Pusupiirit Coneissa – Loputon ongelma?

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

BiQ
Viesti:

Re: Pusupiirit Coneissa – Loputon ongelma?

Viesti Kirjoittaja BiQ » Ke Kesä 24, 2009 16:20

Sumppi X kirjoitti:Ottamatta kantaa muihin esitettyihin perusteluihin, kertokaa millä tavalla tämä perustelu on validi pusupiirien kohdalla coneissa, mutta ei esimerkiksi IRCssä #desucon -kanavalla (ja oletettavasti monella muulla) tapahtuvan tekstimuotoisen irstailun kohdalla? SE nimittäin häiritsee allekirjoittanutta aika rankasti :? .
Esimerkiksi siksi, että IRC:n kanssa on olemassa myös tällainen vaihtoehto:
http://www.livinginternet.com/r/ra_ignore.htm
En ole vielä 27 vuoden kalkkis-ikään mennessä löytänyt ihan yhtä tehokasta vastinetta joka toimisi liha-avaruudessa.

Asiaan yleisemmin:
Okei, en ole jaksanut raahautua coneihin vähään aikaan, joten en oikein osaa sanoa kuinka paljon minua oikeastaan häiritsee se, että teinit kiskoo kielareita julkisella paikalla. Tientukkiminen ahtaassa conissa ja asenne että "conit on cossaajia varten" on kuitenkin äärimmäisen rasittavaa. Ja sitten tuo ryhmäpainejuttu ja se, että joitakin vedetään hommaan mukaan / pidetään mukana ilman omaa tahtoa on Oikeasti Vakava Asia(tm), jonka estämiseksi on täysin perusteltua antaa joidenkin ihmisten huvin jäädä vähän vähemmäksi.

EDIT: Mutta minun mielipiteelläni ei ole asiassa mitään painoarvoa, koska en ole juurikaan coneissa edes käynyt. Viimeksi kai Paasitornin Animecon IV:ssä yhden päivän lyhyellä visiitillä... Näkisin että jonkinlainen ratkaisu on kouluttaa yleisöä käyttäytymään ja vaatimaan käyttäytymistä niiltä jotka eivät käyttäydy. Suomeksi, olemaan nihkeitä ja niuhoja kalkkiksia ja menemään sanomaan ihan isolla porukalla jos joku tukkii tietä / harrastaa liian kiihkeää fanservicea.
EDIT2: Ja ne kaikenmaailman huomionhuorauslappuset (joo, ihan kaikki, niin "ilmaisia haleja" kuin "rape me") voidaan ihan tylysti ottaa pois ja hävittää, conin sääntöihin on varmaan tosin järkevää laittaa maininta aiheesta ennen conia. Miksikö ihan kaikki laput? No siksi että jos kielletään "Rape me" mutta muut sallitaan, tulee seuraavaksi "Ota mut rajusti" tms...

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » To Heinä 02, 2009 23:45

En edes muista monesko viestini tämä on tähän ketjuun. Viime viestistä on aikaa. Nimittiän kun huomasin, että täällä ei osata asioista sivistyneesti, jäin tauolle enkä edes viitsinyt lukea ihmisten viestejä. Tuon kuitenkin mielestäni jotain uutta. Oikeastaan jo kuukausia vanhaa. Kukaan vain ei ole näemmä sitä huomannut.
Sandi kirjoitti: Järjestyksenvalvonta poistaa sukupuolisiveyttä loukkaavan julkisen käytöksen. En tosin lupaa että con viihtyvyys sillä paranee.

Se on OHI. Niitä ei enää tule. Jokainen nuori varmasti tietää tällä hetkellä, että pusupiirejä ei hyväksytä ja sillä hyvä. Siksipä en pidä enää järkevänä asiasta keskustellakaan ja kuulin todella jo aiemmin, että piirit kielletään virallisesti coneista. Ja vielä sekin, että uskon niiden loppuneen ILMANKIN tätä sääntöä.

Mielestäni asia on loppuun käsitelty, eikä kenenkään kannata sanoa enää hyi, tai iik. The end. Avatkaa uusi ketju ihmisten conkäyttäytymisestä, jos kauheasti vielä puhututtaa.

//And they lived happily ever after. Until.

Pem_

Viesti Kirjoittaja Pem_ » La Heinä 04, 2009 16:27

Wax kirjoitti:En edes muista monesko viestini tämä on tähän ketjuun. Viime viestistä on aikaa. Nimittiän kun huomasin, että täällä ei osata asioista sivistyneesti, jäin tauolle enkä edes viitsinyt lukea ihmisten viestejä. Tuon kuitenkin mielestäni jotain uutta. Oikeastaan jo kuukausia vanhaa. Kukaan vain ei ole näemmä sitä huomannut.
Sandi kirjoitti: Järjestyksenvalvonta poistaa sukupuolisiveyttä loukkaavan julkisen käytöksen. En tosin lupaa että con viihtyvyys sillä paranee.

Se on OHI. Niitä ei enää tule. Jokainen nuori varmasti tietää tällä hetkellä, että pusupiirejä ei hyväksytä ja sillä hyvä. Siksipä en pidä enää järkevänä asiasta keskustellakaan ja kuulin todella jo aiemmin, että piirit kielletään virallisesti coneista. Ja vielä sekin, että uskon niiden loppuneen ILMANKIN tätä sääntöä.

Mielestäni asia on loppuun käsitelty, eikä kenenkään kannata sanoa enää hyi, tai iik. The end. Avatkaa uusi ketju ihmisten conkäyttäytymisestä, jos kauheasti vielä puhututtaa.

//And they lived happily ever after. Until.

Juuri niin. Tämä on juuri tätä, kun nuoremmat ihmiset eivät oikein tiedä rajoja siellä conissa.
Kuten Waxi jo mainitsikin niin sen on todellakin loputtava, se on aivan älytöntä.
Ja sekin on idioottimaista käyttäytyä toisille törkeästi jos joku tulee kerta sanomaan asiasta.

Kun olin tänä aamuna puhelimessa ystäväni kanssa niin hän kertoi minulle aika järkyttäviä uutisia juuri näistä nuoremmista ihmisistä.
Pitäisihän järjenkin sanoa ettei mitään tuollaista tarvitse tehdä conissa. Sellaiset hommat kannattaa hoitaa himassa, todellakin. *huokaus* Joten nämä ihmiset jotka ovat tätä juttua conissa tehneet niin lopettakoot sen heti.
Sen enempää en enää tähän aiheeseen puutu, joten näkemiin.

(olkaa ihmisiks coneissa)

MUTTA, sitten kun katsoo näitä kylttejä joita ihmisillä on. Herran jumala. Miksi jollain 12-vuotiaalla tytöllä pitäisi lukea ''rape me'' selässä? MIKSI? Niissä ei ole mitään järkeä. (jotkut juopot sun muut sairaat ihmiset saattavat saada väärän käsityksen koko lapusta.) Lopettakaa se niin kaikilla saattaa olla parempi mieli. Itse olen sitä mieltä myös kaverin kanssa että revimme joka ikisen ''rape me''-lapun siellä conissa ja sanomme asiasta henkilölle joka sitä piti.
Mielestäni sellaiset kyltit ovat liikaa. 'muut halikyltit ei ole minua sen koommin haitannut mutta ''rape me''-laput haittaavat helvetisti minua ja ystävääni.
Akuroku
(~^,^)~

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » La Heinä 04, 2009 16:48

Pem_ kirjoitti:

Juuri niin. Tämä on juuri tätä, kun nuoremmat ihmiset eivät oikein tiedä rajoja siellä conissa.
Kuten Waxi jo mainitsikin niin sen on todellakin loputtava, se on aivan älytöntä.
Ja sekin on idioottimaista käyttäytyä toisille törkeästi jos joku tulee kerta sanomaan asiasta.

Anteeksi, mutta ohitit pointtini kokonaan. Pusupiirejä ei ole enää ollut sitten Tampere Kupliin, eikä enää niitä järjestetä coneissa. Ilmiö on ohi, eikä siitä siksi enää kannata keskustella.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Su Heinä 05, 2009 22:06

^ Ja sinäkös sen sitten 100% varmasti tiedät että onko se ohi vai ei? Saako tulla henkilökohtaisesti nillittämään jos jossakin conissa sanomastasi huolimatta sellainen tapahtuu?
sori nyt vaan mutta "MINÄ tiedän kaikki"-tyyppiset kommentoinnit on niin raivostuttavia

Viitaten nyt vielä noihin väittämiin, niin itseasiassa Desuconissa oli panokasan alkuja, siis nimenomaan kasoja eikä piirejä, periaate kuitenkin sama. Mutta lähellä olevat järkkärit puuttuivat onneksi nopeasti asiaan (Itse olin sen verran huonossa hapessa etten jaksanut mennä pikkuteineille huutamaan). Että ei se kielto nyt niin selkäydintä myöten ole ihmisille mennyt.

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ti Heinä 07, 2009 19:53

Herran jumala, MIKÄÄN ei ole tässä maailman kaikkeudessa varmaa. Ja kasaksi muuttuminen ei tarkoita, että he aikovat aloittaa pusupiirin. Tunsin Desussa siitä kasasta ihmisiä (mikäli samasta kasasta puhumme), eikä heillä ollut minkäänlaisia ajatuksia moisesta piiristä. Jo se, että piirit kielletään, pitäisi varmistaa, että ne 100% katoavat coneista. Jos joku nyt tätä kieltoa vastaan tietoisesti järjestää piirin, saa minun puolestani henkilökohtaisesti olla myös siitä vastuussa. Ennen Tampere Kupliita ei ollut näin suureksi tämä keskustelu edes käynyt.

Sanokaa, että olen väärässä vasta, kun conalueella tällaista vielä näette.

Ja ainainen jankuttaminen on erittäin lapsellista.

Pome

Viesti Kirjoittaja Pome » Ti Heinä 07, 2009 23:04

Wax. Tänä viikonloppuna on tulossa kävijämäärältään koko Suomen suurin con. Se on ilmainen, Helsingissä ja hyvin keskustassa. Se, että Desuconissa, maksullisessa, uudessa ja kohtuullisen välimatkan päässä pääkaupunkiseudulta sijaitsevassa tapahtumassa et pusupiirejä henkilökohtaisesti nähnyt, ei tarkoita automaattisesti sitä, että hallelujaa! syöpä on ohitse, elämä jatkuu. Minkäänlaista johtopäätöstä asian suhteen ei voi tehdä kuin vasta pari ilmaista conia kierrettyään, ja vaikka tähän kyseiseen Animeconiin tai sen lähialueille ei muodostuisi yhtäkään pusupiiriä, muuta vastaavaa toimintaa tulee aivan varmasti olemaan.
Wax kirjoitti:Se on OHI. Niitä ei enää tule.
Ai jaa? Meinaatko vannoa?
Wax kirjoitti:Jokainen nuori varmasti tietää tällä hetkellä, että pusupiirejä ei hyväksytä ja sillä hyvä.
En usko. Mistä jokainen nuori muka tietäisi tämän? Selaako jokainen 10-15 vuoden ikäinen conikävijä Anikia - tai keskustelua pusupiireistä? Ai selaa vai? Kommentoisivat hieman!
Ihan villisti veikkaan, että ehkä aivan jokainen nuori ei ole tietoinen yleisestä asenteesta ryhmänuoleskelusessioita kohtaan. Miksi muuten myös IRC-Gallerian Animecon 2009-yhteisössä jopa mainostettaisiin pullonpyörityksen harrastamista, jos kielteinen asenne pusupiirejä kohtaan on selvillä?
Waxu kirjoitti:Siksipä en pidä enää järkevänä asiasta keskustellakaan ja kuulin todella jo aiemmin, että piirit kielletään virallisesti coneista.
Asiasta on järkevä keskustella niin kauan kun siitä on jotakin sanottavaa. Jos kaikki olisivat kanssasi sitä mieltä, että pusupiirien ajanjakso on vaihtumassa Paremmaksi Tulevaisuudeksi niin siinä tapauksessa keskusteltavaa ei olisi. Ja tosiaan, en usko, että mahdollinen pusupiirikielto kantautuisi asianomaisten korviin kovinkaan lyhyessä ajassa. Tietenkin tiedon levitessä ja hajottamiskäytännön yleistyessä tämänkaltainen toiminta tulee vähentymään radikaalisti, jos ei täysin loppumaan.
Wax kirjoitti: Ja vielä sekin, että uskon niiden loppuneen ILMANKIN tätä sääntöä.
Ja minä taas en usko niiden loppuvan ilman minkäänlaisia toimenpiteitä. :>
Wax kirjoitti:Mielestäni asia on loppuun käsitelty, eikä kenenkään kannata sanoa enää hyi, tai iik. The end. Avatkaa uusi ketju ihmisten conkäyttäytymisestä, jos kauheasti vielä puhututtaa.
En usko, että uudelle ketjulle olisi tarvetta.
<ReggyJin> Onkstää kellariilukitseminen joku keskieurooppalainen tapa ku sielt kerran löytyy tyttöi harva se päivä

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ti Heinä 07, 2009 23:35

Oli kasautumisen syytä mikä tahansa, niin järkkärit jokatapauksessa näkivät senkin jo häiriönä koska muuten siitä ei olisi menty sanomaan. Samoin kun ympärillä olevat mulkoilevat ihmiset joilla mahdollisesti jyskyttää takaraivossa se pahin skenaario mitä seuraavaksi olisi saattanut tulla, ilman sitä järkkärin väliinmenoa. Harva tervejärkinen ihminen jaksaa tuollaistakaan muodostelmaa katsella vapaaehtoisesti, koska kuten tähänkin mennessä on tapahtunut, tuokin vedettiin enempää ajattelematta siihen conipaikan ytimeen jossa suurin osa ihmisistä oleskeli.
Jos joku nyt tästä alkaa nillittämään että 'ää-ä ku ei mitää saa tehdä', niin viattomien ystävien välisien hellyydenosoituksien ja sensaationhakuisten ihmisten välinen aktiviteetti on niin eri asia.

Ja ainainen jankuttaminen on erittäin lapsellista.
Kuten myös muka-kaikkitietäväksi ryhtyminen.

Ogichi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ogichi » Pe Loka 23, 2009 03:44

Aika vanha topic, mutta pakkohan se on replata kun mm. meistä on puhuttu.
Echramath kirjoitti:
Paranoidfox kirjoitti: Kuvien henkilöt ovat molemmat tyttöjä. Onko tämä nyt sitä tervettä, oman seksuaalisuuden löytämistä?
Ensimmäinen lauseen ei kai pitäisi vaikuttaa toisen vastaukseen, tosin meillä on tietty sukupuolten välinen kaksoisstandardi, mitä tulee yläruumiin paljastamiseen.

Olennaistahan tässä ei ole molemmat tytöt vaan kaikki muu, mitä kuvasta löytyy. Mitä ilmeisimmin ollaan yleisellä paikalla, eli puistossa. Lisäksi en pysty kuvan perusteella selvittämään, minkä ikäisiä tytöt ovat (mutta koska sensurointi jäi puolitiehen, viiden pennin nettietsivä selvittää, että toinen ainakin väittää täyttäneensä 18). Olisi siinä järjestyksenvalvojallakin pohtimista, onko kyseessä peräti lainvastainen meininki. (todennäköisesti toki todettaisiin henkilöiden olleen vähintäänkin "henkisesti samassa kehitysvaiheessa")

Meininki vaikuttaa ihan terveeltä, mutta paikka nyt tietenkin on väärä. Tyttöjen puolustukseksi on sanottava, että irc-galleriasta kyllä löytyi näytti löytyvän runsaasti materiaalia heidän cosplay-pusuttelustaan myös kaikissa muissa mahdollisissa paikoissa. Tämähän olikin jos eräs mainittu pohtimisen arvoinen kysymys, vaikka JV:t pitäisivät huolta säädyllisestä käytöksestä itse con-tilassa, leviääkö rietas cosplay-nuoriso aiheuttamaan pahennusta tapahtumapaikan välittömään ympäristöön ja miten ympäröivä maailma siihen suhtautuu. Nythän kannattaa muistaa, että esimerkiksi Tuska-festivaaliin liittyen useimmat järjestyshäiriöt kirjataan porttien ulkopuolella.
Noniin, tuohon Paranoidfox:n postaukseen pitää kyllä mainita, että seksuaalisuutemme on löytynyt jo aikapäiviä (vuosia) ennen kyseistä AkuRokuilua :) Itse voin ainakin ihan suoraan sanoa olevani bi, ketä tuo asia haittaa, ketä ei.

Ja siitä yläruumiin paljastamisesta; kumpikaan meistä ei ole missään vaiheessa ollut ns. puolialasti saati sitten alasti. Tarkkasilmäisen LUULISI helposti huomaavan että kuvia on raskaasti muokattu (!) Eli noissakin kahdessa kuvassa meistä (jonka joku älykkäästi tänne linkitti), Roxasilla on oikeastaan musta alustoppinsa yllään, kuva on vaan muokattu niin että näyttäisi paljaalta ja littanalta miehen rinnalta :D
VOI APUA TEIDEN KANSSA.
Echramath kirjoitti:viiden pennin nettietsivä selvittää, että toinen ainakin väittää täyttäneensä 18
en väitä, vaan OLIN silloin 18. :) Taitaa olla hämmentävää että meitä löytyy myös vanhempia ihmisiä jotka moista "pelleilyä" harrastavat? Ja mitään lainvastaistahan ei hommassa sitten ollut.
(Teidän mielestänne varmaan myös esim. 40-vuotiaan ja vaikka 20-vuotiaan seurustelu ym. suhde on lainvastaista?)

Kiitos vain puolusteluista (?) mutta enemmän kyllä kiinnitin moitteisiin huomioni ;)

hrst kirjoitti:Paranoidfoxin näyttämissä kuvissa tuntuisi molemmilla osapuolilla pyyhkivän ihan hyvin. Osittainen nakuilu julkisella paikalla tietenkin herättää kyseenalaisia tunteita
Voi kiitos, kyllä pyyhkii hyvin! :) Ja edelleen emme ole ainakaan vielä nakuileet. (ellei shortseja kotioloissa sit lasketa nakuiluks)

Ainiin, Animeconissa 2008 yritimme parhaamme mukaan hakeutua jonnekkin syrjään/puiden lomaan photosessioinemme. Tässäkin topicissa paljon korostunut se olettamus, että fanservicellä jne. aina jotenkin kerjättäisiin huomiota/ihmisiä ympärille.
Meillä molemmilla oli aivan ihana kesä ja hyviä muistoja conien osalta, harmi vain jos jonkun elämän pilasimme puuhillamme.

Ja pusupiireistä en ollut koskaan ennen kuullutkaan ennenkun tämän aiheen löysin O__o

Noin, enköhän olen sanottavani sanonut.

Ramen.
Imma raver, I glow and stuff.

Rinka_nee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinka_nee » Pe Tammi 14, 2011 03:09

Kun aloin lukemaan näitä tekstejä, tuli mieleen, että miksi? Miksi niiden pusuttelijoiden pitää olla niin julmia muulle con-kansalle? Mutta mitä pidemmälle pääsin, syytökset kuulostivat siltä, kuin kaikkivika olisi ollut pusurinkiläisissä. Olen sitä mieltä, että AIVAN VAPAASTI! Tehkää, mitä haluatte! Olkaa keitä haluatte ja ennen kaikkea Tehkää se milloin haluate!
Mutta tehkää se kotona häiritsemättä muita!!
Kertokaa, milloin on ollut fiksua imutella keskellä yleistä käytävää?
Milloin jotakuta on OIKEASTI kiinnostanut fanservu joiltakin 12-vuotiailta ihq-pissikseltä,jotka kerjäävät vain huomiota?
Luin koko pitkän keskustelun ja olen närkästynyt henkilökohtaisesti Maxx:in sanoista nuoria coni-käviöitä vastaan. Tarkoittaako tämä sitten että nuori, jolla ei ole muuta rakasta harrastusta, kuin anime,manga ja cospaus, pitäisi luopua harrastuksestaan ja alkaa yrittää sopeutua maailmaan ilman turvaa, josta voisi normaalisti rankan päivän päätteksi nauttia, jotta vain kaikki yli kaksikymppiset Otakut saisivat aivan rauhassa omistaa rakkaat sarjakuvansa ja animeconinsa?
Ehei, sanon minä. Uutta coni sukupolvea tarvitaan aina. On niitä, jotka osaavat käyttäytyä ja niitä joilla menee överiksi.
Tämä alkaa kuulostaa samalta tapaukselta, kun 11-v pikkusisareni oli kateellinen Tokyo Mew Mew:istä 3-vuotiaalle sisarelleen.. (Typerää verrata, mutta sitä se omistushalu teettää)

Ajatelkaa, mitä käy, kun joidenkin pusupiiriläisen lapsi menee käymään conissa sitten joskus huittitulevaisuudessa? Varmaan meno on samallaista kuin äidillään/isällään ''Annanpas pikku Sirpankin imeskellä toisia tyttöjä ja poikia, kun minäkin tein niin. Miksi pilata lapselta sama ilo, mikä minula oli?'' Se ei saa olla tällaista.

Olen ''kasvattanut'' nuoremman sisareni melkein vahingossa mangan ja animen keskellä, joten onko ihme, kun 5-v osaa lausua: ''arigatoo'' ja ''watashiwa Renne desu ka''? Eikä sellainen lapsi varmaan ihmettele (jos coniin pääsee) miksi tytöillä ja pojilla on tollaset vaatteet. Ei varmana. Jos on nähny sisariensa pukeutuvan niin aina, niin sehän on vaan tuttua ja turvallista. Sitäpaitsi sisareni on ikäistään fiksumpi, joten saattaa hän jopa sarjoja tunnistaa ja cossareita. Se tässä on pointtina, että mitä jos se teidän kullannuppu pikkuisenne äkkääkin jostain pusupiirin? Mitä oniisamat siihen sitten sanoo? Että se on normaalia conitusta, joka on ihan ok? Tuskimpa.
Jos pusupiirit ja ''raiskausyritykset'' conialueella loppuisivat, niin voisi pienempiäkin
innostuneita ''otakunpoikasia'' ottaa mukaan. Ja jos kaikki faniservut ja rape me- kyltit kiellettäisiin, ei niitäkään selittämään tarvis alkaa.
Itse vastoin kirjoittamaani voisin kokeilla pusurinkiä, mutta sallituissa rajoissa. Uskon, että kaikki siinä porukassa vai haluavat tulla näkyviin, koska kukapa haluaisi kalliissa cossipuvussa istua huoneenlattialla ja hihitellä hiljaa, ettei isipappa kuule, kuinka ne siellä huoneen nurkassa lääppivät toisiaan. Eikös se näin mene? Lujaa ja niin, että kaikki näkevät ja kuulevat!
Ei, ei tosiaankaan. Siellä conissa, jossa tätä ei kielletä, sitä tullaan näkemään.

Aloin arvelemaan, että uskaltaako sitä enään ollenkaan alkaa cossaamaan, kun kuitenkin joku tulee ja halaa ilmat pihalle tai alkaa vaatimaan tulista kolmen minuutin kielaria Crossiparinsa kanssa? Ja sitten, mitä tyttö -ja poikaystävät siihen sanovat, jos saisivat tietää, että rakkaasi istuu piirissä ja pussailee muita? Ei olisi varmaan välit enään kovin läheiset siinä vaiheessa, nee?
Joku tolkku tähän on saatava! Ja olen erittäin iloinen, jos pusuringit loppuvat, koska väkivaltainen, tunkeileva ja häiritsevä käytös ei mielestäni coniin kuulu. Eikä coneissa ole takoituksena aiheutta traumoja tai vammoja käviöille.

Itse olen tunnollinen conittaja ja ajattelen, mitä teen.. niin kauan, kunnes sokeria tulee liikaa. Silti se kaikki jää vain naureskeluun ja vaarattomaan hauskanpitoon. Ne yaoi-ihkuttajat voisivat painua hevonkuuseen, kiitos! Naruto ja Sasuke on jo nähty. The show is ower!
Pusupiireille ei saa antaa omaa huonetta, koska se olisi vaan yksinkertaisesti väärin. JOs eivät muuta keksi, niin järjestävät pusuttajille vaikka yhden tunnin aikaa värkätä rauhassa ja jos aktia näkyy muualla, heitetään pihalle. That's simple.

Kiitos huomiostanne.
:huolestunut Oneesama.
Don't Ya Ever Give Up... There Is Always One Nyan-Up For You

momoiro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja momoiro » Ti Joulu 13, 2011 09:59

Ompas vanha ketju mutta pakko vastata kuitenkin.

Vaikka tänä päivänä näitä "pusupiirejä" näkee vähemmän niin ainahan näitä *köh* hetalia *köh* kuivapanoröykkiöitä löytyy joka conista. Ikää näillä yaoi___shown pitäjillä on about 13v ja siinä tungetaan kieltä kurkkuun ja korvaan ja sormia housuihin (tämä on siis tapahtunut, 14v kaverini kertoi minulle itkien kaverilleen käyneen näin ja ei kuulemma ollut ainoa tapaus) Välillä oikein puistattaa conissa katsoa näitä panorinkejä kun kakarat ei taas tajua mitä tekee.

Tämä ei aina rajoitu vaan coneihin vaan esim. Tampereella näkee välillä näitä kuivapanomiittejä ihan keskellä kirkasta päivää. On ihan ok olla "bi" tai "lesbo" tai vaikka sitten "transgender" mutta hei, ei edes heteropariskunnat nuole isossa porukassa keskellä ostoskeskusta? Jotain tajua yleisistä käytöstavoista.

Nyt en siis halua mitenkään painottaa hetalistien osuutta näissä kuivapanoringeissä, kyllähän niitä löytyy KH, Naruto ja Vocaloid piirejäkin ihan joka conista, mainitsin sen vaan esimerkkinä.
Nimi on Momo. The Boss.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Ti Joulu 13, 2011 15:07

momoiro kirjoitti:Tämä ei aina rajoitu vaan coneihin vaan esim. Tampereella näkee välillä näitä kuivapanomiittejä ihan keskellä kirkasta päivää. On ihan ok olla "bi" tai "lesbo" tai vaikka sitten "transgender" mutta hei, ei edes heteropariskunnat nuole isossa porukassa keskellä ostoskeskusta? Jotain tajua yleisistä käytöstavoista.
;__; Rakas kotikaupunkini... Kuullut kyllä että esim. Koskarissa hilluu cossaajia joskus ilman mitään conejakaan. Itse en vain liiku keskustassa kovin usein niin en ole tietoinen.

MUTTAJOO, mun mielipiteeni nyt kai on tullut joskus aikaisemminkin selväksi eri töpössä, mutta miksi nyt en täälläkin sitä sanoisi. Pusupiirit taitavat kuulua niihin 12-16-vuotiaiden ihmeellisiin kokeiluihin, enkä keksi sille muuta syytä kun sen, että se ilmeisesti on niin helwetin hienoa päästä pussailemaan ventovieraita, varsinkin jos se ventovieras cossaa oman cossihahmosi "panokaveria." En sitten tiedä kertooko tämä siitä, että se pussailu nyt vaan on niin must koettava juttu ja silloin ei ilmeisesti ole mitään muuta mahdollisuutta siihen (myös puutteessa elämiseksi tätä kutsutaan). Nämä piirit ovat niin uskomattoman turhia ja äklöjä katsella vierestä, että on ihme, ettei conisäännöissä jo lue näiden piirien olevan kiellettyjä :I Vai lukeeko? Vaikka lukisi, todennäköisesti joku älypää saa jokaisessa conissa idean, että hei aletaax pusuttelee salassa??<3

Sarjoista en kommentoi sen enempää kuin että omastakin mielestä nämä ihqut Hetalia-"kuivapanoröykkiöt" taitavat nykyään olla yleisimpiä. Kerran näin conin ulkopuolella Siperiassa (kauppakeskus Tampereella, ei alue Venäjällä) jonkun täysin randomin vaatekaappicosplay-Hetalia-ryhmän kaverin kanssa, ja oli niiiiiiin nannaa siinä kahvitellessa mulkoilla vierestä kun ko. cossaajat ihkuttivat, hihkuivat, pussailivat ja halailivat toisiaan sen puoli tuntia. Onneksi siitä lähtivät, muutkin Siperian asiakkaat tuntuivat olevan hieman pöyristyneitä moisesta soopasta. Pussailijoillakaan ei tainnut olla ikää viittätoista vuotta enempää. Kamoon.

Kaikki eivät pusupiireistä pidä, älytkää arvon pussailijat se. Jos älyätte muttette välitä, olette itsekkäitä. Ei mulla muuta.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » To Joulu 15, 2011 00:34

Fazi kirjoitti:;__; Rakas kotikaupunkini... Kuullut kyllä että esim. Koskarissa hilluu cossaajia joskus ilman mitään conejakaan. Itse en vain liiku keskustassa kovin usein niin en ole tietoinen.
En ole kyllä koskaan törmännyt tuohon Koskarissa enkä missään muuallakaan Tampereella. Eipä cossaajia Tampereellakaan conien ulkopuolella hillu, tai sitten kuljen taas laput silmillä kaupungilla.

Pointtini pusupiireihin on se, että kaikin mokomin, kunhan kenenkään muun ei tarvi kyseistä ällötystä katsella. Vähän niinkuin lukion käytävät keväällä, kun nuolevia pariskuntia on joka kulman takana. Yök. Pussailkaa muualla, kiitos. Vielä enemmän coneissa, jotka ovat julkisia tilaisuuksia.

Veikkaan, etten sanonut tässäkään turhassa viestissä mitään, mitä ei olisi aiemmin mainittu. En siis viitsi vuodattaa enempää mielipiteitä, jotka on kerrottu jo muissa viesteissä.

Tekkun

Viesti Kirjoittaja Tekkun » To Helmi 23, 2012 18:34

Hiukan vanhaksi päässyt tämä topic, mutta vastaan silti:

Alkaa pikkuhiljaa pelottaa, kun ensimmäinen coni tulossa huhtikuussa..
Mutta poistun paikalta, jos tämmöinen piiri tulee vastaan, sillä se ei ole mitään mukavinta katsottavaa. :)

No, mutta yritän rohkaista itseni ja mennä coniin pusupiireistä huolimatta. :wink:

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » To Helmi 23, 2012 22:02

Ite en oo vielä nähnyt tollasta kasapusuilua. (no onko ihme kun yks con takana...)
Mut joo. Itse uskon tietäväni syyn tähän, miksi sitä harrastetaan ja miksi tämä harrastus keskittyy juuri sinne 12-16-vuotiaisiin.
Japaniharrastajista useat ovat sillä tavalla hiukan erilaisia, etteivät välttämättä harrasta dokailua/kotibileitä muiden teinien tapaan. Tietenkin on myös niitä eikä joka cossaaja nyt mikään 24h otakuernu ole, mutta valtaosa teiniconiväestä poikkeaa normeista teineistä hiukan erikoisella harrastuksellaan. Nuorilla on kuitenkin - harrastuksista ja mieltymyksistä riippumatta - tarve kokea kaikkea jännää ja erilaista ja juurikin testailla vähän omaa seksuaalisuuttaan.
Nämä pusupiirit onkin hyvin verrattavissa normiteinien dokailupullonpyöritykseen. Itse kun sitä kerran olin todistamassa ja ihan hetertytöt kävi toistensa kieliin kiinni niin tuli heti mieleen tämä paljon puhuttu pusupiiri.
Eli näillä conittajillakin on vaan tarve kokeilla jotain "uutta ja jännää", ja hommastahan tekee entistä kivemman se että se kaikki liittyy vielä omaan harrastukseen! Ja joukossa tyhmyys tiivistyy, eihän sitä siinä adredaniilin ja pockyhumalan huumassa tajua että mitä on tekemässä - täysin muiden conittajien katseiden alla.

Tämä on typerää. Tietenkin. Mutta missään nimessä en ongelmaa lähtis poistamaa sillä että ikärajaa lasketaan. Se on törkeää yleistämistä että kaikki alle 18-vuotiaat olisi sellaisia kuin pusupiiriläiset. Sitten nämä nuoret harrastajat jotka ei tiedä tämmösistä touhuista mitään, ei tajua yhtään miksei pääse enää coneihin.
Tämmönen on myös vaaraksi conien tulevaisuudelle. Vanhat konkarit kuitenkin hankkii elämän jossain vaiheessa ja eläköityy coneista - ja entä sitten kun pitäisi saada uutta verta coneihin? Kaikki nuoremmat kävijät ovat vieraantuneet koko touhusta koska eivät ole yksinkertaisesti päässeet coneihin. :D Itse ainakin suutun jos en pääse ensi vuoden coneihin 15-vuotiaana, kun conin ovessa lukee että "k18 koska sitä nuoremmat on vajaita teiniernuja". Että juu.

Hyvän maun rajoissa tapahtuvassa fanservicessa ei ole mitään väärää, ja puolustan Ogichia tässä asiassa. Jos tämä tehdään vielä vähän syrjäisemmässä paikassa (ja voi kauheaa, ei voi mitään jos kaks conittajaa sattuu siihen paikalle!) niin mitä väärää siinä oikeasti on? Kun se ei mene sen raiskausleikin puolelle niin antaa sitten tyyppien tehdä mitä haluaa. En usko kuolevani jos näen seuraavassa conissa kahden tytön istumassa sylikkäin pukeutuneina lempiparituksensa hahmoiksi. Sitten jos kuvaussessio tapahtuu keskellä väenpaljoutta ja tytöt yrittää repiä kieliä toistensa suusta niin sitten - sitten voidaan asiaan puuttua.

Mutta mutta. Pusupiirit/muut sekoilut saanee poistettua niin, että järjestysmiehet vaan sanoo suoraan ja coniin levitetään tyyliin seinille julisteita joissa tällanen käytös kielletään. :> Ei tässä kuitenkaan maailmanlopusta ole kyse. Kannattaa meidän kaikkien vaan asiallisesti puuttua asiaan ja osoittaa siten että pusuilijat on lapsellisia ja typeriä - jos aletaan ite huutaa ja riehua niin ne saa vaan lisää tulta alleen ja syttyy mahtava teinikapina ja kohta conissa on sit kymmenen pusupiiriä ja mellakointia järjestäjien ja conittajien kesken. Ihan oikeesti, ei ole mahdotonta. :D
Ja SITTEN ollaan kusessa.

EDIT: Topsua luettuani en voi kun todeta että suurin osa teistä jotka sanotte olevanne "kunnon cossaajia ja conittajia, vanhempia ja viisaita" olette oikeastaan vain pikkumaisia natseja.
Tässä ei enää tiedä kummat on ärsyttävämpiä, ne eritteenvaihtajateinit, vai nämä ns. viisaat cossaajat. : DD Ei siinä, kyllä nää pusupiirit pitää saada tukkimasta muiden conittajien tietä, mutta hei. Niinkuin jo sanoin, nyt ei puhuta maailmanlopusta. Se on kuitenkin vaan con. Minne on kadonnut se ihanan rento tunnelma meidän harrastajien kesken? Tuntuu, että tässä on nyt muodostunut jotku puolet: vanhat ja viisaat vs. ernuteinit. (nämä vanhat on muuten ihan yhtä ernuja : D)
Itse en koe kuuluvani kumpaakaan, mutta se saa turpaan joka katsoo mua conissa ylimielisesti tyyliin "joo taas, yks sairas teiniernu". Ei helvetti oikeesti. Tällanen jaottelu ja yleistys pilaa kohta conitunnelman täysin. Sit ei oo kellään kivaa.
There is no spoon.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”