Conikiusaaminen

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ChiniX3

Re: Conikiusaaminen

Viesti Kirjoittaja ChiniX3 » Ke Marras 26, 2008 21:22

Kaneli kirjoitti:
ChiniX3 kirjoitti:Ja sitten kokemus. En ole koskaan joutunut conikiusaamisen kohteeksi, mutta pari kertaa minun vaatteilleni on naurettu conissa. En pukeudu oikeastaan millään tavalla japanihenkisesti (vielä :wink: ) Ja kerran kävelin jonkun porukan ohi jossa oli yksi Sakura cossi ja muut eivät kai olleet cossanneet (hieno Sakura cossi olikin!) Niin kun olin kävellyt ohi, he alkoivat kikattelemaan ja nauramaan! En tiedä oliko se minulle tarkoitettua naurua, mutta se oli todella ivallista. Tsukiconissa minua katsottiin aika pahasti. En ole heikko, mutta se sattui. Noiden kahden "kiusaamisen" jälkeen olen ajatellut: Se on niiden mielipide. Pitäköön sen omana tietonaan. Jos tahtoo pilata oman päivänsä haukkumalla toisia, nii ei tarvitse pilata toisten päivää! (jota on vielä odottanut...)
??? Kävelit ohi ja porukka repes ja käänty ja alko osoittelemaan sormella?

Jos sä nyt vaan ajattelit sillee, kai ne vaa käppäili ohi ja ne sattu katsomaan, että kuka käppäilee ohi ja samalla joku kerto juttua, ellet sä sitten mitää sinistä Kummelien tyylistä verkkareita pitäny päälläs, punasen pipon somistamana :D
No en kyllä sellasia vaatteita pitänyt XD! Mutta hassuinta oli se siinä, että koko porukka oli mielestäni aivan hiljaa :| ! Siinä oli aivan pieni porukka ja sitten tuli käveltyä ohi, niin kaikki repesivät. Voihan asia olla niinkuin sanot, eli joku kertoi sillon juttua, mutta kerrotaanko ne jutut nykyään telepaattisesti?????
~Otakuilla on aina hauskempaa! *Manga käteen*~

Jalkaninja

Viesti Kirjoittaja Jalkaninja » La Marras 29, 2008 18:21

No itse en ole ollut kovin monessakaan conissa vielä, yhdessä. :D Minua tosin kukaan ei tullut haukkumaan, vaikka pukuni ei nyt näyttänyt ollenkaan siltä miltä piti. Itse asiassa sain jopa muutaman kehun :wink: . En kyllä huomannut halveksuvia katseitakaan.

Rianka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rianka » Su Marras 30, 2008 16:01

yaci kirjoitti:Itse voisin mennä aikalailla samoille linjoille lumilinnunkanssa, sillä näitä kiusaajia varmasti löytyy kaikenlaisista ryhmistä, nuoremmista sekä vanhemmista ja osa näistä conikiusaajista ei välttämättä edes itse cossaakkaan.
Yep, conikiusaajia löytyy kyllä jokaisesta otakuluokasta aina niistä vanhoista harrastajista aloittelijoihin asti. Itse olen huomannut, että ne ihmiset, jotka eivät ole cossanneet itse kertaakaan tuppaavat välillä heittämään aika asiatonta kommenttia muista cossaajista. En nyt halua kuulostaa ilkeältä, mutta cossaaja kuitenkin käyttää tunteja asunsa/peruukkinsa/proppiensa tekemiseen niin välillä toivoisi, että eivät ihmiset takertuisi niihin pikkujuttuihin ja haukkuisi pukua täysin lyttyyn pelkän yksittäisen asian perusteella. Mielipiteitä saa tietenkin olla, mutta jos niitä päättää mennä omin lupinensa cossajalle v-mäiseen sävyyn ilmoittelemaan niin on jotain mennyt pahasti vikaan.
En nyt sano nimiä, mutta eräässä conissa minulle suoraan eräs otaku sanoi suoraan "näinpä conissa kerran sellaisen tyypin, jolla oli muuten hieno puku, mutta sen proppi oli tehty jesarista. Hyi hitto, eikö nämä tajua, että se on niin hemmetin rumaa ja luulis, että ei olis niin saamarin idiootti ettei lähde tekemään jotain proppeja jesarista + muutama valittu kirosana tähän korostamaan hänen närkästynyttään" (//en muista sanatarkkaan, aikaa tapahtumasta on kuitenkin jonkin verran)

Kyllähän sen ymmärtää, että jesarista tehdyt aseet eivät ole niitä maailman hienoimpia, mutta voi olla, että jokin aloittelija ei osaa/ei vielä tiedä muuta tapaa aseiden tekoon. Oppiahan tulee ajan kanssa ja kaikki tekevät jossain vaiheessa ns."cossimokia", mutta sitä kun harrastaa enemmän niin keksii uusia keinoja testata/tehdä asioita.

Tietenkin, kyllähän nekin ihmiset jotka cossaavat heittelevät niitä kommentteja, mutta mielestäni ne legendaksi muodostuneet ASIALLISET kommentit ovat hyviä ja kehittäviä. Ei kuitenkaan näiden "huippucossaajien"tarvitse jakaa tietämystään kaikille sillä oletuksella, että he ovat parempia ja heidän cossinsa ovat niin täydellisiä = heillä olisi oikeus sanoa mielipiteensä joka asiaan. Etenkin aikaisemmin tässä topicissa mainitut sisäsaumaukset, ompelukset yms ovat henkilökohtaisia juttuja ja se on todella cossaajan oma päätös huolitteleeko sisäsaumatkin vai tekeekö pukunsa "kunhan se vaan näyttää ulospäin hyvältä" - periaatteella. Miksi tarvitsisi turhaan saumata kaikkia saumoja, jos kukaan ei tule niitä koskaan näkemään, eikä vain jaksa? : D

Muistakaa edelleen: Mielipiteitä saa olla ja niistä saa kavereidensa kanssa conissa(kin) jutella, mutta jos se mielipiteiden kertominen menee sille haukkumisakselille niin on syytä hetkeksi rauhoittua. Vaikka se lempihahmo tulisikin vastaan ja cossaajalla olisikin muutama vika puvussaan, ei se ole maailmanloppu. Tärkeintä nimittäin olisi muistaa, että COSSAJA EI OLE SE HAHMO OIKEASTI. Sama pätee tähän glomppailuun, muistakaa hyvät ihmiset, että se cossaaja ei todellisuudessa ole se hahmo/hän ei välttämättä jaa hahmon omaa ajatusmaailmaa. On ystävällistä kysyä saako halata, eikä pidä olettaa, että cossaaja aina suostuisi kaikkeen mitä conilainen vaan uskaltaa pyytä. Jokaisessa cossissa kuitenkin asuu sisällä myös toinen ihminen, eikä pelkästään se ulospäin näkyvä hahmo.
nukkelapsi kirjoitti:Esim. Jos puku oli muuten ok, mutta henkilö oli porukan mielestä liian "tukeva", sai siitä kuulla heti
Aikaisemman esimerkkini mielipide liikkui vähän samoilla linjoilla, mitä taas en voinut ymmärtää. Hänen mielestään ihmiset joiden ruumiinrakenne ei sovi hahmolle eivät olisi missään nimessä saaneet cossata yhtään mitään ja ketään. Mutta miettikääs nyt, eihän ole mitenkään mahdollista, että oma ruumiinrakenne välttämättä sopisi täydellisesti hahmolle, sillä hahmosuunnittelu on välillä mitä se on. (Kuka oikeasti omistaa DD-tissejä ja tikkuvartaloa tai ylipitkiä raajoja ja lautasen kokoisia silmiä? )Eniten pisti kyseisessä otakussa pännimään myös se, että hän periaatteessa suoraan sanoi, että lihavia cossaajia ei kukaan halua nähdä missään, koska he pilaavat hahmot aina täydellisesti. MITÄH?!?
Kyllä pulssi kyseisen henkilön kohdalla tuppasi nousemaan aika korkealle tuon väittämän jälkeen, sillä olen itse nähnyt hyviä vähän tukevampia cossaajiakin, eikä se ole mikään kiveen kirjoitettu fakta, että cossaajan pitää olla vain laiha.

*poistuu taka-alalle ja pahoittelee taas pitkää kirjoitustaan*
Jotkut osaa, Jotkut taas ei

Teruhisa

Viesti Kirjoittaja Teruhisa » To Joulu 04, 2008 09:33

Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee coneissa?

Tissimiehiä katson joskus vähän niin, että eivät ole jaksaneet nähdä vaivaa bindaukseen. Se on kuitenkin jokaisen oma asia, kärsiikö hengitysvaikeuksista vaiko ei. Itse sen teen, mutta ei tulisi mieleenkään mennä aukomaan päätä tuntemattomille. Saatan väsyneenä olla oikein huonolla tuulella, mutta tajuan silloinkin että parempi itse mennä sinne nurkkaan ja rauhoittua. Sitten paremmalla tuulella ollessa voi pitää hauskaa ja huomata, että nekin voivat olla ihan hyviä tyyppejä, jotka cossaavat sitä inhokkihahmoa tai muka liian suositusta sarjasta.

Vastaan saa sanoa jos joku yrittää conikiusaamista harrastaa sinun kustannuksellasi. Pitää kuitenkin muistaa pitää itsensä rauhallisena, ei nostaa ääntä eikä vahingossakaan vilauttaa jotain kansainvälistä käsimerkkiä. Jos tilanne näyttää menevän pahaksi, on parasta vain feidata itsensä paikalle ja unohtaa koko tyyppi. Kohta sinulla on taas parempi mieli, mutta onko sillä joka tuli paikan päälle vain haukkumaan muita? Näiden niinkutsuttujen conikiusaajien kannattaisi kyllä vähän miettiä.

Aina ei tarvitse suostua posettamaan, mutta kun se kameran kanssa hilluva tyyppi tulee ystävällisesti kysymään, pitäisi vastauksenkin olla ystävällinen. Jotkut (kuten allekirjoittanut) ovat ujoja kysymään, että saisiko ottaa kuvan, mutta jos sen tekee niin sehän on kohteliaisuus. Joku pitää sinun cossistasi.

Fran-kossaajille erityisesti olen kuullut huudeltavan, sinänsä positiivisesta (mutta kuitenkin ei-toivotusta pervoilusta) siihen huoritteluun. Yleisöstä huutelemista en myöskään siedä. Tiedän, miltä tuntuu yrittää esiintyä kun tuntee miten muut vain ivaavat ja yrittävät jopa saada sinut pois lavalta. Parikin huudahdusta on jo sen verran ärsyttävää tai hermostuttavaa, että herkempi tai ujompi voi menettää keskittymisensä. Eikö yleisöön tulla nauttimaan esityksistä?

Itselläni ainoa mahdollisuus nähdä monia mukavia tyyppejä on Nekoconissa, jonne on minulla hyvin pitkä matka. Tiedän, että monet muut tekevät vaivalla nähdyn cossipuvun lisäksi myös vaelluksen toiselle puolelle maata. Noiden parin päivän takia, joiden olisi tarkoitus olla hauska juttu kaikille. Kaikilla on oikeus cossata, oli sitten nuori tai vanha, hoikka tai tukeva. Kaverini joskus valittivat, mutta vasta conin jälkeen, ei missään nimessä kuuloetäisyydellä saati että olisivat menneet päin naamaa haukkumaan. Hekin kyllä arvostavat kaikkia cossaajia, jotka näkevät vaivaa asuihinsa.

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » To Joulu 04, 2008 12:03

Teruhisa kirjoitti:Yleisöstä huutelemista en myöskään siedä. Tiedän, miltä tuntuu yrittää esiintyä kun tuntee miten muut vain ivaavat ja yrittävät jopa saada sinut pois lavalta. Parikin huudahdusta on jo sen verran ärsyttävää tai hermostuttavaa, että herkempi tai ujompi voi menettää keskittymisensä. Eikö yleisöön tulla nauttimaan esityksistä?
En nyt muuten osaa sanoa aiheeseen mitään (ts. olen ilmeisesti kulkenut coneissa laput silmillä, koska en ole töpön kuvaamaan käytöstä päässyt todistamaan), mutta tämä. TÄMÄ.

Ensimmäisen kerran sain yleisöstä paiseita tämänvuotisen Tampeke kupliin cosplay -kilpailun väliajalla, kun esiinnyimme Tarpojien kanssa. On toki ihan jees huutaa ja kannustaa, mutta (ruma sana tähän) kun sen kroonisen kommenttiraidan voisi mielellään jättää jonnekin ihan muualle. Kaikki kyllä näkevät mitä lavalla tapahtuu, vaikkei sitä ääneen huutelisikaan. Juontaessani otan mielelläni kontaktia yleisöön ja usein siitä syntyy se paras komiikka, mutten silloinkaan toivo ihan turhanpäiväisiä ja asiattomia kommentteja. Eivätkä varsinkaan cosplay -kisaajat toivo. Kisaajat ovat siellä oikeasti esittelemässä pukujaan ja jotkut ovat takahuoneessa jo saaneet stressisydänkohtauksia, pelänneet lavaa ja tulevat sitten täristen poseeraamaan rastille siksi viideksi sekunniksi. Silloin olisi ihan suotavaa kannustaa.

Järki käteen ihmiset, oikeasti.

Ja jos niitä toisten pukuja/käytöstä/tukanväriä pitää kommentoida, se kannattaa tehdä jossain, missä asianomainen ei sitä kuule. Olen kuitenkin yhä sitä mieltä, ettei ole olemassa ihmisiä, jotka eivät arvostelisi muita, mutta on kuitenkin eri asia tehdä se päin naamaa kuin pienessä erillisessä kaveriporukassa.

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » To Joulu 04, 2008 22:20

Rimppu kirjoitti:Ja jos niitä toisten pukuja/käytöstä/tukanväriä pitää kommentoida, se kannattaa tehdä jossain, missä asianomainen ei sitä kuule. Olen kuitenkin yhä sitä mieltä, ettei ole olemassa ihmisiä, jotka eivät arvostelisi muita, mutta on kuitenkin eri asia tehdä se päin naamaa kuin pienessä erillisessä kaveriporukassa.
Entäs internetissä sitten?

Kaneli

Viesti Kirjoittaja Kaneli » To Joulu 04, 2008 23:38

Tsubasa kirjoitti:
Rimppu kirjoitti:Ja jos niitä toisten pukuja/käytöstä/tukanväriä pitää kommentoida, se kannattaa tehdä jossain, missä asianomainen ei sitä kuule. Olen kuitenkin yhä sitä mieltä, ettei ole olemassa ihmisiä, jotka eivät arvostelisi muita, mutta on kuitenkin eri asia tehdä se päin naamaa kuin pienessä erillisessä kaveriporukassa.
Onko toi sivu jenkkien pyörittämä ku vaikuttaa kovin siltä :D

Usein nähny kynäniskojen vamppyyrien jenkkiläisten olevan hiiippasen vihasia netissä, tossaki pelkästää kuvia alaikäisistä ja tais olla yks ainut täysikäne cosplayaaja ni mitä ne odottaa jotai satojen eurojen cosplayta? Sit siin on linkittynä "sakemannien hyvät", jossa ei taas ole varmaankaa yhtään alaikäistä. Ja sit kattoo "elite cosplayta" sieltä linkityistä myös niin ei todellakaan taaskaan näy edes alle kolmekymppistä ihmistä.

Kyl vois miettiä hetki...
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Pe Joulu 05, 2008 00:03

Tsubasa kirjoitti:
Internetissä kaikki on sallittua, kunhan siitä ei jää kiinni.

Saatan hieman myös naurahdella sille, miten tuon linkintakaisen elite cosplay -osion aasialaispitoisuus on 98%, photoshop-prosentti ainakin yli 9000 ja fanservicen määrä sanoinkuvaamaton. Ah, voi te ihanat ameriikan ihmeet ja teidän loistava makunne!

Itsehän suosin /cgl/:ää ja Cosfua (joita en kyllä ole pitkään aikaan muistanut selailla, myönnettäköön).

Lumilintu

Viesti Kirjoittaja Lumilintu » Pe Joulu 05, 2008 03:45

Rimppu kirjoitti:Saatan hieman myös naurahdella sille, miten tuon linkintakaisen elite cosplay -osion aasialaispitoisuus on 98%, photoshop-prosentti ainakin yli 9000 ja fanservicen määrä sanoinkuvaamaton. Ah, voi te ihanat ameriikan ihmeet ja teidän loistava makunne!
Niinpä. On todellakin äärimmäisen reilua vertailla photoshopattuja photoshoot-kuvia coneissa nopeasti räpsäistyihin. Ja vielä mielenkiintoisempaa on se, kuinka ihmiset muutaman con-kuvan perusteella tuomitsevat Suomen faillandiksi. Miuta/miun suomalaisuuttani ei ole helppo loukata, mutta tuo oli vähintäänkin ala-arvoista.

Väittäisin, että samat ihmiset, joilta löytyy sisuskaluja kirjoittaa tuollaista tekstiä, osaavat olla yhtä ihastuttavia itse coneissa. Paitsi että heistä suurin osa väitti, etteivät oikeasti hyviä sarjoja seuraavat (ilmeisesti he itse siis) käy coneissa. Elitistejä harrastamatta koko touhua. Jep jep. Jotkut ihmiset taitavat toisten ihmisten arvostelun jalon taidon.

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Pe Joulu 05, 2008 19:40

Tsubasa kirjoitti:Entäs internetissä sitten?
Ei hemmetti. Tuo juttu pisti kyllä veret kiehumaan ja pahasti. Tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa (mutta taidan jättää sen tekemättä).

"Finnish events are mostly visited by the people who have only seen few of the most well known series like naruto and bleach. Everyone else knows to stay away from such events."
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Dashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dashi » Su Joulu 07, 2008 00:26

Tsubasa kirjoitti: Entäs internetissä sitten?
No mutta katsopas kummaa, minäkin olen näemmä saanut sanaisesta ja kuvaisesta säilästä tuolla internetin ihmemaan syövereissä. Ja minä pieni kun kuvittelin, ettei Zuko cosplayni olisi ollut ihan complete failure - varsinkin, kun puku itse oli sentään ammattilaisen tekemä, koska ensimmäinen ihan oma asuni tekeillä vasta nyt. Tosin, itseäni ei niinkään häiritse se, että päädyin postatuksi tuonne (kyllähän se on kohdattava, ettei ole se kaunein, komein ja taitavin), vaan pikemminkin se, että hahmotan yhä hetken, jona tuo kuva - joka minusta tuolla amerikkaelitistien revittävänä roikkuu - otettiin. Kuvaaja kun oli oikein kohtelias ja kiinnostuneenoloinen ulkomaalainen "herrasmies", joka kyseli cossaamastani hahmosta, puheli muitakin mukavia ja kiitti oikein kauniisti päälle. Olisin arvostanut huomattavasti enemmän, jos kyseinen herrasmies olisi askeltanut ihan rehellisesti eteeni ja sanonut, että "Hey girl, your cosplay looks like crap, don't do it anymore, k'thanks" eikä makeillut ensin kuvia ja juossut sitten lähimmälle päätteelle lataamaan niitä muiden naurettaviksi.

Ainakin selvisi, miksi kyseinen ulkomaiden yukataan sonnustautunut herramies yritti hienovaraisesti ottaa kuvaa naamaani maskeeratusta arvesta. :,D Onneksi tajusin olla antamatta hänelle sitä iloa. Tosin, eipä tässä mitään, elämä jatkuu, enkä anna tuollaisen vaikuttaa itseeni vaikka tällaisen perus länsimaisen naisen ulkonäkö/painoneuroosin omaavana ihmisenä en varsinaisesti tuosta ilahtunutkaan. Mutta tällaista tapahtuu, eikä sille mitään mahda - kuten joku jo minua ennen sanoikin; internetissä kaikki on sallittua, jos siitä ei vain jää kiinni.

Sopii vain miettiä, milloin harrastamisesta on tullut tällaista suorittamista.
dashiana.net - piirustuksia ja kirjoituksia.
my anime list - se lyhyt lista.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Su Joulu 07, 2008 12:38

Dashi kirjoitti:No mutta katsopas kummaa, minäkin olen näemmä saanut sanaisesta ja kuvaisesta säilästä tuolla internetin ihmemaan syövereissä. Ja minä pieni kun kuvittelin, ettei Zuko cosplayni olisi ollut ihan complete failure - varsinkin, kun puku itse oli sentään ammattilaisen tekemä, koska ensimmäinen ihan oma asuni tekeillä vasta nyt. Tosin, itseäni ei niinkään häiritse se, että päädyin postatuksi tuonne (kyllähän se on kohdattava, ettei ole se kaunein, komein ja taitavin), vaan pikemminkin se, että hahmotan yhä hetken, jona tuo kuva - joka minusta tuolla amerikkaelitistien revittävänä roikkuu - otettiin. Kuvaaja kun oli oikein kohtelias ja kiinnostuneenoloinen ulkomaalainen "herrasmies", joka kyseli cossaamastani hahmosta, puheli muitakin mukavia ja kiitti oikein kauniisti päälle. Olisin arvostanut huomattavasti enemmän, jos kyseinen herrasmies olisi askeltanut ihan rehellisesti eteeni ja sanonut, että "Hey girl, your cosplay looks like crap, don't do it anymore, k'thanks" eikä makeillut ensin kuvia ja juossut sitten lähimmälle päätteelle lataamaan niitä muiden naurettaviksi.

Ainakin selvisi, miksi kyseinen ulkomaiden yukataan sonnustautunut herramies yritti hienovaraisesti ottaa kuvaa naamaani maskeeratusta arvesta. :,D Onneksi tajusin olla antamatta hänelle sitä iloa. Tosin, eipä tässä mitään, elämä jatkuu, enkä anna tuollaisen vaikuttaa itseeni vaikka tällaisen perus länsimaisen naisen ulkonäkö/painoneuroosin omaavana ihmisenä en varsinaisesti tuosta ilahtunutkaan. Mutta tällaista tapahtuu, eikä sille mitään mahda - kuten joku jo minua ennen sanoikin; internetissä kaikki on sallittua, jos siitä ei vain jää kiinni.

Sopii vain miettiä, milloin harrastamisesta on tullut tällaista suorittamista.
Ei kannata syyttää kuvaajaa, hänellä ei tietääkseni ole mitään tekemistä tuon kanssa. Taisi kuitenkin kysyi kaikilta, saako laittaa ottamansa kuvan internettiin, ja sankakucomplexin kirjoittajat sitten poimivat ne 2ch:sta ja maustivat omilla mielipiteillään tuonne blogiin.

Dashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dashi » Su Joulu 07, 2008 12:54

madu kirjoitti:Ei kannata syyttää kuvaajaa, hänellä ei tietääkseni ole mitään tekemistä tuon kanssa. Taisi kuitenkin kysyi kaikilta, saako laittaa ottamansa kuvan internettiin, ja sankakucomplexin kirjoittajat sitten poimivat ne 2ch:sta ja maustivat omilla mielipiteillään tuonne blogiin.
Jahans, itse ajattelin heti, että kyseinen kuvaaja olisi ollut asialla, joten pahoittelen edellistä - näin se keskiverto ihmismieli toimii.
Kohentaa tosin mielialaani saada tietää, ettei kuvaajalla ollut suoranaista tekemistä tuon blogin kanssa. : )
Mutta tässäpä korjaa itse vain omien toimiensa hedelmää.
dashiana.net - piirustuksia ja kirjoituksia.
my anime list - se lyhyt lista.

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » Su Joulu 07, 2008 18:50

Joo huojentavaa kun ajattelin itsekin kun Dasi mainitsi yukataan pukeutunen miehen että ei hemmetti - sehän oli niin mukava minuakin kuvatessaan(kyllä, Maka-cossini näkyi tuolla ja kyllä sattui kun se on mielestäni paras cossini tähän mennessä). Ajattelin jo kun linkin näin että varmaan se mies koska se oli tyyliin ainut ulkomaalainen jonka muistin mutta päättelin että naa, tuskin kun ei näkynyt sitä toista minusta ulkosalla otettua kuvaa jonka hän minulle varsin kohteliaasti kuvan ottamisen jälkeen näytti ja minusta näytti oikein onnistuneelta kuvalta. Eli olisiko sitten poimintojen tiimoilla vielä oikein karsittu ne parhaiten onnistuneet otokset pois(en siis sano että pukuni olisi niin paras mutta kuvassa oli hyvä valo ja tausta).

Panee vain miettimään onko ihmisillä mitään rajoja käytökselleen. O.o
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

http://tinneri.deviantart.com/

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Ti Joulu 09, 2008 23:22

People who could don not go to cons in Finland or have no interest in cosplay.
Personally, I’d only attend for the laughs. Makes me feel so good about myself.
- NovaJinx
Jossei ole todella huonoa läppää, niin sitten tuo on todella huonoa käytöstä ja osoitus tyhmyydestä.

En voi sanoa olleeni täysin saasteeton itsekkään. Olen saattanut sanoa hiljaisemmalla äänellä kaverilleni,
jos ohitse menneen cossaajan asussa on ollut jokin asia hieman huonosti. Ja tämän pariin kertaan tehdyn asian olen sanonut lähinnä huomautuksena, en loukatakseni kyseistä ihmistä.
Olen pitänyt valtaosan ajatuksistani ominani, olkoon se sitten repsottavat langanpäät tai ns. "narutardien" paljous. En haluaisi kuulla itse niitä asioita sitten, kun/jos aloitan cossaamaan. Ja mistä muuten pitäisi aloittaa tämänkaltainen harrastus, jos on esimerkiksi tykästynyt ja jumittunut Narutoon, eikä yksinkertaisesti halua cossata mitään muuta?
Ja muutenkaan. Miksi pitäisi käyttäytyä huonommin kuin tavallisesti? Enhän käy arvostelemassa j-rokkareita arkena, että "sun nenäsuojas on kyllä aika rätin näkönen, enkä kyl diggaa yhtään teiän housuista." Johan järkikin sanoo, ettei noin tehdä.

En kyllä ymmärrä, miksi kaikki harrastukset larppauksesta ja cossaamisesta
ratsastukseen ja shakinpeluuseen on pakko tehdä niin väli- ja paremmuuskilpailuiksi.
Kuka siinä voittaa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”