Vuoden 2009 paras/odotetuin tapahtuma Suomessa

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Vuoden 2009 animehenkinen tapahtuma

Tracon IV
15
10%
Tampere Kuplii 2009
1
1%
Bakacon
6
4%
Kitacon
0
Ei ääniä
Desucon
69
46%
Animecon VII
52
34%
Ropecon
3
2%
CosplayGaala
3
2%
Mangapäivä
0
Ei ääniä
Tsukicon
2
1%

Ääniä yhteensä: 151

ann
Viesti:

Re: Vuoden 2009 paras/odotetuin tapahtuma Suomessa

Viesti Kirjoittaja ann » Ke Heinä 01, 2009 18:34

No anteeks, oli pakko laittaa nyt Animecon. (8 Desucon oli U-PE-A, mutta Animeconia on tullut odotetuksi enemmän kuin sitä.
1) Helsingissä
2) Pikku Myy -cosplay!!
3) Paljon... mielenkiintoista... väkeä.
4) etc.

No, erityisesti nyt koska pääsen vihdoin cossaamaan ns. kunnolla. Kun kerrankin olen nähnyt vaivaa pukuuni (8 Animeconissa tapaa paljon porukkaa, ja viime vuodelta jäi tosi hyvät fiilikset.
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

Hachiroku

Viesti Kirjoittaja Hachiroku » To Heinä 02, 2009 11:58

Meishin kirjoitti:Kyllä se Desucon oli. Animecon myös, mutta Desucon vei voiton siksi, että se piti itsestään ääntä ja sitten kun tapahtumapaikka ja -aika vaihtuivat niin se lisäsi odotusta entisestään :) Ja olihan se niin toimiva myös.
On erinomaista, että maailmassa on jotain täydellistä. Tervetuloa kuitenkin tutustumaan myös Animeconin wabi-sabiin.
Ansku-chan kirjoitti:No anteeks, oli pakko laittaa nyt Animecon. (8 Desucon oli U-PE-A, mutta Animeconia on tullut odotetuksi enemmän kuin sitä.
1) Helsingissä
2) Pikku Myy -cosplay!!
3) Paljon... mielenkiintoista... väkeä.
4) etc.

No, erityisesti nyt koska pääsen vihdoin cossaamaan ns. kunnolla. Kun kerrankin olen nähnyt vaivaa pukuuni (8 Animeconissa tapaa paljon porukkaa, ja viime vuodelta jäi tosi hyvät fiilikset.
En usko, että Desuconin ihmiset pahastuvat, vaikka valitsitkin Animeconin. Ei siitä pahoillaan tarvitse olla tai pyytää anteeksi.

Perusteesi ovat muuten hyvä. Tervetuloa! :D
Who Dares Wins!

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Heinä 08, 2009 12:09

Äänestän Animeconia, koska se on ainut tapahtuma, mihin olen menossa. Loogista... Itse tapahtumahan alkaa jo tänä perjantaina, joten siellä sitten näen, oliko homma odottamisen arvoista. Ja minun con-neitsyyteni menee siinä samalla, joten senkin puolesta odotan kovasti tätä tapahtumaa. Hirveää hypetystä ei kuitenkaan ole päällä (ainakaan vielä), mutta asia saattaa muuttua, kun pääsen huomenna matkaan~
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

cighu

Viesti Kirjoittaja cighu » Su Heinä 26, 2009 18:56

älkääkä uskoko.....Tadaaa!
Vastasin Ropecon, koska satun sinne menemään ensi lauantaina. Tutustumaan tapahtumaan ja ihailemaan ihmisten asuja!
Olen tyyppi joka ei niin fanita japanilaista kulttuuria, mutta luen tarkkana esim. Narutoa ja paria animeakin tulee seurattua, mitä Suomen markkinoilta irti saa...

saino

Viesti Kirjoittaja saino » Pe Heinä 31, 2009 21:51

Vastasin desucon. Se oli toimiva con, minulla oli hyvää seuraa ja se oli cosplaymaailmaan debyyttini. Eli siis mahtavaa aikaa vaikka vain lauantaina olinkin!

Animeconkin oli aika mahtava, tracon ihan ok, Ropecon aika tylsä ja tsukiconia odotan kovasti, mutta luulen että desu tulee pitämään sijansa.
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Rori

Viesti Kirjoittaja Rori » Pe Heinä 31, 2009 22:57

Itse odotin puolivuotta Tracon IV:tä.
Hyvä coni siitä tulikin.

Ja sen jälkeen odotin Tampere Kuplii 2009:sää.

Mutta paras con oli tänä vuonnaTracon IV.
" Jos maailmassa olisi vain otakuja, sodat hoidettaisiin Final Fantasy Fighteilla. "

Kakure

Viesti Kirjoittaja Kakure » Su Tammi 03, 2010 01:35

Odotin desuconia jo -08' kesästä lähtien, kun se julkistettiin marraskuussa pidettäväksi. Ohjelma ei ollut liian erikoistunut musiikki ja muotipuolelle kuten Tsukicon, joten miksipä ei. Tapahtumaan meno oli hyvin hilkulla kyytiongelmista johtuen. Paikan päällä ymmärsin odottamisen jälkeisen palkinnon. Seuraavasta vuodesta tulee vielä odotetumpi tapahtuma, jonka lisäksi velikin on häärimässä paikalla.

Animecon oli jo tutuksi tullut, muttei siltäkään niin hirveästi odottanut mitään. Ohjelmaa oli kuitenkin mukavasti ja pääsi vaihteeksi matkustelemaan junalla.

Ropeconikin oli taas odotettujen listalla, vaikkakin animepainoitteisuuden tiesin loistavan poissaololla. Tällä kertaa lähdin vänkäriksi tapahtumaan, joten erilaisia suunnitelmiakin joutui pyörittelemään paljon päässä tapahtuman varalle.

Vuosi oli kyllä kuitenkin mieleenpainuva tapahtumien osalta, kun kolme tapahtumaa kävi kolmen kuukauden sisään. Melkein coniähky meinasi tulla. Nyt taas joutuu odottelemaan muutaman kuukauden, jos vaikka talviconissa kävisi.
"Come over here stalker, let's have a little chat"

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Tammi 09, 2010 18:59

(Tokihan vuodesta 2009 voi keskustella vielä senkin jälkeen kun se on nähty, eli avattu viestiketju)

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Ma Helmi 08, 2010 00:00

Animecon oli se odotetuin =w = Sikana väkee ja cossi menesty sikahyvin xDD en ois uskonu et sain niin paljon kannattajii Mario cossis... Mut se oli mun odotetuin con ^^
PINEAPPLE SURPRISE!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”