Conista kavereita

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

SouseisekiChan#

Re: Conista kavereita

Viesti Kirjoittaja SouseisekiChan# » Ma Kesä 15, 2009 22:49

Ei ole itsellä tarttunut ketään vielä mukaan.
Muttaah.. Ehkä joskus :D
~ Fullmetal Alchemist ~

~ Lets Make Dreams Come True ~

Opal

Viesti Kirjoittaja Opal » Ti Kesä 16, 2009 14:04

Bihviz: Ujous oli tuttua minullekin vaikka kuinka pitkään. Sitä ajatteli conissa kulkiessa että "ai että miten hieno cossi, saisinkin kuvan..." mutta sitten tuli sellanen kipristely vatsanpohjaan eikä kehdannutkaan kysyä. Totuus on kuitenkin, että ulkopuolinen ei huomaa vaikka kuinka kipristelisit. Kun sitten lopulta uskaltauduin pyytämään kuvaa (muistaakseni joltain KH:n Axel-cossaajalta) tyyppi vain hymyili ja poseerasi aivan tyynesti. :3 Alku on aina hankalaa, kaikessa. Usein vieraat ihmiset pelottavat eniten. Täytyy vain puristaa itsensä ulos siitä ajatuksesta, että nolaa itsensä jos pyytää kuvaa; niinhän ei suinkaan tapahdu.

Mutta jos et mitenkään saa itseäsi liikkeelle, sovi netissä tapaamisesta. Onhan se pelottavaa kulkea conin käytävllä kohti sovittua kohtaamispaikkaa, välttämättä edes tietämättä miltä toinen näyttää, yrittäen bongata sitä sovittua merkkikylttiä/hattua/sensellaista... mutta kun jonkun kanssa on tapaamisen sopinut, sitä tavallaan vain täytyy hyväksyä se ja sitten käyttää sitä aikaa. Minulle ainakin vaikea ajatella, etät joku jaksaisi sekopäisessä seurassani kauaa heilumaan vapaaehtoisesti, mutta onhan noita päinvastaisia kokemuksia tullut vastaan. Useiden conituttujen kanssa edes nimeä ei muista mutta se tapaaminen on ollut ikimuistoinen. <3

Itse olen saanut kavereita - tai ehkä pikemminkin puolituttuja - coneista kymmenittäin. Olen cossannut suositusta sarjasta nimeltänsä Bleach, joten aina löytyy joku tapaus joka ainakin mainostaa suosikkiaan laukussa olevien kuvien muodossa. Jos ei itse ole rohkea, yleensä löytyy joku toinen, joka on rohkea. ^^

Jos ei muuten asiat Bihvizille järjesty, voit vaikka sopia tässä ja nyt tapaavasi minut Kaapelitehtaan Animeconissa parin viikon päästä. *nod*
Olet oman elämäsi päähenkilö. Ilmaise itseäsi rauhassa. Mutta muista, että myös kaikki muut ovat omien elämiensä päähenkilöitä.

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Ke Kesä 17, 2009 18:40

^Kuvaamasi asiat kuulostavat ennemmän kuin tutulta. Ja vieläkin hermostuttaa kysyä esim. mistä sarjasta joku henkilö on... mutta cosplaybongaus on tosiaan todella "helppo" tapa tutustua uusiin ihmisiin. Ja siksi sanonkin...

PYYTÄKÄÄ POSEERAAMAAN!!

Teidän "anteeksi, saisinko ottaa susta kuvan" kommentti on se suurin palaute, jonka saamme cosplaymme onnistumisesta. Toisin sanoen suurin osa cosplayaajista on imarreltuja kun tulette pyytämään kuvaa. Ja puhuvat mielellään niin pukunsa toteutuksesta, kuin valitsemastaan hahmosta. Tottakai on mahdollista, että saa vastaukseksi tylyn ein, mutta ne ovat harvinaisia ja suurimmalta osalta helposti vältyttävissä. Yksi hyvä nyrkkisääntö on, että mikäli cossaaja on juuri asettunut esim syömään, fiksaa perukkiiaan tai näyttää muuten kiireiseltä, odota hetki.

Jos haluatte harjoitusnuken niin, kysykää kuvaa animeconissa perjantaina Wolf's Rainin Bluelta, lauantaina Get Backersin Kazukilta ja sunnuntaina Naruton Irukalta. Vastaan kaikille kyllä ja jään mielelläni myös juubaamaan hetkeksi ;)

Ja itse ketjun aiheeseen; kyllä, coneista on tarttunut kavereita mukaan. Jonottaessa yleensä tutustuu helpsoti ihmisiin. Samoin cosplaybongauksen kuvanoton jälkeen kun on jäänyt juttelemaan. Harvinaisten sarjojen fanit varsinkin kerääntyvät helposti yhteen. Lisäksi on tämä kaverin kaverien tapaaminen. Conikaverit tosin jäävät usein pelkiksi conikavereiksi, joita tapaa vain coneissa ja joiden kanss ajoskus juubaa netissä, mutta sekin on ihan mukavaa ^^
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

ann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ann » Su Kesä 21, 2009 19:18

Ekassa conissani, Animecon '08'ssa, olin oikeastaan vain ennestään tuttujen kavereiden kanssa, mutta nyt conittamiseen on jo tottunut. Kaverin kaverit, nettitutut, ja randomit jotka vain jotenkin päätyvät hengaamaan samaan porukkaan.

Kun olen aina kaihoisasti katsellut miten haluaisin "kuulua insideen", nähdä paljon tuttuja coneissa ja pystyä sanomaan moi, tiiän sut jollekin vastaantulevalle, niin nyt huomasinkin yllätyksekseni että olen tutustunut todella moneen! Ehkäpä kiitos kuuluu erityisesti Desuconille, jossa kuuluin cossiryhmään.
Niin, ehkä siinä on se salaisuus! Liittykää cossiryhmään, saatte varmasti kavereita! 8'D

Mutta joo, totta on että kuvapyyntö lämmittää monen cossaajan sydäntä.

Tampere kupliissa saatiin kivaa jonotusseuraa. Yleensä tällaiset conituttavuudet saattaa just olla niitä että seuraavassa conissa tavataan, jos tavataan. Jotkut ovat varmasti vain sen hetken. Mutta arvokkaita kaikki. Joten rohkeasti vaan juttelemaan! Itse ainakin tykkään jutella kaikille, joten nyt tulevassa Animeconissa bongaatte Pikku Myyn ja tulette halaamaan ja juttelemaan, eikö. :3
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

Wulfy

Viesti Kirjoittaja Wulfy » Su Joulu 20, 2009 18:41

Nyt kyllä tulee animeconiin nähden vähän myöhässä *köh köh* , mutta ymmärrän sinua kyllä. Itse olin animeconissa kahden ystäväni kanssa, joilla molemmilla on omat nettiporukat, toisin kuin minulla. Heillä oli sarjansa puvut ja miitit ja kavereita, minä pyörin yksin. Ei ollut edes pukua, olihan se ensimmäinen conini, ja se harmitti. Huomasin nimittäin kuinka helposti ystäviä sai puvun avulla. Olen myös sen verran ujo, etten kertakaikkiaan voinut tunkea muiden porukoihin juttelemaan, vaikka mahdollisuuksia oli paljon. Niin tuli viikonloppu pyörittyä yksin. Silti ei tullut varsinaisesti tylsää, oli niin paljon nähtävää. Jälkikäteen ajateltuna animeconissa oli mahtavaa ja ihan hauskaakin, mutta suoraan sanottuna olin aika surkeana siellä. Ei se ole niin helppoa, kuin ihmiset sanovat: meitä on moneen junaan. Animeconista viisastuneena yritän saada netissä samanhenkisiä ystäviä, joiden kanssa voisin olla Tracon V:ssä.
Maailmassa ei ole mitään vapaampaa kuin vapaapudotus.
------
Siirretään tasamaalaisen kokemus kolmiuloitteiseen maailmaan ja kuvitellaan, että neliuloitteinen hyperpallo kulkee maailman läpi.

sayah_

Viesti Kirjoittaja sayah_ » Su Joulu 20, 2009 21:12

Noh, mie en ole vielä ollu coneissa, mutta Tampere Kupliiseen olisi tarkoitus mennä :D
Mie menen sinne 2 kaverin kanssa, eivätkä kumpikaan heistä tyykkää/pidä/fanita mangaa tai animea, vaikka niin väittävätkin. Surullisinta on se, että jos pyydän yhden meidän luokalta mukaani, hänen mukanaan tarttuu sitten kaikki meidän ja naapuriluokan lissut (vaikka itse onkin anime-fani), joita en TODELLAKAAN tahdo mukaan :?
Toivompahan vaan, että tutustun siellä johonkuhun, joka oikeasti jaksaa pitää yhteyttä. :mrgreen:
キングダムハーツ <3
ファイナルファンタジーVII <3
レノ <3
アクセル <3
すばらしきこのせかい <33

Tracon V: Naminé - Kingdom Hearts

Wolf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolf » Ke Joulu 23, 2009 16:24

Mä en jostain syystä ikinä tutustu kehenkään coneissa. No, mä en kovin usein tutustu uusiin ihmisiin muutenkaan, mut anygays.

Tässä vaiheessa se saattaa vähän olla jo ikäkysymys, kun tuo conkansan keski-ikä tuntuu laskevan koko ajan. Sitten on tietysti se, etten mä näytä nykyään yhtään animehihhulilta. Mun shokkiväri-irokeesikausi oli kolme vuotta sitten, nyt harvakaan ihminen tajuaa, että parilla sanalla musta saa kiljuvan ja inisevän yli-innokkaan fanipojan, joka voi kertoilla pitkiä tarinoita käsinmaalatuista tosi kalliista PVC-figuistaan, joilla kaikilla on pinkki tukka ja tosi vähän vaatteita (ja miten se haaveilee saavansa niitä lisää, niiku Kunikon ja Utenan ja Simcan).

Ahem. Vähän off topic. Sorry.

Kai cossaamalla niitä kavereita parhaiten saa. Mä semi-tutustuin pariin ihmiseen silloin, kun sen ainoan kerran kunnolla cossasin joskus vuonna 2006. Jos asia tosiaan on näin, voi minunkin onneni vielä kääntyä, kunhan saisin itseäni niskasta kiinni ja raahattua perseeni kangaskauppaan.

Mä luulen kans, et kannattaa oikeesti lätkiä niitä kuvia sinne laukkuun/takkiin/where ever. Mä en ole sitä vuosiin harrastanut, mutta ehkä vois ottaa sen jonkinlaiseksi conkäytännöksi. Koska jos mä näen kuvan jostain sellasesta sarjasta, joka ei ole kovinkaan tunnettu/suosittu, mutta jota mä rakastan koko sydämeni pohjasta, niin se ihminen ei pysty juoksemaan karkuun mun roikkuessa sen jalassa. Esim. jos näkisin vannoutuneen .hack//G.U.-fanin, pakottaisin sen tekemään kanssani verivalan sillä sekunnilla.

Vitsit mä selitän. No jaa. Enää yks juttu.

Olin tässä syyskuussa Saksassa Connichissa, ja siellä mulle esiteltiin uusi hieno perinne (joka on varmaan Suomessakin nimettömänä toiminut, tai sitten mä vaan olen sokea) nimeltään conhon, a.k.a. conkirja. Eli ihmisillä on joku pieni kirja messissä, ja sitten piirrellään kuvia randomien ihmisten kirjoihin. Tällä tavalla saa hienosti keskustelun avatuksi, "Moi, onks sul kirjaa? Kiva, piirrä säki mulle. Mitä sä haluisit? Ai sä tykkäät siit sarjast, joo musta se on..." jne. Siellä Saksassa ei kyllä meikäläisten kanssa ihan toiminut, kun täkäläiset teinit osaavat niin pirun huonosti englantia, ja mä en osaa saksaks muuta ku numeroita...

Mä en ole ikinä off topic. Mä en tykkää selittää paskaa.
Pilvien reunalta laivaansa uittava poika ei palannutkaan
Se sanoi että unelmien linnasta
mistään hinnasta
ette mua mukaanne saa

Tiituli83

Viesti Kirjoittaja Tiituli83 » Ma Joulu 28, 2009 17:26

voiko muuten pitää paikkansa tosissaan tämmöinen väite;
Jos conissa on yksin, tulee varmemmin uusia tuttavuuksia muista conilaisista (onko tollasta sanaa?), kuin jos liikkuu porukassa?

Teoriatasolla se voisi ainakin pitää paikkansa (ei vain ole tullut vielä kokeiltua), mutta mitä mieltä te muut olette?
Itse olen ollut conissa 3 kertaa, kahdessa niissä on ollut mukana yksi kaveri ja sillä ensimmäisellä kerralla oli kaksi kaveria mukana. Yhtään uutta kaveria jonka kanssa olisin yhteydessä en ole saanut. Toki tapasin eräässä miitissä useita ihmisiä, mutta eipähän heidänkään kanssaan sillä tavalla tule pidettyä yhteyttä.
(jos väite pitää paikkansa, nii mie lähären yksin hortoilemmaan coni alueelle 8D)

Tatl

Viesti Kirjoittaja Tatl » Ma Joulu 28, 2009 19:19

voiko muuten pitää paikkansa tosissaan tämmöinen väite;
Jos conissa on yksin, tulee varmemmin uusia tuttavuuksia muista conilaisista (onko tollasta sanaa?), kuin jos liikkuu porukassa?
Toimii ihan molempiin suuntiin minusta. Jos on porukalla liikkeellä, niistä mahdollisista kavereittensa kavereista voi saada uusia tuttavuuksia itselleen. Toisaalta taas, yksin ollessa tulee niitä "hei, hahmo x. Olet yksin täällä, tuletko meidän mukaan?" -heittoja helpommin, muutama tullut itselleni. Menin alunperin coneihin yksin, koska en tuntenut ketään aihepiiristä kiinnostunutta, eikä niitä tämän ikäisissä taida kovin paljoa ollakaan (21v, GASP). Itse olen huono tutustumaan ihmisiin (ja ujo), mutta tässä vuoden aikana on kuitenkin tullut kavereita ja tuttuja aika paljon. Ei ole kokemusta cossittomasta conista, mutta veikkaisin vähän, että olisi jäänyt vähiin ihmisiin tutustuminen.

Thymegirl

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » La Tammi 02, 2010 22:54

Yhdessä ainoassa conissa olen ollut, enkä tehnyt uusia tuttavuuksia oikeastaan ollenkaan. Pyörin ympäriinsä aika tiiviisti yhden kaverini kanssa cossiparina, joten... Mutta, ehkä johonkin coniin ilmestyy jokin *kröh*pieni, *kröh*pyöreä ja yksinäinen hörhö, joka etsii seuraa tuntemattomista.

Asujen kuvaamisesta olen ehdottomasti samaa mieltä muiden kanssa:
Harrastakaa sitä.
Paljon.

Tuo conhon kuulosti hauskalta. Vois joskus itsekin kokeilla... ^^
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Kyubi

Viesti Kirjoittaja Kyubi » Su Touko 09, 2010 11:08

Sanotaan nyt ihan rehellisesti että on tullut. (*köh* suurin osa coneista *köh*)
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

Atlas101

Viesti Kirjoittaja Atlas101 » Su Touko 09, 2010 21:37

Tapasin kihlattuni Conissa(tosin emme menneet silloin vielä yhteen, pari kuukautta jälkeenpäin)

_Atlas
Animeconi eli Mangahevonen (xD)

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Su Touko 09, 2010 21:50

Tuli sattuman kautta saatua kaveri Animecon -08:sta.

Olin yksin ensimmäisessä conissani. Toisena päivänä istuksin tylsistyneenä aulassa, kun ohjelmassa ei ollut mitään kiintoisaa sillä hetkellä, ja pihalla oleva meininki oli FFFightin (josta en tajunnut muuta, kuin että se oli jännää) jälkeen liian hermostuttavaa heittäytyä kunnolla mukaan (ja tuli vähän luuseriolo, kun kaikilla muilla oli hauskaa ja itse kiersin hiekkatietä pariin otteeseen). Lähellä istumapaikkaani hääräsi paricossaajat sarjasta X. Tarjosin hetken mielijohteesta heille karkkia ja aloimme jutella. Meni sitten päätösohjelma ja junamatka yhdessä parin toisen puoliskon kanssa jutellen.
Tyttö ei näkynyt missään tämän jälkeen. Kunnes Tampele Kupliissa viime vuonna samainen tyttö oli kavereideni ryhmäcossissa. Animeconin hetken tuttuni oli tuttuni pitkäaikainen kaveri. Nykyään tapaamme aina silloin tällöin.

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Ma Touko 10, 2010 17:39

Sikäli kummallista, että en itse ole erityisemmin törmännyt coneissa käytännössä ollenkaan minkään sortin tuttavuuksiin. En tiedä onko kyse sitten omasta pidättyneisyydestäni vai tylsyydestäni, mutta vaikka olenkin ahkera cosplayaaja, ja kaveriporukassani aika värikäskin persoona, ovat syvällisemmät toverisuhteet jääneet coneissa vähemmälle.

Viime vuoden Animeconissa toisaalta eräs ystäväni tutustui hyvinkin syvällisesti yhden päivän aikana erääseen tyttöön, joka sattui istumaan meidän viereemme odotellessamme cosplay-kisan tulostenjulkaisua. Siitä sitten lähti heillä setti käyntiin, ja heistä tuli ilmeisesti melko läheisetkin kaverit. Oltiinhan siinä jo loppuillasta yökylääkin suunnittelemassa ja messenger-osotteita vaihtamassa.
Nezumi-chan kirjoitti:-- mutta cosplaybongaus on tosiaan todella "helppo" tapa tutustua uusiin ihmisiin. Ja siksi sanonkin...

PYYTÄKÄÄ POSEERAAMAAN!!

-- Toisin sanoen suurin osa cosplayaajista on imarreltuja kun tulette pyytämään kuvaa. Ja puhuvat mielellään niin pukunsa toteutuksesta, kuin valitsemastaan hahmosta. Tottakai on mahdollista, että saa vastaukseksi tylyn ein, mutta ne ovat harvinaisia ja suurimmalta osalta helposti vältyttävissä.
Sitä en kiellä, etteikö coneissa kuitenkin olisi helppoa tutustua ihmisiin. Henkilökuntaan värväytyminen, jonotukset, ruuhkat, pikku kömmähdykset ja erinäiset tempaukset (esim. FFFight, letkajenkka, tanssit, photoshootit ym.) yhdistävät varmasti samanhenkisiä ihmisiä yhteen, ja näin syntyy helposti hyviä kaverussuhteita.
Omalla kohdallani ei näin vain sattumoisin ole käynyt, vaikka olen cosplayannut coneissa käytännössä joka kerta, ja ollut myös cosplaykisoissa ja myös erinäisissä muissa conien tempauksissa.

Jos tosissaan haluaa saada coneista kavereita, kannattaa tulla yksin tai ainakin viettää aikaa mahdollisimman paljon itsekseen, sillä yksin olevaa ihmistä on helpompi lähestyä.
Vapaudu! Tuo itsesi esiin! Kysy, puhu ja kiistele ja ota kontaktia toisiin ihmisiin rohkeasti! Ei ole niinkään väliä, onko sinulla näyttävä cosplaypuku päälläsi vai ei. Kunhan olet vilpittömästi oma itsesi, ja myös uskallat olla itsesi, saat varmasti myös tovereita, joista voi olla iloa conien ja animen merkeissä pitkäänkin.
Siinäpä minun neuvoni.
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Minorea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minorea » Ti Touko 25, 2010 12:27

Itse olen kummassakin Bakassa onnistunut bongaamaan uusia kavereita.

Ekassa Bakassa tutustuin pariin JV:seen (joista Nihvu ja Reco jäivät parhaiten tuttaviksi ja joiden kanssa pidetään vielä yhteyttä) sekä luonani majaillut Vesa jota yritän edelleen saada mukaan cosplaytapahtumiin.

Onnistuin saamaan siis niin järjestyksenvalvojana ollessa kavereita, kuin myös ihan conilaisena. Bakat ovatkin olleet minulle kaikkein mieluisimpia coneja joista on jäänyt todella positiiviset mielikuvat.

Toisessa Bakassa mikä nyt tänä keväänä oli, onnistuin tutustumaan taas pariin uuteen JV:hen jota lupasin kesän coneissa käydä tervehtimässä. Samoin myös Destine (Cross) ja Mansikka Mustikka tulivat tutuiksi tuossa conissa.
Onnistuin myös tutustumaan naisItachiin sekä Kisameen jotka tulivat tutuksi itse asiassa sillä perusteella, että ihastuivat pukuuni ja sen jälkeen aina kun törmättiin niin pari sanaa vaihdettiin. Yritetään vielä tänä kesänä bongata Traconissa, oli kumminkin niin positiivinen tuo Bakan kokemus (:

Itse olen aina melkeinpä yksin coneissa ollut, etten ole sopinut ketään kaveria mukaan tulevaksi. On kyllä kavereita käynyt paikalla, mutta ei olla 24/7 oltu porukassa, niin helpompi ollut tutustua toisiin ihmisiin.
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”