Vanhemmat ja kaverit conissa mukana

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Oml

Re: Vanhemmat ja kaverit conissa mukana

Viesti Kirjoittaja Oml » Ma Kesä 25, 2012 12:03

Kun olin 13 vuotias pääsin ekan kerran jyväskylän animeconiin, se oli juurikin se animeconi minkä muutamat ihmiset saattavat muistaa kun oli ihan saakelin sateista. No, koska olin 13 vasta niin äitini vei minut autolla jyväskylään ja jyväskylässä oli vastassa kummisetäni jotan kiinnosti taas finnconin puoli. Toisin sanoen olimme kumpikin samassa tapahtuma alueella mutta sain mennä ihan rauhassa omia menojani, yhtäkään kaveria minulla ei silloin juurikaan ollut, ennen kuin sain muutaman uuden tuttavuuden.

Sama toimen pide toistui vielä kerran, mutta se ei minua haitannut koska tulen todella hyvin toimeen kummisetäni kanssa ja hän antoi minun taas lentää vapaana kuin lintu, mutta joskus sovittiin että pitää soittaa tai jotain että hän tietää etttä olen hengissä, ettei tarvitse poliiseja soittaa perään.

Sitten aloinkin pikku hiljaa käydä yksin ja kavereidenkin kanssa kyseisissä coneissa ilman minkäänlaista valvontaa. Nykyään olen itse niin sanottu valvoja omalle pikku siskolleni(15v) jolla ei ole juurikaan kokemusta coneista. Samaa hommaa tekee ystäväni jolla lähtee tänä vuonna luultavasti kaksi pikkuveljeä mukaan tämän vuoden Animeconiin kuopioon. Minua ei toisaalta haittaa olla ollenkaan valvojana sisaruksillemme. :)
Tactical Facepalm!

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Ti Kesä 26, 2012 15:46

Enpä kokisi kaverin mukaan tuloa pakolla vänkäämiseksi, mutta eipä suurinta osaa edes kiinnosta. Animesta aloin enemmän kiinnostua vasta siinä 20 vuotiaana, jolloin tuli sit ekaan coniin mentyä, kyllä mulle silti passais jos vanhemmat haluais tulla messiin kattelemaan, mutta tuskin tapahtuu ikinä.

Tuiksu

Viesti Kirjoittaja Tuiksu » Ti Kesä 26, 2012 18:07

Minun vanhempani päästävät minut coneihin ilomielin koska kaikki on sujunut hyvin tähänkin mennessä, kyllähän he saattoivat vähän epäileväisiä olla kun menin ekaan coniin koska olin vasta 12 vuotta vanha mutta koska siskoni oli mukana ja mummoni asui coni paikan lähellä~
Siskoni aloitti harrastuksen minua ennen ja tavallaan minä ängin mukaan mutta olemme hyviä ystäviä toisillemme ja mielellämme menemme coneihin kahdestaan~
Kavereita ei ole änkenyt sillä minnulla on vain pari kaveria jotka ei käy coneissa tai cossaa.

Sei

Viesti Kirjoittaja Sei » Ti Kesä 26, 2012 21:58

Nykyään ei enää ole ongelmaa coneihin pääsyn kanssa, mutta aiemmin sain vääntää kättä porukoiden kanssa ihan kunnolla. Olen tosin huomannut suureksi avuksi sen, että teen hyvissä ajoin ennen tapahtumaa selkeän suunnitelman/aikataulun/budjetin, jotta vanhemmat eivät sitten ole ihan paniikissa koko tapahtuman ajan. Vanhempia tai sukulaisia ei ole kuitenkaan ikinä tarvinnut ottaa mukaan lapsenvahdiksi, mikä on ihan mukava juttu.
Yleensä liikun parhaan kaverini kanssa coneissa, jolloin reissu ei jännitä kun on tuttuja mukana. :D Onhan se kiva kun tuntee matkaseuransa, niin voi sitten myös tarpeen vaatiessa kiroilla jollekin kun homma ei toimi. Onneksi kaveriporukkaan kuuluu muutama harrastaja ja cossaaja, niin ei ole seuran puutteesta pelkoa ihan heti. Ketään animesta tai mangasta kiinnostumatonta en kyllä raahaisi mukaan coniin, koska kyllä se vähän tökkii omaakin fiilistä jos toista ei yhtään kiinnosta koko coni.

momoiro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja momoiro » Pe Kesä 29, 2012 09:13

itse käyn coneissa kaksoissiskoni kanssa (ja meidä cossaavien kavereiden)

Meiän conitaival meinas kyllä tyssätä alkuunsa kun myöhästyttiin ekassa conissamme vikasta bussista ja iskä tuli hakeen meiät autolla:D no, nykyään mulla on aina lähtö suunniteltu vähintään toiseks viimeseen bussiin:ddd

Porukat on ihan avoimin mielin ja auttaa cossien teossa/rahallisesti mutta coniin ne ei oo uskaltanu:D parhaan kaverini oon saanu traconiin ihan vaan vilkaseen menoo että se näkis mistä onkaan kyse:D
Nimi on Momo. The Boss.

Pullasuttu

Viesti Kirjoittaja Pullasuttu » Ti Tammi 29, 2013 09:41

Koskaan en ole joutunut "lapsenvahdin" silmien alle coneissa, kerran tuli mukanani olleen kaverin äiti käymään conalueella, mutta eipä siinä mitään.
Conit on sellainen paikka jossa saan olla ihan rauhassa niin kaheli kuin vain suinkin voin ja kaverit jotka mukanani tulee ovatkin yleensä sellaisia jotka tuntevat minut tosi hyvin tai ei sitten yhtään. :'D
Seuraavaksi taitaa olla lastenvahti vuoro minulla, kun pikkuveljieni tulee aika astua jalallaan conalueelle.. :''3
When I grasp roses they bloom madly and die

Enzeru

Viesti Kirjoittaja Enzeru » Su Maalis 17, 2013 12:23

Joskus animeharrastukseni alussa ja ekoissa tapahtumissa eräs kaverini, joka ei ole millään tavalla kiinnostunut Japanista, tuli mukaan tapahtumiin. Mua se ei haitannut yhtään, koska hän on mun hyvä kaveri eikä hän lauo mitään viisauksia mangaharrastuksen järkevyydestä, niinkuin joku saattaisi tehdä. :'D Hän oli vain kiinnostunut harrastuksesta, vaikkei itse olekkaan cossaaja tai muuta sellaista.

Äitini on aina päästänyt mut coneihin ilomielin, koska olen aina mennyt kavereideni kanssa coneihin. Äitini ei ole koskaan tullut coneihin mukaan, hänelle on riittänyt ihan hyvin mun conifiilistelyni conin jälkeen sekä cossipanikointi ennen conia. :'D
please release me before breaking

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Su Maalis 17, 2013 13:15

Sanotaanko että jos äitini edes jollain tasolla mukaan haluaisi, ei sillä riittäisi aikaa. Kuitenkin, pikkusiskoa olen mukanani raahannut, mutta se johtuu minusta eikä pikkusiskosta (Ikä eroa löytyy tuskin vuottakaan) Minä kun halusin kyseisen ihmisen hukuttaa cosplayn maailmaan, ja hyvin onnistuin.
Nuorempia pikkusiskoja en ota mukaan edes pakolla, en myöskään vanhempia, vaikka tuskin nuo edes haluaisivat. Isoveli mieluummin hyppäisi katolta kuin tulisi minun mukana jonnekkin.
Mummi on joskus ihan mielenkiinnosta tullut katselemaan kilpailuja ja esityksiä missä olen ollut mukana, mutta ei se minua haittaa, maksaa ruuat ja nukkumiset kun yleensä tulee mentyä niin vähällä kuin vain mahdollista.

No kuitenkin, aika vapaata on minun menoni ollut, yksitoista vuotiaana muistaakseni ensimmäisen kerran Tampereelle coneilemaan yksinäni, eikä yhdelläkään vanhemmista ollut huolen häivää. =)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”