Pusupiirit Coneissa – Loputon ongelma?

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kioko_

Re: Pusupiirit Coneissa – Loputon ongelma?

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ke Huhti 01, 2009 13:47

Niin kuin kaikki muutkin, myös minä olen sitä mieltä että coneissa alkaa mennä vähän överiksi. Itse aloitin coneissa käymisen vuonna 2005, missä on se tunnelma nyt mikä silloin oli? Ei silloin näkynyt pusupiirejä ym. missään! Toisaalta nämä kaikki johtuvat siitä että harrastajia on tullut todella paljon lisää nuoremmasta ikäpolvesta. Pidin silloin aikaisemmin conien tunnelmasta, koska siellä pidettiin hauskaa ja oli muutenkin kiva tunnelma, kunnes alkoi ilmestyä juuri näitä pusupiirejä ja kaikenmaailman kylttejä. Siis oikeasti, välillä oikein kammottaa kun 13-vuotiaan selässä lukee tyyliin "Rape me" tai "hug me *insert whatever*". Välillä miettii että tajuaako ne edes mitä ovat kirjoittaneet kyltteihin ja mikä merkitys niillä on. Ja itse olen myös miettinyt, että varmaan vanhemmat ja muutkin ajattelevat sitten että kaikki on samanlaista. Itse en missään nimessä haluaisi tulla leimatuksi sellaiseksi niin kuin ne ernut joilla menee yli. Ikäraja joihinkin coneihin olisi kyllä tarpeen, että saataisiin vähän rajoitettua menoa, mutta toisaalta ne joutuvat kärsimään samasta ikäluokasta, jotka eivät ole tällaisia ernu tyyppejä. Järkkäreillä on kyllä paljon hommaa niskassa pitääkseen coni pystyssä tänäpäivänä...

Scarface

Viesti Kirjoittaja Scarface » Ke Huhti 01, 2009 14:57

Aihe on ajankohtainen ja siitä puhuminen on erittäin tärkeää, mutta itse näkisin sitäkin tärkeämmäksi ne konkreettiset toimenpiteet asian eteen. Lisäksi on epätodennäköistä, että tämä keskustelu tavoittaa kaikki ne ihmiset, keille kritiikki on tarkoitettu.

Kukaanhan ei tietenkään voi estää ihmistä pistämästä cosplaypukua niskaansa ja alkamasta harjoittaa mainittuja aktiviteetteja esimerkiksi keskellä Kamppia tai jossain muussa julkisessa tilassa. Tässä on ihan yhtä lailla mahdollisuus siihen, että ihmiset alkavat mieltää hassusti pukeutuneiden lasten kuuluvan mystiseen orgioita harjoittavaan kulttiin. Olen muiden lailla kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että mikäli itse tapahtumien julkikuvasta tällainen halutaan pois, siihen tarvitaan järjestysmiesten asiaan puuttumista ja mielellään myös näkyvää infoa siitä, ettei julkinen lisääntyminen ole hyväksyttävää, toivottavaa, haluttua eikä kaunista.

Lienee idealistista ajatella, että ihmisten yleinen käytös tapahtumissa määrittyisi joskus siihen suuntaan, että "älä tee coneissa asioita, joita et haluaisi äitisi näkevän". Asenteita voi kuitenkin muuttaa juuri järjestyssäännöillä, jotka puolestaan parhaimmassa tapauksessa vaikuttavat vähitellen myös yleiseen mielipiteeseen. Hauskaa saa pitää, kivaa saa olla ja elämän saa joskus ottaa vähän rennomminkin, mutta nuo kolme edellämainittua eivät edellytä sitä, että on pakko jättää proppiensa lisäksi omat aivonsa narikkaan.

On muuten ihan jännää pohtia sitä, että miten, miksi ja milloin tämä nk. fanservice- ja pusupiirikulttuuri oikein juurtui näihin tapahtumiin.

suca

Viesti Kirjoittaja suca » Ke Huhti 01, 2009 15:20

Itsekkin puutun nyt tuohon ikärajan asettamiseen. Ei, ei todellakaan. Itse nimittäin edustan samaa ikäluokkaa kuin nämä yaoita fanittavat pikku ernut. (Tiedän, tässä ajatellaan taas omaa persettä) Mutta tosiaan, kaikki alan harrastajat, jotka ovat alle 15-vuotiaita eivät pidä yaoista, lue sitä tai halua että häntä nuollaan keskellä julkista paikkaa. Sen sijaan näitä aikuisiakin pusurinkien harrastajia löytyy.
Toisaalta, mikään laki ei estä 12-vuotiaita tyttöjä nuoleskelemasta toisiaan keskellä julkista paikkaa, mutta JOKA IKINEN käytävällä, rappusissa, hissien edessä tai ruokapaikkojen edustalla pidettävä pusurinki pitäisi heti hävittää tai jos porukka kokoontuu uudestaan, seuraavan kerran voisi heittää ulos koko conialueelta.

Kaneli

Viesti Kirjoittaja Kaneli » Ke Huhti 01, 2009 15:23

Enemmän mua pelottaa toi meri 13-vuotiaita tyttöjä eikä miestä saatika AIKUISTA silmiinkantamattomiin mitä näky noissa videoissa Kirsikkakukkaconista.

Eipä tule varmaan ikinä käytyä coneissa noiden videoiden jälkeen.
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Ke Huhti 01, 2009 15:34

Tavallisen conikävijän sanalla ei tosiaankaan ole juurikaan mitään vaikutusta tollasiin toimiin. Jouduin valitettavasti todistamanaan kupliin sunnuntai-iltapäivänä sitä menoa ja persehän siinä meinasi revetä. JV:tkin oli käyny häätämässä aikasemmin näitä samoja ihmisiä kun ne tukki alueita (mm. kokonaan yhden käytävän ainakin yhdessä vaiheessa), vaihtoivat lapset vaan paikkaa ja jatkoivat huutamista ja häiriköintiä toisessa paikkaa rakennusta hetken päästä.

Minua häiritsee henkilökohtaisesti kuivanaivat ja naamaa nuolevat ihmiset, mutta myös se millaisen kuvan normaalit ihmiset sitten saavat otakuista. Yksi negatiivinen asia nyt vaan jää ihmisten mieleen paljon helpommin kuin monta positiivista. Jokaisessa tapahtumassa todellakin pitäisi olla jokin kielto järjestyssäännöissä ettei tollasta meininkiä tapahtuisi julkisilla paikoilla. Aivan sama miunlle jos haluavat julistaa sitä vapaan rakkauden ajatteluaan neljän seinän sisällä, kunhan eivät tee sitä paikassa jossa viattomat sitä joutuu katsomaan. Eikä tähän nyt kelpaa argumentiks "mee pois jos et halua katsoa" kun puhutaan julkisesta paikasta. Suorastaan tekee mieli hommata itsekkin JV-kortti että pääsisi laittamaan pisteen tällasien lapsien menolle tapahtumissa.

Jonkinsortin ikärajat olisi ihan hyvä coneihin, mutta voisi olla sääntönä se että alle xx-vuotiaat vain esim yli 20-vuotiaan aikuisen seurassa (2 lasta per hlö), enpähän usko että nuo lapset alkaisivat vanhempiensa läsnäollessa nuolemaan toisiaan yms. Ja jos he etsivät nyt vaan joku random 20-vuotiaan päästämään sisään ja sitten juostaan omille teille törttöilemään, voisi heidät ihan hyvin potkasta ulos tapahtumasta tarvittaessa ja ottaa ranneke pois (pääsymaksullisissa tapahtumissa).
Keski-ikä kuitenkin noissa pusupiireissä näyttää aikalailla olevan jotain 13-vuotta, joten jo k-15 coneihin olisi ihan jees.

juures-

Viesti Kirjoittaja juures- » Ke Huhti 01, 2009 16:29

Pistetäänpä sitten kommenttia meidän pusurinkien kannattajien puolesta. ^^'

Tuotaaa.. ensinnäkin miksi?
Se on hauskaa. Ai miksikö? Siihen en osaa vastata, mutta mikä tekee esim. leikkiauton ees-taas vierittelystä hauskaa...? Kuulostaa tylsältä minusta.
Tai vaikkapa päiden pyörittely hevi/rokki/metalli-festareilla...? Fiilis kenties, erilaisuusko tai vaikkapa mukaan tempaavaisuus?
Ja kyllä ihmisillä todellakin on jopa hauskaa. Jos heitä ei kiinnosta, niin kyllä siitä ringistä osataan pysyä poissa. Juuri niinkuin moni teistäkin on tehnyt.
Ihmiset tykkäävät eri asioista käsittäkää se.

Puhutte itsekkin "panoringistä" ja "rinkiraiskauksesta"... omasta mielestäni tunnutte käyttävän myös sanoja hieman harkitsemattomasti.
Ai kuvainnollisestikko käytit näitä sanoja? Niin saattava myös kylttienkin kantajat. En usko, että he todella tahtovat sana tarkkaan mitä kyltissä lukee.
Onhan se todellakin vakava asia eikä sen kanssa pitäisi leikkiä, mutta tiedän aikuisia jotka kiroilevat jatkuvasti mm. ruokakaupoissa, marketeissa, kaupungilla.
Huutavat: "V***u, kun mun s****nan kännykkä ei h***tti toimi." Tämäkö ei sitten ole vahingollista lapsille?

Conitungokseen ja näkyvyyteen en voi vastata muiden puolesta mitään.
Mutta jos olen itse ollut järjestämässä rinkiä, niin yritän katsoa sen hiljaisen näköisen nurkkauksen.
Juurikin sen takia, että siitä tullaan sanomaan ja se häiritsee osaa coni-kansaa.
Ei tulisi mieleenikään perustaa sitä keskelle myynti-käytävää tai vaikkapa oven eteen jne.
Äh, tuli vähän hyökkäävä viesti. >.<
Mutta pääpointtina on kai, että ihmiset on erilaisia.
Jos on jotain kysyttävää "pusurinkiläiseltä" niin kirjoittakaa ihmeessä. Yritän vastata parhaani mukaan. ^.^
so you run and you run to catch up with the sun but it's sinking

Mikarin
Chibi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikarin » Ke Huhti 01, 2009 16:45

juures- kirjoitti:Pistetäänpä sitten kommenttia meidän pusurinkien kannattajien puolesta. ^^'

Tuotaaa.. ensinnäkin miksi?
Se on hauskaa. Ai miksikö? Siihen en osaa vastata, mutta mikä tekee esim. leikkiauton ees-taas vierittelystä hauskaa...? Kuulostaa tylsältä minusta.
Tai vaikkapa päiden pyörittely hevi/rokki/metalli-festareilla...? Fiilis kenties, erilaisuusko tai vaikkapa mukaan tempaavaisuus?
Ja kyllä ihmisillä todellakin on jopa hauskaa. Jos heitä ei kiinnosta, niin kyllä siitä ringistä osataan pysyä poissa. Juuri niinkuin moni teistäkin on tehnyt.
Ihmiset tykkäävät eri asioista käsittäkää se.

Jonkun mielestä voi olla hauskaa muiden ihmisten fyysinen pahoinpitely, tämäkin on varmaan täysin hyväksyttävää koska ihmiset ovat erilaisia!111
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

Syoran

Viesti Kirjoittaja Syoran » Ke Huhti 01, 2009 17:00

juures- kirjoitti: Puhutte itsekkin "panoringistä" ja "rinkiraiskauksesta"... omasta mielestäni tunnutte käyttävän myös sanoja hieman harkitsemattomasti.
Ai kuvainnollisestikko käytit näitä sanoja? Niin saattava myös kylttienkin kantajat. En usko, että he todella tahtovat sana tarkkaan mitä kyltissä lukee.
Onhan se todellakin vakava asia eikä sen kanssa pitäisi leikkiä, mutta tiedän aikuisia jotka kiroilevat jatkuvasti mm. ruokakaupoissa, marketeissa, kaupungilla.
Huutavat: "V***u, kun mun s****nan kännykkä ei h***tti toimi." Tämäkö ei sitten ole vahingollista lapsille?
Sanat panorinki ja rinkiraiskaus johtuvat suoraan siitä, että siltä tämä touhu vierestä näyttää, ja sitä vaikutelmaa ilmeisesti myös monet tätä puuhaa harrastavat tavoittelevat. Kylteistä taas, jos ei oikeasti tarkoita mitä kirjoittaa kylttiin, niin miksi tehdä niin alkujaankaan? Ja ole hyvä äläkä vastaa tähän "koska se on kivaa", kyseinen ei ole mikään perustelu moiselle. Aikuisten ihmisten kiroiluun kaupungilla coninjärjestäjät nyt eivät voi vaikuttaa, mutta jos nämä samat ihmiset tulevat coniin häiriköimään, niin kyllä heidätkin pihalle heitetään ihan yhtälailla kuin huonokäytöksiset teinitkin.

Juho Tuominen
Tracon IV & V Roolipeliohjelmavastaava
Juho Tuominen
Ohjelmatiimi, Tracon IV, V, VI, 8, 9, 10
Logistiikka, Tracon 7

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Ke Huhti 01, 2009 17:00

Ikärajaa coneihin ei kannata laittaa, se ei vähentäisi pusurinkejä tai yaoi__________showta. Enemmänkin pitäisi panna coneihin kyltti missä lukee; "Kielletty pikkuernuilta, vain elitistip(a)skat* pääsevät." niin huomattavasti coneista pusuringit ja yaoi___________showt vähenevät, ainoa ongelman on että myös ihmiset vähenevät coneista hyvin paljon.
Suurin osa pusurinkiläisistä/yaoi___________shown pitäjistä on 13-15 vuotiaita joten ikäraja con ei toimisi.
Ainut ratkaisu olisi suurin piirtein järjestää oma con "pikkuernuille" ja cossaajille jotka tahtovat conin ilman pusurinkiä ja yaoi-showta, oma con. Ongelma olisi ratkaistu, nee?

(*) Anteeksi kielenkäyttöni, olen hyvin pahoillani.

Biitti

Viesti Kirjoittaja Biitti » Ke Huhti 01, 2009 17:03

juures- kirjoitti:Puhutte itsekkin "panoringistä" ja "rinkiraiskauksesta"... omasta mielestäni tunnutte käyttävän myös sanoja hieman harkitsemattomasti.
Mielestäni tällainen käytös ei kyllä mitään "kuvainnollisesti" leimaa tarvitse. Ulkopuolisen silmään tuo voi näyttää erittäin häiritsevältä. Joo, kivaa jos pusurinkiläisillä on kivaa, mutta ei kaikilla muilla ole. Tuon tasoisesta toiminnasta kun lähtee tosiaan myös melkoinen desibeli melua, joka ei tunnu yhtään mukavalta muutenkin yleistä sorinaa sisältävässä conissa.
Sinäänsä tuo rinnastus on ihan ok, mutta miettisitkö asiaa tältä kantilta. Kyseessä on kuitenkin aikuinen ihminen. Näissä pusuringeissä oleskelijat ovat usein alaikäisiä, jotka leikkivät seksuaalisilla teemoilla. Siksi tämä taitaa nostattaa enemmän kulmakarvoja kuin yleisillä paikoilla suureen ääneen kiroilu. Mitä osa tästä ernulaumasta (anteeksi yleistys) tuppaa muuten myöskin harrastamaan.
Ja sitten sekin pointti, että kyseinen aikuinen kuiten edustaa yksilöä. Conipaikalla tai sen läheisyydessä hassuissa animeen ja mangaan viittaavissa puvuissa olevat kiroilevat ja toisiaan nuoleskelevat rinki-ihmiset taas väistämättä edustavat tavalliselle tallaajalle isompaa ryhmää, eli meitä conittajia.

Oma suhtautumiseni kyseisiä pusupiirejä kohtaan on siis melko kielteinen. Itse en menisi moista harrastamaan, ei ole mun kuppi teetä ja sillä viisiin. Mitä nyt nuo videot katsoin niin mielestäni ensimmäinen oli ihan ok, ei mitään erikoista häiriötekijää muulle conikansalle. Paitsi jos tietenkin ks. rinki laajenee koko käytävän levyiseksi ja estää ihmisiä kulkemasta. Sillon saavat JV:kin ihan vapaasti tulla komentamaan sakkia muualle, koska se nyt vaan on järjestyssääntöjen vastaista.

Eiköhän kaikkien vaan pitäisi ajatella sillä periaatteella että kyseessä on kuitenkin "muidenkin con" ei "minun con". Se kuuluu ihan yleiseen kohteliaisuuteen ettei julkisilla paikoilla sovi huutaa kovaan ääneen, kiroilla tai saada muut tuntemaan oloaan kiusaantuneeksi.

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Ke Huhti 01, 2009 17:24

Zero-chan kirjoitti: Ainut ratkaisu olisi suurin piirtein järjestää oma con "pikkuernuille" ja cossaajille jotka tahtovat conin ilman pusurinkiä ja yaoi-showta, oma con. Ongelma olisi ratkaistu, nee?
Kukakohan ihme lähtisi ollenkaan järjestämään omaa conia pikkuernuille kun näitä hengailuconeja muutenkin yritetään saada vähennettyä? Eikä pikkuernut itse osaa mitään kunnon tapahtumaa järjestää, voisivat pitää vaikka miittejä jos on ihan pakko päästä nuolemaan toisia.

Vaikka tollaset pusupiirit kiellettäisiin coneista en usko että se juurikaan vaikuttaisi kävijämäärään. Ikärajat toki, mutta kuten joku sanoinkin jo, olisiko se niin huono asia nykyään?

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ke Huhti 01, 2009 17:49

Kuten jo sanoin halikylteille omistetussa ketjussa: en voi sietää Rape me -kylttejä. Raiskaus ei ole mikään leikin asia. Halikylteissä (miinus Hug me or I'll kill you! - tyyppiset kyltit) taas ei ole mielestäni mitään vikaa, kunhan niiden kantajat ja halimaan menevät käyttäytyvät asiallisesti.

Panoringit (tai kauniisti sanottuna pusupiirit) taas... Ei. Kertakaikkiaan ei. En yhtään ymmärrä, mitä hauskaa on mennä nuoleskelemaan ja ahdistelemaan vierasta kanssacossaria sokerihumalaisen (varhais)teinilauman kiljuessa ympärillä. Olen itsekin teini-ikäinen, mutta mieleeni ei tulisi koskaan käyttäytyä tuolla tavalla. Mikä siinä vieraiden (ja usein samaa sukupuolta olevien, mutta eri sukupuoleksi pukeutuneiden) ihmisten nuoleskelussa kiehtoo? Minun mielipiteeni on se, että pusupiirit vievät tilaa, häiritsevät muita conkävijöitä ja antavat sivusta katsoville ei-animeharrastajille negatiivisen kuvan otakuista. Ikärajallisten conien kannalla en kuitenkaan ole, sillä eivät kaikki 12-15-vuotiaat käyttäydy samalla lailla kuin pusupiiriläiset. Ei olisi reilua evätä heiltä pääsy coniin vain, koska jotkut samanikäiset ovat käyttäytyneet hölmösti julkisella paikalla. Minua itseäni se ainakin kismittäisi -- ja pahasti.

Pusupiirien muodostumisen estäminen ei kuitenkaan ole mikään ihan helppo juttu. Vaikka ryhmän hajottaisi, se voi kokoontua jossakin muualla vaikka kuinka monta kertaa. Käy sääliksi järjestyksenvalvojia ja vänkäreitä. Joitain tuloksia voitaisiin ehkä saada, jos pusupiirit kiellettäisiin conista ulos heittämisen uhalla. Toisaalta etenkin isoissa coneissa olisi hyvin hankalaa (ellei mahdotonta) tietää, kuka on potkaistu pellolle pusupiirin perustamisen takia... Meillä Shiroconissa kaikenmoiset yaoi-show't ynnä muut oli kielletty, eikä pusupiiriläisiä näkynyt. Kyseessä oli kuitenkin hyvin, hyvin pieni talvicon ahtaine tiloineen, joten en ihmettele... Animeconin kokoisessa tapahtumassa tilanne ei olisi varmasti yhtä helposti hallittavissa. Eli kuten jo sanoin, pusupiirejä vastaan käytävä taistelu ei ole eikä tule olemaan helppo.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

juures-

Viesti Kirjoittaja juures- » Ke Huhti 01, 2009 17:53

Paranoidfox kirjoitti:Jonkun mielestä voi olla hauskaa muiden ihmisten fyysinen pahoinpitely, tämäkin on varmaan täysin hyväksyttävää koska ihmiset ovat erilaisia!111
Harmillista, että näin on käynyt. Omalla kohdallani ei ole tullut vielä tilannetta vastaan: jossa olisi jouduttu pyytämään valvojia paikalle, koska joku rupesi itkemään/jotakuta sattui/joku sai elinikäisiä arpia/meno meni niin rankaksi.
Ummm.. totta, että se voi olla hauskaa jonkun masokistin mielestä, mutta masokistisuus on kyllä vähän eri asia kuin suudelmat ^^'.
(toivottavasti käsitin nyt mitä tarkoitit)
Syoran kirjoitti:Kylteistä taas, jos ei oikeasti tarkoita mitä kirjoittaa kylttiin, niin miksi tehdä niin alkujaankaan?
Jaa-a... meemi kenties? Lisää kärjistettyä esimerkkiä: Miksi pitää T-paitaa, jossa lukee: "I'm with stupid ->" jos ei tarkoita sitä. @.@
Okei tosi eri tasosia asioita, mutta periaate sama. Conilaisten mustaa huumoria?
Bitenshi kirjoitti:Conipaikalla tai sen läheisyydessä hassuissa animeen ja mangaan viittaavissa puvuissa olevat kiroilevat ja toisiaan nuoleskelevat rinki-ihmiset taas väistämättä edustavat tavalliselle tallaajalle isompaa ryhmää, eli meitä conittajia
Ah, hyvä pointti! Mutta tosiaan tässä pätee taas tämä sama sääntö, jolla hipit luetaan narkkareiksi ja metallistit saatananpalvojiksi. Leimaaminen on aika yleistä alakulttuureissa. ^^'
Bitenshi kirjoitti:Näissä pusuringeissä oleskelijat ovat usein alaikäisiä, jotka leikkivät seksuaalisilla teemoilla. Siksi tämä taitaa nostattaa enemmän kulmakarvoja kuin yleisillä paikoilla suureen ääneen kiroilu. Mitä osa tästä ernulaumasta (anteeksi yleistys) tuppaa muuten myöskin harrastamaan.
Tosiaan tää on kyllä aika iso asia. Toisaalta ihmetyttää miten sitten selvittiin 70-luvusta....kuulemma melko "erikoista" aikaa seksuaalisuuden suhteen.
Yleensä, jos kyseessä on jotain pahempaakin kuin poskille pussaamista, niin porukka on asettanut ala-ikärajan 15v ja muutenkin tähän mennessä jokainen on tietänyt
omat rajansa ja tuonut ne tarpeeksi selvästi esille (sen takia yleensä vain katsoneet vierestä).
Äh tulee vähän sekavaa tekstiä, yritän samalla keskittyä kouluhommiin. ~.~
Mutta ihan tärkeää keskustelua ja olette tuoneet kyllä hyviäkin pointteja esille.
Viimeksi muokannut juures-, Ke Huhti 01, 2009 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
so you run and you run to catch up with the sun but it's sinking

Kokonhoray

Viesti Kirjoittaja Kokonhoray » Ke Huhti 01, 2009 18:05

Pusupiireistä on tosiaan tullut aika suuren luokan ongelma. Kuitenkin ikärajallinen coni voisi aiheuttaa reaktioita tyyliin "En minä ole koskaan mitään metelöinyt coneissa tai tehnyt mitään muutakaan pahaa, mutta en silti pääse sinne koska toiset ikäiseni tampiot eivät osaa käyttäytyä." Miten olisi ÄO-rajallinen con, jossa kaikki tapahtumaan osallistuvat testattaisiin olevan älyllisesti tarpeeksi korkeaa tasoa conittamaan. Not.

Mielestäni keneltäkään ei pitäisi rajata tapahtumaa pois sen takia, että joku muu teki jotain. Vaikka ikäraja olisi mielestäni toimiva ratkaisu, tuntuu se silti vähän turhan julmalta ja ilkeältä niitä kohtaan, jotka vaan haluavat conittaa normaalisti. Paras vaihtoehto voisikin olla järjestyksenvalvonnan lisääminen ja pusupiirien kielto conissa. Tai nyt kun vauhtiin päästiin niin miten olisi ihan oma alue pusupiireille. Conin järjestäjät voisivat vuokrata lähialueen hotellista huoneen jonne tunkea ihmiset harrastamaan julkisia orgioitansa.
/sarkasmi

Minusta on ihan ok jos conissa kaksi oikeasti seurustelevaa ihmistä halailee ja vaihtaa pikkupusuja, mutta tämä ei ole todellakaan suoraan verrattavissa kauheaan kikatukseen, älämölöön ja syljenvaihtoon jota nämä seksuaalista vapauttaan julistavat "pikkuernut" harjoittavat. Kuten monet ovat tuonneet esille, mitä heidän vanhempansa sanoisivat jos näkisivät lapsensa tekevän tuollaista. Minusta loistava vaihtoehto olisi että samalla kun järjestyksenvalvojat hajottavat pusupiirit, he ottaisivat piirien jäseniltä heidän huoltajien puhelinnumerot ja soittaisivat heille kertoakseen mitä heidän lapsensa harrastaa conissa. Tällä "kiinnijäämisen pelolla" pusupiirejä todennäköisesti muodostuisi vähemmän ja puhelu huoltajan kanssa siirtäisi ongelman kotiin. Sikäli kun en usko että pusupiirieissä pyörivät haluavat vanhempiensa tietävän harrastuksestaan.
Don't get worked up. Chill out and help me find a time machine.
- Gintoki

LadyTio

Viesti Kirjoittaja LadyTio » Ke Huhti 01, 2009 18:07

Mitä itse koin ja näin niin ei kyl enää KOSKAAN....aluksi saattoi olla ihan hauskaa ja kivaa MUTTA kun ihmiset alkaa käymään päälle tunkee naamansa omaa vasten on inhottava kokemus. Pitää silti muistaa että cossaava ihminen ei ole itse hahmo oikeesti.
Jos haluan imutella jotakuta niin haen miehen ja menen makuuhuoneen puolelle.
Ja sitä en ymmärrä miksi sitä oikeesti jaksaa pelata koko päivän? Ei se voi olla oikeesti niin kivaa
"When I grow up, I will be samurai"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”