Conista kavereita

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jalkaninja

Conista kavereita

Viesti Kirjoittaja Jalkaninja » Ke Tammi 21, 2009 21:08

Olen huomannut, että useimmat ovat sanoneet saaneensa coneista kavereita mukaan. Olisi kivaa saada samanhenkisiä kavereita.
Oletko sinä saanut conista (tai mistä tahansa tapahtumasta) kavereita? Olisi mukava kuulla tarinoita mistä ja miten :>.

Jos tämä aihe koetaan turhaksi niin uskon, että joku ylläpitäjistä poistaa sen.

Lumilintu

Re: Conista kavereita

Viesti Kirjoittaja Lumilintu » To Tammi 22, 2009 11:06

Olenhan mie. Kaverin kavereista (noin niinkun animepiireissä) iso osa taitaa olla nykyään miunkin kavereita, mut ihan tällai random tutustuminen tapahtui muistaakseni kesän 2006 Animeconissa Helsingissä. Hengasin kavereiden kanssa pihalla kun huomasin Lacus-cossaajan (Gundam Seedistä). Kävin hihkumaan "Raksu! Raksu!" ja juoksin tytön luo ottamaan valokuvaa. Myöhemmin myö käytiin yhdessä erään myyntipöydän julistepinoa läpi napaten sieltä kaikki kivat Gundam Seed -julisteet, ja vaihdettiin yhteystietoja. Nykyään ollaan kavereita. Terkkuja vaan, mikäli luet tämän! :P

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » To Tammi 22, 2009 21:11

Itse olen saanut paaaaaaljon kavereita coneista!

Parhaiten on aina tutustunut juuri cosplayn kautta, etenkin niihin jotka ovat cossanneet samasta sarjasta jolloin on luonnollisesti tullut vietettyä aikaa yhdessä ^^ Ja lattiamajoituksessakin olen ihmisiin tutustunut... Ah en osaa kuvitellakaan millainen olisi omakin elämäni ilman näitä coneista bongattuja kavereita. Oma lähella asuva kaveripiiri kun ei ole niin paljoa cosplaysta kiinnostunut nii on ihanaa kun on kuitenkin voinut tutustua ihmisiin jotka jakavat samanlaisen intohimon kyseiseen harrastukseen ja joiden kanssa voi muodostaa cosplay-ryhmiä, hengata coneissa ja purkaa asujentekopaineita netin välityksellä. Veikkaan että aika usean muunkin cosplayta harrastavan kanssa asia on juunkin näin? : )
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

http://tinneri.deviantart.com/

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » La Tammi 24, 2009 23:02

Vain yhden, mutta sitäkin paremman. Tavattiin miitissä, mutta tarkemmin tutustuttiin myöhemmin netissä.

Yashura-chan

Viesti Kirjoittaja Yashura-chan » Su Tammi 25, 2009 00:16

En ole saanut varsinaisesti coneista kavereita, mutta katsoessani eräänä päivänä Youtubesta Tracon III:n cosplaykisaa, huomasin paricosplaykisassa yhden tutunnäköisen ihmisen... ja tajusin pian sen olevan tyttö, jonka kanssa olin koulussa hieman aikaisemmin tutustunut. xD Kieltämättä hauska sattuma.
On olemassa kolmenlaisia matemaatikkoja: niitä, jotka osaavat laskea ja niitä, jotka eivät.

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Su Tammi 25, 2009 15:40

Silloin noin miljoona vuotta sitten, kun ensimmäisissä coneissani kävin, tarttui mukaan muutamia ihmisiä, jotka yhä vain jaksavat roikuskella lahkeissani. Cosplay-kisojen takahuoneet ovat olleet varsin oivallisia seuranhakupaikkoja, ja monesti on käynyt niin, että kun on tutustunut yhteen uuteen ihmiseen, on kasvattanut tuttavapiiriään kertalaakista useammalla ihmisellä. Koska otakut tunnetusti liikkuvat laumoissa.

Nykyään sitä on jo jotenkin jumiutunut siihen omaan porukkaansa, joten satunnaisia ihmisiä ei tule niin helposti jututettua. Toki tässä vaiheessa alkaa ikäkin olla jo vaikuttava tekijä; tällaisen parikymppisen "vanhuksen" kun ei ole ihan kaikkein helpointa keksiä jutunjuurta itseään viittä vuotta nuorempien tapausten kanssa.

Kida

Viesti Kirjoittaja Kida » To Huhti 09, 2009 15:24

Oli nyt aivan pakko rekisteröityä viimein tännekkin kun mieleni teki vastata tähän.. Itse Toivoisin kovasti saavani uusia kavereita conin kautta. Olen ensimmäistä kertaa tulossa koska yksin en ole uskaltanut näiden vuosien aikana tulla. Sillä kukaan omista ystävistäni ei pidä animesta tai mangasta :''D Aina vaan kiusaavat mua kun itse pidän ja opiskelen japania :'D Mukaani saan viimein 16 vuotiaan serkkuni (itse olen 18) mutta kumpikaan meistä kun ei ole ennen ollut niin ollaan pienoissessa paniikissa täällä. :|

Jos joku haluaa tutustua jo etukäteen niin saa vapaasti kuulkaa ottaa yhteyttä yksityisviestillä ;) Ehkä sitten nähdään siellä jollen ehdi kadota Roomaan ens viikolla :lol:

Kisse-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisse-chan » Ma Huhti 13, 2009 14:40

Todellakin coneista saa kavereita,-ja joskus vähän enemmänkin.Itse löysin Savonlinnan ShiroConissa ystävänpäivänä rinnalleni komean Soubin-ja olemme roikkuneet toisissamme siitä lähtien.Seuraavan kerran tavataan sit taas Ritsuka-Soubi cosplayn parissa BakaConissa..en malta odottaa..mutta kyllä,sydänystäviä voi tosiaan kävellä vastaan missä vain..
-I have twenty-three tiny wishes, but I'm sure you won't remember all of them, so I'll put them all into one; I want to spend more time with you.-

Triture
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Triture » Ma Huhti 27, 2009 21:52

Kyllä. Coneista saa. Yleisin tapa on minulla ainakin, että minulla on kaveriporukka. ne kamut kutsuu omia kamujaan, ne kamujen kamut kutsuu omia kamuja ja niin me lisäännymme. Siinä sitten kaikki ovat sovussa keskenään ja kai siellä on edes muutama, joista saa ihan kunnon kamuja. Kuten minun hyvä ystäväni Ibankin sanoi, me conilaiset lisäännymme. Me olemme kuin kaneja. Me vaan lisäännymme yks kaks. Ku kamut kutsuu muita kamuja siitä tulee reaktioketju.

Toinen tapa on vain mennä puhumaan joillekin cossaajille. Cossipuvut on kuin kukkia. Ne vetää mehiläisiä puoleensa. *grin nyt alko luontodokkari* Mutta ymmärrätte kai. Jos cossaa jotakin sarjaa, olettaa, että kyseinen cossaaja tietää sen ja siitä saa jo hyvin puheenaihetta.
"the "miracle" never happened. Meaby it was never meant to. Because the "miracle" is something that doesn't exist." ~Phoenix Wright

Minorea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minorea » Ke Huhti 29, 2009 09:47

Pakko sanoa, että Bakacon oli ensimmäinen, josta niitä kavereita tuli (:

Sain kavereita niin coniporukasta kun majoitin randomilla ihmisiä kotiini joista yhteen pidän nyt yhteyttä,
sekä JV-porukasta, joiden kanssa nyt jostain kumman syystä jouduin olemaan tekemisissä. Oli aika upeaa, nyt minulla
on kourallinen uusia tuttavuuksia jotka ovat saman henkisiä ja olen erittäin, erittäin tyytyväinen asiaan (:

+ sain tutustuttua paremmin erääseen tuttuuni joka muuttui nyt kaveriksi.
Mielellään keräilen itselleni anime/manga henkisiä ihmisiä kavereiksi (:
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Bihviz

Viesti Kirjoittaja Bihviz » Ma Touko 04, 2009 00:12

Tämä ei kyllä ole ihan alotusviestin mukainen mutta silti sivuaa aihetta aika läheltä. Elikkäs en ole koskaan käynyt missään conissa ja tänä vuonna ajattelin että voisin mennä käymään Animeconissa koska sinne pääsisi suht helpost. Jutussa piilee kuitenkin pari pientä ongelmaa. KUKAAN kavereistani ei halua lähteä mukaan syystä tai toisesta (yleisin syy se että kaverit lähtee armeijaan) ja henkilö joka ns. pilasi elämäni ja tutustutti minut animen maailmaan, ei halua lähteä mukaan koska pelkää maineensa puolesta. Eli joutuisin menemään yksin Animeconiin. No miksen sitten tutustuisi uusiin ihmisiin conissa? Yksinkertaisesti olen todella ujo ihminen ja eikä ulkonäössäkään ole kehumista (jotkut voisivat viitata sanalla ruma) joten tutustuminen uusiin ihmisiin on erittäin vaikeaa.
Yksi suuri ongelma mikä minulle tulisi vastaan olisi se että jos en menisi tänä vuonna, en pääsisi kuin vasta vuonna 2012 seuraavaan Animeconiin (riippuen tietenkin missä järjestetään). Syinä ovat että itse olen ensi vuonna armeijassa ja 2011 kyseinen tapahtuma järjestetään käsittääkseni Turussa jonne on vähän turhankin pitkä matka.
Siksi pyytäisinkin että antakaa minulle neuvoja; mitä minun pitäisi tehdä asian suhteen vai pitäisikö minun ihan suosiolla jättää koko tapahtuma väliin ja katsoa sitten kuvia netistä? Kaikki neuvot tulevat tarpeeseen ja arvostaisin niitä erittäin paljon.

Rora

Viesti Kirjoittaja Rora » Ma Touko 04, 2009 09:06

Bihviz, mene ihmeessä animeconiin mukaan. Ensinnäkin, se on maksuton tapahtuma. Jos et viihdy tai tulee kyllästys, voit aivan hyvillä mielin lähteä kotiin, kun et ole mitään paikalletulemalla menettänytkään. Paikalla on paljon ohjelmaa, joten ihan luennoilla ja paneeleissa kiertelemällä aika kuluu kummasti. Myyntipöytien kiertelyynkin menee oma aikansa. Ja hämmästyttävän helposti animekansa juttelee toistensa kanssa. Miksi sinun tarvitsisi tyytyä jäämään kotiin katsomaan kuvia netistä, kun voit mennä itse paikalle kameran kanssa ja ottaa itse niitä kuvia? Kun kysyy vielä lupaa kuvaukseen, siinäkin tulee juttua jo vähän aikaiseksi. Usko pois, ei se ole niin kovin vaikeaa, vaikka yksin onkin aina vähän nihkeä lähteä.

Toisekseen, nyt on myös sellainen uhkakuva ilmassa, että animecon jäänee pois Suomen conipuolelta. Siinäkin mielessä kannattaa käydä katsomassa, miltä homma nyt näyttää. Harmittelet vaan turhaan sitten intissä, kun ei tullut edes käännyttyä paikan päällä. :)

Kisse-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisse-chan » Ma Touko 04, 2009 15:45

Juh^^ Bihviz muruseni.Kannattaa ehdottomasti käydä coneissa,jos niihin suinkin pääset.Itselläni oli vähän samankaltainen tunne,ennenkuin aloitin conien kiertämisen.Mutta sain ystäviä,yhden minulle suuttuneen takaisin, sielunveljeni...
yllätyt jos coniin menet.paikalla voi olla samanlaisia yksinäisiä,jotka voivat tarvita juuri sinua seurakseen.rohkeasti vain tekemään tuttavuutta! kaikki siellä juovat samasta pullosta ! xD <3 Ganbare yo!
-I have twenty-three tiny wishes, but I'm sure you won't remember all of them, so I'll put them all into one; I want to spend more time with you.-

injib

Viesti Kirjoittaja injib » Ma Touko 04, 2009 20:08

Ite oon saanu joka conista ainaki jonkilaisia kavereita. en välttämättä sellasia joihin pitää yhteyttä mutta ainaki hetken seuraa coneissa. pitää vaa uskaltaa mennä jutteleen ihan randomisti ei kukaan sua tuomitte vaikka meet niille jutteleen. musta se on vaa hauskaa ku joku ihan randomi juttelee. mä hillun yleensä jonki aikaa yksin ja oon sillee blaah en ees jaksa mennä glomppaamaan ketään mut sit joku aina pistää silmään ja si tungen itteni sinne joukkoon hetkeks ja vaihdan taas porukkaa :D vaikka mulla olis kaveri mukana nii sit vaa otan hihasta kiinni ja sanon et ny käydää tuala. :D ja jos ei halua sitte yksin lähtee nii bongaa vaa keskusteluista uusia random kavereita jokka näkee si sielä. niinku esimerkiks mua saa häiriköidä jos haluaa. :D pommittakaa vaikka yksityisviesteillä jos huvittaa : DDDD

Bihviz

Viesti Kirjoittaja Bihviz » Ti Touko 05, 2009 01:22

Porukka ei tainnu nyt ymmärtää minun pointtia. Ei se ole vaan niin yksinkertaista että menisin juttelemaan jollekkin ihan random tyypille. Yleensä mun ujous vie voiton ihan kaikessa mikä liittyy toisiin ihmisiin, varsinkin jos kyseessä on nainen. Mutta sen asian korjaamiseen teen kovasti töitä, vaikkei se varmaan helppoa olekkaan. Ja Kisse-chan en tietääkseni koskaan väittänyt olevani yksinäinen, minulla vain ei satu olemaan montaa kaveria jotka katsoo animea (taitaa olla muuten että niitä löytyy tasan 2).
Mitä tulee sitten kuvaamiseen niin se jää kyllä väliin. En tykkää itse olla kameran edessä enkä edes omista kameraa. No mut jos joku haluaa tutustuu tai haluaa tavata conissa niin voi lähettää tunnusteluja yksityisviestinä. Varsinkin jos haluaa tavata niin kannattaa hieman tiedustella että millainen henkilö on kyseessä ettei sitten tule hirveänä yllätyksenä millainen demoni loppujen lopuksi olen ;). Tarkoitukseni ei todellakaan ole tyrmätä teidän neuvoja vaan päin vastoin olen niistä todella kiitollinen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”