Vanhemmat ja kaverit conissa mukana

Yleistä, tiettyihin tapahtumiin liittymätöntä keskustelua kaikille coneissa käymisestä kiinnostuneille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ScarletSister

Vanhemmat ja kaverit conissa mukana

Viesti Kirjoittaja ScarletSister » Pe Tammi 14, 2011 15:29

Oletko joskus pakolla joutunut ottamaan vanhempia/vanhemman/huoltajan tai itsesi vahtijan coniin?
Entäs siskot? Väänkääkö ne mukaan? Tai mahdollisesti omat lapset?
Entä minkälaisia kavereita otat coniin mukaan? Onko kaverit joskus pakolla vängänneet mukaan?
Keskustelua tästä.
Paint Me Red

Rinka_nee
Viesti:

Re: Vanhemmat ja kaverit conissa mukana

Viesti Kirjoittaja Rinka_nee » Pe Tammi 14, 2011 21:15

Asiahan on nyt näin, että ottaisin mielelläni Renne-chanin mukaan coniin ^^ Ja sinutkin, Lonne-chan, muttet nyt vaan pääse, sori näin <3
Sake vei paikkasi ^^
Hihihii...
kyllä, joudun ottamaan Kitaan isäni mukaan, joka on eih!jees!- ilmiö. Rahaa saa ja kyydin, mutta joutu kuuntelemaan iän ikuista virttä maailman vaaroista. ^^''
Don't Ya Ever Give Up... There Is Always One Nyan-Up For You

Demoniruhtinas

Viesti Kirjoittaja Demoniruhtinas » Pe Tammi 14, 2011 21:22

Ei ole minun vanhempani tullut ikinä coniin mukaan ja olen käynytkin vain parissa conissa parhaan ystäväni & hänen erittäin mukavan isosiskonsa kanssa (joka on myös yksi parhaista ystävistäni). Ja olihan siellä niiden isä matkassa. Minun vanhempiani ei vois kiinnostaa nämä conit, ainakaan isää, mutta äitiä ehkä joskus. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Demoniruhtinas, Ti Elo 09, 2011 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toinen nimeni on Forever Alone

Mourumaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mourumaru » Pe Tammi 14, 2011 21:49

Eipä oo ollu perheestä kukaan mukana kun ei heitä kiinnosta. Hyvän ystäväni kanssa, kuka on yhtä intohimonen harrastaja, olen kaikissa coneissa käyny. Onneks en ole koskaan joutunutkaan turvautumaan tyyliin vanhempiin, kun alotin coneissa kulkemisen vasta peruskoulun jälkeen.

miae

Viesti Kirjoittaja miae » Pe Tammi 14, 2011 22:00

Itse coniin en porukoita ottaisikaan, onneksi siitä ei enää pahemmin ole pelkoa, täysi-ikäinen kun olen. Conireissulle on kuitenkin tullut ainakin kerran otettua äiti, kun olin kuulemma liian nuori menemään yksin kauas suureen Helsinkiin. Eipä siinä sen suurempaa ongelmaa ollut, vaan äiti maksoi majoituksen plus ruuat ja viihtyi päivät varsin mukavasti itsekseen kaupungilla. Taloudellinen ratkaisu henkilölle joka tuli coneilemaan pääasiassa ilman muuta porukkaa.

Veljen voisin ottaa coniin mukaan jos sitä kiinnostaisi. Epäilen kylläkin että mokoma vain naureskelisi cossaajille sunmuille eikä välttämättä viihtyisi valtavan hyvin joten turhaa olisi mukaan tuoda.

Muuten olen käynyt coneissa yksin tai sittemmin nettikavereiden seurassa ja yleensä osa ajasta tulee vietettyä myös koulukavereiden kanssa kun nämä kiertävät melko lailla samoja tapahtumia kanssani. Nyt näyttäisi että samojen nettikavereiden kanssa tulee kuljettua tulevankin kauden coneista ne muutamat joihin menemiseen uskaltaudun talouttani venyttämään.

Batsy

Viesti Kirjoittaja Batsy » Su Tammi 16, 2011 21:16

En pakolla mutta omat penskat kulkevat mukana toki ja cossaavat ... tietysti :-)
Puoli hauskuutta koko coneissa on penskojen kanssa suunnitella mihin mennään ja mitä cossataan.
Ex-vaimon joutui kerran ottamaan "pakolla" mukaan mutta eipä tuo häirinnyt, omiansa puuhaili
ja antoi meikun ravata viitta päällä ihan rauhassa :-)

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Ti Elo 02, 2011 21:22

Hah.
Vanhempani eivät päästäisi minua coniin soskoni kanssa kahdestaan. Ovat niin huolehtivaisia. anovat että olemme liian nuoria. No myönnetään, että siskoni on kovin nuori cossaajaksi, mutteihän sillä ole ikärajaa! Olen itse 13 -vuotias tänävuonna, mikä on aika normaali ikä. Vähän ehkä nuorempi, kuin suurin osa cossaajista, mutta sarjammekaan ei ole mikään kamalan ... Mitennytsanoisi... No cossaamme Vocaloideja.

Eh pitempi viesti kuin luulin...

Rime
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rime » Ti Elo 02, 2011 22:34

Ekoissa coneissa olin "siskojen mukana" eli toisin sanoen eksyimme aina sitten kaikki omien kavereidemme seuraan mutta äidin mielenrauhan säilyttämiseksi kerrottiin että pidimme hyvin toisistamme huolta, varsinkin koska olin itse sen ~12 ja "ihan liian nuori" (onhan se aika, ottaen huomioon jos pitäisi yksinään juoksennella isossakin kaupungissa, ja vielä minun olemattomalla suuntavaistollani). Nyt myöhemmin otan mielelläni vanhemmat conireissulle mukaan maksumieheksi ja saadakseni majoituksen, mutta eivätpä ole koskaan con-paikalle uskaltautuneet muuten kuin jättämään ja hakemaan pois. Nytkin raahasin Animeconia varten vanhempani Turkuun ettei tarvinnut sen pahemmin funtsia majoitusta tai matkoja ja ihan hyvin hekin ilmeisesti löysivät tekemistä kahdelle päivälle vaikka minä roikuin yliopistolla, enkä tietty estäisi jos heitä nyt sattuisi kiinnostamaan itse conkin - oma on asiansa.

Mutta yleisesti, taidan olla minä se joka vänkää päästä mukaan (lähinnä majoituksen takia, en ole erityinen lattiamajofani vaikka sielläkin sujuvasti yövyn) tai että joku muu tulisi minun mukaani... conistahan niitä kavereita aina löytää mutta kivempi jos siellä on sellaisiakin joita entuudestaan tuntee, plus haluanhan toki että muutkin saavat kokea miten hienoa on olla conissa. :----D

Mutta tosiaan, vängätköön ja tulkoon ken haluaa, en minä estä kunhan vaan majoitusta ynnä muuta kyetään järkkäämään.
Luodinkestävää sydäntä ei oo vielä keksitykään.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » La Elo 06, 2011 20:31

Ekassa conissa oli äite mukana, kun oli kiinnostunut itsekin että mikä tämä tällainen tapahtuma on, mutta suurimmalta osalta hiipparoin itsekseni / kaverin kanssa. Eka virallinen coni taisi olla Tracon II ja sen jälkeen liikuin enemmän itsenäisesti vuoden 2007 Animeconissa kavereiden kanssa, ja siitä lähtien olen itsekseni tai tosiaan kaveriporukalla pyörinyt. Äite ei ole conijutuista moksiskaan ja antaa mennä, kunhan tulen ehjänä takaisin. Tietysti, jos con on jossain kauempana, niin äite lähtee matkaseuralaiseksi/kuskiksi (v. 2007 Animecon, tämän vuoden Desucon), mutta ei tule coniin pyörimään.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » La Elo 06, 2011 22:11

Yleensä sellaisen kaverin kelpuutan mielelläni seurakseni coneihin, joka on myös kiinnostunut näistä jutuista. Ja kaverin/kavereiden kanssa on hauskempaa, yksin conittaminen kun on aika tylsää.
Viimeksi muokannut Kissansilmä, Ke Helmi 21, 2018 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » To Syys 15, 2011 23:49

Ihka ensimmäiseen coniini, animeconissa -08 ollessani 15-vuotias, ei minua päästetty
lähtemään treelle kahdestaan isosiskoni kanssa, vaan kuskasivat vanhemmat
meidät sinne ja hengasivat kaupungissa. Tapahtuma-alueelle eivät he uskaltautuneet,
mikä on kyllä ihan ymmärrettävää. Ja eivätpä he sen jälkeen mukaan olekaan lähteneet.. : D
Noh, saimmepa silloin kunnon hotellimajoituksen.
Seuraavaankin a-coniin kyllä vanhemmat hotellin maksoivat, Helsingissä kun ei ketään
tuttua asunut.

Poikakaverin raahasin mukaan tämän kesän a-coniin ja kyllä hän sanoi pitäneensä sitä
ihan positiivisena kokemuksena. Traconiin ei hän kyllä rahapulan ja lukion alkamisen
takia mukaan lähtenyt, mutta eipä se mitään. : )

Yleensä olen siis siskoni kanssa ollut coneissa, yhden ainoan kerran olin yksin lähdössä junalla.
Majotuin tämän kesän desuconin aikana kaverillani Riihimäellä, ja hänkin oli maksanut täyden
hinnan vklopun lipuista, muttei jaksanut olla tapahtumassa kuin parisen tuntia, eikä seuraavanakaan
päivänä tullut sitten paikalle. Noh, sainpahan sentään seuraa paikanpäältä sitten. : )
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ma Maalis 05, 2012 11:48

Yleensä pari kaveria on mukana coneissa, mutta emme pyöri koko ajan yhdessä. Jokainen menee katsomaan sitä ohjelmaa mikä itseä kiinnostaa, sovimme tapaamispaikkoja aina välillä ja suunnittelemme hieman ohjelmaa. Poikaystävän olen pariin coniin raahannut, sillä häntäkin tämä kulttuurikiinnostaa vähäsen.

Vanhempani ovat käyneet katsomassa miltei jokaisen cosplaykisan missä olen ollut. Äiti on lähtenyt pari kertaa mukaani käymään Kitaconissa ja Kemin Mangapäivillä, kun ketään muuta en ole kaverikseni saanut ja tapahtuma on naapurikaupungissa. Yksinkin voin coniin mennä, se on ihan omanlaisensa kokemus. Ja näin jo 21-vuotiaana sitä ei välttämättä tarvitsekaan ketään kaveriksi, sillä ei tarvi enää vanhemmilta kysyä lupaa päästä toiselle paikkakunnalle :3

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ma Maalis 05, 2012 16:11

hmm.. Yleensä menen aina kaverin/kavereiden kanssa coniin/mangapäiville, koska ei oikeen tunnu minulle mukavalta mennä ja olla siellä yksin, kun en oikein osaa mennä tutustumaan/hengaamaan tuntemattomien ihmisten kanssa. Joten aina edes yksi kaveri conissa/mangapäivillä on hyvä olla. :)

Kerran minä menin jopa isäni, äitipuoleni ja pikkusiskopuoleni kanssa mangapäiville (en coniin), mutta he viipyivät aika vähän aikaa, vaikka pikkusiskopuoleni olisi halunnut olla enemmänkin. Silloin se tuntui minusta jotenkin ärsyttävältä ja näin, mutta hyvä puoli siinä sitten oli se, että sain viettää pikkusiskopuoleni kanssa aikaa ja olla samalla oman harrastukseni parissa. Joten vielä joskus ajattelin kokeilla miten sujuu samaiset mangapäivät kokonaan pikkusiskopuoleni kanssa siellä. Vaikka pitäähän siinä ottaa huomioon se, että hän voi kyllästyä nopeasti ja pitää koko ajan olla vahdissa ettei hän katoa minnekkään. Toisaalta se voi olla rassaavaa, mutta jos hän käy hankalaksi, niin sitten vain soitan isälleni, että tulee hakemaan hänet kotia. heh.. Nooh.. ehkä tämä toteutuu vielä joskus, mutta vain ehkä. Se jää nähtäväksi. Mutta joo.. Tuo kokemus isäni, äitipuoleni ja pikkusiskopuoleni kanssa mangapäivillä ei ollut niin kamala hetki kuin se olisi voinut olla. Mutta joo.. tämmöistä on tullut kokeiltua ja ehkä koetaan uudelleen. Ehkäpä saan pikkusispuolestani uuden harrastajan. :3 Mutta siihen on vielä tovinen aikaa, vaikka onhan hän tavallaan cosplayn/manga/anime keskellä kasvanutkin ja selvästi näkyy, että kiinnostusta löytyy. he heh..

Sitten on vielä yksi asia. Olen tottunut näkemään/olemaan tiettyjen ystävien kanssa vain yhdessä conissa ja nyt sitten kuulin, että he tulevat toiseen samaan coniin johon olen itsekkin menossa. Tuntuu jotenkin oudolta, että hekin tulevat, mutta toisaalta se on niin ihanaa kun he tulevat myös. :3 <3 Ettäs kaikenlaisia tuntemuksia sitä voi olla sisaruksiaan, vanhempiaan, ystäviään, kavereitaan ja tuttujaan kohtaan. ^^``

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » Ti Maalis 06, 2012 21:25

Kaikkien aikojen ensimmäiseen coniini (Animecon 2009 Helsingissä) lähdin äitini kanssa, vaikka iän puolesta (silloin 17v.) en huoltajaa mukaani olisi tarvinut. Ensimmäinen con kuitenkin jännitti jonkin verran, samoin loisiminen yöpyminen lähes tuntemattomien sukulaisten luona, mikä olikin pääsyynä äitini mukaanlähtemiseen. Itse conpaikalla liikuin alkuhäslinkien jälkeen enimmäkseen yksin ja myöhemmin muutaman kaverini kanssa, jotka löysin sattumalta.

Vaikkei äitini ymmärtänyt koko touhusta juurikaan, oli hänestä hauskaa ihastella mitä oudoimpia cosplay-pukuja ja tutkailla myyntipöytäsalin tarjontaa. Hän on verhoilija ja erittäin hyvä ompelija, korvaamaton apuri omien cossieni tekemisessä, joten silloista pukua tehdessämme selitin kaikenmoista tekeillä olevasta hahmosta ja sarjasta, johon tämä kuuluu, ja kyllä äitiäni kiinnosti ainakin jonkin verran :3

Pienten serkkutyttöjen reaktiota conikansaan oli myös mukava seurata, kun tulivat saattamaan meitä Kaapelitehtaalle. "Onko täällä naamiaiset? Hei, tuolla on prinsessoja!"

Nykyään liikun coneissa joko kaveriporukalla tai yksin (jos siis en ole vänkäröimässä kaiken aikaa). Kaveriporukankin kanssa meno on enimmäkseen sellaista, että kaikki käyvät katsomassa itseään kiinnostavat ohjelmanumerot joiden lomassa sitten törmäillään toisiimme siellä täällä tapahtumapaikkaa, jutellaan ja käydään syömässä.
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

upikka

Viesti Kirjoittaja upikka » Su Kesä 24, 2012 20:43

Jahas, mun kohalla se on tähän asti mennyt niin, että joko oon pyöriny itsekseni coneissa tai olen houkutellut kaverini mukaan seuraksi. Mutta nyt se muuttuu sitte Traconissa kun sekä äitini, että veljeni tulevat mukaan sinne ( tulevat katsomaan menoa yhden päivän ajaksi muuten nauttivat olostaan kaupunkia tutkimassa )

Ikää on sen verran, että vahtijaa tai huoltajaa ei tarvis ku on jo yli 18 vuotta mutta on aina kivempi olla seurassa ku ilman seuraa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu tapahtumista”