutta pakko sanoa, että ehkä hivenen petyin. Piirtojälki oli ehkä turhan hutaistua, tuntui että paketti oli väännetty kokoon rytinällä. Viivat kun olivat ehkä vähän liian "vapaalla kädellä" tehtyjä, välillä suttuisen näköisiäkin. Tarina ja kerronta nyt sinällään oli ihan ok. Ehkä eteenpäin liikuttiin vähän liian nopsaan minun makuuni. Taino, se Seiyan ja Ainon koulutus rykäistiin läpi aika vauhdilla, pieni maltti olisi ollut enemmän minun makuuni.
Löytyihän toki pokkarista muutama mehukaskin kuvanen, jolle sai vähän kuolatakin. Eikä tämä nyt niin pettymys ollut ettenkö ostaisi seuraavaa osaa. Pitää nyt katsoa, miten tarina tästä lähtee kehittymään! Jeij!
Mutta aika kova veto Sangatsulta julkaista tällaista suomimangaa. Täydet rispektit sille : DD

Momiji

Viesti Kirjoittaja Momiji » Pe Huhti 25, 2008 14:50

Lähetin sähköpostia osoitteeseen postia@sangatsumanga.fi ja kysyin montako Vartijat-pokkaria ilestyy. Kuulemma 4 ja seuraava ilmestyy joulun aikoihin.

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Pe Huhti 25, 2008 15:21

Tässä tänään sain luettua ja täytyy sanoa, että olen vähän pettynyt :/ Puhekuplat tulvivat yri äyräiden ja muutenkin oli aika lailla kaikkea turhaa puhetta. Myöskin piirrostyyli näytti aivan hahmottelulta ja myöskin epäselvältä. Juoni meni kyllä ihan mukavasti eteenpäin ja ihan kivaa, että sijoittuu Suomeen :D
Pisteet rohkeasta vedosta julkaista suomimangaa ja painojälki on kyllä hyvää :>

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » Ma Huhti 28, 2008 11:50

Kieltämättä Vartijat on hyvin rohkaiseva sarjakuva. Se osoittaa että kylmässä kotimaassamme kenestä tahansa voi tulla sarjakuvataiteilija.
Rehellisesti sanoen sarjakuvasta paistaa surullisen selvästi läpi mahdollisimman suuren menekin kalastelu kaiken muun kustannuksella.

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Pe Touko 02, 2008 18:21

Ööh, en ole vielä kerennyt tutustumaan tähän mangaan, mutta kun se tulee sitten pian kirjastoon niin käyn lainaamaassa. Kaipa se sitten on aika hyvä kun sitä on niin paljon kehuttu yms. :roll:

Edit: Lainasin tuon Vartijat mangan tässä vähän aikaa sitten kirjastosta ja voin kyllä sanoa että olin aika yllättynyt nimittäin pidin siitä(!), sillä tuo etukansi ei míelestäni ollut kovin vakuuttava.. heheeh. Pitää nyt käydä heti maanantaina ostamassa tuo ihan omaksi. ^-^
Piirrustustyyli oli kyllä alussa vähän outoa jo jotenkin "sotkuista", mutta sitten totuin siihen tai sitten se vain parani yllättävän paljon. :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sangatsu Manga”