Tämän ohjelman haluaisin nähdä/pitää!

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

hatatra

Tämän ohjelman haluaisin nähdä/pitää!

Viesti Kirjoittaja hatatra » Ke Elo 07, 2013 17:12

Aika ajoin viriää keskustelu siitä, että jossain conissa ei ollut mielenkiintoista ohjelmaa. Ja toisaalta, ainakin allekirjo saa ajoittain ideoita, että hei tästä asiasta mä voisin puhua conissa, mutta en tiedä kiinnostaisiko se ketään muuta. En onnistunut löytämään vastaavaa ketjua joten here goes.

Tämän ketjun ajatuksena on kertoa:
  • - minkä ohjelman (luennon, paneelin, työpajan, whatever) kävisit ehdottomasti katsomassa, jos joku sellaisen pitäisi
    - minkä ohjelman (luennon, paneelin, työpajan, whatever) voisit itse pitää, jos sille löytyy osallistujia
Pointtina ovat siis kohtuullisen spesifit ideat, eivät yleiset aiheet - siis "haluisin nähdä ohjelman Naruton lapsi/vanhempi-suhteista" mutta ei "mä haluun ohjelmaa Narutosta".

Oma alani ovat kirjastot, ja pohdin tässä eilen, että olisi kivaa tutkia, millaisia kirjastoja ja kirjastonhoitajia animessa ja mangassa esiintyy ja pitää niistä luento: tällaisia sieltä löytyy, onko näillä jotain yhteistä, kertooko se jotain japanilaisten asenteista kirjastoihin, onko tällä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Jo pikaisella katsauksella löysin melko villejä representaatioita kirjastoalasta ja itseäni kiinnostaa. Kysymys kuuluukin, että kiinnostaisiko tämä ketään, joka ei ole minä?

Shieva
Viesti:

Re: Tämän ohjelman haluaisin nähdä/pitää!

Viesti Kirjoittaja Shieva » To Elo 08, 2013 13:42

hatatra kirjoitti:Oma alani ovat kirjastot, ja pohdin tässä eilen, että olisi kivaa tutkia, millaisia kirjastoja ja kirjastonhoitajia animessa ja mangassa esiintyy ja pitää niistä luento: tällaisia sieltä löytyy, onko näillä jotain yhteistä, kertooko se jotain japanilaisten asenteista kirjastoihin, onko tällä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Jo pikaisella katsauksella löysin melko villejä representaatioita kirjastoalasta ja itseäni kiinnostaa. Kysymys kuuluukin, että kiinnostaisiko tämä ketään, joka ei ole minä?
Minua ainakin kiinnostaisi! Olen tosin itsekin ollut kirjastossa töissä, joten en tiedä kiinnostaisiko sellaisia jotka eivät ole. Hyoukan kirjastojakson jälkeen totesinkin, että miksei jokaisessa animessa ole kirjastojaksoa. Joten kyllä, olisi kiva kuulla missä muissa sarjoissa sellaisia on ja millainen kirjastojärjestelmä Japanissa yleensä on.

Oma toiveeni olisi kuulla enemmän tekijöistä animen takana. Esim. animestudiokohtaisia luentoja tai jotain "parhaat animaattorit"-tyyppistä. Olisi kiva oppia tunnistamaan eri jannujen tyyliä animoida tai ohjata asioita.

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » To Elo 08, 2013 15:28

Kas...muitakin kirjastoihmisiä täällä. Ihan virkailijako olet? Keudasta niinku mä?

Krhm...asiaan....

Tuo ehdotettu kuulostaa hyvältä. Lisäyksiä:

Klassiset pelit animessa:

Go, shoogi, mahjong, karuta...onhan noita ja saa niistä yhen paneelin.

Joku yookai-aiheinen-paneeli, jossa käytäs tunnetumpi muutama sarja, mytologiaa ja pari tunnetuinta yookaityyppiä kapoista tanukeihin ja tsukumogameihin...

Bakumatsu-kausi animessa...

Vaikka Hakuouki on saanut jo kerran oman paneelinsa, niin tässä käytäisiin läpi itse aikakauden päätapahtumia ja lisäksi näitä eri sarjoja ja sitä miten nämä aikakautta kuvaavat. Rurouni Kenshin, Peacemaker, Gintama...onhan noita
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Tristanix

Viesti Kirjoittaja Tristanix » La Elo 10, 2013 15:53

Hyvä ketju! Tällaiselle olikin tarvetta. :wink:

Asiaan: Haluaisin nähdä/pitää Kingdom Heartsin juonitiivistelmäpaneelin. Kingdom Hearts on pelisarjana hyvinkin suosittu ja varmasti jokaisessa conissa tulee joku Keyblade kädessä oleva vastaan. KH:n juoni sarjana muodostuu jokaisen maailman pikkutarinasta, ja syvemmästä, taka-alalla vaikuttavasta juonesta, jota monet pitävät vaikeasti tajuttavana. Asiaa ei auta se, että KH pelejä on lähes joka konsolille, ja todellisen KH-fanin hyllyssä onkin konsoli poikineen.

Olen itse aika hyvin perillä KH:n juonesta, joten voisin jopa pitää paneelin asiasta, mutta ajan puute, laiskuus ja hienoinen ujous estävät tämän kätevästi. :P Jos joku sai tästä postista inspiraation asiaan, niin eikun suunnittelemaan vaan!
Embrace your dreams, and... whatever happens, protect your honor... as SOLDIER!

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » La Elo 10, 2013 19:30

light novel paneeli luento mikä lie :mrgreen:

ajankohtasta koska joka kausi tulee noin abaut yhdeksän sataa miljoonaa lait novel ->
anime käännöstä. miks noita tehdään ja noiden käännösten erityispiirteet tos esim aiheita. ja
voi höpöttää vaik siitä mikä kevytromaanit lopulta erottaa normikirjallisuudesta. aika monet teokset
esim on uudelleenjulkastu myöhemmin normikirjoina eli raja ei oo ihan selkee, zero genre ja silleen. eroottiset lait novelit olis kans mehukas aihe. potentiaalia on viis kiloo ja juttua vuodeks.

maksakaa matkat ja pääsymaksu niin tuun pitään jossain desuconis vaik :mrgreen:

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » La Elo 10, 2013 19:57

Tristanix kirjoitti:Hyvä ketju! Tällaiselle olikin tarvetta. :wink:

Asiaan: Haluaisin nähdä/pitää Kingdom Heartsin juonitiivistelmäpaneelin. Kingdom Hearts on pelisarjana hyvinkin suosittu ja varmasti jokaisessa conissa tulee joku Keyblade kädessä oleva vastaan. KH:n juoni sarjana muodostuu jokaisen maailman pikkutarinasta, ja syvemmästä, taka-alalla vaikuttavasta juonesta, jota monet pitävät vaikeasti tajuttavana. Asiaa ei auta se, että KH pelejä on lähes joka konsolille, ja todellisen KH-fanin hyllyssä onkin konsoli poikineen.

Olen itse aika hyvin perillä KH:n juonesta, joten voisin jopa pitää paneelin asiasta, mutta ajan puute, laiskuus ja hienoinen ujous estävät tämän kätevästi. :P Jos joku sai tästä postista inspiraation asiaan, niin eikun suunnittelemaan vaan!
Olen itsekkin miettinyt pitäisikö pitää aiheesta luento... Mutta joo, ujous tuli tielle. Itse tutkimastani tai keksimästäni aiheesta osaan puhua pitkät pätkät mutta kun pitäisi selostaa juonta jäädyn... Ruvetaanko tekemään yhteistyötä? Kaksisteen olis varmaan helpompaa xDD

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”